Skocz do zawartości

zekker

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    5 870
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    41

Ostatnia wygrana zekker w dniu 19 Października

Użytkownicy przyznają zekker punkty reputacji!

Reputacja

4 689 Doskonała

1 obserwujący

O zekker

  • Tytuł
    Emeryt

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Gdańsk

Ostatnie wizyty

3 870 wyświetleń profilu
  1. Ad. 1 Z kolegą w podstawówce graliśmy w wersję zaawansowaną, czyli nie do pierwszego skreślenia, a na całą kartkę do zapełnienia i kto więcej skreślił. Było więcej planowania i kombinowania.
  2. Może się mylę ale to nie będzie prosta robota podmiany ogniw. Li-Ion mają inną charakterystykę niż kwasowo-ołowiowe/żelowe. Inne nominalne napięcie, inne wymagania ładowania. Są też mniej stabilne, przy nieprawidłowym ładowaniu można doprowadzić do ich zapłonu, a lit dosyć ochoczo się jara. Ogniwa litowe tak samo nie lubią głębokiego rozładowania i przeładowania. W mniejszym lub większym stopniu także się same rozładowują (jeżeli te żelowe po kilku dniach nieużywania siadają, to gdzieś jest upływ lub coś z nimi nie tak, nie powinny tak szybko tracić napięcia). Do rozwiązania
  3. Mi poradzono, żeby wyjść od płaskiego na górze.
  4. Popraw pozycję kamerki, tak żeby było widać dokąd jedziesz, a nie tylko po czym jedziesz.
  5. Mam obecnie w jednym rowerze zestaw korba 28-42 i kaseta 11-42. Trochę inny zakres niż ci się klaruje ale zasady zmiany przełożeń będą podobne. Przez większość czasu jeżdżę na blacie, zwłaszcza że mogę zejść na dosyć niskie przełożenia (teoretycznie z blatu wszystko obsłużę ale wolę unikać przełożenia 42-42, trochę łańcucha już brakuje ). Mała koronka przydaje się jak wjadę do lasu, w trudny teren. Do czego zmierzam, jeżeli masz płaską trasę i zacznie ci się podjazd powiedzmy 8-10%, to i tak z prędkości 25-30km/h lecisz na 10-15km/h. Jeżeli masz nogę i pociągniesz dalej 20km/h to może
  6. Przy tak stawianych warunkach, to bym popatrzył z jakimi prędkościami najczęściej się jeździ i tak dobrał zębatkę i kasetę, żeby było ok. Potem zastanowił się jak ogarnąć podjazdy i dokręcanie. https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=26,36,48&RZ=11,12,13,14,15,17,19,21,24,28&UF=2215&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=ratio&GR2=DERS&KB2=32,44&RZ2=10,11,12,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF2=2185 Uprzedzam, że patrzyłem tylko na przełożenia, a nie jaki sprzęt to ogarnie. 2x12 wychodzi ciut szerzej od tego co masz. Większość zębatek kasety pokrywa się
  7. Ciśnienie to wiadomo, choć ostatnio to sam sobie podniosłem jak najpierw próbowałem wyskoczyć na wyjeździe z posesji przy kiepsko już trzymających zatrzaskach (jedna noga mi się wypięła), a kawałek dalej nie zdążyłbym wyhamować przed wyjeżdżającym samochodem z bocznej (kierowca był przytomniejszy).
  8. Bo wyżej w Gdańsku się nie da: Widok na Jezioro Wysockie z Góry Studenckiej (180m n. p. m.)
  9. Jakbyś nie unikał, to byś się nie dziwił takim zachowaniom kierowców. Odnośnie samej sytuacji, to możesz wskazać które to skrzyżowanie? Ewentualnie dokładniej opisać, z którego kierunku jechała? Nie do końca pasuje mi ta zielona strzałka, bardziej to wygląda na skręt w prawo, czyli tak samo jak wy miała zielone. Problemem w takiej sytuacji jest czas zapalenia się zielonego dla samochodów i pieszych/rowerzystów, przeważnie samochody dostają wcześniej, co prowadzi do opisanej sytuacji. To bardzo niebezpieczne sytuacje i moim zdaniem powinny być prawnie zabronione takie ustawienie s
  10. Niby dlaczego? Przy jednym ruchomym nie musisz ustawiać zacisku równolegle do tarczy? Chcesz to robić na oko? Właśnie w tym momencie zaciśnięcie klamki się przydaje. Wystarczy wysunąć go trochę bardziej, zacisnąć klamkę, a potem cofnąć żeby nie ocierał o tarczę. Linka i pancerze? Do sprawdzenia czy hak jest prosty.
  11. Aż tak nie, bo w końcu po sklepach się chodzi, a nie jeździ rowerem. Ale ogólnie jak się zrobi rachunek sumienia za ostatni rok, to na piechotę prawie nic nie przeszedłem, a i tak się ciut nazbierało bo z buta po kilka km jak oddawałem rowery do serwisu. Maksa zrobiłem z 6km po górach i przez tydzień mnie łydki bolały. Człowiek się zaczyna zastanawiać jak te 7 lat temu zrobił prawie 20km po górach.
  12. Na zielono podstawa, na niebiesko materiał cierny (okładzina). Ja bym zaczął od przybliżenia nieruchomego klocka, potem ustawienie zacisku, ewentualna korekta nieruchomego klocka i na koniec naciągnięcie linki. Jak raz się dobrze ustawi, to jest szansa, że potem wystarczy samo przybliżanie klocków w miarę zużycia okładzin.
  13. To nie są objawy zatłuszczenia. Patrząc po zdjęciach tarczy oraz tych z poprzedniego tematu i w szczególności: https://imgur.com/a/aaj77w1 stawiałbym tezę o złym wyregulowaniu i tak jak pisze Puklus, tarcza rzeźbiła zacisk lub element montażowy klocka. Jeżeli miałeś "wyregulowane" tak jak widać na tym zdjęciu, to tak klocek miał szansę wypaść. Za mocno wkręciłeś regulację, podstawa klocka nie powinna wystawać poza obrys zacisku. Dołożyć sprawie mogło złe przykręcenie zacisku i tarcza mogła wchodzić zbyt płytko lub za głęboko. W pierwszym przypadku nie cały klocek obejmował tarczę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...