Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. Dokładnie. Na nowym siodełku trzeba przejechać min. kilkadziesiąt km. żeby się przekonać czy pasuje. Dlatego niektórzy producenci udestępniają modele testowe.
  3. Test z 2020 roku. Opona znana i popularna, na grupach gravelowych swego czasu chwalona i polecana. Model na swoje lata i inna sprawa, już dawno schalbe ma nowsze i ciekawsze. Kross pewnie wziął duża partie na pierwszy montaż bo model leciwy.
  4. Wczoraj
  5. Ewentualnie czy wymiana mostka kierownicy na taki z regulacją (czy to w Riverside czy w Cabrero) przybliży trochę pozycję ciała do takiego jak z roweru trekkingowego?
  6. Po przeanalizowaniu specyfikacji, wybór padł na Sense. Zamówienie już poszło. Na korzyść Sensy przemówiła waga / amortyzator RS SID / przerzutka, manetka, korby i hamulce Deore XT. Po przejechaniu 100-200km podzielę się wrażeniami.
  7. Dzień dobry Bardzo proszę o pomoc w wyborze pierwszego elektryka. Mam ponad 100 kilo wagi ( przy 175cm) i chcę jeździć na wycieczki rowerowe z dzieckiem w foteliku i dojeżdżać do pracy po dość stromych górkach. Budżęt to plus minus 8 tyś. Zainteresował mnie kellys e-carson 30 choć widziałem 2 silniki do niego (panasonic i shimano). Proszę o podpowiedź czy to dobry wybór lub co będzie lepsze. Z góry dziękuję.
  8. @Miro1970 Pewnie pożyczę i przejadę trochę na szosie zanim kupię, żeby właśnie się nie „przejechac”. Też mimo wszystko zależało mi posłuchać rozkmin innych użytkowników, bo każdy z nich kiedyś tam pewnie pod podobnym delematem stawał. Jak już dojdzie do zakupu, trochę pojeżdżę to zdam relację.
  9. Ta Schwalbe to jest bardzo kiepska opona. Wkleję tylko jedną rzecz ze strony BTRR: Conclusion: 2.5 / 5 Not Recommended
  10. Na mój rozum robisz jakiś obłędny przeskok. Ze starego górala/crossa na szosę 28 mm. Nic nie doradzam, bo szosy nigdy nie miałem, tylko mi się wydaje, że doradzający w tym wątku kompletnie nie są w stanie wczuć się w dylemat autora tematu, tylko wałkują swoje rozkminki n/t sprawczości różnych opon 20+ Mam intuicję, że autor kupi rower na wyrost, na którym będzie się męczył, byłbym ciekawy jego szczerych wrażeń po zakupie.🙃
  11. Chciałem po południu pojeździć ale się rozpadało więc po ponad miesiącu od dostawy wymieniłem w mtb opony na Maxxisy Recon Race kupione podczas ostatniej promocji na Amazonie 😁
  12. A powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Bo im więcej czytam tym bardziej głupieje ;). Tak jak wspominałem mam problem z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa. W takim przypadku trekking chyba będzie lepszym wyborem ze względu na bardziej wyprostowaną sylwetkę?
  13. Możesz zamówić i 100 siodełek, ale bez bardziej szczegółowego pomiaru i przetestowania nie da się dobrać idealnego siodła.
  14. Kupiłem ostrożnie wagant 9 za 3200 jeździ mi się dobrze, z siadanie oraz wsiadanie nie ma większego problemu trochę jak na starym rowerze,, może kapkę rama jest za wysoka bo jak stoję na 2 joga i rower mam między nogami to klejnoty leżą na ramie lecz nie ma tragedii nie mam ucisku ani nic po prostu popiera się @leotdipl W sklepie prorowery miałem możliwość przejechania się i wypróbowania a jako iż mają gwarancję najniższej ceny a znalazłem wagamta na trekking24.pl za właśnie 3200 to za tyle mi sprzedali oczywiście nie wszystkie sklepy są tym objęte bo np allegro, olx i kilka innych nie są ale trzeba dokładnie czytać i mi się udało
  15. Zrobiłeś za 7 lat kilka tys km po mieście i ubitych drogach. To jest bardzo mały dystans, a typ dróg poddaje w wątpliwość sens kupna MTB. Przypuszczam, że twój dotychczasowy rower ma tzw. rekreacyjną geometrię MTB, czyli taką, jak mają współczesne crossy. Masz specyfikację geometrii? Pewnie główka 70 stopni, dzisiejsze crossy mają 70.5. Górna rura pewnie też porównywalna. Ja na Twoim miejscu w tym budżecie bym kupił najlepszego crossa, jaki jest na rynku z dobrym powietrznym amorem, za pozostałe kilka tys. bym zamówił bardzo dobre koła na obręczy ok. 25 mm szerokiej + dobre zwijane opony 44-50 mm + siodło dobrze dobrane. Potem bym ten rower dobrze ustawił pod siebie - mostek itd. Idąc tą drogą będziesz miał fantastyczny rower na miasto, utwardzane drogi i szutry, z geometrią prawdopodobnie nie do odróżnienia w jeździe od obecnego. A pomysł z fullem do Twojej jazdy to zupełnie ślepa uliczka, wywalenie kasy, żeby się męczyć na miejskim asfalcie i płacić sporo za serwisowanie, czego pewnie i tak nie będziesz robił
  16. Esker ma schwalbe all round 38 katalogowo. Bardzo dobra opona, wcale nie jest to kotwica. A 38 do gravela w sam raz. No chyba, że włożyłeś inny model.
  17. https://allegro.pl/oferta/rower-szosowy-bianchi-oltre-race-105-12s-50-34-57cm-celeste-14795704061 Zna ktoś ten rowerek ? Warto w takiej cenie?
  18. Najmiększe z "wciąż sportowych" ma sub marka selle Italia, czyli sportourer. Na przykład model talizman.
  19. @Katrina Z mojego doświadczenia, PMC (ten wykres ze stravy) jest mało przydatny jeśli bazuje tylko na tętnie. W tym roku, na wiosnę jeździłem dużo gravelem gdzie nie mam pomiaru mocy i według PMC zaliczyłem regres xd. Teraz z pomiarem mocy wszystko wróciło do normy. Z resztą, z tego co piszesz to na 99% nie masz poprawnie wyznaczonych stref tętna i mocy, więc ten wykresik jest bezużyteczny. Dobrym wskaźnikiem przetrenowania jest stosunek tętna do produkowanej mocy. Jeśli nie jesteś w stanie wkręcić się na obroty tak jak kiedyś, a moc też jest niższa, to znak że trzeba zrobić kilka dni przerwy. Jeśli nie miałaś wcześniej pomiaru mocy to można jeszcze bazować na uczuciu palenia w nogach, które nie pojawiało się wcześniej przy danej intensywności wysiłku, choć każdy człowiek reaguje inaczej. Ile średnio godzin w tygodniu jeździsz i jak wyglądają treningi?
  20. Mnie jeszcze jako niespełnionego rowerzyste wkurzają ceny rowerów w Polsce, są oderwane od rzeczywistości i kosmiczne około 30-40% droższe na wielu modelach niż na zachodzie europy. Kosmiczne ceny serwisów i totalny brak możliwości przestestowania większości rowerów, ostatnio chciałem kupić jeden egzemplarz i mi go wycenili na 12 tyś zł, po czym zdałem sobię sprawę że mnie po prostu nie stać na rower, za 12 tyś zł Za 12 +/- 2 tyś zł ja kupuję stary motocykl enduro i przygotowuje go na wyprawę i mogę nim pojechać gdzie mnie fantazja poniesie a rowerem tylko wokoło komina maksymalnie do 50 - 100 km niestety. Rower to droga pasja i nie ma co się czarować kosztuje krocie to mnie irytuje ...... ceny i koszta. Wiem jestem biedakiem i nie powinienem sobię marzyć o rowerach takich jakie mi się podobają, ale takich na jakie mnie stać .... cóż nie chce kupować czegoś czym nie będę chciał jeździć.
  21. @szajbna w zasadzie gravela odrzuciłem zaraz po tym jak wrzuciłem post, masz tu pewnie racji z tym marketingiem, no słyszałem też takie opinie, no ale tyle opinii ile ludzi. Tak naprawdę mankament mam nad grubością opony, no bo te trasy to w większości szosa. Tutaj niemiałbym watpliwości nad 28, ale czasem zdarzy się ten szuter i czy ta opona sobie poradzi. Muszę przejechać się na 28 i na 30/32 przyrównać komfort, jeśli nie będę czuł znaczącej różnicy to pewnie wezmę rower na 28 i Shimano 105 ten co wysyłałem. Najwyżej ograniczę szuter do zera, a w razie potrzeby mam tego krosika starego na amortyzatorach to się mogę bujnąć. @Mihau_ czy to jakiś żart dla kolarzy ? 😂 // edit: z tymi rzadkimi szutrami, mam na myśli, krótkie odcinki w ramach skrócenia trasy podczas wycieczki szosowej, czy dojechanie do jakiegoś punktu widokowego coś w tym stylu. Nie tak, że obieram leśną trasę raz na 10 wypadów, bo w tym wypadku to nie zastanawiałbym się tylko ciągnął starą maszynę .
  22. Nie chciało nam się jechać autem na działkę do znajomych, bo to półtorej godziny w samochodzie, a jak korek to więcej, więc pojechaliśmy na rowerach. Wyszło 91km. Komoot wyznaczył piękna trasę leśnymi drogami z minimalnym udziałem szosy. Dumni z długiej wycieczki dowiedzieliśmy się, że inna znajoma jedzie dziś wyścig gravelowy na 500km. Parę godzin temu minęła połowę. Jeden się cieszy z 10, inny ze 100, a tu pani po 50 ciśnie 500 km na raz. 😆
  23. @Brombosz Koła super, ale niestety nie skorzystam - z przesyłką i serwisem dobiję do 500, a to już dla mnie za dużo. Spróbuję znaleźć jakieś tańsze używane. Dziękuję za dobre rady.
  24. Patrzcie braci erowerowa co znalazłem dzisiaj w swoim Bafangu. Przejechałem 2 tys i zgodnie z zaleceniem postanowiłem posmarować. Ta przekładnia nie przypomina tej z filmików z neta. Satelity mają podwójne bieżnie a te większej średnicy, które współpracują z zębatką na wałku zdawczym silnika, mają skośne zęby. Zębatka zdawcza, stosownie do nich również. Bieżnia jest na deklu, a nie w puszce. Rower był kupiony w zimie i przyszedł wprost od Chińczyka. Może jakiś mechanik powie mi co to za łożysko, to większe. Podejrzewam że to 61804 2RS ale trudno je zmierzyć. Średnicę wewnętrzną ma 20 mm a zewnętrzną gdzieś miedzy 31 a 32. Posmarowałem to smarem silikonowym z dodatkiem teflonu. Nie wiem czy ten miał być. Ten niebieski wytarłem. Nie zepsuję? Rozmontowanie tego poszło nadzwyczaj prosto. Jedno lekkie uderzenie młotkiem gumowym w koniec osi bez kabla, rozebrało cały napęd. Oczywiście zaden serwis nie był potrzebny. Smaru było od groma. Szczerze mówiąc to to rozwiązanie wydaje mi się dosyć ryzykowne. Na deklu nie ma żadnego wypustu, który pozycjonowałby jego położenie. Można go przykręcić dowolnie. Rozmieszczenie otworów jest osiowo symetryczne. Wynika z tego ze cały moment obrotowy z napędu elektrycznego na koło jest przekazywany poprzez tych sześć lichych śrubek (chyba czwórki).
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...