Skocz do zawartości

chrismel

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    731
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika chrismel

Wymiatacz

Wymiatacz (10/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

196

Reputacja

  1. Naucz się robić Bunny Hop-a albo zwalniaj (prawie do zera) przejeżdżając przez krawężniki. Robienie tego na pełnej prędkości lub zwalnianie niewiele spowoduje na pewno zniszczenie opony, dętki i koła. To tylko kwestia czasu. Ciśnienie nie ma znaczenia. Co do zmiany ciśnienia podczas jazdy. Nikt tego nie robi. Ustawiasz optymalne pod daną trasę wyjeżdżając z domu. Albo w ogóle ustawiasz sobie jedno ulubione i tylko pilnujesz żeby było zawsze takie samo. Zysk 1-2 minut na kilkudziesięciu kilometrowej trasie dla amatora jest pomijalny.
  2. Mnie 0,2 bara już robi różnicę. Ponieważ powietrze schodzi z dętek żeby utrzymać ciśnienie w wąskim, ulubionym, zakresie trzeba koła pompować co kilka dni. Nie wyobrażam sobie tego nie posiadając pompki stacjonarnej z manometrem. Dlatego doradzam zakup takiej. Odnośnie opon i ich oporów toczenia polecam lekturę strony: https://www.bicyclerollingresistance.com/ Kopalnia wiedzy. Wyniki które prezentują są realne ale jedna uwaga. Testy są przeprowadzane w idealnych, laboratoryjnych, warunkach. W realiach życiowych, czyli na drogach o różnym stopniu nierówności, okazuje się że szersze opony z niższym ciśnieniem wcale nie są wolniejsze a często wręcz szybsze. Odnośnie ciśnienia proponuję zacząć od: https://axs.sram.com/guides/tire/pressure a potem już samemu eksperymentować. Mi dobranie idealnego pod swoje potrzeby zajęło kilka miesięcy. Jako ciekawostkę mogę podać. Opony Panaracer Gravelking SS+ 43C, przód 2,6 bara, tył 2,8 bara. Ale dla Ciebie nic z tego nie wynika. Równie dobrze mogę napisać że moim ulubionym kolorem jest niebieski. Czy to znaczy że Tobie też powinien się podobać ?
  3. Odnośnie Assos-a. Tu masz dość dokładnie porównanie modeli: https://tricentre.pl/Assos-jak-wybrac-spodenki-rowerowe-blog-pol-1631706875.html Od siebie dodam że model GT ma krótsze nogawki od GTS. Natomiast GTS bardziej opina i można rozważyć zakup większego rozmiaru jeżeli tabela pokazuje że jest się pomiędzy nimi. Poza tym GT nie są 100% czarne. Wkładki są firmowe Assos-a czyli tak naprawdę Elastic Interface której Assos jest właścicielem. A tu masz filmiki na temat spodenek Assos-a: https://www.youtube.com/c/StylówaPROWyjątkowaodzieżkolarska
  4. To i tak skromnie. Mnie "modernizacja" już 16-to letniego trekkinga kosztowała równowartość szosy na karbonie
  5. Mam cały czas fabryczne, żywiczne, które były w nowym rowerze (Marin FC). Jest cisza. Nawet raz nie zapiszczały a mają już około 7000 km. Nie jeździłem co prawda dużo w deszczu ale kilka razy zdarzyło mi się. Jedyne na co mogę narzekać to siła hamowania - nie powala na kolana
  6. Żeby wkładka miała sens to musi dokładnie przylegać do ciała. Dlatego warto kupić spodenki z szelkami bo pomagają utrzymać ją we właściwej pozycji. Kupowałem spodenki Assos-a w centrumrowerowe. 3 razy odsyłałem, dopiero czwarte były dla mnie idealne. Nie było żadnego problemu, pieniążki oddawali natychmiast po otrzymaniu zwrotu. Nie mam doświadczenia w odsyłaniu towaru i nie wiem jak szybka jest procedura w innych firmach ale jak bym miał teraz kupować coś czego nie jestem pewien zacząłbym od nich.
  7. Jest trochę filmów na YT. Sam oceń: https://www.youtube.com/watch?v=3_-b10NswOo https://www.youtube.com/watch?v=3hLB1BTS5JY https://www.youtube.com/watch?v=v1btoq6yBEg
  8. 500 jest szersza o 2 mm. Więc opona będzie ciut szersza na niej, będzie miała więcej powietrza co powinno przekładać się na komfort. Przynajmniej tak mi się wydaje bo tego nie sprawdzałem. Oś użyłem tą którą miałem fabrycznie z rowerem. DT są na pewno porządne: https://www.bikester.pl/czesci/kola-i-piasty/akcesoria-do-kol-i-piast/szybkozamykacze-i-osie/dt-swiss/ Tak na marginesie. Bardzo częstą przyczyną konieczności centrowania jest zapinanie roweru za koło. Czyli zapinamy tylko i wyłącznie za ramę - nigdy za koło.
  9. Piasty DT Swiss 370 Straigth Pull 28h obręcze DT R500 700c 28h Szprychy DT Champion + dodatkowy bębenek campagnolo Koszt takiego zestawu to 1140zł Tyle było kilka miesięcy temu. Ile teraz - nie wiem. Koła na szybkozamykacze.
  10. Osobiście za korbami bez osłony, delikatnie mówiąc, nie przepadam. Kiedyś wbiłem sobie zęby w piszczel wynosząc rower z pociągu. Pamiętam to jak dziś a było to 30 lat temu. Ślad mam do dzisiaj. Niezapomniane przeżycie
  11. Wg. mnie istotnych różnic nie ma. Tylko czy do turystyki chcesz mieć korbę bez osłony ? Moim zdaniem korby bez osłony mają sens na szosie kiedy zawsze jeździmy ubrani na sportowo. A z zakupami na bikester nie ma problemu. Sporo rzeczy od nich kupiłem i paczkę dostawałem zwykle w ciągu 2-3 dni.
  12. 370 jest na 3 zapadki. 350 już na star ratchet. Pomijając kwestie techniczne mi osobiście bardziej podoba się dźwięk systemu na 3 zapadki
  13. W takim razie powalczę z lemondką. Dzięki za info - przynajmniej wiem na czym się skupić.
  14. Może zmień na 22/30/40 ? W tej chwili są dostępne 3 sztuki z ramionami 170 mm na bikester jeszcze w starej cenie: https://www.bikester.pl/shimano-mtb-fc-mt500-korba-3x10-rz.-40-30-22-zebow-M442522.html Mógłbyś wtedy dać kasetę o ciaśniejszym stopniowaniu (11-28) jeżeli nie potrzebujesz miększych przełożeń.
  15. Jak jeździ Ci się komfortowo to zdecydowanie nie zmieniał bym roweru. Upgrade kół możesz zrobić. Ale wymiana całej grupy napędowej to bardzo duży koszt a różnicy możesz tak naprawdę nie odczuć. Gdybyś chciał zrobić te dwie rzeczy na raz czyli koła + napęd to będzie pewnie koszt nowego roweru. Nie wiem czy nie wolałbym kupić za tą kasę drugiego, innego roweru, żeby mieć urozmaicenie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...