Nie ma rowerów crossowych z tylnym zawieszeniem. Można się oszukiwać ciśnieniem opon, sztycą z amortyzacją, ale nic nie zastąpi tylnego zawieszenia.
Jak dla mnie to lepiej przerobić fulla xc na rower crossowy niż męczyć się na sztywniaku.
Gdyż jazda w terenie obfitującym w kamienie, korzenie i konieczność zeskakiwania z uskoków na sztywnym rowerze nie jest ani bezpieczna, ani wydajna ani przyjemna.
Tak na serio typ roweru (o ile utrzymany w sprawności) nie ma większego znaczenia. Znaczenie na tym poziomie ma jedynie liczba watów jaką generujesz i pozycja jaką przyjmiesz.
Nie da się polecić roweru, kiedy jedynym kryterium jest cena.
Można rozważać polecanie roweru, gdy znany jest poziom sprawności fizycznej i planowanie zastosowanie oraz indywidualne preferencje.
Z jednym dzieckiem-bobasem zrobiłem jeden sezon treningów pod konkretny wyścig z przyjemnością.
Z jednym dzieckiem + jego rowerek biegowy + namiot i sprzęt biwakowy mogłem sobie w miarę komfortowo robić 50km po kaszubskich szutrach.
Z dwójką dzieci + rowerek biegowy młodszej + rowerek pedałkowy 14" starszego + przekąski, ciuchy na zmianę.. to jest około 55kg wliczając przyczepę to jest już jazda za karę i odliczam dni do czasu kiedy młodsza zacznie pedałować.
Zamierzam kupić przyczepkę bagażową pokroju burley nomad na biwaki z dziećmi, doświadczenie mówi mi że do 30kg na haku jeździ się komfortowo. 55kg miota rowerem tak, że odechciewa się jeździć.
Co do ciśnienia to polecam ten kalkulator: https://axs.sram.com/guides/tire/pressure
Co do jedzenia to mi się sprawdzają żele z decathlonu. Są podzielone na "short duration" i "long duration". Pierwszy żel short po 45 minutach, drugi żel short po 1,5 godziny, trzeci żel short po 2,25 godziny i potem z dwa żele long... nie wiem jaka to trasa, jakie przewyższenie, ale zakładam że w 4 godziny pedałowania się zmieścisz.
Pić Co 15 minut tyle ile się będzie chciało. To zależy mocno od temperatury. Jak jest gorąco i mocno to schodzi mi ponad litr na godzinę. Dziś było zimno i zeszło mi litr na 2,5 godziny.
T-Type wymaga by przerzutka, kaseta i łańcuch były homogeniczne z uwagi na "mapowanie kasety" przy zmianie biegów.
Korbę można wziąć spoza systemu i dostosować akcesoryjną zębatką do łańcucha typu T.
Shimano ma jakąś dziwną politykę, bo jest przecież 12 rzędowe xt Di2, ale działa tylko w połączeniu z silnikiem e-bike.
Istotne jest pytanie czy z tyłu jest kaseta, czy też wolnobieg.
Specyfikacja tego nie definiuje, a na zdjęciach jest wolnobieg.
Naprawa/obsługa może nie przynieść trwałego efektu w przypadku części z tej kategorii cenowej, warto mieć to na uwadze.
Będzie potrzebny klucz do odkręcenia wolnobiegu: https://bitul.pl/pl/p/KLUCZ-DO-WOLNOBIEGU-SIS CS012_WYPRZ/426
Klucze do konusów w rozmiarach właściwych dla Twojej piasty: https://bitul.pl/pl/searchquery/klucz+do+konusów/1/phot/5?url=klucz,do,konusów
Klucz do rozkręcenia wolnobiegu: wpisać na allegro Super-B TB-8018.
Do tego standardowe klucze płaskie, zmywacz uniwersalny, czyste szmary, smar do łożysk tocznych etc.
Tu są całkiem dobre instrukcje:
https://bikeground.pl/porady/artykul/serwis-i-konserwacja-piasty-z-lozyskami-kulkowymi/
https://bikeground.pl/porady/artykul/serwis-wolnobiegu
Wypożyczając trenażer z pomiarem mocy można całkiem skutecznie wyznaczyć tętno progu mleczanowego.
Przynajmniej w moim przypadku garmin wypluł wartość +/- zgodną z tym co wychodziło mi na testach na AWF.
Rose to defacto rower downcountry, tylko że jak wchodził na rynek to jeszcze nie było tej "kategorii".
Z resztą w jego materiałach promocyjnych piszą "where XC meets trail" czy jakoś tak.