Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Z ostatniej godziny
  2. zadra1965

    • zadra1965
    •   
    • TheJW

    Witam

    Jesli tarcze 180 i 160 mm aktualne ,to jestem zainteresowany zakupem.

     

  3. MikeSkywalker

    [koszyk na bidon] z jak największym zakresem regulacji

    Koszyki "boczne" to lekarstwo dla małych ram, jeśli nie interesują Cię płaskowniki z aluminium do obniżenia każdego koszyka możesz kupić adaptery Topeak https://rowerowy.com/sklep/akcesoria/bidony-koszyki-bidonu/koszyki-bidonu/prod/topeak-alt-position-cage
  4. No i solą potomnośvi - nie ściskaj zamykacza siłowo. Widziałem takie kwiatki, że od siły sciskajacej haki w ramie sie poodkształcaly.
  5. MikeSkywalker

    [Do 6000 zł] MTB - przyszłość 27,5"

    Ja bym powiedział że 27.5 już jest w grobie, jakkolwiek to zabrzmi. Ale jednak jedna ręka czy noga z tego grobu wystaje i prędko się to nie zmieni. W czym rzecz - typowe rowery MTB na kołach 27.5 sprzedają się bardzo słabo. Opony, dętki do takowych - można liczyć w sztukach. Jako-tako sprzedają się rowery nazwijmy to młodzieżowe, kiedy koło 26 jest już małe ale 27.5 na dłużej wystarczy. Mowa o takich modelach jak np. Unibike Emotion, Move czy Shadow. W góralach mogę być nieobiektywny bo na co dzień mam do czynienia tylko z trzema markami - Unibike, Trek i trochę Authora i generalnie Unibike i Author sprzedaje się w bardzo małej ilości, Trek trochę więcej, ale tylko z powodu Smart Wheel Size - małe ramy są na 27.5, większe tego samego modelu na 29. Ale w XC wydaje mi się że koło 27.5 przestało się liczyć Z drugiej strony jest ten "element wystający z grobu" czyli rowery głównie z pełnym zawieszeniem, albo na oponach 27.5+ do enduro, all-mountain, trail, itd, wykorzystywane albo spokojnej jazdy w terenie na większym balonie albo po prostu bardziej zwrotniejsze od 29erów. I to raczej się nie zmieni, tzw. średnie koło pozostanie w tym segmencie a 26" zostanie albo w rowerach dziecięcych/młodzieżowych albo tanich - ot takich na codzienne dojazdy. Przy Twoim wzroście nie bałbym się dużego koła. Zwrotność idzie nadrobić ramą z dobrą geometrią, i choć nigdy rower nie będzie można porównywać z 27.5 to jednak warto się do niego przekonać, zalet ma całkiem sporo. Kwestia tego jakiego roweru szukasz - dla innego lepsze będzie 27.5+, dla drugiego 29. Ja mam równolegle 29 i 29 prawie plus (zmieniłem 27.5x2.8 na 29x2.6 - balon praktycznie tej samej szerokości) i z tego drugiego jestem bardzo zadowolony - owszem, na asfalcie toczy się to jak traktor ale znacznie lepiej jak 27.5+.
  6. Dokumosa

    [Piasta] wymiana łożysk DT Swiss 370

    Trzeba zestaw do łożysk w ślepych oprawach (działa podobnie jak ten z "pazurkami" ale rozpręża się w bieżni). Albo taki co łapie za rowek kulek w bieżni wew lub zew (czasami wymaga zniszczenia łożyska).
  7. arek_wro

    [Kondycja CTL] Jak to liczyć ?

    Naucz się czytać ze zrozumieniem, bo widzę, że masz z tym duży problem. Gdzie napisałem, że FTP ma cokolwiek wspólnego z godziną? Przeczytałeś do końca co napisałem? Wielokrotnie już pisałem, że FTP nie ma nic wspólnego z godziną. Wyluzuj, bo widzę, że za wszelką cenę szukasz dziury w całym.
  8. Szukam koszyka na bidon, który da się opuścić możliwie najniżej względem otworów montażowych w ramie (dolna rura, na podsiodłówce raczej nie będzie koszyka). Scott wymyślił sobie, że w rozmiarze S da możliwość zamontowania dwóch koszyków, co skutkuje tym, że ani jednego, ani drugiego nie da się wyciągnąć. No chyba, że użyje się bidonów 330ml... Doraźnie zamontowałem Elite Custom Race Plus z dorobionymi otworami, ale nadal jest za wysoko. Macie jakieś pomysły, kto może produkować takie cuda? P.S. Nie interesują mnie cuda z Aliexpress i "druciaki". P.P.S. Tak sobie myślę, że można by jeszcze spróbować koszyk w stylu Elite Canibal XC lub jakiś z bocznym wkładaniem/wyciąganiem. Ktoś przerabiał je w małych ramach?
  9. itr

    [rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali

    Źle wyraziłem się. Korba ładna bo w takim rowerze ... Gąbak z rzepem jak w bmx sie I moje najpupolubne siodełko. Na wakacjach nurzałem się w jego brązie. U mnie na tapecie jest teraz znowu wąska opona, Romet, z prostopiórym Colnagiem, 53/17... Jak ta stal miło jedzie, przy haj ciśnieniu czuć to radośnie. Sztywno i fajno. :| Inbred w kawałkach, rozmontowany.
  10. Witam jako nowy forumowicz Na forum pojawiłem się, bo po dobrych kilku latach zdecydowałem się na nowy rower. Do tej pory śmigałem na 26" (i szosie), ale nieco już wysłużony i czas na coś nowego. Nieco się znam na sprzecie i biore pod uwage rowery używane, ale też nowe (z nastawieniem na Decathlon). Budżet to 6000 zł. No, można jeszcze kilka stówek dorzucić jeśli warto. Tu pytanie zasadnicze: czy warto iść w 27,5"? Przyznam, że miałem okazję na takich jeździć i mi odpowiadały. Mam 174 cm wzrostu i rozmiary M były ok. Tymczasem próbowałem też na kilku 29" i na każdym czułem się dziwnie rozciągnięty, czy to rama 19" (choć niby M), czy nawet 17"... wszedzie to samo uczucie "jazdy na wielkiej krowie". Brak komfortu psychicznego, brak zwrotności. No nie wiem, jakoś mi to koło nie leży. Może najnowsze rowery mają lepszą geometrię i byłby odpowiedniejsze, ale jakoś za drogi to się wydaje eksperyment. Jak wygldąda przyszłość 27,5"? Tutaj i na rynku używek jest duży wybór i z nowych jest nieco sprzetu. Widzę jednak wyraźnie, że względem choćby tego co było 2-3 lata temu, wybór np. amortyzatorów, kół czy opon stał się o wiele uboższy. Nie śledziłem rynku aż tak bardzo, wiedziałem tylko, że 26" usuwają się w cień ale żeby też do grobu wpychać 27,5"? Czy to faktycznie następuje? Wolę się dowiedzieć co i jak, zanim włożę w rower nieco zapracowanych pieniędzy
  11. Witajcie, Poszukuję dostępnych na rodzimym rynku błotników do roweru z kołami 27+ (mid-fat) 27,5x2,8". Koła te są niewiele mniejsze na wysokości jak 29x2,4", więc wśród 29-ek też szukam. Założenie - mają być pełne (długie), a tylny błotnik schodził aż do mufy suportu chroniąc ją i przerzutkę przed błotem. Rozwiązanie znalezione, dostępne i mało mnie zadowalające to SKS Blumels 75 U - nie spełnia powyższej kwestii co do ochrony suportu i jest... paskudnie kanciasty Wynalazłem stronę: https://www.cyclingabout.com/list-fat-bike-fenders-mudguards-wide-tires/ na której w oko wpadły mi Wald Baloon 962 jak na zdjęciu poniżej. Szukam czegoś podobnego, najchętniej z tworzywa, od biedy metalowe. Jakieś odpowiedniki? Ślęczę nad allegro i nic nie widzę, prześledziłem strony z cruiserami, ale tam same 26"... Pomożecie?
  12. Dzisiaj
  13. Witam, zanabyłem drogą kupna hulajnogę elektryczną. Wszystko ok ale kierownica jest trochę słaba (składana) no i wolałbym coś stabilnego. Niestety, rura sterowa ma rozmiar 25.4mm, nigdzie nie znalazłem krótkiego mostka pod własnie taką rurę, istnieje w ogóle takie coś? czy może sa jakieś adaptery ?
  14. Wychodzi na to, że moderatorzy mają gdzieś składaki, ale może nieco zachęcę „Użytkownicy, którzy chcą rower składany niewielkich rozmiarów nie będą mieli większych problemów z zakupem, mnie jednak ten segment zupełnie nie interesuje i chciałbym składaka do miasta, którym jeździ się jak pełno-wymiarowym rowerem. Dlatego celuję rowery z rozmiarem kół 26-28” i tu wybór jest już niewielki, a w „u nas” jeszcze mniejszy. Na początek dwa rowery-ciekawostki, które nie wyszły jeszcze z fazy startupowej plus jeden, który nie spełnia moich kryteriów, ale trudno go zupełnie ignorować. SADABIKE http://www.sadabike.it Chyba najbardziej śmiały projekt, w dodatku o znakomitym designie. Rower jest ciekawą próbą zerwania z utartymi rozwiązaniami i poniekąd wymyśleniem roweru na nowo. Czy poza byciem ciekawostką ma to sens? Raczej nie bardzo. Nawet jeśli jeździ się nim dobrze, to ma on szereg ograniczeń. Nie ma tu opcji implementacji błotników, składając rower trzeba brudzić sobie ręce kołami, a samo rozwiązanie kół budzi wątpliwości o ich trwałość w kontakcie z np. krawężnikami. Rower więc bardziej do galerii sztuki niż do miasta. KRUSCHHAUSEN https://www.kruschhausen-cycles.de/en/ W tym rowerze składanie rozwiązano przez całkowite rozkładanie go na dwie części, w pewnych sytuacjach może to ułatwiać transportowanie w innych może być nieco upierdliwe. Rozwiązanie to pociągnęło za sobą pewne konsekwencje techniczne i obie połówki roweru są całkowicie niezależne. W tylnej piaście znajduje się dwubiegowa przerzutka sterowana przez niewielki obrót pedałów w przeciwnym ruchu i hamulec torpedo. Z przodu jest hamulec tarczowy. Rower waży 12,5 kg, co jak na koła 26” nie robi szału, ale też nie ma tragedii. Zamiast łańcucha zastosowano pasek, co ma swoje plusy, ale niestety odbije się to istotnie na jego cenie, która nie jest jeszcze znana. HELIX https://www.helix.ca/index.asp Mamy tu koła 24”, ale konstrukcja jest tak ładna i odważna, a zarazem robiąca wrażenie praktycznej, że musiałem go dorzucić. Uwagą zwraca ostentacyjna niesymetryczność pewnych rozwiązań. Niestety jego cena nawet bez cła i kosztów przesyłki pozycjonuje go raczej jako rower dla bogatych snobów, którzy muszą się wykazać posiadaniem czegoś oryginalnego. Dobrze że jest składany, bo pewnie mało kto odważy się go zostawić na ulicy. Dobra, zatem do sedna. Co można kupić jak się chce rower składany z kołami 26”+. Zacznę od tych 26”. MIFA http://www.klapprad-test.net/produkt/mifa-klappfahrrad-26-zoll-faltrad/ Rower obecnie znikł ze sprzedaży, ale bez problemu do kupienia na rynku wtórnym. Tani produkt marketowy, trudno powiedzieć czy się do czegoś nadaje. Jak do miasta, ma absurdalną liczbę biegów, ale zawsze można coś tym zrobić… DAHON ESPRESSO https://sklep.dahon.pl/pl/p/DAHON-Espresso-2020-Rower-skladany-/505 Zbudowany jest chyba na tej samej ramie co MIFA, ale za zgoła odmienne pieniądze. Zapewne ma lepsze podzespoły, ale się nie znam żeby ocenić na ile. Wątpię jednak czy na tyle, na ile się wycenia… Rower taki sobie wizualnie, wszystkie przewody na wierzchu i 14 kg… BIRIA 26"-ACERA https://www.cyclosport.pl/rower-skladany-biria-26-acera-tx-3-x-8-rst-sofi-t.2rc.p.html Szczerze mówić nie wiem czy gdzieś do kupienia, bo osobiście mnie specjalnie nie zainteresował. Na plus, to że przynajmniej przewody poszły w ramę, co jednak urody i tak specjalnie mu nie dodało… Waga pewnie większa niż u poprzednika. MONTAGUE PARATROOPER https://www.montaguebikes.com/product-category/mountain-bikes/ Zaprojektowany pierwotnie dla wojska i przez nie użytkowany. Nie mam pojęcia na ile wojskowe wersje pokrywają się z komercyjnymi, a sam rower dostępny w wielu wersjach. To oczywiście nadal nie jest idealny rower do miasta, ale z powyższych propozycji wydaje się najciekawszy zarówno ze względu na jego ciekawą konstrukcję jak i na walory wizualne. Niestety jego koszt wraz ze sprowadzeniem go ze Stanów i cłem czyni go bardzo drogą propozycją. Plusem jest to, że czasem można znaleźć z rynku wtórnego i wtedy jest znacznie ciekawiej. Więcej 26” nie znalazłem, a wszystkie z powyższych mają jednak mniej lub bardziej terenowy charakter, ważą swoje i do miejskich zastosowań pozostawiałyby dla mnie pewien niedosyt. Pora zatem na dwie propozycje 28”, które są dla mnie najbardziej interesujące i zamykały by temat, gdyby nie pewne „ale” przy każdej z nich. FUBI FIXIE https://www.indiegogo.com/projects/fubi-fixie-transform-your-bike-into-a-folding-bike#/ Rowery te powstały jako projekt startupowy i produkowane są w niewielkich partiach, zatem ich zakup wymaga cierpliwości… Mają bardzo ciekawą konstrukcję i oryginalny sposób składania i są lekkie. Projekt jest skandynawski, jego cena całkiem sensowna, a ponadto firma sprzedaje także same ramy, co pozwala na dodatkowe oszczędności. Można kupić przyzwoitego używanego singla, kupić ramę i zrobić przeszczep. Sprawia to, że prawdopodobieństwo iż się na niego zdecyduję jest spore. Jest jednak wspomniane „ale”. Zastanawiam siczy konstrukcja ramy oparta na ruchomych elementach po pewnym czasie jeżdżenia po mieście (dziury, kostka, krawężniki itd) nie nabierze luzów na łączeniach i konstrukcja straci swoją sztywność. MONTAGUE BOSTON https://www.montaguebikes.com/product-category/pavementmulti-use-bikes/ Ten rower kupiłbym bez wahania, Wprawdzie nowy kosztuje niemało, ale pewnie używane można dostać w znacznie sensowniejszej cenie. Rower jest lekki ma mocną konstrukcję, dobry design, ciekawe rozwiązania techniczne. Niestety… Sprowadzenie go do Polski niemal podwaja jego koszt… Producenci nie sprzedają także samej ramy, a rynek wtórny w Europie praktycznie nie istnieje… To tyle co udało mi się znaleźć, może komuś się to przyda, sprawa wciąż jest otwarta…
  15. RareKey

    [2000-2500zł] MTB

    A niczego lepszego od tego Dartmoora nie ma ?
  16. MikeSkywalker

    [Cube Aim] wybór roweru

    Aim/Aim Race wypada słabo przy takim Unibike Flash za 1750. Aim SL też słaby, taki Unibike Crossfire czy Giant Roam 2 wypada lepiej a kosztuje mniej.
  17. MikeSkywalker

    [Piasta] tylna Hope pro 2 evo - jak zrobić singlespeed.

    Przemyśl sprawę dwa razy - może lepsza będzie piasta singlespeed z driverem? Masz już korbę? Jeśli chcesz użyć piasty pod kasetę to potrzebujesz takiego zestawu: https://www.bicyklon.pl/Reverse-single-speed-kit-13t-czarny choć teoretycznie nada się zwykła zębatka z np. starej kasety plus podkładki z kaset/zębatek, w przypadku bębenka aluminiowego ważne jest aby mieć właśnie taką jak wyżej zębatkę z szerszą podstawą bo nie będzie się w niego wcinać.
  18. Arni220

    [Kondycja CTL] Jak to liczyć ?

    gdyby tylko ftp mialo odzwierciedlać moc dla godziny, niestety tak nie jest. Green, nie słuchaj tych bredni, to jest jak kłamstwo, ktore powtarzane wielokrotnie odbierane jest w końcu jako prawda. Dobrze pisałeś, NP z 1h bardzo ciężkich interwałów lub wyścigu typu kryterium, może odzwierciedlać wartość FTP. To jeden z 7 grzechów Coggana, jedna z metod wyznaczenia właśnie FTP. FTP nie ma jednostki czasu, to tylko marker, dobrze koreluje z progiem beztlenowym AnT, jest od niego niższy średnio o 3% tylko. FTP to nic innego jak moc krytyczna, najprawdopodobniej równa jest MLSS, idealna wartość do wyznaczenia stref treningowych, ale nie ma określenia czasowego. Badania wykazały, że w tej mocy ludzie wytrzymują maksymalnie 22,9min +/-7 minut. Już po tym widać, że FTP może być na czasie 18 jak i 28 minut. Do godziny zatem tej mocy bardzo daleko. Godzinę, to wytrzymają ludzie na ok. 90% FTP. Dobrze ci radzę, nie czytaj domorosłych naukowców, czytaj twórcę metody, który tu pozwolił sobie dokonać wyjaśnienia powyższych, nieustannie powielanych bzdur: http://marktallonphd.com/the-myth-of-functional-threshold-power-ftp/ Na temat CTL, TSB i ATL poczytaj na blogu J. Friela, w 3 wpisach dość dokładnie to wyjaśnił. O planowaniu sezonu, CTLi itd wysluchaj Arka Koguta:
  19. Amator_Winkli

    [amortyzator] suntour aion - Giant Trance 3

    Sprężyna standardowa czyli pewnie twarda... Pompuje go na ok 72 psi i z tym ciśnieniem pracuje na ok 90% skoku 150 mm, wagę mam +- 92 kg włącznie z plecakiem.
  20. Kanister

    [Piasta] wymiana łożysk DT Swiss 370

    Na 99% dźwięk jest wydawany przez endcapy. Wyciągnij oba, wyczyść i nasmaruj. Jak Ci się nie chce to ewentualnie możesz prysnąć niewielką ilość WD40 @Dokumosa Stricte samochodowy ściągacz bezwładnościowy się nie sprawdzi. Nie ma jak złapać krawędzi łożyska (przeszkadza tulejka w środku pomiędzy łożyskami). Przetestowałem to na sobie jakiś czas temu.
  21. Alivio hg400 jest ok. https://allegro.pl/oferta/kaseta-9-rz-shimano-hg-400-11-34-7999925484 Wersje 11-32 też są Dla korby 44/32/22 śmiało 11-32 bierz.
  22. Jeszcze prosiłbym o pomoc odnośnie kasety. Obecnie mam Shimano CS-HG50, 11-32T, chyba to deore jak dobrze znalazłem, 9 rzędów, przerzutka Shimano XT, RD-M771 SGS. Jaką szukać Alivio lub Deore 11-34 lub 11-36?
  23. Tulejka została wymieniona i piasta kręci się jak nowa
  24. 1415chris

    [reklamacja] Fuji

    W tym ekspanderze, pokazanym na zdjeciu powyzej, nie jest problemem jego dlugosc, chociaz w pewnym sensie tez ale przede wszystkim w jaki sposob klinuje sie w sterowce. Kazdy ekspander, ktory bedzie klinowal sie cala swoja powierzchnia bedzie lepszy od w/w. I tez nie ma co popadac w przesade, montujac dlugie ekspandery. Ja stosuje te raczej minimalistyczne ale caly czas spelniajace swoje zadanie. Watpie zeby na sklepie mieli cos w stylu: Extralite Ultrastar, Carbon Ti, MCFK lub ich odpowiedniki (podobne konstrukcje) z portali handlowych ale zapytac mozesz. Taki ekspander klinuje sie pomiedzy srubami mostka. Ja mam Extralite Ultrastar 2 juz w drugim rowerze, w sumie jakies 6 lat, rozne mostki i zero jakichkolwiek problemow. Ewentualnie cos w stylu ekspandera z linku powyzej. Z tym ze niektore patenty sa dosc upierdliwe w montazu.
  25. Zamykam, bo widzę, że temat stary, niepotrzebnie odkopany i zlatują się jajcarze...
  26. Dezent

    [Piasta] wymiana łożysk DT Swiss 370

    Raczej nie. Też myślałem, że to może kocki ocierają o tarczę. Wyjąłem klocki z zacisku, ale i tak coś piszczy. Zapomniałem dodać, że jak kręcę kołem w powietrzu to nic nie słychać. Dźwięk dochodzi tylko podczas jazdy.
  27. MartinH

    [katowice] wypady w góry. Cz. 2

    Moja niedzielna Romanka Foty: https://photos.app.goo.gl/dxCeZpzVXEaHT7gt7
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×