Skocz do zawartości

chrismel

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    323
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

79 Dobra

O chrismel

  • Tytuł
    Maniak

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. M4000 obsługuje 22/30/40. Ale czy jest lepsza od tej którą miałeś nie wiem.
  2. Bardzo rzadko spotykana opinia. Jeżeli w ogóle. Ale ja ją podzielam. Jestem wielkim zwolennikiem napędu 1x jednak nie do wszystkich zastosowań jest najlepszym wyborem. I jeżeli już mam mieć przerzutkę z przodu wolę napęd 3x.
  3. W tym filmiku jest porównanie napędu 1x12 z ..... maszynką do mielenia mięsa : https://www.youtube.com/watch?v=zBVhuR6Q3Us
  4. Jeżeli masz w oponie ciśnienie podane przez producenta 3-5 bar wystarczy spuścić powietrze do ciśnienia 1,5 bara (mniej więcej połowa minimalnego) i w 90% będziesz miał efekt sztycy Cane Creek. Oczywiście trzeba bardzo przy tym uważać żeby nie zniszczyć dętki, opony, koła. Można zrobić ostrożnie krótki odcinek testowo żeby wiedzieć czego się spodziewać. Taka sztyca dobrze tłumi drobne nierówności, na przykład na równej szutrówce na której leżą drobne kamyczki. Nieźle radzi sobie na ścieżkach rowerowych wykonanych z kostki. Ale tłumienie większych nierówności typu krawężniki czy korzenie jest p
  5. chrismel

    [2021] Marin

    Kilka, może kilkanaście dni temu, była spora dostawa FC. Czy były w niej inne modele nie wiem. Najprościej pytać u dystrybutorów.
  6. Wszystkie użytkowane w tych samych warunkach (szutrówki, ścieżki rowerowe, trochę lasu w średnio wymagającym terenie). Często w mokrych warunkach. Napęd 1x10. Prolink ProGold - nawet bezpośrednio po nasmarowaniu napęd nie jest w 100% bezgłośny. Max. 50 km. Pod względem czystości trochę gorzej niż wosk. Squirt (wosk) - 50-60 km ale też nie jest idealnie cicho - najczystszy napęd. Shimano PTFE Dry - 60-80 km - średnio brudny napęd. Rohloff - około 150 km, do 80-100 km napędu praktycznie nie słychać. Lepi się do niego wszystko. Próby usuwania nadmiaru z zewnątrz niczego nie zm
  7. chrismel

    [2021] Marin

    Mięsa naturalnego nie będzie w ogóle bo jest nie ekologiczne. Tylko syntetyczne, z roślin.
  8. Spróbuj zapytać u nich: http://www.rowery.com.pl/ Mają różne "dziwne" rzeczy na zapleczu
  9. Sztyca którą kupiłeś nie ma żadnego sensu. To tylko wyciąganie kasy od klientów. Ja używam sztycy Cane Creek w wersji ST. Działa dobrze ale masz rację w ostatnim zdaniu. Z polimerem dedykowanym do mojej wagi jest za miękka i przy wyższej kadencji wpada w rezonans. W zestawie z nią dostałem 3 elastomery. Wg. Cane Creek odpowiedni do mojej wagi jest środkowy ale dopiero po włożeniu najtwardszego z zestawu działa poprawnie. W Twoim przypadku musiałbyś raczej dokupić ten najtwardszy czyli Extra Firm. Tańszą opcją jest sztyca Suntour NCX ale nie wiem jak się sprawuje. Ta moja najlepiej się sprawdza
  10. Jest świeżo po dostawie i te rowery są u dystrybutorów. Nie wiem czy wszystkich ale u sporej większości na pewno. 4C jest na tyle nietypowym rowerem że przymiarka jest wskazana. Zwłaszcza że masz spory rozrzut: Romet Aspre i Marin 4C bardzo znacząco różnią się od siebie.
  11. @patryk810- do Marina 4C wg. producenta można założyć z błotnikiem maks opony 42C. Bez błotnika 50C. Moim zdaniem (ale nie mierzyłem tego) wejdą opony 47C z błotnikiem ale z mało agresywnym bieżnikiem. Można by spróbować błotników SKS AL56 i dociąć je w niektórych miejscach. Przy błotnikach AL 46 jest jeszcze sporo zapasu a one są dedykowane do opon maks 42C. No ale to rozważania teoretyczne więc trzeba by zaryzykować własną gotówką i samemu to sprawdzić. Gdybym ja miał potrzebę montażu szerszych opon to podjąłbym takie ryzyko.
  12. Schwalbe Marathon Mondial - 30.000 km. Moim zdaniem jedne z najlepszych, jak nie najlepsze, opony uniwersalne do roweru trekkingowego lub turystycznego. Idealny kompromis pomiędzy oporami toczenia a własnościami terenowymi. Nie wybierałbym ich jednak jeżeli ktoś jeździ wyłącznie po dobrych nawierzchniach, np. po mieście lub ścieżkach rowerowych. Ale w terenie mieszanym kiedy jest sporo dróg o luźnej nawierzchni, błota, dróg piaszczystych itp. spisują się świetnie. PS. Opony CST Platinium to jakaś masakra wagowa. 1060g z tego co znalazłem. Mondiale też nie należą do super lekkich ale i tak
  13. @skom25- z zainteresowaniem poczytam co masz do powiedzenia. Ja w tej chwili zajmuję się fittingiem swojego gravela, Marin-a 4C i mam wrażenie że "kopiuj" "wklej" z roweru szosowego nie działa. Na takim rowerze jest inna pozycja niż na szosie i trzeba do tego podejść niestandardowo. Co ciekawe w ogóle nie ma wątków na ten temat ani filmów na YT. Wszyscy powielają ustawienia z rowerów szosowych. Na razie nie będę się wypowiadał szczegółowo bo to dopiero początek walki o wygodę ale za jakiś czas też podzielę się spostrzeżeniami.
  14. Jak chcesz mieć cicho posmaruj łańcuch Rohloff-em. Brudzi okrutnie ale wycisza napęd genialnie. Cóż, coś za coś.
  15. Masz maksymalną ilość podkładek. Jedyne co możesz w tej chwili zrobić na szybko, bez kosztów, to odwrócić mostek o 180° z pozycji na minus w pozycję na plus. Na YT znajdziesz filmiki jak to zrobić i prawidłowo poskręcać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...