Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      7 668


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      11 200


  3. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      8 073


  4. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      6 170


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 20.08.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. 11 punktów
  2. 10 punktów
  3. Chciałem sobie kulturalnie zwiedzić zamek w Rabsztynie, ale jak na złość znowu wylądowałem w Czarnym Lesie
    9 punktów
  4. 9 punktów
  5. Bo mieli rozmach s...tarożytni: Sarnowo, grobowce megalityczne sprzed 5000 lat, czyli starsze niż piramidy w Egipcie. U nas niestety nie oryginały, zostały w zasadzie całe rozkopane podczas badań archeologicznych i potem zrekonstruowane (pewnie w dużo lepszym stanie niż zastany przed badaniami). https://kpcd.com.pl/grobowiec-megalityczny/
    9 punktów
  6. 8 punktów
  7. Bo jedna jaskinia to za mało i trzeba było wjechać do drugiej
    7 punktów
  8. No dobra. Wpadło kilka drobiazgów z Ali 1. 9, 4 zł - skarpetki ROCKBROS ROAD TO SKY => https://pl.aliexpress.com/item/1005008223195362.html?gatewayAdapt=glo2pol rozmiarówka się pokrywa, skarpetki cieniutkie, wygodne, oddychają, raczej z tych wyższych. 2. ~70 zł - koszulki YKYWBIKE => https://pl.aliexpress.com/item/1005006807816949.html?gatewayAdapt=glo2pol rozmiarówka - mam L-ki i M-ki. Po tym jak schudłem przeszedłem na M-ki, które są dopasowane. L-ki mają lekki luz i lubię w nich jeździć, wykonanie na dobrym poziomie, materiał - ok, włąściwie to mam już 4 takie koszulki i katuje je prawie każdego dnia. Pierwsze dwie mają już za sobą 2 sezon. Kolejne dokupiłem ostatnio. katowałem przy różnych upałach i dają radę, jasne ciężko doprać z plam po błocie, trzeba ręcznie 3. 35 zł - potówka DAREVIE => https://pl.aliexpress.com/item/1005002903649274.html?gatewayAdapt=glo2pol rozmiarówka - tutaj mam problem. S-M za mała. Kupiłem L-XL i nie jest wiele większa od M-ki. Jest mocno dopasowana, wykonanie na dobrym poziomie, materiał wydaje się ok, spełnia funkcję, jest dość gruby, oczka spore, coś jak potówki z decathlonu, Na koniec raz jeszcze polecam odkrycie tego sezonu bibsy YKYWBIKE, model na 2025 z wkładką Elastic Interface na 7h jazdy => https://pl.aliexpress.com/item/1005008421786962.html?gatewayAdapt=glo2pol Kupowałem po 260 zł, aktualnie cena lekko powyżej 200 zł. rozmiarówka - przy 75kg i 176 cm wzrostu mam M-kę i jest ok, spodenki mają fajną kompresję, przypomina Assosa Mile. ogromny plus to brak sylikonu w nogawkach, mimo tego NIC się nie podwija, nogawka z tych dłuższych, wkładka podeszła mi idealnie. Niby 7h wg. producenta, ale jeżdżę w niej po +10h i jest spoko. W bibsach zrobiłem ok 3000 km, prane po każdej jeździe. Brak oznak zużycia. Minus to szelki, które są z tego samego materiału co spodenki. Przy zakładaniu trzeba je ułożyć. Z czasem można dojść do wprawy i idzie to szybko i sprawnie. Szelki w Assosach są lepsze. Ale szelki w Castelli Espresso są DUŻO gorsze, trudniej je ułożyć i bardziej się zwijają. Porównując do Assos Mile GT (zrobiłem ze 4000 km), Castelli Espresso (zrobiłem 1000 km), Ronina (zrobiłem kilka setek) z zieloną wkładką oraz Martom Bike (zrobiłem kilka tys. mam dwie pary) to: biją na głowę Ronina pod względem kroju, wygody, wkładki, materiału, poza szelkami nie ustępują ASSOSOWI Mile GT, lepiej oddychają od Castelli Espresso (a przynajmniej tak to czuję przy 30 stopniach), trwałość bile na głowę Martom Bike, które po 1 sezonie prują się, odkleja się napis, wkładka się ubija, trwałością biją Assosa Mile GR które po porównywalnym przebiegu świeciły gołymi pośladami, wkładka YKYWbike daje podobny komfort jak wkładka Assosa i Castelli.
    5 punktów
  9. Bo cyrk na kółkach. Pozdrow'er😘
    5 punktów
  10. @smw44199 a przeczytałeś zalinkowany tekst? Bo tam jest trochę więcej niż tylko myślenie, że covidowa hossa będzie wieczna... Zresztą przy działalności o tak niedużej płynności finansowej (konieczność zamrożenia znacznych środków na długie okresy) oraz chyba nie najwyższej rentowności wymienione w tekście zdarzenia najprawdopodobniej zabiłyby dowolną mała i średnią firmę. Jak przed sezonem z dnia na dzień nie masz, co sprzedawać, bo twój główny podwykonawca padł, a kiedy już zmienisz podwykonawców, to okazuje się, że tracisz na jakości i rzetelności, by na koniec zostać dobitym utratą spodziewanych środków (pewnie sporych, bo przelew nie doszedł z największego rynku rowerowego w Europie), to rzeczywiście złożenie wniosku o upadłość nie jest głupim pomysłem.
    4 punkty
  11. Przerobiłem White'a 24 Korba z White'a 20'' napęd to deorka 9s, kiermana karbon, gripy esi, mostek chinol, p3dały i pancerz rzułty dla kontrastu. waga 10,18kg. Pozdrow'er😘
    4 punkty
  12. Bo jak statki na niebie, a raczej na lądzie...
    4 punkty
  13. 4 punkty
  14. Mnie się zdecydowanie bardziej ten podoba, cena równie atrakcyjna https://www.olx.pl/d/oferta/rower-surly-lowside-miejski-jednobiegowy-single-speed-bikepacking-CID767-ID16Mu7x.html
    3 punkty
  15. Bo drewniany z XVIII w.: Orle (Wielkopolskie, p. radziejowski). https://pl.wikipedia.org/wiki/Kościół_św._Doroty_w_Orlem
    3 punkty
  16. Wszystko przeliczacie na pieniądze, a to tak nie działa. Majsterkuje się często dla przyjemności. Ma to chociażby zbawienny wpływ na psychikę taką samą jak jeżdżenie rowerem👍 Ja bym nie szedł drogą "godzina pracy"
    2 punkty
  17. Kawał dobrej rowerowej historii. Na pewno się pozbierają .
    2 punkty
  18. Na rurkę dobrze się sprawdzają płatki kosmetyczne i kawałek sztywnego drutu. Czyściłem tak co prawda węże od akwarium, ale w sumie co za różnica. Klucz dotarł. Wygląda przyzwoicie, ale nie wróżę mu aż tak długiego życia, jak ten Lifu poniżej, który jest ze mną z 30 lat i nadal dzielnie walczy.
    2 punkty
  19. I tutaj dochodzimy do innego zagadnienia. Kupowanie podróbek i wspieranie sprzedawców spoza UE, czyli chińczyków, którzy kopiują wszystko na potęgę i zalewają świat tanim szmelcem. Osobiście wolę coś kupić u krajowego sprzedawcy i dać zarobić prawowitemu producentowi/dystrybutorowi, zamiast dłubać i udoskonalać coś, co ktoś spartolił mając w d... jakość wykonania. Tak czy owak jak ktoś lubi to jak najbardziej, może sobie majsterkować do woli. Niemniej jednak pod względem etycznym jest to nader wątpliwe. Potem statystyczny Kowalski biadoli, że kolejny sklep się zamknął, a sam klika te wszystkie Ali, Temu itp...
    1 punkt
  20. @Mandoleran niestety nie mam nic do polecenia. @WojtasTaba na gravelu dają radę 😜 A co do potówek to dokładnie tak jest. Dłużej ale tylko minimalnie szerzej
    1 punkt
  21. Dzięki @Eathan za linki i opis, właśnie kompletuje 1 zamówienie, zobaczymy co to warte . Ale ja tam głównie koszulki i skarpetki, akurat biby jeszcze mam. Masz może jakieś sprawdzone bezrękawniki, ale nie kamizelki tylko koszulki?
    1 punkt
  22. https://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/rowery/czesci-zamienne-i-konserwacja/narzedzia/stojak-serwisowy-639447/
    1 punkt
  23. Nie tylko jarzmo może trzeszczeć. Również osadzenie sztycy w ramie, jak się syf dostanie. Trzeba sztycę wyjąć, wyczyścić, i nasmarować. Nieraz z tym się borykałem.
    1 punkt
  24. Bo to tylko sklep... Ale wystarczy zajrzeć na stronę producenta i tam są wszystkie wymiary: Mając wszystkie wymiary jesteś w stanie porównać różne rowery, a jak już masz jakiś i nie jesteś "nogą" to bez problemu dobierzesz właściwy. Skąpe dane to podaje np. Kands, Lazaro, Indiana i inne.
    1 punkt
  25. Szkoda firmy, ale czekam na wpisy jak z innego aktualnego wątku, że nie szkoda januszy byznesu, że chciwość, że dobrze im tak itp, itd.it sre... @smw44199...zgadzam się w pełni, problem taki że niemal każda branża przeinwestowała. Covid i dodruk pieniądza, a dalej inflacja zbiera swoje żniwo plus zerwane łańcuchy dostaw, koszty transportu. Siedzę w przemyśle od lat i takiej spekulacji na surowcach, takich skoków kosztów funkcjonowania firm nie pamiętam. Ostatnio podobnie było w 2009 , ale wtedy skończyło się na budowlance. Teraz rykoszetem dostają wszystkie branże. Większość firm chcąc utrzymać się na rynku i nie tracić zwiększyła swoje moce produkcyjne (inwestycje w osprzęt, linie produkcyjne, surowce, stocki magazynowe), niestety przyszło załamanie i teraz każdy płaci za to cenę. Podobne jak nie większe załamanie jest w branży ogrodzeniowej (tzn. sprzedaje się tani panel. ale droższe ogrodzenia stoją), branży meblowej, automotive. I wracając do spekulacji to ta oczywiście była, ale "u góry". U producentów stali, alu, surowców jak żywice (poliestrowe nagle 150% do góry, epoksydowe 300% w piku do góry), bieli tytanowej (wypełniacze przemysłowe, spożywcze). Po dwóch latach od zwyżki rynki wracają do normy, ale na magazynach leżą rzeczy wyprodukowane drogo, a poza tym koszty funkcjonowania od 2019 mocno wzrosły. I jak już wszystko mogłoby wrócić do normy to za rogiem czai się...zielony ład. I tak przechodząc od covidu, przez politykę wracamy do 7Anna której trochę szkoda bo jednak mieli jakiś pomysł i dobry produkt.
    1 punkt
  26. Bo łańcuchy się nie rozciągają, a wycierają (sworznie, tuleje), co daje efekt wydłużenia. Dlatego w pewnym sensie masz rację. Z drugiej strony, kiepskie łańcuchy (np. Shimano HG40, KMC Z) i tak bardzo szybko doznają wycierania sworzni, tulejek i rolek, niezależnie czym się je smaruje, bo tu kluczową rolę odgrywa materiał. Ja mam jakiś tani przymiar i czasem stosuję do wstępnej oceny łańcucha, a dokładniejszą robię na gwoździu. Ale i tak jeździmy na łańcuchach, a nie przymiarach i spokojnie da się bez przymiaru żyć.
    1 punkt
  27. Dla niewymagajacej jazdy nalezaloby po prostu olac kupno fulla.
    1 punkt
  28. Zdecydowanie za duże koła. Mój 9 latek jezdzi w MTB na 24" i według mnie to optymalny rozmiar. Kilku rówieśników ma 26" i w mojej opinii są to rowery zdecydowanie za duże i za ciężkie. W szosie ma ramę XS i opony 700c i jest to zestaw zdecydowanie na wyrost. Wszystko poskracane na minimum łącznie z mostkiem i przesunięciem siodełka do przodu.
    1 punkt
  29. @chudzinki w przypadku YKYWBike patrz na ich rozmiarówkę EU, zawsze podają podwójnie. Normalnie nosiłem L, schudłem ~15 kg i teraz M-ki są ok. Co do DAREVIE to jeszcze sam nie wiem. Przerabiałem tylko potówki S-M i L-XL ;). S-M zdecydowanie ciasne. Ale L-XL nie są dużo większe i nadal mocno dopasowane. Pewnie wypadałoby kupić XXL i sprawdzić.
    1 punkt
  30. @RabbitHood tutaj niby powody są dwa. Upadek producenta, który robił dla 7Anna i kradzież dutków... Poza tym siadła sprzedaż co jest oczywiste przy tak wywalonych w kosmos cenach.
    1 punkt
  31. Są dwie kwestie - przełożenie i "przyzwyczajenie do podjeżdżania" Najbardziej miękkie przełożenie w twoim rowerze to 1:1 - to nie jest bardzo miękkie. We wspomnianym Canyonie to 1,16:1, w moim Marinie DSX 2 to 1,21:1 a w moim Canyonie Spectralu to 1,7:1 (bo to rower górski). Zmiana korby na wspomnianą 46-30 da 1,12:1 - to już jest postęp, ale nie dramatyczny. Moje 1,21 pozwala mi (bez sakw) podjeżdżać prawie wszystkie asfalty (bo znam w górach takie kawałki, na których bym poległ), a przełożenie w 1,7 w górskim to już wielka różnica - ru często wyzwaniem jest utrzymanie na ziemi przedniego koła. Jak nie chcesz zmienić samej korby, to wybierz rower podobny do twojego, ale z innym napędem. Jak góry są często, to szukaj większej zmiany niż o 10%. A druga kwestia to przyzwyczajenie do podjeżdżania - głównie chodzi o cierpliwość, by (jeśli pozwala napęd) kręcić cierpliwie z mocą na którą pozwala nasz organizm. Oczywiście może być tak, że nasza stała moc nie pozwala na uzyskanie prędkości przy której zachowamy równowagę. A właśnie, by tak, na najniższym biegu powolutku się wspinać potrzebny jest ten niski bieg - patrz powyżej.
    1 punkt
  32. 1. Dla amatora zawsze polecam crossa - pojeździsz kilka sezonów to zdecydujesz czy idziesz w wertepy czy w szosę - wtedy kupisz dedykowany sprzęt. 2. Krawężniki, korzenie czy dziury i tak pokonuje się technicznie - jeśli ktoś polega na sprzęcie i amorze to traci w moich oczach. 3. Każdemu amatorowi polecam napęd x1 - z prostego powodu, wiem po swoich zawodnikach, że i tak nie korzystają z całej kasety a co dopiero mówiąc o przedniej przerzutce. Jedyny minus crossów jakie widzę to niestety osprzęt - górala za te 4tysie znajdziesz na porządnych gratach, cross dostaje ochłapy.
    1 punkt
  33. Racja, to parę złotych ( około 20 ) i kilka godzin myślenia co i jak . Samo dorobienie mechaniczne i przeszczepy to była kwestia 2 h . Kto nie ryzykuje ten nie wygrywa. . Masz rację teraz to 349 ale jak ja kupowałem te "shińczymano" to różnica była ponad 250 zł w cenach pomiędzy oryginalnymi a tymi . Nie piję do Ciebie ale niestety zauważam dość powszechną regułę w myśleniu że jak chińskie to od razy be najlepiej to nie próbować . Moje podejście nie jest dyktowane skrajnym skąpstwem ani ryzykanctwem , jest raczej rozsądne budżetowo z mojej perspektywy umiejętności technicznych , manualnych i finansowej płynności . Na ten przykład to od 4 sezonów jeżdżę na korbie mtb 1x od Chińczyka i wiąże ona system pająka jak w shimano i i bez niego jak od srama w jednym . Posiada poza tym zintegrowany system demontażu oraz alu oś . Waży mniej niż deore XT . Mocna i niebrzydka . Koszt 215 zł . Takie cechy mocno ją ustwiają w kolejce opłacalności .ZRACE Hardrock się ustrojstwo nazywa . Dzielę się opinią tylko z życzliwości . Ma ona pomagać nie odpalać "polityki sensu" . Pozdro
    1 punkt
  34. To nie kwestia typu roweru tylko przełożenia. Jeśli coś można wymienić p&p to równie dobrze można wrócić do stanu poprzedniego. Kupujesz sobie korbę cues u6000 46-30 za dwie stówy, wymieniasz w trzy minuty, regulujesz przerzutkę i śmigasz. Linia łańcucha się trochę przesunie ale przy 9 rzędach to raczej bez większego znaczenia
    1 punkt
  35. Kupowalem wszystkie rowery wysylkowo, bez testowania. Pozniej osobiscie rower ustawialem pod siebie. Tak naprawdę to nie ma tam zbyt wiele do ustawiania. A ustawienie mozesz zmienic w zaleznosci jaki chcesz miec styl jazdy. Na marke nie patrze, patrze tylko co dostaje za dana kwote i zeby pomoglo mi to w jezdzie. opony, kola i dobry amortyzator sa najwazniejsze. Siodelko pewnie i tak kupisz osobno
    1 punkt
  36. QR nic nie przekreśla . Kwestia odpowiedniego koła / piasty
    1 punkt
  37. Odwiedziłem chłopaków w Bike Park Poznań i macałem retrograty 🥰
    1 punkt
  38. Jednemu się chce, innemu się nie chce. Czasami też kupuję jakąś tanią rzecz którą potem usprawniam. Czasami to przyjemność, że zrobiło się z jakiegoś g... wartościowy produkt👍 Gorzej jak kupujemy coś markowego i spodziewamy się dobrej jakości, a to jest gorsze od 3x tańszej chińszczyzny😉
    1 punkt
  39. Mimo że mam tokarkę w garażu to by mi się nie chciało z tym babrać dla 140zł różnicy w cenie. Zwłaszcza że konsekwencje niespodziewanej awarii pedału mogą być poważne w skutkach.
    1 punkt
  40. Gdzieś mam kierowców - banda uprzywilejowanych frustratów. Droga jest dla wszystkich - nie zmienią to kolejne rozporządzenia pisane pod spaliniarzy.
    1 punkt
  41. A to nie tak, że za 349zł kupujesz oryginały? Doceniam konstruktywne działania mające na celu nadanie w/w cech użytkowych, ale wymiana sprężyn, dotaczanie teflonowych tulejek i dorabianie uszczelek kurzowych to też parę złotych 🤔.
    1 punkt
  42. Bo rzadki przypadek gravela jaskiniowego
    1 punkt
  43. Takie coś, spakowane dwie osoby, córka i ja. Nawet dobrze się jechało:O
    1 punkt
  44. Bo porzucone gravele gdzieś w górach
    1 punkt
  45. Moim zdaniem nie ma opcji by przy takim dystansie zajechać tą 8 rzędową kasetę. To, że jakiś koleś w serwisie bierze przymiar i już twierdzi, że trzeba wymienić to nic nie znaczy. Radzę zmienić serwis tym bardziej, że przebiegi w napędach 8-kowych liczy się w dziesiątkach tysięcy a nie jakieś śmieszne 1-2 tys. Bądźmy poważni.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...