Geometrygeeks.
38t przyjmuje Scott Spark, Trek Supercaliber drugiej generacji, orbea oiz... Trzeba sobie spojrzeć na czym się jeździ w pucharze świata.
Warto jednak zauważyć że te ramy projektowane są w większości pod tarczę 34t, to znaczy że oś obrotu wahacza, a co za tym idzie odporność na bujanie, jest dostosowana do takiej a nie innej średnicy tarczy. Im większa tarcza powyżej projektowanej tym większa bujawa. W przypadku rowerów zawodniczych walczy się z tym indywidualnym strojeniem dampera, w przypadku zakupu indywidualnego trzeba sobie z tym samodzielnie poradzić.
Trzeba też pamiętać że przełożenie 40/11 znane z dawnych napędów 3x10 odpowiada przełożeniu 36/10 występującemu w współczesnych rowerach z napędem 1x12 i tarczą 36t. Z tarczą 38 jeździ Nino Schurter, niewielu jest ludzi na świecie, którzy potrafią zrobić użytek z takiego napędu w terenie.