Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      6 030


  2. pecio

    pecio

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      2 914


  3. Mihau_

    Mihau_

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      9 162


  4. KNKS

    KNKS

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      2 042


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 23.01.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Mam pomysł na biznes, jest nisza na rynku
    6 punktów
  2. Pewnie że się da. Regulowany mostek i amortyzowana sztyca potrafią zdziałać cuda 😅.
    3 punkty
  3. Bo trochę zimowej zieleni na przekór
    3 punkty
  4. Przyjechałem pomorsować, ale ta woda jakaś taka zimna, no dajcie spokój, kto to widział.
    3 punkty
  5. Raczej nie. Komfort to szerokość i ciśnienie więc nie liczyłbym na duże różnice pomiędzy poszczególnymi modelami. Z drugiej strony - czy naprawdę robisz aż tak długie dystanse że wracasz obolały ? Fajnie jak wjeżdżasz w dziurę i opona to wytłumia. Ale za to trzeba zapłacić, i to dużo, oporami toczenia. Ja tam wolę jak mnie telepnie od czasu do czasu ale potem rower dalej zasuwa.
    2 punkty
  6. W tym trenażerku moc jest wyliczana na podstawie ,prędkości , kadencji i oporu ustawionego ręcznie manetką 😁. Nie zawsze każda aplikacja ( w apce Elite ustawiasz ręcznie , z innymi nie mam pojęcia jak jest )wie jaki jest opór wrzucony, jakie ciśnienie w oponie , nie uwzględnia poślizgów rolki . Tego typu pomiar tak naprawdę jest jest TOTALNIE !!!!! do pupki. On nawet nie jest w przybliżeniu , on jest totalnie odjechany. Na nim jedynie trenować do tętna. @dfq potem się nie dziw jak Dunka Ciebie bierze na takim szpeju. 🤣
    2 punkty
  7. Jeżeli celujesz typowo w jazdę po piachu i plaży, to zdecydowanie fat-bike. W sensie, jeśli będzie to główne zastosowanie. 29x3.0 na niskim ciśnieniu jedzie po piasku, ale jak jest sucho to nie jest to jakoś super komfortowe. Jeżeli chcesz rower który pojedzie po wszystkim, w tym po piastku, no to wtedy 29x3.0 jak najbardzej. Staszek jest bardzo fajny, 4k brzmi rozsądnie.
    2 punkty
  8. Kilka lat to faktycznie pośpiech ale w skali geologicznej... Wszystko tu już zostało napisane, szkoda że wolisz pisać a nie czytać.... Musisz zapłacić frycowe, bo wybór roweru to nie jest równanie, które da poprawny wynik. Pojeździsz rok i będziesz wiedział co jest nie tak. Dlatego kup coś taniego/używanego, żeby się oswoić. Albo kup endurance, a potem dokupisz race, jak Ci będzie mało... Tu chyba nie ma zbyt wielu osób z jednym rowerem, po prostu jak ktoś ma miejsce do przechowywania to z reguły kupuje kolejny rower jako uzupełnienie. Chyba, że ten wątek powstał po coś innego....
    2 punkty
  9. Pany, ale jaki powrót będzie. Ten rozpęd na hopkę i późniejszy lot...
    2 punkty
  10. Tak wygląda profil podjazdu na Pradziada od strony Kout'ów.
    2 punkty
  11. Jak nie przeraża cię taki Frankenstein, to może popatrz na Ryczeja Tu jest na 29+ https://www.olx.pl/d/oferta/ritchey-commando-rozmiar-m-CID767-IDZBymn.html, ale jak się znudzi, to kupisz sobie coś grubaśniego. Na pewno wchodzi 26x4".
    1 punkt
  12. To ja mam propozycję @Ogienwlesie: Na fejsie jest grupa Fatbike Polska, która jest jaka jest, ale jest. Zapisz się tam i zagadaj, czy ktoś w Twojej okolicy nie użyczy Ci swojego otyłego rumaka na jaką rundkę po plaży i okolicznym terenie. Karniesz się, zobaczysz z czym to się je i albo zażre albo nie, bo widzisz, takie polecanie roweru to jest strasznie subiektywna sprawa. Jeden Ci powie, że masakra bo żeby wykręcić średnią prędkość pod górę powyżej 25kmh to trzeba się nieziemsko namachać nogami, a drugi Ci powie, że to najlepszy rower jaki miał, bo jeździ po wszystkim, a że wolno, to go specjalnie nie obchodzi. Upewnij się tylko, że próbujesz jakiegoś sensownego fata, koniecznie z oponami na mleku, bo osobiście uważam, że fatbike z dętkami to jest najokrutniejsza forma sado-maso jaką świat widział No wiesz, żeby to nie był markeciak z oponami z plastiku na dętkach, żeby miał jakąś sensowną geometrię itp itd. Co do Staszka - bardzo fajny rower, jeśli lubisz jeździć bardziej przygodowo niż krosiarsko, to na pewno się polubicie. W razie czego łyka amortyzator, wchodzi tam pełnoprawne 29x3.0, które jak już wspominałem, z odpowiednim bieżnikiem i niskim ciśnieniem w okolicy 10psi daje radę nawet po plaży - sprawdzałem No i najważniejszy parametr roweru zdaje się spełnia, to znaczy - podoba Ci się! Wynegocjuj parę stówek rabatu na nowe oponki w teren, bo te bigwormy to raczej na bulwar się nadają, zamleczaj i zdobywaj okolice, bo masz je idealne pod taki rower. R10 aż się prosi o Staszka z torbami
    1 punkt
  13. Na komfort to jest amortyzacja i np. taki Redshift. Tylko sobie usiądź zanim zobaczysz ceny Chińczyki coś tam mieli taniego ale to by trzeba forum przeszukać.
    1 punkt
  14. No to lecim: O w mordę, to chyba rodzina tego z mięsnego:
    1 punkt
  15. Za 4k spokojnie znajdziesz fata, nawet z amorem RS Bluto. Bez amora powinny być za ok 3k. Scott Big Jon/Big Ed, Head Randall, Bixs, plus te co tam ktoś wyżej podał. Tylko to mogą być sprzęty mające już ok 10 lat. I to często w ogłoszeniach stoi jeszcze na oryginalnych oponach. A taka Kenda Juggernaut to trochę odbiera chęci do życia jak się na tym dłużej jedzie. Najszybsze opony to były Schwalbe Jumbo Jim i da się to nowe kupić ale to tak 600zł+ za komplet.
    1 punkt
  16. @colo07 konstrukcja / prostota trenażera plus ręczne ustawianie oporu uniemożliwiają ustawienie choćby przybliżonego poziomu wydatkowanej rzeczywistej mocy. W aplikacji Elite jest opcja ustawienia poziomu obciążenia adekwatnego do tego co ustawiłeś na manetce. Ale teraz zmienisz na trenażerze nie wprowadzając korekty w aplikacji i wszystko o pupę idzie rozbić. W Trainer Road też chyba jest opcja przypisywania obciążenia ale nie jestem pewien . Nigdy nie bujałem się na rolkach to nie mam pojęcia jak jest tam czy na Zwifcie , Rouvy itp. Jedynie na sztywno wbić w apkę poziom ustawienia z trenażera i jechać nic nie zmieniając . Wtedy powinno w przybliżeniu mniej więcej być dobrze. Jak chcesz prawie idealnie to zakup korby (np. Inpeaka ) z pomiarem albo pedalstwa np. Garmin Rally XC 100 z jednostronnym pomiarem. Lub zmiana na trenażer smart - interaktywny.
    1 punkt
  17. Chciałem, ale zapisy się właśnie skończyły... No dobra, ale można to jakoś ,,ręcznie" skalibrować? Czy tylko automatycznie? Bo moim zdaniem to nie kalibruje, tylko wyskakuje od razu, że kalibracja zakończona.
    1 punkt
  18. Trudno w to uwierzyć ale...nikogo to nie interesuje i nikt nie zwraca uwagi na czym jeździsz A jak przeszkadza Ci taki wyższy mostek wizualnie to w maskowaniu mogą pomóc 'paśniki' z Deca . Wiem bo przerabiałem to samo , póki nie rozciągnąłem pleców i dolny chwyt z czasem okazał się już za wysoko. Wtedy zmieniłem ponownie na mostek 'płaski'. Rzeczone paśniki z mostkiem 30st/100mm
    1 punkt
  19. nie nie, źle napisałem fizycznie może i byś wcisnął tam 3.8 , np w widelcach Surly 29+ , ale to będzie szorować już klockami po wewnętrznej jego części, a o tylnym trójkącie możesz zapomnieć zupełnie, tam jest w ogóle 'na styk' dla deklarowanego rozmiaru, bez pola takiego manewru.
    1 punkt
  20. Za 1,5 k w mediaexpert majo "stalowego" fata. 🫠😉 @kazafaza ma takiego.
    1 punkt
  21. Teraz nowe technologie są w ataku, może ktoś sprawdza działanie chałupniczo opracowanego modelu językowego? Najpierw go szkolił w ramach MTB, teraz szosa. Za rok kolejna ewolucja będzie dotyczyła EMTB, tam dopiero rozwinie skrzydła z uwagi na ilość potencjalnych opcji.
    1 punkt
  22. @akkwlsk napisałem odwrotnie, ale oczywiście Ty masz rację - gwoli wyjaśnienia żeby OP nie miał mętliku w głowie
    1 punkt
  23. No jeśli chcesz trzaskać kilometry plażą, to zdecydowanie fatbajk. Cenowo powinno być nawet lepiej, faty poleciały na łeb cenowo bo ich czasy popularności minęły, więc zostały już głównie w rękach ludzi o bardzo konkretnych potrzebach (śnieg i piach). Canyon dude, trek farley, spec fatboy i temu podobne - powinieneś spokojnie znaleźć fajną bazę za ~3k Aaaa no i tak jak @RafalxM napisał, do niektórych ram fatbajkowych możesz sobie poskładać kółka 29+, ale w drugą stronę już nie da rady
    1 punkt
  24. Śmiem twierdzić że ten Trek to najlepsze co w tym budżecie znajdziesz. Można trafić jakieś Faty czasami , ale co kto lubi. Ja bym wolał 29+ i dowiedział się jaka max opona tam wejdzie , np 27.5 x 3.8" może? A tutaj rzeczony Fat znaleziony 5 sekund na OLX https://www.olx.pl/d/oferta/surly-pugsley-fatbike-CID751-ID13trWy.html
    1 punkt
  25. To wygląda jak wybitne trolowanie. Chociaż przyznam, że do czytania tego wątku przygotowuję popcorn 🙃
    1 punkt
  26. Po dobrych doświadczeniach ze Schwalbe Aerothan w nowym rowerze (który i tak dostał tubelessa ) postanowiłem dołączyć do teamu TPU i w rzadziej już użytkowanym rowerze przechodzę z tubelessa x-sauce z granulkami - na zielone TPU Cyclami. Waga w rozmiarze 27,5" to 67g, zatem lepiej niż w przypadku tubelessa. No, ciekawy jestem jak to się sprawdzi. Póki co szorowanie opon z uszczelniacza... ehhh
    1 punkt
  27. Ja pi......lę Ty przypadkiem nie nazywasz się Pogacar ? Moc maksymalna 1620 W ,średnia moc 507 W .................😮 Robiłeś kalibrację ? 😁
    1 punkt
  28. to waga roweru i rowerzysty....
    1 punkt
  29. I jeszcze przedłużona rura sterowa
    1 punkt
  30. Zdjęcie roweru? 165mm ze skokiem 45mm to jakiś trunnion jest? Inaczej to jesteś w zadku, bo taki damperek pod 150kg obciążenia to raczej awangarda. Możesz poszukać na aliexpressie sprężyniaków, gdzie trafiają się sprężyny 1250 i 1500lbs. EDIT: swoją droga - ważąc 100kg + jakiś tam sprzęt pompowałem 02 w moim śp Scott'cie Sparku do 220psi, większość damperów ma sufit w okolicach 300.
    1 punkt
  31. Tak, najpopularniejsze piasty pod rolkowe to z przekładnią (tył) lub z dynamem (przód), ale można wygrzebać też zwykłe, pod kasetę. Nie, nie mają modulacji siły hamowania jako jakiegoś ustawienia, po prostu mają bardzo dobrą modulację ze względu na swoją konstrukcję, ale: - dużą role odgrywa tutaj smar, na sucho zaczynają być nieprzewidywalne, wręcz 0-1 - przednie piasty mają "power modulator" czyli sprzęgło, które popuszcza jak siła hamowania jest zbyt duża, tu teoretycznie są różne piasty pod różną wagę i rozmiar koła, ale u nas wybór jest praktycznie żaden Odnośnie przegrzewania, to shimano ładuje spore radiatory. Przy jeździe po mieście, czy nawet okolicznych morenowych lasach nie udało mi się ich przegrzać. Pewnie przy jakichś zjazdach z przełęczy, zwłaszcza z sakwami to nie byłby problem, ale w standardowych miejskich warunkach rzecz pomijalna. No chyba że w ten worek wrzucimy też inne bębnowe, zintegrowane z piastami, bez radiatorów. @itr Mam SLX 675, z serii 7000 i podobnie jak @michalr75 nie mam problemów zimą. Owszem jak się robi minus kilkanaście, to klamki nie chodzą tak dobrze ale nie ma problemu z hamowaniem. Nic też mi się po zimach nie rozszczelniło. A na takiej samej zasadzie można by wymieniać, że ceramiczne tłoczki pękają, puszczają olej już w pudełku. Trochę takich tematów swego czasu się tutaj przewinęło.
    1 punkt
  32. @grzesiowu stawiasz ciekawe tezy... @CyclingRhino Wszystko siedzi w głowie... Jeżeli nigdy wcześniej nie jeździłeś na szosie ani czymś z barankiem, to rzeczywiście początki mogą być trudne, a ale z drugiej strony piszesz, że już poczułeś tą lekkość i dynamikę, więc sądzę, że motywacja będzie! Zerknij na jakieś filmy tego człowieka z YT https://www.youtube.com/@jollygoodvelo/ Udowadnia, że szosa jest w sumie dla każdego, choć nie ukrywam - podejrzewam, że musiał wiele znieść docinków, głupich spojrzeń i pewnie werbalnej pogardy, żeby jeździć jak każdy inny człowiek na szosie...
    1 punkt
  33. Masz sporą nadwagę, a akurat konstruktorzy szos takich ludzi raczej nie biorą pod uwagę w swojej pracy. Jak masz zajawkę na rower i pozwoliła Ci ona zredukować samarkę to świetnie ale z szosą poczekaj jeszcze - zejdź poniżej dziewięciu dych i wtedy się za to weź; na mojego nosa jak zrobisz to teraz to się "sparzysz".
    1 punkt
  34. Waga to nie ostateczny wyznacznik, jeśli dobierzesz dobry rower to jest jak najbardziej sens kupować szosę, a jak mówisz tu o funduszach w granicach 4-6tyś to i tak myślę że dużo jak na pierwszy rower szosowy.
    1 punkt
  35. @colo07 a tętno mierzysz / transmitujesz podczas tej aktywności ? Czy tylko to co leci z trenażera ? Teoretycznie z samego tętna może obliczyć tak pi razy drzwi kalorie . Najlepszy rezultat - moc + tętno. Z tego mariażu jeszcze inne ciekawe rzeczy będziesz miał na Connect.
    1 punkt
  36. Jak jest za „miękki” to wystarczy go dopompować.
    1 punkt
  37. He,he wyniki na BTR nie uwzględniają takich rzeczy jak zagłębianie bieżnika w terenie, przechyłów czy zmiennego przemieszczania masy. Czyli najprościej symulują jazdę na wprost po asfalcie.Ale już na szutrze wyniki kompletne mogą się rozjechać bo bieżnik gdy wbija się daje opór. Opór daje również gdy jest wyciągany. Na zakrętach zaczynają pracować boczne klocki, które też dają dodatkowy opór. Wyniki na BTR żadnej z tych rzeczy nie uwzględniają. Zresztą porównując wyniki pomiarów tych samych opon w różnych testach można zgłupieć. Rozbieżności potrafią być kosmiczne a szybkie opony według pomiarów na jednej stronie potrafią być kotwicami na innej. Co do szybkości poruszania się na rowerze i znaczenia oporów toczenia to jest odwrotnie .. Przy małych prędkościach opory toczenia mają duże znaczenie bo stanowią dużą część całkowitych oporów. Jednak wraz ze wzrostem prędkości rosną one dość wolno i liniowo. Tymczasem opory powietrza rosną do kwadratu.
    1 punkt
  38. Może nie od razu z rowerem ale też lubię mieć zapas
    1 punkt
  39. Posłuży, bo jest bardzo sensownie skonfigurowany, więc na dzień dobry nie trzeba niczego wymieniać (nawet tarcze hamulcowe wyglądają OK).
    1 punkt
  40. Dwa Kellysy Tayen, używane od połowy ub. roku (zimą nie jeździmy). Silniki są jak dla nas rewelacyjne, z niecierpliwością czekamy z żoną na koniec zimy. Ostatnio zrobiłem serwis amortyzatorów, olej i smar wymienione, nic więcej nie trzeba było. Polecam, nie ma się czego bać Panasonica.
    1 punkt
  41. Pytasz @marvelo co to Bike Fitting? Gość z Twoim doświadczeniem powinien wiedzieć... To takie coś że płacisz 1200zł, chwilę jeździsz cmokasz, "ochasz i achasz", a potem stopniowo i tak ustawiasz wszystko po swojemu 😂.
    1 punkt
  42. @colo07Podstawowy błąd robisz. Musisz najpierw przewinąć na zegarku do odpowiedniej aktywności którą chcesz uskuteczniać a potem ją uruchomić. Po zakończeniu klikasz na zegarku w celu jej zamknięcia. Jeszcze dobrze by było jakbyś miał sparowany telefon czy łączność po WiFi aby aktywność przesyłać na swoje konto . Tam możesz spokojnie podziwiać wykresiki. A dokładnie robisz tak- wciskasz prawy górny guzik, przewijasz do rower stacjonarny , klikasz jeszcze raz ten sam przycisk dwa razy i zaczyna się rejestracja aktywności. Oczywiście trenażer musisz mieć sparowany z zegarkiem. W tym celu środkowy lewy wciskasz , dolnym lewym przewijasz do czujniki i akcesoria potwierdzasz górnym prawym , i masz tam dodaj nowy. Potem przewijasz do inteligentny trenażer/ czujnik ANT/ czy co tam chcesz , klikasz , kręcisz w tym czasie korbami aby wzbudzić trenażer . Na zegarku wyskoczy , potwierdzasz i to wszystko z tej strony zegarkowej. Na Connect czy to na telefonie czy komputerze tworzysz profil aktywności i tam pod nią będą słane twoje wypocone 😉 aktywności itp.
    1 punkt
  43. @mariooo_87 przeczytaj 3x to co napisał @Lassar71, potem wydrukuj i wklej do książeczki do nabożeństwa😇, ale tak aby zawsze otwierała się sama na tej stronie😉: Ja dodam tylko takie zachęcające: 6. staraj się jeździć o własnych siłach, gdy tylko warunki sprzyjają, dla tego wybierz rower który łatwo odłącza napęd (bieg "0"), nie każdy niestety to umożliwia🙁, wtedy ładujesz baterię co ~3oo km, czyli 2oo jedziesz "zdrowo"😀, piszę serio bo tak mam. To co pisze @tobo podziel przez 3 (tylko 1/3 weź sobie do serca), ja ponieważ eksploatuję drugi rower elektryczny, dzielę przez 5, nie można dać się zwariować, rowerem jeździmy dla zdrowia, również tego psychicznego. Rower oczywiście trzeba sprawdzić, czy wszystkie podzespoły działają płynnie, bez luzów, ale to nie znaczy, że trzeba rozbierać do ostatniej śrubki, wystarczy zdjąć koła. Ewentualnie poproś kogoś z doświadczeniem. I jeszcze to: koniecznie przeczytaj instrukcję (są i ważne rzeczy), ale bez napinki, z dużą dozą zdrowego rozsądku, np. tak jak u mnie😀😃😄: https://www.forumrowerowe.org/topic/271272-ebike-canyon-spectral-on-cf8-vs-canyon-neuron-on-cf8/?do=findComment&comment=2509652
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...