Skocz do zawartości

marvelo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    803
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana marvelo w dniu 26 Września 2020

Użytkownicy przyznają marvelo punkty reputacji!

Reputacja

220 Bardzo dobra

O marvelo

  • Tytuł
    Stały bywalec

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Krasnystaw

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Pokonywałem wielokrotnie te same trasy szosowe na różnych rowerach (szosa z barankiem, szosa z prostą kierownicą, cross, góral 26", miejsko-trekkingowa damka) i oponach od 23 mm do 58 mm i czasem byłem zdziwiony, jak niewielkie równice w prędkości średniej wychodziły między tymi rowerami, zwłaszcza gdy byłem przemęczony lub gdy asfalt był złej jakości. Gdy jestem w dobrej formie, wypoczęty i jest gładki asfalt to zwykle na typowej szosie z oponami 23-25 mm będę najszybszy, ale gdy chcę sobie po prostu zrobić przejażdżkę w tlenie to czasem wybieram nawet górala na oponach 2.3-2.5 cala, ro
  2. Jeśli to ten rower to są (czyli linki idą po ślizgu pod suportem): https://motor-land.com.pl/idealny-rower-dla-kuriera-marin-presidio-1/
  3. Weź pod uwagę, że np. kaseta 8rz 11-28 będzie dużo lżejsza od tych 10-11rz o dużej rozpiętości, jak i Twojej obecnej 11-34. HG51 (255g): https://allegro.pl/oferta/kaseta-shimano-alivio-hg51-hg-51-8-rz-11-28t-10899477432 Taki napęd 3x8 z kasetą 11-28 (a nawet 11-30) obsłuży też lekka tylna przerzutka szosowa (8-10rz, oprócz 4700) ze średnim wózkiem, np. 5701 GS lub Ultegra 6700 GS. 105-kę można jeszcze kupić w dobrej cenie: https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-tylna-shimano-105-rd-5701-pd753/?v_Id=30242 Deore RD-M5100 czy 5120 ważą około 100 g więcej od 5701. Moż
  4. Ktoś tu prosił o wiedzę specjalistyczną, to proszę - 137 stron rozprawy doktorskiej na tematy kołowe. Na długie jesienne wieczory, będzie co poczytać. https://github.com/dashdotrobot/phd-thesis/releases/download/v1.0/Ford_BicycleWheelThesis_v1.0.pdf
  5. https://bicyclewheel.info/articles/butted-spokes/
  6. Nie wiem, po co się pchać w napęd 1x, jeśli najtańszym sposobem na poszerzenie zakresu przełożeń tego roweru może być po prostu poczciwy napęd 3x. Rama pozwala chyba na montaż przedniej przerzutki, ma nawet oparcie dla pancerza. Kupujesz przednią przerzutkę, manetkę (z grupy Altus to razem ze 100 zł) i korbę 3x z suportem (nawet jakiś TY300 czy Mirandę, znów komplet za około 100 zł) i masz przełożeń do woli w górę i w dół. No jeśli kaseta już zużyta i nie przyjmie nowego łańcucha (bo nowa korba powinna pracować z nowym łańcuchem), to zakładasz nową kasetę. Jeśli korba będzie 42/32/22 (42/34/24
  7. Taki film dla zrozumienia co dzieje się z naprężeniem szprych w kole rowerowym pod obciążeniem (Bill Mould jest też autorem wielu innych, ciekawych materiałów z dziedziny inżynierii kołodziejskiej):
  8. Oczywiście że o trwałość też. Cieniowana szprycha jest w stanie wytrzymać w kole znacznie więcej cykli naprężania/odprężania niż szprycha zwykła, dzięki temu pozwalając zbudować trwalsze koło. Pękanie szprych nie wynika z przekroczenia ich maksymalnej wytrzymałości na zrywanie (tensile strength), ale ze zmęczenia materiału w miejscach najbardziej narażonych, czyli na zagięciu i na gwincie. Może to się wydawać przeciwne logice, ale dla trwałości koła nie jest istotna wytrzymałość pojedynczej szprychy na zerwanie (w normalnym użytkowaniu siły działające na nią i tak są dużo niższe, nawet pod bar
  9. Konkretnie za jaką szprychę (marka, model, średnica, cieniowanie)? Może się okazać, że cena ta wcale nie jest wyższa niż u innych. Nie można porównywać ceny zwykłej szprychy 2.0 (nawet takiej markowej ze stali nierdzewnej) z cieniowaną, bo ta druga musi być droższa ze względu na pracochłonną technologię produkcji (kucie na zimno). A moim zdaniem w przypadku budowy kół warto dołożyć do szprych cieniowanych. I nie chodzi tu tylko o niższą wagę (w przypadku cieniowania 2.0-1.5-2.0 to około 100 g mniej na jednym kole na 36 szprychach, choć to też nie do pogardzenia), ale też o trwałość t
  10. Dafne Kritharas - U Stambolu Na Bosforu Light in Babylon - Canım Benim
  11. Do roku 2525 jeszcze daleko, a już mamy sceny jak ze starych filmów science-fiction. Proszę zatrzymać ten świat - ja wysiadam. Zager & Evans - In the Year 2525
  12. Dobra, solidna baza do złożenia miejskiego mtb na małych kołach (czyli takiego atb): https://www.cyclosport.pl/rama-mtb-26-hi-ten-cr-mo-schauff-z-widelcem-21-52cm.1bx.p.html Ostatnio te ramy podrożały (niby tylko o 30 zł, ale to aż o 33.333%). Mimo wszystko za stalową ramę znanego producenta (w dodatku z widelcem), to i tak dobra cena. Resztę części możesz sobie dobrać według uznania i zbudować rower spełniający Twoje wymagania.
  13. Wrażenie, powiadasz? Jako użytkownik starego 26er'a (rama 15 cali) z mostkiem 130 mm miałem kiedyś bliskie spotkanie trzeciego stopnia twarzą z asfaltem. Nie sądziłem, że hamulce cantilever mogą tak ostro działać, ale to trochę z mojej winy. Założyłem na próbę na przód dużo niższą i lżejszą oponę niż na tył, więc przód sporo się obniżył i wyostrzyły się kąty. Traf chciał, że musiałem ostro hamować przed skrzyżowaniem, a nie zdążyłem się zaadaptować do innej geometrii. Parę razy mnie z grzbietu zrzucił, ale i tak go lubię.
  14. https://allegro.pl/oferta/rekawice-ze-skory-koziej-08-m-lahti-pro-l270208k-11175278718?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=wybrane&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_dio_narzedzia_pla_ss_ps&ev_adgr=narzedzia_ps&ev_campaign_id=14937753748&gclid=CjwKCAjw8KmLBhB8EiwAQbqNoCpLIPaLTJDyqwOUu65TADhUmxiDOc3gTr_1Q0IQI7FWo2q07arnFxoCy9QQAvD_BwE W temperaturach 5-15C zdają egzamin. Szkoda, że białe i szybko się brudzą, ale za stówę to będziesz miał kilka par. Skóra po paru jazdach się ładnie układa i moim zdaniem są wygo
  15. Tak mnie zassała ta muzyka grupy Light In Babylon (i osobowość jej charyzmatycznej wokalistki), że nie mogę się oderwać. Oprócz charakterystycznego, bardzo emocjonalnego głosu MIchel, tym co nadaje ten specyficzny koloryt ich muzyce jest także instrument o "rowerowej" nazwie santur, na którym gra Turek Mete. To takie cymbały strunowe, wywodzące się z indyjskiego instrumentu o podobnej nazwie (santoor - ma chyba nieco więcej strun, ale jeśli jest tu jakiś znawca, to chętnie się dowiem czym dokładnie się różnią). Poniżej krótka prezentacja (i znów kobieta o perskiej urodzie):
×
×
  • Dodaj nową pozycję...