Skocz do zawartości

Dokumosa

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    11 500
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana Dokumosa w dniu 8 Grudnia 2021

Użytkownicy przyznają Dokumosa punkty reputacji!

3 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Zenek
  • Skąd
    Wałbrzych

Ostatnie wizyty

10 404 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Dokumosa

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

2,4tys.

Reputacja

3

Trafne odpowiedzi

  1. Mogli użyć łańcucha dwurzędowego albo byle jakiego motocyklowego - będzie 20x trwalszy niż rowerowy.
  2. Tak, to wyimaginowany problem. IMHO wskaźniki wręcz przeszkadzają (ograniczają możliwości usytuowania manetek oraz odwraxają uwagę od kwestii istotnych).
  3. Kolejna "lepsza" nowość, która ma spowodować żniwa na rynku dentek, wentyli i pompek Mogliby jeszcze większą średnicę osadzenia w obręczy zrobić żeby i tu ściągać podatek od nowości.
  4. rt81 i rt86 czyli XT są już od pewnego czasu tłuczone w chinach na prasie, jedna strona ma obłe krawędzie.
  5. Bo CC to ma przyzwoite łożyska dopiero w serii 110. W niższych to jest to samo co na ali za 1/5 ceny.
  6. Dokumosa

    [M200] Upgrade zacisków

    Ale które klamki się różnią? Bo m615 (deore) i m640 (zee) się nie różnią. SLX z tamtych lat to m675. Wspominałeś, że masz klamkę XT (m785). Z przodu hamulec powinien być mocniejszy bo robi 70-90% roboty. Pomiędzy zaciskami mt200 i m6100 przepaści nie ma. Będzie przy 4-tłoczkach lub wyższych grupach (m7100/8100). Modulację lepszą mają 4-tłoczkowce. Ale to kwestia przyzwyczajenia.
  7. Dokumosa

    [M200] Upgrade zacisków

    sam musisz sobie odpowiedzieć, to są już najmocniejsze hamulce shimano Bl-m615 to klamka grupy deore i jest identyczna jak bl-m640 (różnica w napisie na plastikowej pokrywce zbiornika). Jeśli masz manetkę m7100 to będzie pasować do klamek m6100 i wyższych grup. Starsze manetki nie mieszczą się na kierownicy z nowymi klamkami hamulcowymi (przynajmniej w taki sposób żeby możliwe było ich używanie). Jeśli płaskie tereny to w cenie 2 zacisków m6120 kupisz kompletne nowe hamulce m6100 i nie będziesz musiał rzeźbić ulepa z komponentów z różnych lat.
  8. Dokumosa

    [M200] Upgrade zacisków

    Jak masz bieżący model manetek przerzutkiwych to m6100 (i wyższe) ɓędą pasować. Klamka bl-m640 to w rzeczywistości bl-m615 ze zmieniomym z deore na zee napisem. Odnośnie hamulców br-mt520 to są to zaciski 4-tłoczkowe więc nie ma sensu tego porównywać do dwutłoczkowych (znacznie większa siła, nieco inna modulacja, większa pojelność cieplna i z 15-20% większa masa zacisku). Parowane są z klamkami bl-mt501 czyli bl-m6000 (poprzedni model deore). Jest to odpowiednik współczesnych br-m6120. Każdy wspomniany model zacisku będzie współpracował z każdą tarczą o średnicy od 160 do 230mm - kwestia adapterów pod zaciskiem.
  9. Nie wiem, pytanie do sorzedawcy czy wlezie na 10rz bębenek.
  10. Kaseta 11s szosowa od Shimano jest nieco szersza. Do DT potrzebny bebenek 11s road. Nie wiem jak kasety SRAM.
  11. Brak płynnej pracy przy zmiane przełożenia oraz brak powtarzalności działania - tzn. zmieniasz przełożenie w to albo bardzo leniwie się zmieni albo wcale. Za daleko jest kółko prowadzące od kasety już w środku zakresu. Z kaset 11-36 mtb to chyba tylko chińszczyzna.
  12. Będzie działać. Max rozpiętość kasety 11-36, przy 11-42 działa tragicznie.
  13. Dokumosa

    [M200] Upgrade zacisków

    Zaciski deore to najwyższa grupa pod przewód SS. Deore mają o około 20% mniejszą siłę hamowania niż SLX/XT (porównując zacisk do zacisku czyli ta sama klamka, przewód, klocki, tarcza tylko zmienia się zacisk). Można deore na BH59, wiele nie stracisz. BTW: zee (m640) to grupa blisko pełnoletnia, xt m785 12 letnia - lepiej wozić ze sobą zapasowe klamki
  14. Różnią się wyłącznie blachami wózka... EV-RD-M8100-GS-4874.pdf (shimano.com) @Khemlish Bierz oryginał.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...