Skocz do zawartości

TheJW

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    4 523
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana TheJW w dniu 24 Lutego

Użytkownicy przyznają TheJW punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Dawid
  • Skąd
    Równina Warszawska

Ostatnie wizyty

3 815 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika TheJW

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Bardzo popularny Rzadka

Ostatnio zdobyte

1,6tys.

Reputacja

  1. Tak, wszystko jest ok. Mleko Stan's się trochę pieni podczaszy kręcenia oponą, stąd bardziej głuchy dźwięk. Dodatkowo wersja Race ma większe "kryształy" jak je nazywa producent, czyli stałe cząsteczki. No i do 29x2,25 nalał bym jednak trochę więcej, ok. 100ml na koło. Chyba, że tak zaleca producent mleka, nigdy tego nie sprawdzałem w przypadku Stan's-a...
  2. Zapisałeś się już do dentysty na uzupełnienie plomb? 😜
  3. Ile ważysz? W okolicach 80kg? Nadmuchaj sobie do tych dętek 1,6 bara z przodu, 1,8 z tyłu i testuj. Będziesz miał jakiś punkt wyjścia, a potem możesz eksperymentować z niższym czy wyższym ciśnieniem w zależności od terenu po którym jeździsz, stylu jazdy i subiektywnych odczuć. Z czasem możesz - o ile obręcze pozwalają - wrzucić szersze opony i przejść na tubeless, a wtedy będziesz miał już właściwie dowolność w kwestii ciśnienia (oczywiście w granicach rozsądku). Odnośnie chwytów: Najpierw pobaw się ustawieniem kierownicy i mostka, bo jak będziesz miał nienaturalnie powyginane nadgarstki i dłonie, to żadne chwyty nie pomogą.
  4. No moje mają zakres 40-65 PSI, a pompuję jak wyżej... To tylko dupochron producenta, żeby ludzie nie składali reklamacji na popękane ścianki. Nikt normalny nie jeździ w terenie na takim ciśnieniu.
  5. Wejdź se pan w geometrię i sprawdź: https://www.nsbikes.com/2021/movement-2,549,pl.html
  6. 40, 45 PSI?! W oponach 2,1"? I Ty się dziwisz, że masz problem w terenie, że Cię nosi na zakrętach?! 😆 Chłopie! Ja ważę 82kg i w terenie jeżdżę na 21/24 PSI. A wiem, że ludzie z gorszą techniką schodzą jeszcze niżej nawet przy większej masie. Oczywiście jeśli nie masz tubeless, to przy bardzo niskim ciśnieniu zaraz porozcinasz dętki i będziesz pchał do domu. No ale 45 PSI to gruba przesada...
  7. No czyli prawidłowo. Właściwie, to wystarczyłoby zsunąć dolne golenie tylko kawałek i dolać strzykawką oleju. Wychodzi na to, że albo nieszczęsny zbieg okoliczności, albo coś się rozszczelniło w tłumiku przy zdejmowaniu/zakładaniu dolnych goleni. Może ktoś się za bardzo szarpał z szaftem tłumika i doszło do rozszczelnienia albo uszkodzenia jakiegoś oringu. Nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie i odpowietrzenie tłumika.
  8. Pytanie kompletnie bez sensu... Nie ma czegoś takiego jak "łańcuch do trenażera". Załóż 11-rzędowy łańcuch pasujący do Twojego napędu, stanu portfela i ewentualnie sympatii do danej marki. Jak chcesz mieć ładny i błyszczący, to kup KMC Gold, jak chcesz kolorowy, pasujący do farby na ścianie czy tapety, to KMC DLC. A jak chcesz działający, to kup KMC X11, Shimano HG601 lub 701 i ciesz się "jazdą".
  9. To prawda, RS mają fabrycznie bardzo skromną ilością oleju w dolnych goleniach, tutaj mówimy, że są suche. Ciekawe, po co ktoś ruszał tłumik, jak serwis zerowy można zrobić bez demontowania widelca z roweru i odłączania blokady, nie wspominając już o wyciąganiu tłumika...
  10. Zapowietrzony tłumik. Albo, jeśli blokada z manetki, linka się wyciągnęła i nie blokuje do końca, ale wtedy raczej w ogóle nie robiłby się całkowicie twardy. Na 99% zapowietrzony tłumik albo jakiś wyciek oleju po nieprawidłowym złożeniu tłumika. Jak z mojego sikał ostatnio olej to było identycznie, aż w końcu oleju wyciekło tyle, że blokada i tłumik przestały całkowicie działać.
  11. Z tym kolorem sztycy, to raczej EuroBike 2137. 🤭😂
  12. Nie no, teraz to jest fatalnie ustawione... Aż się pancerz gnie, a sprężyna od blokady w SIDach jest słaba, więc całość złapie trochę syfu, linka będzie miała większy opór i będzie Ci to świrować. Pod kapslem blokady jest korek od tłumika na klucz nasadowy 24mm. Cały mechanizm blokady jest do niego mocowany za pomocą śrubki z czubkiem (i jednej zwykłej) od góry której nie można za mocno dokręcić, bo porani się ów korek i potem może się z niego ześlizgiwać klucz - kiedyś tak sobie zrobiłem... 🤦‍♂️
  13. Może nie aż tak jak narysowana linia, bo będzie przeszkadzać korona widelca, ale oczywiście można blokadę ustawić w nieco innym kierunku. Nie widzę dokładnie, jaki typ blokady tam masz, ale powinieneś odkręcić 3 śrubki jak zaznaczyłem poniżej: następnie zdemontować elementy, przekręcić je w odpowiednią stronę i złożyć wszystko na nowo. W podręczniku serwisowym masz to bardzo dokładnie opisane. https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2021-2023-sid-and-sid-sl-service-manual.pdf strony 43 (demontaż) i 52 (montaż)
  14. Bydło i tyle. Jak krowy, lezą przed siebie i nie patrzą. Ale czasami jest zabawnie, jak widzę jakąś madkę-smartfoniarę lub innego mogęchodzićgdziemisiępodoba pieszego spacerujących po DDR, to podjeżdżam po cichu od tyłu i będąc tuż za plecami ryczę "PRZEPRASZAM!". W ułamku sekundy przypominają sobie, po którym kolorze kostki/asfaltu powinni chodzić...
  15. Nie wiem, czym jest Discord. Na FB ludzie często wrzucają wydarzenia do warszawskich grup rowerowych, jest ich kilka. Niestety nie wszyscy i czasami trzeba obserwować fp konkretnych grup/drużyn/sklepów itd. Ma to swoje plusy, bo akurat ustawki MTB są przyjemniejsze w kameralnym gronie. Za szosowymi średnio przepadam, bo ludzie na cienkich oponach średnio potrafią się zachowywać na drodze, a mnie szlag w takim gronie trafia i nie mam żadnej przyjemności z jazdy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...