Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Te przerzutki są optymalizowane tak żeby zapewnić optymalną odległość kółka prowadzącego dla konkretnej kasety. Np. rd-m5100 stworzona do obsługi 11-51 nie radzi sobie z 11-46. Trzeba stosować sztuczki z łańcuchem i nienirmalnym ustawieniem odległości od największej koronki a i tak nigdy nie będzie pracować tak jak dedykowana dla takiej kasety np. rd-m5120. Kiedyś eksperymentowałem z rd-m6000/8000 i kasetami 11-50/51 w zależności od usytuowania haka w ramie (jak daleko i jak przesunięty względem osi koła) działało to nieźle albo wcale.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
zekker odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo prawie jak w Alpach: Góry Orlickie, gdzieś między Pod Homolí, a Pěticestí. https://mapa-turystyczna.pl/#50.26239/16.44183/17 - Dzisiaj
-
[5000 - 6500] gravel/cross/lekki szybki mtb
KrissDeValnor odpowiedział Nutado → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
A ja myślę, że hamują słabo, bo są niedotarte... -
[5000 - 6500] gravel/cross/lekki szybki mtb
Artur85 odpowiedział Nutado → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Tam za bardzo nie ma co regulować. Obstawiam zatłuszczone klocki. Ostatnio zamawiałem tacie rower wysyłkowo, przyjechał gotowy do jazdy. Teoretycznie o przeglądzie zerowym. Tylne klocki były całe w oleju. Wymiana na nowe plus czyszczenie tarczy i wszystko wróciło do normy. Objawy identyczne jak u Ciebie. -
No to sprawdź gwint w środku. Może jest zerwany, może zapieczony. Baryłkę możesz kupić dowolną. Ja polecam Shimano CA-70. Prawdopodobnie czeka Cię wymiana linki i regulacja przerzutki, bo mała szansa że uda Ci się wyjąć linkę z pancerza i wsadzić ją ponownie.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: anickgupta441
-
[amortyzator] Trek DualSport 2 gen 5
urmom odpowiedział Mecenas1 → na temat → Amortyzatory rowerowe przód/tył
Asz dvpeczka , dobrze że kapnęłam się, że główka tapered 😮💨. Czyli pozostaje kampić na stronach typu 4mybike i inne olxy? Czy na tej stronce płaci się z góry czy przy odbiorze? Przelicza na plny? - Wczoraj
-
z tym ze w 50T na tej samej linnii lancucha jest 42 i dziala a 45T juz nie😉.To nie jest, to ile 45 ta jest wyzsza🙄.Jak jade ba plaskim lub na malym wzniesieniun to dziala tak do 7%.Jak depne to zrywa🙄 i jak jeszcze dam rade przerzucic nie gubiac rownowagi na 51 to jade dalej .Ogolnie jakby krzaczylo na 39T i 51T to bym powiedzial,ze lancuch za dlugi.Ale gdzie 118 ogniw jak przy takim wyprostowanym wozku😉,ja bym powiedzial ze moze nawet za malo ja mam chainstay 439mm wiec kobyla.
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
KrissDeValnor odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@cervandes Ej, no co ty, takie naklejeczki pod łańcuch ? Kup jakiś neopren, albo gumo-plastik Cube i Canyon mają dziwny zwyczaj umieszczania "technicznych" informacji na ramach - górna rura i główka ramy (sorry, ale to jak jakiś produkt dla mas z marketu , i w sumie chyba tak jest)... A w ogóle, to Cube wrzucił ostatnio na YT prawie 4 godzinną prezentację modeli '25 - obejrzałem kilka minut i przewinąłem. Niedawno kupiłem spodenki i koszulkę Rockrider z kieszonkami na suwak z tyłu + bokserki dla biegaczy, może jeszcze wskoczy coś grubszego - tym razem ze sprzętu, ale na razie się czaję z zakupem... -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Sobek82 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
tobo obserwuje zawartość → [ebike] czy warto kupić aby jeździć z rodziną?
-
[ebike] czy warto kupić aby jeździć z rodziną?
tobo odpowiedział sivesgaard → na temat → Elektryczne - e-bike
Od kilku lat jeżdżę E z ludźmi na zwykłych rowerach. I jestem dużo szybszy od nich - nie mam limitu 25kmh. Ale w czym problem? Przecież może użyć niskich trybów wspomagania albo zwyczajnie zaczekać na was. Jak chce to mogę turlać się 8 na godzinę. -
[Elektryk dla kobiety] Jaki wybrać i za ile?
tobo odpowiedział gad → na temat → Elektryczne - e-bike
M200 to słaby i podły silnik. I tak wypada w porównaniu do innych silników. Jeśli producent podaje że m200 ma 65Nm a m300 80Nm to bosch z 50Nm powinien być odczuwalnie słabszy niż oba bafangi. Czy nie? Jeśli m300 ma 80 Nm a brose 70 to odczuwalnie powinien być bardziej efektywny niż słabszy konkurent. Czy nie? M300 pogoniłem do roboty na asfaltowym podjeździe o mniejszym nachyleniu niż brose którego pomęczyłem w górach. Skoro na papierku jest 10Nm więcej to powinien móc więcej na mniejszym wspomaganiu. A brose radzi sobie lepiej na 3 z 4 stopni w porównaniu do bafanga na 5 z pięciu stopni. Oba rowery mtb. Z czego ten z bafangiem ma korzenie sportowe a ten z brose jest góralem rekreacyjnym. To w czym problem? Jeździłem w sumie na 3 różnych z m200 i jednym z m300. Miejski, trekkingowy i mtb. Na miejskim to już w ogóle było kulawo. Jeszcze dorzucę: używam bafangów 750w i 1000w. Jeśli za punkt odniesienia wezmę fabrycznego boscha 4 generacji to one zdecydowanie są jak na swoje 750 i 1000 odczuwalnie słabe. Bafang to liga podwórkowa. Tak ogólnie i zwyczajnie. Czytałeś co napisałem? W innych krajach sprzedawano te same rowery z m200 i od wszystkich dystrybutorów dotarły negatywne spostrzeżenia. Czyżby to było bezpodstawne marudzenie? Jeśli ktoś chce to niech to kupi. Przecież to jego pieniądze. -
To, że obsługuje do 46T nie oznacza, że powinna dobrze pracować na zębatce 45T, ale w kasecie do 50T. Nie ma takiej opcji aby to pracowało idealnie. Możesz jedynie dotrzeć do momentu gdy będzie najmniej źle i tyle. Shimano tych tabelek ze specyfikacją nie robi bez powodu. P.S. Ostatnio dla jaj założyliśmy przerzutkę Shimano (jakiegoś najtańszego Tourney'a 6 biegowego) do napędu Sram 1x12, żeby sprawdzić czy przypadkiem nie będzie pracować lepiej niż SX i... No lepiej nie było, ale o dziwo nie było wiele gorzej 😛
-
burz obserwuje zawartość → [przerzutka tylna] shimano 105 di2 r7150
-
[przerzutka tylna] shimano 105 di2 r7150
burz odpowiedział coachi → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Nie można tej przerzutki zaktualizować przez internet? Może to kwestia oprogramowania? (żart taki) -
kipcior obserwuje zawartość → [Lampka przednia] Wymienny akumulator 18650
-
lampka przednia [Lampka przednia] Wymienny akumulator 18650
kipcior odpowiedział pwrgvl → na temat → Akcesoria rowerowe
Jak masz ogniwa 18650 i ładowarkę do nich, a nie chcesz się bawić w jakieś USB, to tu masz taką co nie przerywa i z kolimatorem do wyboru: https://allegro.pl/oferta/latarka-rower-edc-x1-xp-l-v6-3c-970lm-program-7029703468 A jak chcesz daszek do odcięcia to pasuje od Convoya S2+: https://allegro.pl/uzytkownik/Trinitite Uchwyt Olight jest takim najlepszym kompromisem. Trzeba te mniejsze gumki na siłę naciągać, żeby to się w miarę trzymało. To wielkie bydle z Chin będzie trzymać jak skała, ale weź to otwórz raz czy drugi i przestanie, bo się gwinty w chinesium wyrobią. To nie ma sensu. -
PaVulonus obserwuje zawartość → [Obręcz] MavicElite Cosmic
-
Przy nyplu zaczęła mi pękać obręcz. Lada moment wyrwie szprychę. Potrzebuję do przeplecenia (piasta jest ok) obręczy. Mavic Elite Cosmic 20 otworów- obręcz aluminiowa stożek 30mm Dzięki za pomoc
-
Teoretycznie nie obsluguje praktycznie tak bo na ostatnich zebatkach 51 i 50 dziala🙄Naregulowalem sie ustawiajac kólko od zebatek we wszystkich konfiguracjach🤔(łancuch 118 ogniw dlusze sa tylko dla e bikow).Mialem i kasete XT 11-46 i miod malina.Patrzac ze obsluguje na papierze 46 to i 45 powinno by jej podejsc.Jednej rzeczy nie kumam dlaczego krzaczy na 45T a na 51T jest ok.Bo jakby na 45T i 51T krzaczyl to bym nawet nie podjal tematu😉.Moze cos w fabryce po..,jak tu zmierzyc te zeby zeby byc pewnym ze sa ok.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
siemalysy odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo dziś bez widoczku -
Dokumosa obserwuje zawartość → [kaseta] sunrace 11rzędowa problem z 45T
-
Ta przerzutka natywnie nie obsługuje takich kaset. Może trzeba kombinować z dł łańcucha oraz odległością kółka prowadzącego od zębatek.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
ernorator odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo Robinsonada -
[ebike] czy warto kupić aby jeździć z rodziną?
Dokumosa odpowiedział sivesgaard → na temat → Elektryczne - e-bike
Pożyjemy zobaczymy. Póki co wszystko co miało dofinansowanie w tym kraju nadwiślańskim skokowo drożało. Mogliby jeszcze dołożyć ograniczenie (jak we Francji) że obejmuje rowery tylko produkcji polskiej. -
[Elektryk dla kobiety] Jaki wybrać i za ile?
Bokciu odpowiedział gad → na temat → Elektryczne - e-bike
Nic z tego nie rozumiem. Zdarza mi się czasem pojeździć na Legrandzie żony i mam zupełnie inne odczucia wobec tego rzekomo podłego i jakże słabego silnika. Na płaskich drogach używam drugiego max trzeciego poziomu wspomagania. Zaś pod duże wzniesienia czwarty wystarcza, a piątego nie używam. Mowa tu oczywiście o normalnej spokojnej jeździe. Jakoś ani razu nie miałem wrażenia żeby silnik niedomagał. Nawet na leśnych pagórkach i krótkich, stromych podjazdach daje radę. Zatem nie wymagajmy aby każdy elektryk legitymował się parametrami rowerów górskich tudzież wyczynowych. Do normalnego przemieszczania po zróżnicowanym terenie zupełnie wystarcza. Nadmienię, że moja waga to 108 kg. -
[ebike] czy warto kupić aby jeździć z rodziną?
Maciorra odpowiedział sivesgaard → na temat → Elektryczne - e-bike
Zakładasz, że dofinansowanie będzie obejmowało zakup za granicą? -
manfred1 obserwuje zawartość → [smarowanie] Silca Super Secret - jak często się tym smaruje łańcuch?
-
@SpinOff jeśli autor widzi, że na Stravie coś jest nazwane X to po co on to nazywa ABC? To nie ma sensu. ATL, CPL, wiesz z czym mi się kojarzą te skróty? Z lotnictwem co najwyżej Fatigue, Form, Fitness. Dlaczego? Bo nawet na Intervals.icu w ten sposób jest to określone. Po co tworzyć własne skróty, akronimy od znanych pojęć? Czy chcecie korzystać z manipulatora ręcznego czy z myszki? Z komputera czy z osobistej maszyny obliczeniowej? PMC? Wykresów - tak, aby wiedzieć w którym punkcie się znajduję i co powinnam robić. Bo mnie naprawdę łatwo jest się przetrenować. Jak i niedotrenować. Oczywiście wykresów, gdzie ktoś się postarał i opisał CO i JAK a nie stworzył coś co jest w Stravie i jeszcze kazał za to płacić... @pecio - nie mogę, nie umiem, zbyt trudne Muszę się bardzo pilnować bo Mięśnie chcą, Organizm chce, Głowa ponagla... Wykres daje mi jasność sytuacji w jakiej w danym dniu jestem. Pokazuje mi czy i co powinnam zrobić. Oczywiście sensowny wykres na INTERVALS.ICU a nie badziewie na stravie. @szajbna - BARDZO Ci dziękuję za podpowiedź o INTERVALS.ICU. Zarejestrowałam się i widzę znacznie więcej. Właśnie te wykresy z jaśniejszym opisem podpowiedziały mi co jest grane, gdzie jestem i czym mam się (nie) przejmować. Straffffa pokazywała mi że mam formę bliską zera a przecież każdy z nas chciałby być w jak najlepszej formie, czyli pewnie 100, prawda? A tymczasem okazuje się, że forma może być i na minusie a i tak jest super Intervals policzyło mi też inaczej eFTP 162 to już lepiej niż 145 Wykres Fitness potwierdza to, co ja sama zaobserwowałam po powrocie z Czech, gdzie miałam okazję potrenować ostro podjazdy. I wygląda na to, że Intervals.icu jest za darmo? @KNKS próbowałam przed laty korzystania z trenera, ale zabrakło mi wówczas motywacji, ambicji i energii do działania. Był tylko pomysł i marzenie. Mój kalendarz też nie jest obecnie najlepszy do planowania czegokolwiek, mam całkiem sporo różnych wydarzeń, które mi przesuwają możliwe do zrealizowania treningi czy wycieczki czy wypady. Jak i te planowane mogą się okazać jeszcze cięższe niż miały być. Dla potomnych i dla tych co śledzą ten wątek od początku - muszę napisać, że ja również pracuję nad tym aby łatwiej mi było trenować a i same treningi dawały więcej - zarówno efektów jak i radości z ich wykonywania. Skoro więc rower (RBB) o wadze 20(+5) kg był zbyt ciężki to zmieniłam go na 19 kg Challenge Hurricane a w końcu został wyremontowany przez kolegę dla mnie Raptobike Lage Racer, 16 kg, z napędem na przód. Czy 4 kg robią różnicę? Czy napęd na przód coś daje? Zdecydowanie - inna praca napędu, mniej łańcucha, mniejsze opory bo nie ma (aż tylu) rurek prowadzących łańcuch itd. Reakcja na kopnięcie w pedały jest natychmiastowa. Do tego znacznie niższe opory aerodynamiczne (wysokość siedzenia w Raptobike jest 35 cm, w Hurricane 45 cm, a w RBB była około 56 cm). Do tego zupełnie innej wielkości koło napędzane - nie 26" ale 20". Znacznie łatwiej to rozbujać. I oczywiście Raptobike to sztywniak, czyli nie ma amortyzacji pochłaniającej część energii. A na koniec zmieniłam technikę jazdy z siłowej (diesel?) na kadencyjną (benzyna?) i nie kręcę już 70-80 ale wychodzę często poza 90 RPM co pozwala mi na wyciągnięcie większych prędkości na tych samych biegach. I jak sądzę daje to też mniejsze zmęczenie mięśni. @leon7877 biorę kreatynę od 2 dni. Są rezultaty. Nie czuć tak zmęczenia, nogi chcą ciągnąć, podają ile trzeba, jest inna reakcja Organizmu jak i głowy. Nawet dorzucenie obiadu nie spowodowało - jak bywało - że nagle mnie ścięło i przestało mi się cokolwiek chcieć. Nadal chciałam jechać i ciągnąć dalej - tylko niestety te TSSy i zdrowy rozsądek mnie przyhamował. Nie chciałam za bardzo się katować, a i tak wyciągnęłam 337 TSS. (kcal 1201, NP 125) I wykres z ICU, który chyba wyjaśnia bardzo wiele, czego straffa nie chce objaśnić: