Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Z ostatniej godziny
  2. Lawstorant

    [Przerzutka] Shimano Zee - fr czy dh?

    Ja na Deore mam na pantografie od strony koła, ale długość wózka jest na samym wózku.
  3. U mnie z dniem dzisiejszym z pracą pożegnało się 50% stanu... Mała firma 10 ośob nas było. Został dyrektor, dyrektor, prawnik, kierownik ... I jeden pracownik - sprzedawca.
  4. Ogólnie zgadzam się z tym co piszesz, ale to nie określa moim zdaniem stanu naszej gospodarki, a określa stan całej globalnej gospodarki. Wszystkie koncerny nastawione są na klepanie maksymalnych zysków przy minimalnych inwestycjach i nakładach. To bardzo szeroki temat do rozwinięcia. Pieniądz drukowany jest wszędzie a mistrzami są chyba Stany z ich zadłużeniem i wartością dolara. Wiesz chyba, że kiedyś dolar był odpowiednikiem dolara w złocie, tu tez możesz poszukać coś o drukowaniu, malwersacjach, papierowych papierach, głównych rodzinach banksterskich... Czasem zastanawiam się, co musiało dupnąć, bo był zbyt długi okres spokoju bez wojen, może tu jest ten przycisk start do czegoś gorszego. Oby nie.. Odbije się to na wszystkich, to niewątpliwe. ZUS- to coś powinni dawno temu dobić bo jest to żyjący trup... Francuzi,a pod nimi jestem, to największe jełopy, nastawieni tylko na zysk. Cóż, mentalność kraju posiadającego kolonie została. Inna firma, też od nich jak się dowiedziałem, rozważała upadłość, bo byłoby to bardziej opłacalne niż płacenie przestojów.
  5. Na pewno o tym - szybko kręto i ciasno Paskudnawy jest leśny kawałek przy Prawdziwka - ale tam już znacznie wolniej, też kilka razy przytarłem
  6. ropa67

    [Przerzutka] Shimano Zee - fr czy dh?

    Niestety brak na wózki wbitego modelu. Jedynie napis shimano japan
  7. Maggg

    [Rowery/ramy] lekki rower

    Nie widziałam fitnessa około 10 kg. Btw mam 180 cm. Możesz podać mi jakieś linki lub modele? Też chętnie bym spróbowała na różnych rodzajach rowerów, ale akurat mam znajomych tylko z rowerami szosowymi do triathlonu. Sklepy chyba takich możliwości wypożyczenia nie dają??
  8. newcastle26

    [Przerzutka tylna] Deore - wymiana

    Dobra, wszystko mam, biorę się za robotę. Może nic nie schrzanie
  9. Co nie znaczy,że inni problemów nie mają. Na około 10 par opon zmienionych w ostatnim czasie,8 wlazło "ręcami",na 2 potrzebowałem łyżek,gdzie jedne poszły fajnie,na kolejnych połamałem łyżki,takie zwykłe z zestawu naprawczego,i musiałem użyć takich uczciwych. Poczytaj jakie ludzie mają przeboje z decowymi obręczami i gumami bodaj hutchinsona,akurat tego nie przerabiałem,ale ludzie rezygnują często z rowerów,z powodu tego problemu.
  10. itr

    [Łańcuch] różnice 8s, 9s, 10s

    tak, tak przejęzyczenie, niższy, i tańszy. Wygląda natomiast bardzo dobrze. lepiej niż ten x EPT z poprzedniej aukcji, choć może zdjęcie jest tam tylko poglądowe, waga 326g. Tak więc zaryzykowałem, dwa na zmiany do znajomego roweru typu praca dom. Jedzie codziennie to nie rdzewieje... No tylko, że teraz to nic nie jedzie i wszystko rdzewieje czekają na montaż. Co ciekawe na ogniwkach pojawia się oznaczenie, małe 9g!!! oprócz częstszego KMC i X8. w ręku mam wersję dla siebie czyli X9 waży 294g a oznaczenie dodatkowe na co którymś ogniwku to 9f
  11. MikeSkywalker

    [Rowery/ramy] lekki rower

    Nie da się tych rowerów porównać. To dwie, zupełnie odrębne grupy. Składak tak jak piszesz - fajny bo można go zabrać na wakacje, wrzucić do bagażnika samochodu, pociągu, w domu też zajmuje mniej miejsca - ale to ciągle malutkie kółka 20". Rower jest zwrotny, można się szybko rozpędzić, ale już osiągnięcie większej prędkości czy pokonanie dłuższego dystansu będzie trudniejsze. Na pewno lepiej manewruje się nim na klatce schodowej ale też nie można zawiesić go sobie na ramieniu. Gravel z kolei to koła 28" - w przypadku częstego rozpędzania się w mieście czy kluczenia na przykład między pieszymi których pełno na ścieżkach rowerowych wypada gorzej od składaka, za to prędkości na nim osiągane są znacznie większe, dłuższe dystanse pokonuje się łatwiej. Wymusza bardziej pochyloną pozycję, co nieco ogranicza pole widzenia, dostęp do klamek hamulcowych jest bardziej utrudniony, samo poderwanie kierownicy do góry przed krawężnikiem jest trudniejsze - a to ważne w mieście. Na Twoim miejscu spojrzałbym na coś pomiędzy czyli fitnessa, z prostym napędem np. 1x9/1x10, z hamulcami hydraulicznymi, z prostą kierownicą. Taki rower spokojnie może ważyć w okolicach 10kg. Będzie posiadał plusy gravela a zyskasz lepsze pole widzenia, pewniejsze hamulce czy nawet to że podczas wnoszenia czy opierania nie będzie ryzyka uszkodzenia/porysowania klamkomanetek które są drogim i delikatnym elementem. Wiem że dla kobiet to aby czuć się na rowerze pewnie i bezpiecznie jest ważne. I tak naprawdę cokolwiek byśmy doradzili to spróbowanie jazdy na tych 3 typach rowerów (w przypadku graveli można dorzucić jeszcze Marina Four Corners) da Ci najwięcej
  12. @shotgun ale to jest pokaz tego jak niezdrową mamy gospodarkę. Takie ułożenie biznesu powoduje ze każdy kryzys powoduje zachwianie całym systemem gospodarczym. Od lat tego typu firmy żerują na ulgach dopłatach i na optymalizacjach podatkowych. Ilu realnie masz producentów samochodów na świecie? Uciekając do przodu kupują kolejnych bankrótów. To co piszesz pokazuje że oni nie chcą ponosić ryzyka biznesowego. Cała gospodarka jest zbudowana tak, że nie ma miejsca na ryzyko biznesowe. Bankructwo stało się narzędziem finansowym i jest wykorzystywane do oporu. Robisz biznes kosisz kasę a jak się zaczyna pod górkę doisz ją bierzesz kredyty pomoc państwa i ogłaszasz bankructwo. Kasa jest juz w następnych spółkach. Na dzisiaj mówimy o 3tyg przestoju... To nie powinien być problem dla żadnej z firm. Tak naprawdę teraz walka się toczy o obronę systemu, który zbankrutował wiele lat temu. W realiach hiperinflacji oni sobie nie poradzą. Już recesja, która nadchodziła wywoływała dyskusje na temat tego że bedzie trzeba ratować system finansowy i wiele firm. A tu przyszedł koronawirus. Jak dodrukujemy im papier to potem nadejdzie recesja i znowu będzie trzeba ratować te same firmy. Oni będą musieli upaść, bo jechali na marżach ujemnych albo na promilowych. Od lat maskowali to ucieczką do przodu i tłumacząc straty inwestycjami. prawda była i jest inna. Ratowanie branży turystycznej też jest fajnym hasłem. Ale jak ją chcecie uratować? Przecież ten kryzys spowoduje spadek zasobności co za tym idzie branża zmaleje w najlepszym razie o 30% Siłą żeczy 30% firm i tak upadnie. Po co je ratować olbrzymim kosztem skoro już dzisiaj wiemy, że ich rynku nie będzie? A tu taka wrzutka... żebyście się pochylili nad "etyką" i "sposobem myślenia" tych firm które muimy ratować https://www.tvp.info/45418626/koncern-psa-chce-byc-potega-kosztem-polskiego-opla-z-gliwic Ale nie że im trzeba pomagać ciągle? https://moto.wp.pl/na-ratunek-koncernowi-peugeot-citroen-6068773358879873a My ciągle musimy tym wszystkim firmom pomagać Nikt nie przemyślał nigdy co by było gdyby... I teraz podejmuje sie działania tak naprawdę nerwowe i nie ma c czarować populistyczne. Czy dobre? Od lat ratujemy seryjnie firmy (nieraz te same) i liczymy ze coś się zmieni. Dajemy im miliadry w dopłatach ulgach podatkowych czy z "środków UE" A potem ratujemy... żeby utrzymać te miejsca pracy... Branża motoryzacyjna a dokładniej sieci sprzedaży czołgały się od dawna...(niestety takie sa fakty i pozostaje współczuć tym którym nie popłacili faktur) Ratujmy biznesy, które i tak przygotowywały upadłość...? Trochę daliście sie oszukać. ŻADNE państwo nie ma kasy, żeby utrzymać firmy pracujące na ich terenie przez choćby miesiąc. Zresztą jak się zaczyna wgłębiać w pomoc w innych państwach to wprost widać, że wcale to nie takie różowe. Nasze media nie do końca podają prawdę często sugerując bezwarunkowość i bezzwrotność pomocy. I nie zwalam już nawet tego na propagandę a na niewiedzę. Oni nieraz nie umieją podać co jest w ustawie naszej. Zwolnienie z ZUSu to też dodruk. Ktoś powie, że przecież to nasze emerytury najwyżej spadną o te trzy składki. NIE. To emerytury naszych rodziców. Wiec te pieniądze na bieżąco są wypłacane a jest ich i tak za mało. Więc jak nie zbiorą to albo nie wypłacą emerytom albo dodrukują. Wciąż wiele osób nie rozumie jak działa ten poroniony system. Na nas zarobią nasze dzieci my zarabiamy na rodziców. Ja nie mówię ze nie trzeba pomagać. Ale zastanówcie sie co sie dzieje dzisiaj. Już kilka dni po zamknięciu niektóre firmy zaczęły biadolić. Ale jakoś trochę z nich sie w wakacje na mc zamykało.... Więc w czym jest problem? Troszkę to jest sianie strachu i gra polityczna. To ze jakaś pomoc będzie to jasne. To że firmy, które balansowały na krawędzi padną też niestety jest jasne. To, że wiele osób widzi w tym szanse na przetrwanie też. Ja wiem, że to, co piszę jest trudne. Ale ja jesteście pracownikami i nie stracicie pracy to przygotowujcie się juz dziś na ciężkie czasy. Im większa będzie pomoc państwa tym większą czkawką się to odbije za jakiś czas. Ten kryzys musiał nadejść i musi zmienić reguły gry. Jak się uda nam uratować chory stan obecny to będzie musiałnadejść kolejny kryzys. I będą nadchodzić coraz częściej do momentu jak nie zweryfikujemy systemu oparyego o wirtualną wartość. @kosmonauta80 prawie 40 i nie jestem księgowym. Co do zasady siedzę w czymś określanym IT. Ale zdecydowanie bawię się w więcej żeczy. Przeżycie z jednego rodzaju działalności jest w tym momencie dość ryzykowne. Nie, ale z miesiąca na miesiąc już tak.
  13. BMXdoPieca

    [Amortyzator] Co wybrać?

    Kolega prosił o pomoc w wyborze amora, nie wciskaj mu sztywnego widelca..
  14. SoloTM

    [Łańcuch] różnice 8s, 9s, 10s

    8.93 ( nowe oznaczenie x8 silver/grey ) to niższy model od 8.99 ( x8 silver ) różnią się powłoką antykorozyjną wewn. płytek.
  15. Cześć : D Potrzebuję porady, bo przez ilość dostępnego sprzętu, ciężko samemu coś wybrać. Poszukuję roweru crossowego do 1500zł. Pomożecie? Aktualnie mam na oku Krossa Evado 3.0, SPARTACUS CROSS 4.0 i Merida Crossway.
  16. itr

    [Łańcuch] różnice 8s, 9s, 10s

    Ja kupiłem i już mam OEM od tego sprzedawcy, chyba wyższy model : kmc 8.93 jeszcze nie jeździł,
  17. Dzisiaj
  18. MikeSkywalker

    [Przełajki - dyskusja] Inspiruj, pytaj, dziel się wrażeniami

    Do takich samych wniosków doszedłem niedawno analizując zachwyty nad "tłustymi" oponami. Że jakie to nie są wspaniałe, jaka trakcja, jak pluszowo się jeździ, och i achy. No i wszystko jest fajne jak lubi się jazdę, czy raczej toczenie z prędkością kilkunastu kilometrów na godzinę. Owszem, przyczepność jest super, komfort jazdy też, zdolności do brodzenia po jakiś mokradłach również cieszą. Sama jazda też relaksująca i spokojna. Ale co z tego że wystarczy kawałek szutru czy asfaltu i dalej trzeba się toczyć. Albo że po takiej wycieczce wraca się zmęczonym podobnie jak po spacerze. Dla porównania jazda na rowerze z pełnym zawieszeniem, na węższych oponach i wyższym ciśnieniu - komfort nieznacznie mniejszy, nadrabia się zawieszeniem, dochodzi do chwilowej utraty przyczepności, ale możliwej do opanowania przy odrobinie umiejętności, zawieszenie wymusza wyższą kadencję, jazda znacznie szybsza, bardziej męcząca fizycznie (dla mnie to plus). Podobnie z przełajką na gumie 40-42c. Potrzeba więcej umiejętności, sztywna rama i węższe opony wymuszają jeszcze częstsze podnoszenie się z siodełka, balansowanie ciałem, prędkości są wyższe, człowiek wraca do domu bardziej zmęczony ale z bananem na twarzy. A do tego taka opona zapewnia na tyle komfortową jazdę że nie odczuwa się potrzeby szukania szerszej.
  19. Patrząc na skuwacz w tym zestawie mam duże wątpliwości czy ta walizka warta jest kupna. Być może jest warta swej ceny ale jak bym tego nie kupił.
  20. Maggg

    [Rowery/ramy] lekki rower

    Cześć! Zastanawiam się nad kupnem lekkiego roweru (jako drugiego roweru, obecnie mam Kross Trans Sander). Chcę dojeżdżać nim do pracy, głównie po ścieżkach rowerowych (krawężniki też będą) i wnosić go na wysokie pierwsze piętro. Niestety jako kobieta nie mam zbyt dużo siły, więc zależy mi na jak najlżejszym modelu. Trochę poczytałam i zastanawiam się czy lepszy będzie lekki składak (ok. 10 kg), który będzie można też zabrać na wakacje, czy raczej gravel, którym będzie można też fajnie pojeździć w ramach rekreacji. Te wątpliwości wynikają z tego, że waga lekkiego składaka i lekkiego gravela jest prawie taka sama. Czy ktoś mógłby mi doradzić co jest bardziej warte swojej ceny? Co do składaków to patrzyłam na Brompton i Dahon, co do graveli to pasowałyby mi te z bardziej wyprostowaną pozycją za kierownicą np. Giant Anyroad.
  21. SoloTM

    [Łańcuch] różnice 8s, 9s, 10s

    /edit a tu przykład lepszego 8 s od KMC o szerokości pin 7.1 mm : https://www.rowertour.com/p/159345/kmc-z8s-lancuch-8-rzedowy-116-ogniw-spinka-srebrny
  22. itr

    [Łańcuch] różnice 8s, 9s, 10s

    W shimano w zasadzie w czasach jak mi zależało 8,9s to był jeden łąncuch xtr/dura ace i na przekosach błotach golonkowych wybierałem zawsze srama, niskie grupy były złe, zresztą podobnie w sramie... Jednak na szosie to mniej zauważalne, i przebiegi większe... Rzeczywiście od jakiegoś czasu kupuję KMC i teraz mam go o 9 i 10 s i jest dobrze, tylko ja taki już jestem nie katujący, tak się kulam. Ale przyjemna kultura pracy... W ostrym na wąskich gumach wciąż króluje .... tu idę sprawdzić ... sram 870 , czyli wciąż sram, ten od około może 500 może 1000 km, wcześniej wrzucałem rzeczywiście lekko przejeżdżone 9ki bo chyba były uwaga (ostre 53/17) CICHSZE!!!! tak tak nawet w ostrym gdzie nie wibruje kółeczkami przerzutka można coś usłyszeć, a już łańcuch prawdziwy torowy to trzepie akustycznie że cierpną kciuki u stóp... W ogóle kto nie stawiał ostrego na trenażerze, wibracje z łańcucha na zakrętach przerzutki czuć tylko kiedy rower stoi w powietrzu, a ostre nagle jest jak odkurzacz silent do tymczsowego usypiania niemowląt. Te wibracje nie przeszkadzają na ucho ale czuć rowerem, a o ostre idzie gładko. Czy singiel nie ma znaczenia.
  23. Naprawdę ciężko jest mi to opisać... Trzeba pilnować, żeby rant nie wysuwał się z rowka, musisz wykorzystać najmniejszy obwód obręczy. Zakładam, że masz już założoną jedną stronę i rant opony zepchnięty do środka obręczy. Wkładasz fragment drugiego rantu od strony przeciwnej wentylowi, spychasz go palcami do wnętrza obręczy (najlepiej jest wtedy postawić sobie koło na stopach i oprzeć o kolana), a potem rozsuwasz dłonie po obwodzie cały czas spychając rant opony do wnętrza obręczy, jednocześnie dość mocno naciągając oponę ku górze - w ten sposób nie będzie się wysuwała z rowka, a i guma trochę się rozciągnie dając Ci więcej luzu. Dobrze jest też przy rozsuwaniu dłoni po obwodzie ściskać oponę, żeby była płaska, wtedy łatwiej utrzymać ranty bliżej siebie. Można to też zrobić w drugą stronę. Wentyl ustawić na dole i zacząć od góry, tak samo opierając sobie koło o kolana. Może nawet będzie łatwiej, bo wykorzystasz ciężar własnego ciała do naciągnięcia opony. Mniej więcej tak, jak gość robi tutaj (1:05-1:17), tylko przy tym bardzo mocno naciągać oponę w dół: Gdzie jest ten rysownik z Painta, co miał obrazować moje wypowiedzi? @Danuel to nie byłeś przypadkiem Ty? 16
  24. SoloTM

    [Łańcuch] różnice 8s, 9s, 10s

    Kmc x8 silver ( x8.99 starsze oznaczenie ) nie jest bardzo drogi. Pierwszy z google : https://www.rowertour.com/p/87966/kmc-x8.99-lancuch-876-rzedowy-116-ogniw-spinka ( a za hg91 to można urządzić "Polowanie na Czerwony Październik " )
  25. Invincibe.

    [Łańcuch] różnice 8s, 9s, 10s

    Tylko właśnie ten "wyższy model" 8s będzie droższy niż np przyzwoite hg91 (a zostaje jeszcze niby poprawa działania)
  26. Runner_Biker

    [Opony] Opona szosowa Schwalbe Pro One - problem z założeniem

    To pomogłeś heh :)... PS. Właśnie wrzuciłem tę... SCHWALBE na obręcz alu... Może jednak uda Ci się wytłumaczyć gdzie popełniam błąd...? I oszczędzę tym samym moje karbonowe stożki.
  27. TheJW

    [Plany Drewnianego Wybicia] Plany kickera.

    Rampa. Autorze, masz na Kazurce - jedź, obejrzyj, porób zdjęcia.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×