Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 11.08.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Jeśli chcesz wrócić z jazdy połamany proszę cię bardzo. Żaden kierowca w Polsce nie będzie na to zwracał uwagi.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
W przypadku jednośladów wystarczające jest sygnalizowanie zamiarów za pomocą rąk. A kierunkowskazy mają swoje konkretne wymagania (poniżej) więc użytkowanie takiej zabaweczki nie powinno być i nie będzie traktowane przez innych uczestników ruchu za sygnalizację. Kolor: Kierunkowskazy muszą świecić na żółto (bursztynowo). Widoczność: Muszą być widoczne z odległości co najmniej 30 metrów. Częstotliwość: Częstotliwość przerywania światła powinna wynosić 90 razy na minutę, z tolerancją ±30. Odległość między kierunkowskazami: Odległość między tylnymi powinna wynosić co najmniej 180 mm. Odległość między przednimi powinna wynosić co najmniej 240 mm. Powinny być umieszczone w sposób zapewniający widoczność z przodu, z tyłu i z boków pojazdu. Wysokość: Powinny być umieszczone na wysokości od 350 mm do 1500 mm nad jezdnią (wyjątkowo do 2100 mm, gdy wymaga tego konstrukcja pojazdu). Kontrolka: Kierunkowskazy powinny być wyposażone w kontrolkę działania, która informuje kierowcę o ich włączeniu i działaniu. Homologacja: Kierunkowskazy muszą posiadać homologację, co potwierdza ich zgodność z normami technicznymi. Montaż: Montaż kierunkowskazów musi być zgodny z przepisami dotyczącymi odległości, wysokości i kątów widoczności.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Hehe widzę klub miłośników francuzów :d Sam jakoś tak zawsze kończę z Renią albo Cytryną. Teraz Grande Scenic z 2011 i Berlingo cywilny, 1.6 dCi i 1.5 HDi.1 punkt
-
1 punkt
-
Też polecam BSC100 a nawet BSC100S - mam, sprawuje się świetnie, wygląda też bardzo dobrze1 punkt
-
Vittoria ma wg mnie lepszą mieszankę niż schwalbe (w wersji graphene). Można wziąć szerokość 2.1 i jest cacy. Klasyk to przód barzo, tył mezcal. Uniwersalny zestaw, na ile to możliwe.1 punkt
-
Ja to samo, też szukam czegoś w okolicach 10k. Tez mi ten strattos wpadł w oko, ale dzisiaj wynalazłem coś takeigo: https://szybkierowery.pl/produkt/koga-kinsei-prestige-disc-carbon-105-di2-2x12-nowy Też ta sama grupa 105 DI2 ale koła na obręczach DT swissa i trochę bardziej aero.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo zanim ruszyliśmy upodlić się na beskidzkich (nie)szutrach, klimacik był przedni1 punkt
-
1 punkt
-
@Greg1 dołączam do klubiku Emondy ALR 👍 Zbudowałem od zera, jest jest parę szczegółów do dopieszczenia, ale rower jest generalnie gotowy do jazdy. Na 105 Di2 i kołach Ultegry waży 7,6 kg (rozm. 52).1 punkt
-
@1938...tracisz koło bo jesteś wolny i nie generujesz odpowiedniej mocy. Trenuj więcej lub mądrzej. Mam wrażenie, że podążasz błędną droga na którą sam się kiedyś złapałem. Sprzęt pomaga , ale podstawa to trening. Chcesz wydawać kasę to wydaj ją na trenera, a na przyszły sezon noga będzie lepsza bo w tym niewiele już podciągniesz. Po drugie w obecnym rowerze masz kompakta więc na zjazdach będą tobie odchodzić, na płaskim pow. 45kmh też...ale w obecnym rowerze jedyna sensowna inwestycja tak jak pisałem to koła/opony. Wywal te 32c i kup 25 lub 28c...corsa next nie jest szybka sama w sobie, włożysz pirelli p zero race, conti gp5000 s tr, maxxis high road, v. corsa pro i będzie szybciej. Tutaj zyskasz sporo. 32c założyłbym na Piekło Przytoku, Rewalskie Piekło Północy, Strade Bianche, Paris Roubaix amatorów. Jeśli chodzi o koła nie kupiłbym żadnych z nich. Jeśli miałbym kupować to z hooklessa tylko Gianta slr1, Cadex, z chinola CSC, Elitewheels, z polskich Evanlite. Na płaskie spokojnie stożki 50mm wystarczą, ale jak masz w planach góry to nie pchałbym się w nic powyżej 40mm. Ja mam 42 i jak mi ostatnio na zjeździe z Sokolca zawiało (ten zjazd był wczoraj na TdP) to myślałem że się skicham przy 70kmh. Giant bo idzie kupić nowe w dobrej kasie ściągnięte z nowych rowerów (...no ale hookless i tylko tubuless), CSC, Elitewheels bo tanie i dobre jak za tą kasę (Csc ma czasami problem z piastami z ratchetem), Evanlite bo są mega dobrze zrobione, serwis mega dobry, jak coś się stanie to masz dobre wsparcie posprzedażowe. Lepsze niż CsC. Ale nie tanie. Co do szerokości to ja mam 19,4 wewnętrznej i 24 zewn. i raczej 28c to max co bym tam włożysz. Przy szerszej feldze (25-28 zewn.) i oponie np.28c masz ładnie ułożona aerodynamicznie oponę i felgę. Przy prędkości 30-35kmh nie wyczuwalne, ale pow.45kmh na płaskim , ostrych zakrętach , zjazdach w górach czuć , że to pracuje lepiej. Obecnie mam założone na jednym komplecie 24 zewn. felga plus 25,5mm opona, na drugim felga 23 zewn.plus 28c...na drugim komplecie jest lekka żarówa i na szybkich zjazdach jednak ten 25c pracuje lepiej , ale to też może być kwestia felgi. Plus taki, że koła plus opony możesz sobie zawsze przełożyć do nowego roweru, a tego opchnąć na starym secie. Albo stary set zostawić jako zimowy/treningowy....1 punkt
-
Opony Smart Sam nie są jakieś wybitne, raczej z tych tanich i kiepskich. Jak jeździsz dużo w mieście to może pomyśl o oponach grawelowych o szerokości 50 mm czyli 2". Każda lepsza mieszanka, która będzie dawała lepszą przyczepność w terenie będzie bardziej miękka i będzie się szybciej ścierała na asfalcie. Szybkie opony mtb to np. Continental Race King - dają sobie świetnie radę w terenie (raczej suchym) i są szybkie na asfalcie. Oczywiście nie możesz kupować tej najtańszej, drutowej wersji za 60-70 zł bo to będą tak samo kiepskie "kartoflaki" jak te Smart Samy, minimum przyzwoitości to zwijane w wersji ShieldWall. Ja bym jednak pomyślał o czymś grwelowym, o czymś w stylu Schwalbe G-One Allround 29"x2,25" albo Maxxis Ravager albo Rambler 700x50c. W sumie do miasta i w lekki teren typu drogi szutrowe wystarczy nawet Continental HardPack 29"x2,0"1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00