Skocz do zawartości

chrismel

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 631
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana chrismel w dniu 15 Listopada 2023

Użytkownicy przyznają chrismel punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

9 237 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika chrismel

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

1,2tys.

Reputacja

  1. https://twp.sklep.pl/przekladnie-lancuchowe-dobor,24,2 Tutaj cytat z tego tekstu: Warto mieć na względzie, że minimalna ilość zębów powinna być nie niższa niż 12. Dla przekładni odpowiedzialnych, o wymaganej płynności ruchu na małym kole powinno być minimum 17. Oczywiście istnieją również przypadki zastosowania 9 zębowego koła jednak przekładnie pracują w zasadzie bez obciążenia.
  2. Do tego dochodzą zwiększone opory podczas pracy. Niby są to pojedyncze Waty ale zawsze lepiej jak są mniejsze niż większe
  3. 32T w połączeniu z 10T daje zbliżone przełożenie jak 36T z 11T. Dlatego wspomniałem wcześniej o kasecie 9-45. Ten jeden ząbek na kasecie to 4 ząbki na korbie (w przybliżeniu). Polecam: https://www.gear-calculator.com
  4. Wystarczy że jeździł z kadencją 75 i przełożenia kończyły mu się przy około 30 km/h. Jak mieszka w terenie pagórkowatym to na każdym, nawet minimalnym zjeździe, piłował najmniejszą koronkę. Wymiana blatu na 36T wiele nie zmieni bo zamiast na 11T tą prędkość będzie osiągał na 12T a maksymalna urośnie raptem do okolic 34 km/h.
  5. Nie polecam klamkomanetek szosowych w połączeniu z mechanicznymi hamulcami tarczowymi. To słabe rozwiązanie a dla dziewczyn wręcz bardzo niebezpieczne. Trzeba używać dużej siły a tej przy drobnych dłoniach zwyczajnie brakuje. Jeżeli w ogóle chcecie myśleć o gravelu to trzeba zwiększyć budżet i celować w coś dostosowanego dla Pań - np. Liv (Giant w wersji damskiej). Z drugiej strony to wydatek na lata więc raz się wydaje a korzysta długo.
  6. Czyli kupiłeś zły rower. Proponuję nie inwestować w niego więcej kasy tylko sprzedać i kupić np. taki:
  7. @Dokumosa w takim razie to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie dla autora. Bez kombinowania i na pewno będzie dobrze działać.
  8. Wszystkie zębatki do napędów 1x są narrow wide. Musisz szukać kompatybilnej z HG+ i producent powinien to wyraźnie zaznaczyć. Jak widzisz w opisie że zębatka jest dedykowana do 8/9-12s to nie będzie kompatybilna z HG+. Musi być tylko do 12s i dodatkowo zgodna z HG+. Np. tak jak opisuje to Wolftooth czy Absolute Black. Producent założył taki łańcuch z niewiadomego dla mnie powodu. O ile łańcuchy KMC są bardzo dobre i używam takich w napędach 10 i 11s to do Shimano 12s polecam Shimano a konkretnie model 8100. Jest trwalszy niż 6100 czy 7100 a niewiele droższy. Na łańcuchy innych producentów w tych konkretnych napędach słyszałem sporo narzekań więc po eksperymentować skoro za stosunkowo nieduże pieniądze masz bardzo dobre 8100.
  9. @Dokumosa a one są dedykowane do HG+ ? Bo jest mnóstwo zębatek na rynku opisanych jako 8-12s ale one po prostu działają tragicznie z HG+.
  10. Dokładnie tak. Robiłem testy na chińczyku (Deckas), Raceface i Absolute Black (ale nie dedykowanej do HG+). Absolute Black ma też wersje do HG+ (W ich opisie jest takie zdanie - Wersja HG+ przeznaczona do współpracy wyłącznie z łańcuchem Shimano 12s HG+ ze względu na różną grubość zębów niż w przypadku innych zębatek). Czyli musi być dedykowana do HG+. No chyba że jesteś głuchy. Możesz ewentualnie rozważyć włożenie nowej kasety od Shimano 9-45.
  11. Shimano 12s ma technologię Hyperglide+. Zębatki które nie są dedykowane do niej hałasują. Robiłem próby na napędzie GRX. Zębatki Shimano które są w standardzie do tych korb pracują cicho. Zębatki Wolftooth (Drop-Stop® ST) - także dedykowane - pracują cicho. Zębatki innych producentów które są przeznaczone niby do 8-12s hałasują. Zresztą można spojrzeć na rodzaje zębatek na stronie Wolftooth: https://www.wolftoothcomponents.com/products/110-bcd-asymmetric-4-bolt-for-shimano-grx-cranks?variant=40113215733795 Wyraźnie rozgraniczają zębatki w zależności od ilości biegów i rodzaju łańcucha.
  12. To Ci nic nie da. Musisz je założyć i trochę na nim pojeździć. Trek ma program zwrotu. Nie wiem kto jeszcze bo dawno z tego nie korzystałem. Swego czasu wypożyczyłem łącznie ponad 20 siodeł aż ustaliłem swoje preferencje i dobrałem te idealne. Teraz bez problemów robię jazdy po 8-10 godzin dzień po dniu bez żadnych dolegliwości. A bezpośrednio po zakupie gravela miałem problem żeby przejechać 30 km bez odpoczynku.
  13. https://ritzelrechner.de/new Można zaimportować plik z nawigacji i podejrzeć w jakim zakresie prędkości najczęściej jeździmy i z jaką kadencją.
  14. Ad. 6 - właśnie dlatego trzeba wypożyczyć siodełko o najbardziej zbliżonym kształcie żeby się o tym przekonać. Ja dla przykładu muszę mieć siodełko prawie całkowicie płaskie bez opadających boków i podniesionego tyłu. Dodatkowo potrzebuję dużej ilości wypełnienia ale twardego żeby się w nie nie zapadać. Optymalna szerokość dla mnie to około 163 mm w przypadku gravela i 175 mm dla roweru trekkingowego. Każde tego typu siodełko będzie dla mnie wygodne - jedno bardziej inne mniej ale ciągle wygodne. Ale to moje preferencje. Ty musisz ustalić swoje własne i dopiero kiedy będziesz ich pewien możesz próbować dokonywać zakupu. Zakupy bez tego będą najczęściej nietrafione i kosztowne. W tej chwili już nie znajdę ale widziałem kiedyś film na YT z kolekcją takich siodełkowych eksperymentów - klient wydał na nie około 10.000 zł.
  15. @D1ckSteele jak mierzysz rozstaw w sklepie to robisz to na stołeczku pod kątem 90 stopni. Potem siadasz na rowerze w pozycji która albo jest zbliżona albo bardzo się różni - zależy od roweru i jego geometrii. Więc ten pomiar jest naprawdę bardzo orientacyjny. Dlatego właśnie nic nie zastąpi wypożyczenia i przetestowania na sobie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...