Skocz do zawartości

Dokumosa

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    12 320
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana Dokumosa w dniu 14 Sierpnia 2024

Użytkownicy przyznają Dokumosa punkty reputacji!

3 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Zenek
  • Skąd
    Wałbrzych

Ostatnie wizyty

18 730 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Dokumosa

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

2,9tys.

Reputacja

3

Trafne odpowiedzi

  1. Jesli są suche to IMO nawet szybciej się degradują.
  2. To są klamki, które mają dzisiaj min. 10 lat. Po takim czasie guma może płatać różne figle .
  3. Jesli tam klin jest to mozna mu czasami pomoc młotkiem waląc w śrubę którą był skręcony.
  4. Odpuść sobie jakiekolwiek suntoury. Paragony gold bywają w tym samym sklepie w b.przystępnej cenie.
  5. Zbyt często stosowałeś ten numer. Czas na zmianę story... albo żony
  6. Generalnie wszelkie amortyzowane dropery to zło. Pompują przy pedałowaniu a jak nawet da sie to usztywnić to wtedy nie amortyzują.
  7. Hak i kaseta przetrwały proste?
  8. Spróbuj z różnymi ładowarkami. U mnie wiele urządzeń (m.in. powierbanki i lampki) bywają bardzo wybredne. Im droższa ładowarką to z nimi większy problem. Wszystko ładują jedynie ładowarki po kilka zł z ali (3xUSB A i 1xUSB C).
  9. Jest też sporo dobrych i tanich mostków ciętych cnc do cięższych zastosowań. BTW UNO ultralight są robione już jako zero gap - brak szczeliny na łączeniu płytki mocującej kierę z mostkiem od góry.
  10. Szejkowałem przez nascie lat. Generalnie cała celebracja z łańcuchami była. Stwierdzam, że uzyskiwałem gorsze przebiegi, w najlepszym wypadku nic sie nie zmieniło vs podejście obecne. A biorąc pod uwagę w sumie ile bezcennego czasu życia zmarnowałem na te zabawy to byłem po prostu frajerem.
  11. Mocniej skręcasz i sie ładnie wgryzie w kierownicę
  12. Fabrycznie łańcuch jest napełniony smarem stałym i z doświadczenia - jego obecność jest pożądana przez cały okres eksploatacji łańcucha. Nawet sami producenci ostrzegają żeby tego smaru nie wypłukiwać.
  13. Ja uważam, że sama oliwa jest niewystarczająca. Potrzebny jest jeszcze czop z syfu i smaru stałego zapobiegający momentalnemu gromadzeniu się zanieczyszczeń obcych wewnątrz. To że piach na łańcuchu słychać nie znaczy, że wyciera te miejsca, które mają wpływ na jego wyciągnięcie. Zębatki szybciej zużywa rozciągnięty łańcuch niż jakikolwiek syf. Przy okazji - nie twierdzę, że zupełnie łańcucha nie czyszczę. Jak jest już zupełnie oblepiony to przelecę go szczotką z grubszego brudu, potem jeszcze jak mi się chce lekko wilgotną (benzyna) szmatką. Nic więcej. Póki pomiar nie wskaże 0,5% nie jest zdejmowany.
  14. @spidelli w praktyce okazuje się, że smarowanie mieszanką starego smaru z syfem i oliwą do łańcuchów daje lepsze rezultaty niż tylko sama oliwa. Swego czasu były prezes bodajże exxona zdradził tajemnicę, że nie ma lepszego smarowidła silnika niż olej wymieszany z syfem z silnika (nagar, sadza, mikroskopijne cząstki metali). Zapewne tutaj jest podobnie.
  15. Skok amortyzacji jest stały np. 40mm i nawet jak dropper cały na dół spuścisz to te 40mm zawsze zostaje. No i działa to właśnie na zasadzie "zapowietrzonego" cartridge'a
×
×
  • Dodaj nową pozycję...