Skocz do zawartości

nossy

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    583
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika nossy

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (8/13)

  • Automat Rzadka
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

101

Reputacja

  1. plus 10 to jest nawet na stożku 32mm, na 50mm to już +20....albo minus w zależności od gustu.
  2. Jeśli chodzi o sam rower na karbonie, 105 i prześwicie na 35c to nowy model giant defy spełnia te wymagania tylko 35c raczej wchodzą takie bardziej gładkie lub jakieś przełajowe 32/33c. Nie wiem tylko od którego roku nowa rama jest produkowana, czy od 2019, czy od 2020. Co do stożków na sztywne osie bo pewnie tylko takie będą wchodzić w grę przy hamplach tarczowych i większym prześwicie to zapomnij. Szczęściem będzie znalezienie używanej szosy z takimi wymaganiami, a i tak budżet raczej będziesz musiał naciągnąć. Ewentualnie zostaw sobie starego na zimę, a na lato kup szosę karbonową z prześwitem 28/30c. Tutaj rynek dla Ciebie nieco się otworzy. Na nowe nawet nie ma co patrzeć. W tej chwili za ponad 8k chodzą aluminiaki giant contend na 105 i opony wchodzą 35/38c lub canyon endurance al- wchodzi 35c wg producenta. Natomiast ten canyon jak na alu i swój osprzęt jest stosunkowo lekki. Za nowe (sensowne-nie z alli czyli od polskiego kołodzieja) stożki 50mm pod sztywną oś musisz dać pewnie od 3500-4000zł w górę. Używek poniżej 2,5-3k nie widziałem.
  3. Piasty evanlite do szosy są spoko. Co do zapłotu to w alu mam przy stożku 32 dt r511, piasta dt350 disc i szprychach cxray zaplot 24/28h. Robione w lemonie. Bardzo fajne koła. W karbonach przy stożku 42mm -giant slr1 , piastach gianta, szprychach cxray mam zaplot 24/24. Jest sztywniej, bardziej dynamicznie. Moja waga 75-76kg. Tak więc dużo zależy od Twojej wagi, wysokości obręczy i szprych. Jeden i drugi to sprawdzony temat. Na szczękowych no limitach paru znajomych bez problemowo śmiga. Sam pewnie skusiłbym się na evanlite.Rożnica w wadze wynika z piasty, dt 350 jest cieższa od evanlite o 40-50gram i być może z wagi obręczy, ale mogę się mylić. No i pytanie czy to są realne wagi podane.
  4. TCR to zdecydowanie lepszy wybór niż propel. To rower na który wsiadłem i pojechałem...jakby skrojony pode mnie. Bardzo uniwersalny sprzęt. Jeśli bikefitter dobrze go ułoży to nie poczujesz że to rower skrojony z założenia pod wyścigi.
  5. nossy

    [Revolt1] wymiana kół

    Obręcz 20mm jest jak najbardziej oki. Sam patrzyłem na te koła do swojej szutrówki. Co do technicznych aspektów to nie wiem ile ważysz, ale jeśli to gravel i tłuczesz go po korzeniach, dziurach, a nie po gładkich leśnych szutrach to warto pomyśleć o paru zmianach. Podany przez Ciebie zestaw pewnie jest idealny do szosy, ale jeśli dużo jeździsz w mokrych i błotnistych warunkach to zmieniłbym piastę na dt 350 ze względu na lepsze uszczelnienie (zresztą jest film na YT Lemonbika o piastach i sami o tym mówią). Szprychy - tutaj wiele zależy od Twojej wagi i znowu tras po których jeździsz- w Lemonie dopłaciłem 200zł do podstawowego zestawu za szprychy cx ray- zapytaj, są lekkie i bardzo wytrzymałe. Tylko teraz ja policzysz, że na dt swiss waga wyjdzie 1610 gram - realnie z opaską pewnie 1650 (więc i tak jest dobrze). Jakby co nieco tańsza alternatywa (i niewiele gorsza) poniżej: https://szobakbike.com/produkt/dt-swiss-r470-novatec-791-792-6-bolt/ Co do odczuć i prędkości...teoretycznie na płaskim różnic nie będzie. Tylko że u mnie i u wszystkich znajomych z mtb i z szosy-amatarów i ścigantów zmiana kół zawsze była odczuwalna i wpływała na średnie. Zyski nie są spektakularne, ale są...im więcej hopek, im więcej przyśpieszeń które musisz wykonać, stanąć w korby, czy nawet zrobić jakiś krótki podjazd tym zyski większe. Mieszkam w niby płaskiej wlkp., ale różnice czy w mtb, gravelu, szosie są. O górach to nawet nie wspominam....
  6. Lemonbike, Daveo, Szobakbike, Fitwheels...jedne mam z lemona, zero problemów.
  7. Po raz kolejny proszę, aby nie nadużywać nazwy "premium"...szczególnie, że dotyczy roweru na alu ramie zapewne zlecanej gdzieś tam dalej. Jak mawia pewien szanowany na forum kolega- rower to nie statek kosmiczny, szczególnie na alu ramie. No i dobrze, aby mod utworzył jakiś temat "rower z sieciówki vs rower ze sklepu" i przeniósł tam owe przemyślenia. Nie będę tu bronił sieciówek-bo nigdy nie kupiłem tam dla siebie roweru (jakoś z żadnym rozmiarowo nie było mi po drodze), ale prawda jest taka , że 99% sklepów w Polsce może tylko pozazdrościć decathlonowi prokonsumenckiego podejścia. (Oczywiście serwis niekiedy kuleje podobnie jak w innych mniejszych sklepach. I prawda też jest taka, że w części zwykłych sklepów czułem się jak petent a nie klient). Mam oczywiście swój sklep, w którym zaopatruje się od lat, relacje już koleżeńskiego więc idzie znaleźć sklep z fajną obsługą. Ale wybacz @Maciek.B większość z tego co mówisz to szeptany marketingowy bełkot- tak już szczerze między handlowcami/sprzedawcami. Na forum zaglądają różni ludzie i nie każdy potrafi wszystko wyczytać i na wszystko zwrócić uwagę więc nie obrażaj ich, że wystarczy do tego minimum kompetencji nabytych w podstawówce. A co do pytania autora- to oczywiście relacja cena/osprzęt to nie wszystko. Gdyby tak było wszyscy jeździlibyśmy rowerami z deca. Rower musi się podobać, musi pasować i trzeba się na nim czuć. Jeśli deca odpada to ten scott nie jest zły. Jest jeszcze wspomniany giant.
  8. ale jazda...główka w m-ce powinna mieć 150mm, s-ka ma 135, podsiodłowa jeśli mierzona od krawędzi do krawędzi to wychodzi m-ka. Na serio nie ma rozmiaru nigdzie na ramie???
  9. Xtc to akurat dobra konstrukcja na dobrej alu ramie. W sumie najbardziej oczywistym modem jest zmiana kół i opon. Kiedyś jak byłem piękny i młody i startowałem w MTB powerade oraz bike m. to modem który najbardziej odczułem szczególnie w górskich lub pofałdowanych maratonach była zmiana kół i opon na której zaoszczędziłem sporo wagi bo ok. 0.8kg. 0.5 na kołach i 0.3 na oponach. Zupełnie inny rower. Nie inwestowałbym w karbon no chyba że budżet pozwala. Spokojnie znajdziesz lekkie alu koła za połowę ceny karbonowych. Obadaj ofertę daveo, lemona, szobaka. Tak więc koła i opony...naprawdę warto.
  10. Faktycznie lepiej główkę ramy. U mnie w contendzie ar w rozm M główka 150mm, podsiodłowa od osi suportu do górnej krawędzi 480mm, od krawędzi 500mm.
  11. A pytałeś w zwykłym sklepie co ma gianta czy giant store? Może tak być, że rama była walnięta, wgnieciona, coś z lakierem-mnóstwo baśni idzie do tego dopisać. Najważniejsze, że się wyjaśniło z tym adapterem na sztycy. Czy na tej ramie też nie ma podanego rozmiaru? Zawsze możesz zmierzyć rurę podsiodłową i wtedy wyjdzie.
  12. Dziwna akcja, pierwszy raz widzę coś takiego...sztyca się porysowała bo latała góra/dół. Wg właściciela to zacisk czy jakiś dodatkowy uchwyt montażowy do czegoś tam? Zadzwoń sobie do jakiegoś giant store może powiedzą coś więcej.
  13. za 4k warto (nawet cena dziwnie dobra) tylko ciekawi mnie jedna rzecz na zdjęciu...mianowicie zacisk sztycy lub coś co na owym zacisku jest. W contendzie zacisk jest w ramie, a tutaj jakby coś dodatkowego na zacisku było ponad ramą. Nie mogę dojrzeć.
  14. Wiem na pewno za co się przepłaca w przypadku marek premium jak bmw, mini, alfa😀 (choć nie wiem czy niektóre z nich to marki premium). Ale abstrahując od tego nie rozumiem, dlaczego wspominasz o markach premium w przypadku zwykłego scotta na alu ramie. Zaciekawiło mnie Twoje stwierdzenie więc postanowiłem spytać. Wracając do wątku to może coś ze stajni gianta (...niestety nie liva bo tam jakaś bieda w tym temacie). Znajoma ostatnio bardzo dobrze odnalazła się na xtc slr2- koła wiadomo z czasem do wymiany bo kloce jak w każdym sprzęcie z tej półki cenowej, amora nie ma co się bać. Oczywiście wspomniany wyżej scott wypada dobrze jeśli zapomnimy o decathlonowych sprzętach i odłożymy na bok relację cena/osprzęt.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...