Skocz do zawartości

Dokumosa

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    11 703
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana Dokumosa w dniu 14 Sierpnia

Użytkownicy przyznają Dokumosa punkty reputacji!

3 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Zenek
  • Skąd
    Wałbrzych

Ostatnie wizyty

11 123 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Dokumosa

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

2,5tys.

Reputacja

3

Trafne odpowiedzi

  1. Najsilniejszym za jest trend rynkowy i wszystko co przyzwoite jeśli chodzi o MTB jest już dostępne w tym właśnie standardzie. Z tech pkt widzenia teoretycznie koło przednie jest sztywniejsze o ~20% (przy założeniu, że zmienia się tylko rozstaw kołnierzy o 10mm).
  2. Można, zero przyczepności jest wtedy. Ale może z butami nie przystosowanymi do pinów zda to egzamin. Kombinowałem z czymś takim jak na foto ale w końcu żona kupiła sobie 5/10 freeridery.
  3. Próbowałem ze śrubami nylonowymi ale szybko ginęły (za słaby gwint).
  4. M962 są około 1cm szersze i 1cm dłuższe niż Chestery. Tu masz porównanie jak to wygląda w rzeczywistości (BTW: te na zdjęciu WheelUp'y to podróbka Chestera, która jest lepsza od oryginału ze wzgl. na łożyska). W kwestii łożyskowania - na pierwszym zdj. jak to wygląda w Chesterach a na drugim jak w M962...
  5. @piotrekraj Jest jeden standard "boost dla ubogich" czyli 141mm błędnie nazywany 5x141 (od średnicy szpilki szybkozamykacza) lub 9x141 (właściwie to wymiar przedniej osi bo tył ma 9,5mm). Możesz kupić gotową piastę 141 albo dowolną 12x148 konwertowalną do QR (np. dt 240, 350 czy 370 i odpowiednie end-capy).
  6. Te oneup'y na ali po 50zł ale nie polecam ze wzgl na łożyskowanie ślizgowe.
  7. Zauważ, że mowa o doprowadzeniu do zakresu pracy nieprzewidzianego przez producenta. W stalowym analogicznie może być prob z progresją robioną przez powietrze. Żeby to wykluczyć należałoby zdemontować do.prób kurzówki. W dalszej kolejności można wypatroszyć tłumik kompresji. Przynajmniej będziesz wiedział gdzie leży przyczyna kołkowatości.
  8. Spróbuj kiedyś zrobić sobie SAG 30% ale pompuj od 0 i przy wypuszczonym powietrzu z przestrzeni pod górnymi goleniami (trzeba go skompresować zanim się skręci ew. zabawy z trytytką na wciśniętym widle).
  9. Można sobie ustawić Yari/Revela czy Rebę żeby było super-czule i żeby przez kostkę brukową płynął ale jednocześnie przy pedałowaniu będzie wykonywał pompowanie +/- 5cm. W tłumiku RC2 pomaga jak się przymknie wolną kompresję i otworzy max szybką. Jednak w RS w chargerach starszych niż 3 przymykanie wolnej przymula też szybką. Podobno w 3 i 3.1 jest to zrobione jak należy. We współczesnych RSach poziomu Ultimata są jeszcze montowane na obu shaftach wirboizolatory (nazwane przez RS ButterCups) ale IMHO odpowiednie ciśnienie w oponie robi znacznie lepszą robotę.
  10. Nie. Zapewne zmieniło się delikatnie pasowanie na ślizgach i zapewne ciśnienie w przestrzeni goleni dolnych (chociaż zwykle dbam o to, żeby skręcać amortyzator w pełni skompresowany.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...