Nie wiem czy opony już kupione czy nie ale ja też bym stawiał jednak na 2" czy 50mm.
Przy zmianie z 2,2" (55mm) na 1,75" (45mm) rower pójdzie około 1cm w dół. Niby niewiele ale zawsze to większe ryzyko zahaczenia korbą/pedałem o coś. Przy jeździe tylko po dobrych twardych drogach problemu pewnie nie będzie ale jak się trafi jakaś koleina, czy ubita ścieżka ale w dołku to można się zdziwić.
Przerabiałem temat przy przesiadce z crossa na 29er-a zostawiając opony 1,75". Jeżdżąc w terenie zbyt często zdarzało mi się zahaczyć o glebę. Po wymianie opon na 2,1 lub 2,2 (nie pamiętam już) było zdecydowanie lepiej.
Zależą - im szersze tym opory toczenia mniejsze. Oczywiście jeżeli rozważa się to samo ciśnienie, mieszankę, bieżnik, masę itd.