Skocz do zawartości

marvelo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    3 181
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana marvelo w dniu 4 Września 2024

Użytkownicy przyznają marvelo punkty reputacji!

2 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Krasnystaw

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika marvelo

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Bardzo popularny Rzadka

Ostatnio zdobyte

1,4tys.

Reputacja

  1. Orłem z fizyki to Ty na pewno nie jesteś. Po pierwsze, same niutonometry (bez podania przebiegu tej wartości w funkcji obrotów) nic nie znaczą i takie porównania z silnikami samochodów nie mają sensu. Silnik malucha i tak ma wielokrotnie większą zdolność do wykonania pracy niż silniczek w Twoim legalnym rowerku elektrycznym. Tu masz wyjaśnienie: Here’s why huge torque numbers mean nothing A po drugie, Ah to nie to samo co Wh. Ten Ecobike ma baterię (tą większą) o pojemności 30 Ah (1080 Wh).
  2. Ależ pięknie to zagrali: Twin Peaks // The Danish National Symphony Orchestra
  3. Wklejam ciekawą dyskusję z perspektywy użytkowania tego typu pojazdów w Nowym Jorku (tak, o tamtejszych dostawcach jedzenia i dlaczego taką popularnością cieszą się wśród nich "ulepy" z zapalającymi się bateriami też jest):
  4. Tak, szersza opona zwykle jest też wyższa. A nawet powinna być. Jakie opony się zmieszczą najlepiej ustalić doświadczalnie, czyli trzeba je mieć (pożyczyć od kolegi, ze sklepu na przymiarkę itp.). No i trzeba brać pod uwagę, że rozmiar nominalny a realny często bardzo się różnią (także w zależności od szerokości obręczy). Mam jedne opony 700x28 (VeeTire Apache), które realnie mają 25.5 mm, a inne 700x23 (Duro Hypersonic), które realnie mają 25 mm.
  5. Rower górski damski ATTABO ALPE 1.0 biały (ATB-ALP017-W1W) - Sportano.pl W wersji męskiej 200 zł taniej (no i tu już koło 29"): Rower górski męski ATTABO ALPE 1.0 czerwony (ATB-ALP019-M1R) - Sportano.pl
  6. Ta waga to na 100% pomyłka. Tyle to nawet nie waży najtańsza korba Shimano na kwadrat TY301 w wersji 48/38/28 i to wraz z suportem. Nie ma takiej możliwości, by ten Cues w wersji 2x był aż tyle cięższy od wersji 1x.
  7. Pokaż zdjęcie z profilu z łańcuchem na największej zębatce. Moim zdaniem łańcuch jest trochę za długi. Dodatkowo, śruba H w przerzutce (ogranicznik wychyłu na zewnątrz) powinna być nieco bardziej wkręcona, bo na zdjęciu wydaje się jakby na najszybszym biegu kółko przerzutki nie było idealnie pod najmniejszą zębatką.
  8. Poziom dziennikarski tego artykułu to totalne dno. I pomyśleć, że kiedyś Auto Świat był całkiem dobrą gazetą motoryzacyjną - kupowałem w wersji papierowej od pojawienia się przez wiele lat i kolekcjonowałem.
  9. Pokaż źródło tych danych, Greg1, bo śmiem twierdzić, że wprowadzasz ludzi w błąd albo masz jakiś problem z oczami.
  10. Nie masz absolutnie pojęcia o rowerowych prędkościach i o tym, że aby osiągnąć średnią nawet tylko te 25 km/h (co stanowi limit wspomagania legalnego elektryka w Polsce) prędkość chwilowa musi często znacznie te 25 km/h przekraczać, zwłaszcza jeśli teren nie jest nizinny. Nie jestem jakimś mocarzem, ale nawet na najwolniejszym z moich rowerów prędkość chwilowa 25 km/h jest śmiesznie niska. Ustalenie tej prędkości jako granicy wspomagania przez silnik elektryczny jest absurdem. Z punktu widzenia każdego normalnego, w miarę sprawnego klasycznego rowerzysty taki legalny elektryk jest zupełnie bez sensu i nie przedstawia żadnej wartości. Jest totalnie nieatrakcyjny. Ja bym z życiu czegoś takiego nie kupił. I dodam, że innych pojazdów elektrycznych też nie posiadam, żeby mnie ktoś nie posądzał, że lobbuję na rzecz "ulepów". Po prosu śmieszy mnie ta demonizacja wspomagania silnikiem i robienie z prędkości 25 km jakiejś magicznej bariery, powyżej której od razu się ginie na drodze. Wat z nogi czy wat z silnika - co za różnica? Dla przykładu ten mocny amator (ale wciąż amator) z filmu poniżej może jednego dnia zrobić sobie taki trening, a drugiego chcieć przejechać tą samą trasę komunikacyjnie, ale się nie zmęczyć. Jadąc dokładnie tak samo, ale zastępując pracę swojego bionicznego silnika silnikiem elektrycznym według Was będzie już wręcz zbrodniarzem?
  11. By pełniła swoją rolę, ta osłonka powinna siedzieć w rowku miski. Wciśnij ją tam delikatnie z powrotem. Na szerokość suportu nie ma ona żadnego wpływu. I jeszcze jedna, bardzo ważna sprawa. Ten "pypeć" od ślizgu dla linek, który wystaje do wewnątrz mufy suportu czasem utrudnia wkręcenie suportu typu wkład (taki jak te współczesne), bo tuleja rozdzielająca łożyska może o niego ocierać przy wkręcaniu i cały suport się przekrzywia. Jeśli wkręcając prawą stronę wyczujesz, że gwint nie chce poprawnie załapać, nie wkręcaj na siłę. Spiłuj trochę ten "pypeć" albo zetnij nożem. Podobnie bywa ze śrubkami mocującymi ten ślizg.
  12. Johnny Winter - Johnny Guitar
  13. David Hicken - Lady Windermere's Revenge Rosemary Standley - "Johnny Guitar"
  14. Albo nawet trzy blaty. Obecnie jest promocja na te rowery: Rower górski męski ATTABO ALPE 1.0 czerwony (ATB-ALP019-M1R) - Sportano.pl Napęd 3x7 (ale jest już kaseta, choć ja bym wolał 11-28 zamiast 12-28), hamulce V-brake (w tanim rowerze to moim zdaniem zaleta), całkiem ładnie pospawana rama i błyszczący lakier (chowane pancerze). Opony trochę toporne i raczej z nastawieniem na teren, ale biorąc pod uwagę okazyjną cenę za 500 zł można założyć nawet topowe Schwalbe Thunder Burt plus dętki tpu. Waga roweru spadnie o ponad kilogram i do takiej mieszanej jazdy świetnie się nada. Schwalbe Thunder Burt 29x2.10 zwijana / - Biostern Dętka Ride Now Light Gravel / MTB 45mm - Biostern
  15. Osoba inteligentna sama wyciągnie wnioski i uzyska potrzebne informacje, a przed Tobą nie zamierzam się tłumaczyć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...