Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Softshell to dla osób które pocą się więcej niż minimalnie jest tragiczny. Ogólnie- tego typu materiały/membrany mają fatalną oddychalność na poziomie gorszym niż kurtki funkcyjne z lidla czy aldiego. Jeśli w opisie brak podanego jakiegokolwiek parametru to funkcjonalność jest ... Używałem softów które miały oddychalność 10 000. I to była jedna z najlepszych membran softowych na rynku, bardzo droga pływalnia. Ten Leatt, sprawdź opis. Nie znalazłem nawet jednego zdania o oddychalności, przy tej cenie nie jest to zaskoczeniem - to kurtka w najlepszym przypadku spacerowa po przysłowiowe bułki. Na rower do umiarkowanego wysiłku, jeśli pocisz się nawet średnio, nie nadaje się zupełnie. Realia są następujące: jeśli budżetu na kurtkę nie masz krotnie wyższego (2-3x w stosunku do tego leatt'a) to praktycznie cokolwiek kupisz będziesz miał saunę. Alpinus, jeśli wierzyć producentowi, prezentuje się stosunkowo najlepiej. Jeśli znajdujesz jakieś oferty to: czytaj opis, poszukaj parametru oddychalności; jeśli brak info na ten temat to realnie jest tragicznie (np to coś czym warto się chwalić). Oddychalność poniżej 10 000 jest słaba, do aktywności o niskim poziomie wydatku energetycznego i/lub dla osób które niezbyt się pocą. Przyzwoitość zaczyna się w okolicach 15000 , niezła to 20k. I jeszcze coś: membrany działają gdy nie pada. Czyli oddychalność to przydatna rzecz jeśli będziesz jeździł w kurtce także gdy nie pada a nie chcesz mieć dwóch różnych. Jeśli szukasz ochrony bardziej przed wiatrem to żadna z kurtek wodoodpornych nie ma sensu w takim przypadku.
  3. Chwilę temu jeszcze sprawowałem funkcję moda. Korciło żeby prewencyjnie dać ci bana, za ideologiiczny całokształt, prewencyjnie. Ale uznałem że, być może, coś ci w głowie przeskoczyło. Pomyłka. Nie bazowałem w tym wniosku na nadziei, raczej na optymizmie, choć nieuzasadnionym. Dyskutujesz z nim , mimo że poziom kompetencji masz zbliżony jak w ówczesnym. Też bazujesz na teorii z jutuba. Teorii w twoim przypadku, wówczas też determinowała twój światopogląd którego żadnym osobistym doświadczeniem podeprzeć nie mogłeś co i tak nie zmieniało niczego bo "wiedziałeś lepiej". O ile mnie pamięć nie myli to identyczny ideologiczny syf tu też próbowałeś jakiś czas temu sprzedać, tylko średnio wyszło. Wiec ja ci żadnego pi aru robić nie muszę. Sam o niego dbasz. Wystarczy poczytać, nawet nie trzeba głębiej "kopać". Moj wkład w tym temacie to ostrzeżenie innych ludzi przed tobą. To jest, doświadczalnie, olbrzymia wartość. A to że jej nie widzisz zupełnie nie dziwi.
  4. KNKS

    [Dętki] Lekkie do Road+

    Pasuje jak świni siodło 😁
  5. Ja wiem który rok? Chyba 2022, kupiłem 2 tygodnie temu. Tyle że to Alu, chciałem Ci tylko dać przykład.
  6. Nadejdzie tak dzień, że zrobię Tubeless, ale jeszcze nie teraz. Z roku na rok coraz mniej się przejmuję niektórymi sprawami, więc pewnie i wizja mleka w końcu przejdzie Co do pomarańczowego Tubolito. Masz rację, wybrałbym żółte Pirelli
  7. iks

    [opona] na asfalt 26"

    Koledzy sprawa wygląda tak, na tyle zostawiłem stary model Hurricane 2.0 drutówka, to semi-slick. Teraz zostaje mi kupić na przód, do wyboru sa dwie o podobnej wadze, drutówka Maxxis Overdrive 1.75" i zwijanka Wormdrive CX 1.9. Zostaje jeszcze łysy Kojak 2.0 drutówka. Ta druga ma z boku klocki i nie widze aby były potrzebne, kwestia porównania gum, przy dobrym napompowaniu powinny być równie szybkie, ale jakie ma wtedy znaczenie czy to wersja zwijana czy drutówka i szerokość opony?
  8. @ChuChu który rok Twojej Orbeii? Ok, może i przesadziłem z wymaganiami, ogólnie równie dobrze może być to i 9kg, może nawet trochę więcej (jeśli chodzi o tarcze). Odnośnie używanych rowerów, ceny nowych niestety sa z dalekiego kosmosu, a używane można serio dorwać perełki, mało jeżdzone, dobrze zachowane. Ostatnio kupiłem dwuletnie mtb, które wyglądało jakby ktoś przejechał nim max 500km. Zwykle też ludzie serio nie katujątych rowerów, najczęściej stoi, jest trochę jeżdzony w sezonie i tyle ;). Podobnie nie ma co w takim rowerze sie zepsuć.
  9. wyszukiwarka edco 71879 sklepy i ebaje znajduje ...
  10. @Alamojack dlaczego szukasz roweru trekkingowego? Bo ma byc wygodnie! Trafiłem? Na którym z tych rowerów jechało Ci się najwygodniej? Na żadnym nawet nie siedziałeś? To idź do sklepu i się przymierz, porównaj kilka różnych marek i w razie wątpliwości wróć z pytaniami na forum. Nie chce mi się oglądać tych pozostałych rowerów, ale ten Kross jest najlepszym przykładem na to, że jego komponenty zostały dobrane przez specjalistę do spraw marketingu. Hamulce hydrauliczne, no akurat fajna sprawa, deorka z tylu też super, tylko co z tego jezeli chwyty kierownicy są profilowane po to by zwiększyć powierzchnię podparcia dla dłoni, a nie są przykręcane, tylko nakładane na wcisk. Bardzo szybko zaczną się obracać, co w efekcie bedzie niewygodne, a miało być odwrotnie. Pomyśl jak często korzystasz z przerzutki w stosunku do tego ile trzymasz kierownicę? Kolejny słaby element, tego Krossa to blotniki, na których na pewno Ci zależało decydując się na poszukiwania trekkinga. Uchwyty w tych błotnikach lubią pękać, gdy za dużo na nie patrzymy, nie wspominając już tego gdy zahaczymy o coś tym błotnikiem. Tylna lampka ma podtrzymanie. Super! Tylko jest to realizowane za pomocą baterii w niej umieszczonych, zamiast kondensatora jak powinno to wyglądać Pomyślcie: w czym problem? A no w tym, ze większość problemów związanych z tymi lampkami polegała na rozlewaniu się baterii ze starości, bo z racji tego, że służą tylko do chwilowego podtrzymania, to nie zdążą się rozładować zanim sie przeterminują, a do momentu gdy lampka nie przestanie świecić, to nikomu nie chce się tam zaglądać. Oczywiście to wszystko są bzdury, ale jeżeli kupuję np. samochód i dopłacam za grzane fotele, czy elektrycznie otwierany bagażnik, to chcialbym, aby to działało, a nie denerwowało. I tu chciałbym pozdrowić kolegę z pracy, który jeździ Alfą Weź poprawkę na to, że rowery crossowe są przystosowane do montażu wszelkiego rodzaju akcesoriów takich jak w trekkingach. I "ubranie" crossowki w blotniki i inne tego typu akcesoria nie jest żadną profanacją i może wyglądać lepiej niż w niejednym trekkingu, w którym mogłoby sie wydawać, ze są one do niego dedykowane. Nic bardziej mylnego. Prawie wszystkie dodatkowe gadżety w większości rowerów trekkingowych to ogólno dostępne, uniwersalne akcesoria, tyle tylko, ze zamontowane fabrycznie, czasem lepszej, ale niestety często też gorszej jakosci. To, że ja jestem zwolennikiem rowerów crossowych jako tych najbardziej uniwersalnych, to nie znaczy, ze każdy musi na takim jeździć, ale o ile trekking będzie dobry do spacerowania po miescie, o tyle już nie koniecznie do wypadów poza miasto, dłuższych wycieczek, czy do trochę żwawszej jazdy. Warto aby konstrukcja roweru w jak najlepszy sposób przekazywała naszą energię w napęd. W tym przypadku najlepszym typem roweru byłaby kolarzówka, ale wiadomo, że taki rower ma niewiele wspolnego z komfortem. Dlatego właśnie crossówka, która łączy w sobie sportowy charakter czegoś pomiędzy szosowką, a góralem, z wygodną, względnie wyprostowaną pozycją trekkinga. A wszystko to po to, aby np. codzienny dojazd do pracy tą samą i po czasie już nudną drogą, trwał jak najkrócej i był najmniej męczący, a w rezultacie abyś po prostu chciał używać tego roweru jako środka transportu do pracy, a nie żebyś po tygodniu dojazdów stwierdził, że wracasz do auta. Oczywiście jeżeli do pracy masz 1,5 km to zajedziesz na czymkolwiek i nie będzie problemu. Ale jeżeli dystanse, które masz zamiar pokonywać sprawnie będą wynosić już więcej niz tylko 5 - 10 km, a tym bardziej 15 km i więcej, to różnica w energii jaką pochłonie trekking względem crossówki będzie ogromna.
  11. Dzisiaj
  12. Takie prześwietlanie to podobny koszt a przy okazji bardziej angażujące działanie niż ewentualna, późniejsza naprawa ramy jeśli coś byłoby nie tak. Obejrzeć dokładnie czy nie ma widocznych uszkodzeń i tyle
  13. Sam sobie odpowiem: Od strony zacisku przewód jest fabrycznie zarobiony i nie ma tam wymiennej oliwki.
  14. Z czym Ty masz problem? Wiesz ile ważą wspomniane dętki typu Tubolito? Proszę abyś nie udzielał się więcej. Nie wnosisz kompletnie nic do tematu. Rady o sikaniu przed jazdą zostaw dla rodziny.
  15. Powieszę sobie go na ścianie . A tak na poważnie. Skoro bym nie kupił, to nie znaczy że nie próbowałbym sprzedać. Kupiłbym tylko pod warunkiem dokładnego przeswietlenia ramy u specjalisty i podobnie przy sprzedaży też bym nie miał z tym problemów .
  16. Dzieki za odpowiedz, a coś takiego: https://www.bikester.pl/leatt-mtb-trail-1.0-jacket-men-M1033637.html?vgid=G1521686&_cid=21_1_-1_9_1502_1521686__pla&campaign_detail=smart_shopping&gclid=Cj0KCQiAj4ecBhD3ARIsAM4Q_jExV1JRs-2j5yknFJaqTYhe21r0zeioxixuvdZBOczXaM1SNLlRSeUaAhdmEALw_wcB i jakie spodnie do tego… tylko nie obcisłe
  17. KNKS

    [Dętki] Lekkie do Road+

    Felipe, pozwolę sobie odnieść się do powyższego stwierdzenia. Również byłem przeciwnikiem, czy raczej nie do końca rozumiałem sens TL w szosie. Wysokie ciśnienie, trudno dostępne opony itp. Jednak niedawno założyłem do swojego roweru, na próbę, dokładnie takie same koła jak posiadam, czyli 50mm stożek + Pireli P Zero Velo, tyle że z dopiskiem TLR. Proszę pana, inna jazda, inne wrażenia. Mimo niższego ciśnienia, 6bar zamiast 7bar, miałem wrażenie że toczy się zupełnie inaczej. Tak więc u mnie kolejne opony to TLR + mleko. Oczywiście dyskusyjna jest skuteczność uszczelniania przy wysokim ciśnieniu i małej objętości opony, zysk na wadze znikomy bo opony cięższe a 2x50ml mleka też swoje waży, a zapasowa dętkę też trzeba wrzucić do kieszonki ale... 🤩 Sorry za OT. Co do Tubolito to miałem 2 sztuki. Jedna pękła podczas stania w domu, wyglądało to jak pęknięcie wzdłuż zgrzewu, druga podczas jazdy. 2x nie do naprawy. Pieniądze wyrzucone w błoto, co nie zmienia faktu, że zysk na wadze, względem tradycyjnej dętki jest wyrażny i jak ktoś wierzy w te wszystkie masy wirujące, to wtedy ma to jakiś sens. Co do spadku ciśnienia, to był porównywalny z tradycyjną dętką. Znając Ciebie, będzie Cię drażnił pomarańczowy wentylek wystający z obręczy 😉
  18. Z tego co troszkę poszperałem, jest to bębenek multisys czy jakoś tak, ta nakrętka EDCO pasuje tylko do ich produktów i żadna inna nie będzie pasować, więc mam problem:( Gdzie można było nabyć takie nakrętki, są już nie dostępne a bębenki multisys, sprzedawane są solo bez nakrętek.😤
  19. No właśnie, pałąk jest na stałe. Ale jezeli ktoś widział 4x104 z offsetem, to mógłbym się przyymierzyć. Na razie dolożyłem podkładki pod miski po 2,5 mm na kazdą stronę i tak może tymczasowo zostać. Przy okazji moze komuś zostaly 2 niepotrzebne osłony kurzowe łożysk suportu HT (te kapelusze). Kupiłem jakieś z aliexpress, ale one nie do końca są dopasowane do oryginału i po skontrowaniu trą o blaszki które bezpośrednio osłaniają łożyska.
  20. @ChuChu Napisz do Schwalbe żeby zmienili nazwę produktu, bo jest to na pewno według niektórych klientów kłamstwo marketingowe i następnym razem kupią dętkę u konkurencji.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...