Skocz do zawartości

nossy

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    404
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

55 Dobra

O nossy

  • Tytuł
    Maniak

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. To trzeba będzie mieć jajka wielkości piłek plażowych....od początku roku stal +40-50%, farby +5-20%, żywice epoksydowe 120%, poliestrowe 40%, biel tytanowa 60%, bisfenol-ogólne braki (a co za tym idzie stratch i taśmy klejące +40%), problemy z tekturą. Właśnie wymieniłem rzeczy, które są głównymi częściami składowymi większości znanych nam produktów na rynku. Jak ktoś nie okiełzna tego szaleństwa to w drugiej połowie roku i następnym będziemy mocno przecierać oczy ze zdziwienia na sklepowych półkach i nie tylko. Tu potwierdzam...nawet na firmowym secie kół jest już przyzwoicie, a zmian
  2. Z tańszych wersji masz igsport, cycplus itp. Ja ze swej strony polecę Tobie Brytona. Mam 420e, ale są tańsze opcje jak 320e (ok.400zł), rider 15 i rider 15neo (poniżej 300zł). Do tego opaska z deca za 149zł i jest oki. Prędkość leci z gps'a i takiej konfiguracji używam w gravelu. Jest oki. Soft działa już oki, szybki transfer bezpośrednio do stravy. W przypadku 320e i 420e masz możliwość podłączenia pomiaru mocy, w przypadku 15-tki już nie...pytanie jakie są Twoje potrzeby. Jak oczekujesz dokładniejszego pomiaru prędkości to możesz dokupić czujnik prędkości za 50zł z ali i jest cacy.
  3. nossy

    [szosa] Felt VR40

    Na moje w przypadku takiego roweru to jedyne co logicznego przychodzi do głowy to lżejsze choćby alu koła i po temacie...coś w okolicach 1500gram. To najbardziej odczuwalne różnica w wadze i zarazem podczas jazdy. No i wspornik siodła można wymienić na karbonowy, wagi to nie da, ale komfort jazdy już tak...
  4. Tutaj mamy alu (przynajmniej tak wynika z opisu w katalogu)...więc raczej powłoka proszkowa choćby na jednej warstwie. No i teraz tak...powłoka lakiernicza jest bardziej elastyczna o ile jest poprawnie wygrzana. To i tu zaczynają się często problemy na lakierniach. W przypadku jednak wielu warstw odporność mechaniczna może być słabsza. Lakiery ciekłe w tej kwestii są bardziej podatne na pęknięcia. Mamy tu parę możliwości: -pęknięcie powłoki lakierniczej (linia jest dość prosta więc raczej wątpliwe, rzadko kiedy lakiery tak pękają) -pęknięcie materiału (tuż przy spawie więc bardzo pra
  5. Ma sens i nie ma...na pewno większy sens niż pchanie się w rower aero na alu ramie, który jest po prostu ciężki. I znowu coś od siebie...mam wspomnianą wyżej szosę/gravela (alu rama) i typową szosę (karbon) i z perspektywy żałuję trochę, że w przypadku pierwszego wspomnianego nie dołożyłem do karbonu. Wszystko jest kwestią budżetu, zresztą nikt nie mówi, że kupujesz szosę na całe życie. Jako amator uważam, że jak masz budżet to kup karbon i tyle. Lepsze tłumienie drgań, lepszy transfer mocy itp-odczuwalny dla amatora. Co do reacto-to fajny sprzęt, dobrze mi się na tym jeździło, ale w wersji a
  6. no to coś od siebie...mam górala na dobrych hamplach hydro (i sporo maratonów w górach zaliczonych), aluminiową szosę , która stała się gravelem z hamplami mechanicznymi i karbonową szosę na 105 (i trochę klasyków odjechanych)...i nie widzę żadnego sensu posiadania hampli tarczowych w szosie (czy mechaniki, czy hydro) na płaskich trasach, czy pagórkowatych. W górach (Sowie, Karkonosze itp.) na szosie też ich braku nie odczuwam, ale tu chociaż jakoś ich sens byłbym w stanie uargumentować. (jak Cebie złapie ulewa w górach i temperatura na zjeździe spadnie poniżej 10st.C to za hydro pewnie podzię
  7. Zjedź na 2,1 / 2,3 bara i obadaj. Niestety na gravelu po korzeniach przyjemnie nie jest. Leśne dukty, szutry, nawet kopny piach to bajka. Na moim mtb z amorem z przodu przelatuje przez korzenie i prawie ich nie czuje. Na gravelu na tej samej rundzie to już trochę ciało dostaje i żadne ciśnienie i szerokość opony tego nie załatwią. Niemniej jednak w okresie jesienno-zimowym gravel ma największe przeloty u mnie.
  8. duro hypersonic lub stinger...lekka, w miarę przyczepna, za podobną kasę idealna. Może jakiś deli tires. Generalnie to bardzo niski budżet jak na przyzwoitą oponę szosową, ale coś w tych okolicach idzie wyrwać. Co do klocków to się nie wypowiem...od zawsze wkładam coś z shimano 105, ultegra.
  9. to takie oczywiste- RC120 lub RC500 flatbar: https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc-500-flatbar/_/R-p-306215?mc=8548314&snrai_campaign=vQdGsDy78g39&snrai_id=76edf1f92c0129ca60d7ce91344e1907&snrs_cp=2a0695da-28e8-4adb-b463-8615fca646c8&snrs_var=3161462 Do tego wkładasz budżetowo świetną oponę duro moe joe 700x35 i jest oki. Tzn prawie oki bo jeśli spodziewasz się mega tłumienia drgań na oponie 29cali lub 700x35 to jesteś w błędzie. Mam gravelka z karbonowym widłem i jest szybszy niż mój lekki mtb, ale tłumienie drgań w mtb o niebo lepsze nawet z wyłącz
  10. Oj widzę, że też to w Tobie siedzi...🤣😀
  11. Ta Sigma jest o tyle ciekawa, że za niecałe 500zł dostajemy wszystko w zestawie i....zamknięty system. Czasami występują błędy w połączeniu z programem. Ale to ciągle bardzo fajny sprzęt i jeśli komuś nie zależy na rozbudowie to jest spoko. Sam długo się zastanawiałem, ale ostatecznie wybór padł na brytona 420e (wiadomo dokupić trzeba czujniki). Dlatego zobacz jeszcze brytona 320e lub brytona ridera 15. W przypadku tego ostatniego cena ok. 250-270 więc już jest rewelacyjnie, do tego pasek hr (149zł z deca bo z tymi meganami za ok.100zł to ponoć różnie) i czujnik prędkości lub combo-prędkości/
  12. A wracając do 420e to w każdej recenzji wyczytałem, że bez apki nie da się spersonalizować i używać licznika. Tymczasem mój świeżo wyjęty z pudełka odpalił się normalnie, również idzie ustawić wszystkie personalne dane (wzrost, waga, strefy tętna, sparować z czujnikami itp.). Zapewne żeby zrobić coś więcej trzeba ściągnąć appkę natomiast w podstawowej formie idzie go raczej używać bez apki. No właśnie apropos apki to za cholerę nie mogę pobrać jej na tablet (pojawia się komunikat w googlu "Twoje urządzenie nie jest zgodne z tą wersją", jako dostępne urządzenie widzi tylko mój telefon. Nie lata
  13. No drukarki w bankach rozgrzane do czerwoności, transport z Chin/ Tajwanu drożeje z miesiąca na miesiąc, surowce jak stal i alu podrożały ostatnio o ok.30%, farby o ok.5-20% w zależności od żywicy i już są przecieki , że w drugiej połowie roku kolejne. Na rynku ogólny brak komponentów jak żywice itp. No taniej chyba nie będzie w najbliższym czasie...
  14. No będzie to lepszym pomysłem. Oczywiście contend ar byłby najbardziej uniwersalny z tego zestawienia- fabrycznie masz już 32c, a u mnie z luzem wchodzi 35c gravelowe. Tiagra lata już bardzo przyzwoicie i jak nie masz upgradowych ambicji jest wystarczająca, szczególnie na płaskie czy pagórkowate klimaty. W obecnym czasie jesteś jednak skazany na to co jest więc. Apropos krossów to zwróć uwagę, że ramy karbonowe vento różnią się od alu. To nieco inne rowery. Alu to taki bardziej endurance. Obadaj jeszcze ofertę sensy, decathlona ( za ponad 4k jest tam jakaś szosa na 105 i przyzwoitych kołach, t
  15. Być może meridzie daleko do "hiendu", ale to olbrzymia korpo z potężnymi nakładami na technologię. Zatem jeśli chodzi o Meridę, czy Gianta i proces obróbki alu to od strony technologii jest to totalny top. Zresztą walą ramy również dla innych wielkich tego świata. Z karbonem też źle nie stoją. A co do pytania odnośnie chińskiego karbonu...to jak to w Chinach. Mogą zrobić przyzwoity karbon (jakich robią wiele), albo totalny chłam karbonopodobny. Jedno jest pewne...tak jak twierdzi kolega @Mihau_. Zostaniesz z tym na lata albo oddasz za półdarmo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...