Skocz do zawartości

marvelo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 082
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana marvelo w dniu 26 Września 2020

Użytkownicy przyznają marvelo punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Krasnystaw

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika marvelo

Mentor

Mentor (11/13)

  • Conversation Starter
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Bardzo popularny Rzadka

Ostatnio zdobyte

316

Reputacja

  1. Gdyby mi ktoś kiedyś powiedział, że po drogach będą jeździć samochody na baterie to bym go wyśmiał. Ja kiedyś bawiłem się takimi, ale wyrosłem z tego (zdjęcie z sieci, nie moje): A teraz można bawić się takimi: Jechałem obydwoma (nawet za kierownicą) i mogę powiedzieć tyle: "Jest moc". Tylko niestety, od zera do utraty prawa jazdy w mniej niż 5 s.
  2. Fazil Say - Say Sonata Fazil Say - Le Coucou (Daquin)
  3. Sobek82, co ta osłona robi na fleksie? Po drugie, musi być fajka w zębach. A po trzecie, to miałeś to uciąć na 30 mm, a nie 3 cm. Musisz się jeszcze dużo nauczyć;-).
  4. Bieszczadzki potwór. A to inny potwór w drodze na Łopiennik (chyba nasi tu byli).
  5. Wielu tak zwanym porządnym ludziom się wydaje, że znaleźć się po tamtej stronie jest bardzo trudno i że przestępca to inny gatunek człowieka. Tymczasem często bywa tak, że jedyną różnicą pomiędzy tym porządnym człowiekiem a przestępcą jest to, że ten drugi miał pecha i skutki jego działania okazały się tragiczne. Podam taki przykład. Projektant jakiegoś budynku idzie na pewien kompromis i przymyka oko na pewne zasady bezpieczeństwa, bo wszystkim pasuje, żeby było trochę taniej. Budynek stoi następne kilkadziesiąt lat czy więcej, jest normalnie użytkowany i nic się nie dzieje. Inny projektant robi dokładnie to samo, ale tak się składa, że akurat przychodzi zima stulecia, na dachu zalega gruba warstwa śniegu, która jeszcze wskutek wahań temperatury chłonie wilgoć i robi się jeszcze cięższa. W końcu dach się wali, akurat gdy w budynku trwają jakieś targi. Są dziesiątki ofiar śmiertelnych i ranni. Ten pierwszy cieszy się uznaniem społecznym i powodzeniem finansowym, a ten drugi jest sprawcą katastrofy budowlanej i trafia do więzienia na długie lata jako przestępca. W żaden sposób nie chcę usprawiedliwiać sprawcy tego wypadku pod Tarczynem, ale tak naprawdę wielu jest na drodze "wczorajszych" kierowców (wystarczy powyżej 0,5 promila i już mamy stan nietrzeźwości, a prowadzenie w takim stanie to przestępstwo), jeden dojedzie, inny wypadnie z drogi w kartoflisko, inny spowoduje niegroźną stłuczkę, a ten akurat wjechał w grupę kolarzy. Ktoś inny idzie na imprezę, pada o jedno słowo za dużo, pod ręka akurat był młotek czy nóż i mamy zabójstwo. Oczywiście jest też coś takiego jak stopniowa demoralizacja, przytępianie sumienia, ale tak naprawdę nikt z nas nie jest bez grzechu, jedynie konsekwencje tych grzechów zwykle nie są poważne. Żeby znaleźć się po tamtej stronie kraty naprawdę niewiele trzeba, a wtedy chyba już tak łatwo by się takich osądów nie wygłaszało. A czy w polskich więzieniach jest lekko? Jeden znosi to łatwo i jeszcze bardziej wsiąka w przestępczość, inny cierpi psychicznie, a potem nie potrafi wrócić do rzeczywistości na wolności Tak do przemyśleń, dwie historie ludzi zza krat (proszę moderację o wyrozumiałość i o nieusuwanie tego, naprawdę można z tych filmów się sporo dowiedzieć):
  6. A może jakiś specjalista od karbonu naprawiłby to w technologii "carbon wrap"? Najlepiej gdyby jeszcze dogadał się ze spawaczem i razem coś zmajstrowali. Zespawać, położyć dodatkowe maty z włókna (fachowiec od karbonu pewnie "na czuja" będzie wiedział gdzie najlepiej, by to wzmocnić) i może to wytrzyma? Trochę mało tam miejsca i to może być problem, ale może się uda.
  7. Przypomnę jedną z moich propozycji: https://bikemia.com/opony-26-/500-opona-vredestein-26x190-tiger-claw-26254h-skinbkbk.html Za tą cenę to naprawdę już nic lepszego się nie znajdzie. Mam tą oponę w rozmiarze 2,4 cala, kupowałem kilka lat temu chyba nawet od tej samej firmy, tylko przez Allegro. Ta opona ma już TPI chyba 120, czyli w zasadzie to już górna półka opon wysokiej jakości. W rozmiarze 1,9 cala powinna ważyć z 500 g, ale można chyba dopytać sprzedawcę przed zakupem. Profil na obły, klocki niskie, bez większych przerw, więc po asfalcie toczy się lekko, a w zakrętach klocki się nie podwijają. Oczywiście to nie jest opona na błoto i ciężki teren, ale do takiego zastosowania jak przewiduje autor tematu będzie naprawdę ok. A firmy Vredestein chyba nie trzeba przedstawiać, bo opony do samochodów robi od dawna i renomę już zdążyła sobie wyrobić. Więc jeśli chcesz nieco wyjść ponad budżetówkę to jedyna okazja, by za niecałe 60 zł kupić oponę tej klasy.
  8. Taką naprawę można zrozumieć w sytuacji, jeśli ktoś np. przychodzi do serwisu z pękniętą szprychą będąc w trasie, serwis nie ma szprychy odpowiedniej długości, więc szuka dłuższego nypla (są takie, w których gwint sięga nieco niżej, a nie że tylko sam nypel jest dłuższy), zakłada (nawet z pominięciem odpowiedniego krzyżowania), napręża co z grubsza, kasuje jakieś symboliczne pieniądze i życzy udanego powrotu do domu, uprzedzając że to naprawa prowizoryczna, tymczasowa. Ale tutaj chyba tak nie było.
  9. Chcesz powiedzieć, że firma X w Tajlandii stosuje dokładnie tą samą mieszankę i technologię produkcji opony co firma Y z Wietnamu, firma Z z Indii czy V z Chin ? Tanie produkty często nawet bardziej się różnią jakością niż drogie. Ostateczna niska cena wynika z wielu czynników i nie można z góry zakładać, że jakiś produkt będzie od razu beznadziejnej jakości tylko dlatego, że jest w podobnej cenie, jak inny tani produkt. Można wziąć dwie tanie opony różnych producentów, pomacać gumę bieżnika, pomacać ściankę boczną, zważyć, powąchać i od razu widać, że to nie jest to samo. Różnice potrafią być olbrzymie. Podobnie może być np. z tylną lampką za 10 zł - taka ze sklepu "Wszystko od 4 zł" może się połamać przy próbie montażu, nie mieć żadnego uszczelnienia, wyłączać się podczas minimalnej przerwy w kontakcie z baterią, a za te same 10 zł np. w dawnym Tesco można było kupić już coś, co nawet trochę podziałało i całkiem dobrze świeciło.
  10. A możesz podać konkretnie na jakich modelach opon jeździłeś? Wśród tanich opon są duże różnice w jakości, wadze, oporach toczenia. Za 30-40 zł można kupić podłej jakości, ciężkiego "kartoflaka" jak i przyzwoitą oponę, lżejszą nawet o 200-300 g na sztuce od podobnej wizualnie opony kiepskiego producenta. Ja w budżetówce polecam zwykle Kendę, bo są zawsze przyzwoicie wykonane (często równiej się układają niż np. opony Continental), dość lekkie (cienkie, elastyczne ścianki boczne) i ogólnie ok. Nawet coś takiego niedawno koledze zakładałem i naprawdę za tą cenę spoko opony: https://allegro.pl/oferta/opona-kenda-26-x1-95-k1118-kapture-kostka-11458744371 A poniżej prawie to samo na oko, tylko kilka złotych taniej, a jednak znacznie gorsze jakościowo i sporo cięższe: https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-26-x-1-95-awina-m428-12158049839 Dorzucę jeszcze taką propozycję (znów okazyjna cena, nawet pasek odblaskowy jest): http://e-bmx.pl/opis/9619671/opona-schwalbe-big-apple-26x215-reflex-k-guard-szara.html
  11. To zależy jakie konkretnie dętki masz teraz. Każda dętka ma jakiś nominalny (przewidziany przez producenta) zakres szerokości opon, z którymi może być stosowana. Dętka może być aktualnie w swoim dolnym albo górnym zakresie. Sporo zależy też od grubości, jakości gumy i wieku dętki. Świeża dętka dobrej jakości znosi zwykle rozciągnięcie ponad nominalny rozmiar, nawet znacznie. Stara, sparciała, kiepskiego producenta może się jednak rozlecieć. Dętki ultralekkie też nie lubią zbytniego rozdmuchiwania - po prostu jest mniej materiału i są małe rezerwy wytrzymałości przy dużym rozciągnięciu ponad nominalny zakres zastosowań. Dla przykładu taką dętkę z powodzeniem stosuję z oponą 29x2.0 (Schwalbe Furious Fred), czyli nieco ponad jej nominalny zakres zastosowań: https://allegro.pl/oferta/detka-kenda-27-28-700x28-45c-fv-33mm-super-lite-10922574884
  12. Jako użytkownik roweru na kołach 26 cali z pełną odpowiedzialnością mówię Ci: nie popełniaj tego błędu. Nie zmniejszaj szerokości opon, bo tak naprawdę nic nie zyskasz. Gdyby chodziło wyłącznie o jazdę po asfalcie i jak najwyższą prędkość to może jeszcze bym polecił jakiegoś slicka 1,5 cala, ale jeśli jeździsz też nawet w lekkim terenie to nic poniżej 1.9 cala bym nie zakładał. Koło 26 cali jest bardzo wrażliwe na zmniejszanie szerokości (a co za tym idzie, wysokości) opony - wyraźnie spada komfort, przyczepność, prześwit korbowy (łatwiej zaczepić pedałem o ziemię lub jakiś korzeń, skałę). Opona stanowi procentowo większy składnik średnicy całego koła niż w kole 29 cali i naprawdę nie warto sobie zmniejszać kół zakładając wąskie opony. Opory toczenia wcale nie muszą być niższe na wąskich, masa też często mało zależy od szerokości, a bardziej od klasy opony i technologii wykonania (no i oczywiście ceny). Nie wiem ile możesz wydać na te opony, ale podam kilka propozycji wartych uwagi. https://allegro.pl/oferta/26x1-95-kenda-k1185-piedmont-30tpi-11885113988 (wśród tanich opon Kenda zawsze wiodła prym w kategorii cena/jakość - to taki bieżnik typu gravel, sprawdzi się przy Twojej jeździe). https://bikemia.com/opony-26-/500-opona-vredestein-26x190-tiger-claw-26254h-skinbkbk.html (okazyjna cena, lekkie, drobny bieżnik, renomowany producent - mam je w rozmiarze 2,4 i są ciche i lekko się toczą, a w terenie coś tam trzymają). https://allegro.pl/oferta/opona-continental-double-fighter-26x1-9-50-559-11716988414 (też przyjemne opony do takich zastosowań, lekko i cicho się toczą, ale dość ciężkie). https://allegro.pl/oferta/continental-race-king-26x2-00-pure-grip-opona-11323470193 (jedna z najbardziej uniwersalnych opon mtb do ogólnych zastosowań, szybka, lekka, ja bym jednak brał szerokość 2,2). Jeśli cena nie gra roli to te będą absolutnym zwycięzcą w kategorii komfortu, niskiej masy i oporów toczenia: https://allegro.pl/oferta/continental-speed-king-racesport-55-559-26x2-20-12057116326 https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews
  13. Dla mnie najlepsza piosenka tegorocznej Eurowizji. https://en.wikipedia.org/wiki/Chanel_Terrero Reprezentująca Hiszpanię (a pochodząca z Kuby) Chanel Terrero to prawdziwy dynamit, esencja latynoskiego temperamentu i zmysłowości. Chyba każdy facet który nawet tylko kątem oka tą Eurowizję oglądał, zwrócił uwagę na układ choreograficzny piosenki "SloMo" i nogi wokalistki i tancerek (no nie zapierajcie się ;-)). Ale ja chciałem pokazać tą piosenkę w takiej subtelniejszej, kameralnej wersji akustycznej, bo to naprawdę dobry kawałek, a Chanel ma "to coś" co przykuwa uwagę nawet gdy nie tańczy. No i słychać wyraźnie te kubańskie korzenie.
  14. Według specyfikacji rower Twojego taty ma taki suport: https://allegro.pl/oferta/suport-fsa-powerpro-bb-7420-st-jis-68x116mm-typ-68-11216874486 Korba ma typowe trekkingowe zębatki 48/38/28 z, a kaseta to 11-32. Do roweru z prostą kierownicą, do użytku tylko na asfalcie (fitness/hybryda, jak zwał tak zwał) to w zupełności wystarczający zakres szybkich przełożeń, jak i lekkich przełożeń, nawet na alpejskie przełęcze (od 48/11 = 4,36 do 28/32 = 0,875). Najszybsze przełożenie jest nawet nieco szybsze niż w rowerze Twojego wujka (tam jest 50/12 = 4,17 według specyfikacji). Nawet powyżej 60 km/h można na tym na zjeździe dokręcić. Jeśli już coś zmieniać w tym rowerze to na początek opony z drutowych Maxxis Detonator (700x32 według specyfikacji) na jakieś lepsze zwijane, może nieco węższe (25-28 mm). Ewentualnie jeszcze kasetę na taką o mniejszym zakresie (jest 11-32, a można dać np. 11-28 lub nawet szosową 12-25). Ja oczywiście założyłbym na tą prostą kierownicę jeszcze rogi. No i jeździć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...