Ma albo i nie, różnie może być Tanie tarcze np. nie są pod klocki metaliczne. Na dobrych kołach jeździ się lepiej, bo mogą się lżej toczyć, ale jeszcze lepiej kupić nowe u kołodzieja niż zdawać się na producenta. Sztyca ma ogromne znaczenie na wygodę ale tylko jak jest amortyzowana. Sztywne osie są wygodne do zdejmowania kół ale w jeździe prawie bez znaczenia. Acz w tym budżecie i tak dostaniesz sztywne więc nie ma tematu.
W samym działaniu raczej niewiele. Kwestia zakresu przełożeń, zauważ że one nie są takie same. Choć na Mazowszu to w zasadzie nie ma znaczenia.
Zawsze im lżej tym lepiej ale realnie czuć od ok 1kg. Ale czuć to pod górę, a znowu na Mazowszu... czy weźmiesz na drogę dwa bidony czy jeden to wszystko jedno.
Do tego waga podawana przez producenta, o ile w ogóle jest, a waga realna to mogą być dwie różne wagi Warto szukać informacji gdzie indziej, czasem ktoś się pokusi o zważenie roweru w jakiejś recenzji ale niestety jest to rzadkość.