Skocz do zawartości

uzurpator

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    818
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

161 Bardzo dobra

O uzurpator

  • Tytuł
    Stały bywalec

Metody kontaktu

  • Strona www
    uzurpator.com.pl

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dla zainteresowanych, jak wyszło, zapraszam do galerii: https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/8998-tesag/ Lakier po prostu wypolerowałem pastą polerską ( no dobra, kilkoma ) i na koniec wywoskowałem. Rdza, generalnie, nie wraca. Chociaż rower też nie jeździ ( już ) Ogólnie, to fajny 'projekt' był. Najbardziej mnie bawiło budowanie kół w schemacie 3l3t. Druga sprawa jest taka, że udało mi się chyba rozwiązać problem zginających się osi w piastach w wolnobiegiem. Rozwiązanie kosztuje 3zł. Poza tym to rower jest trochę zbieraniną róznych części. Ale jeździ bardzo prz
  2. uzurpator

    Tesag

  3. Rozbraja mnie urocza naiwność twórcy wątku. Więc wykonujesz _zero_ rutynowego utrzymania roweru, a potem buzia zaskoczonego pikaczu, że się zepsuo? Serio, tak zarobiony jesteś, że 3 minuty raz na tydzień na WD40 + przetarcie + odrobina smarowidła to już za dużo? I to dla maszyny od której te zarobienie w pewnym stopniu zależy? W samochodzie też nie wymieniasz oleju, tylko płaczesz, że w misce jest czarny kisiel w "zaledwie" 50 tysi? Ale po kolei - 11 miesięcy, czy tam 4000km, to taki bardzo rutynowy okres zajazdu łańcucha. Więcej to może wytrzymają wynalazki pokrywane twardym chromem ( XX
  4. uzurpator

    [Ośka] Pełna na QR

    Przy śrubach metrycznych skok gwintu w osiach to M10x1 - czyli 1mm ( lub M9x1 ). Dla calowych to chyba jest 26tpi, które jest gwintem mocno rowerowym.
  5. uzurpator

    [Ośka] Pełna na QR

    Są dwa rodzaje gwintu: Z przodu M9x1 lub bodajże 3/8". Z tyłu to m10x1 lub chybta też 3/8" Trenowałem to ostatnio ( na anale jeszcze jest film ) w sumie po prostu kupiłem ośki "drążone" CrMo wsio. Akurat mam preferowane przeze mnie m10/m9x1 Obyło się bez jakichś problemów, poza tym, że uszczelnienie ciut za luźne jest. Piasty joytecha pod singla. Tak na marginesie - to akurat tył bardziej sensownie wymienić, bo z przodu to się kapci łapie dużo mniej, a z tyłu to QR stanowczo przyśpiesza wymianę/łatanie dętki. Chociaż przy poziomych hakach to oczywiście problem.
  6. Sprzęgło może jest takie same, ale ten moduł "kasetowy" jest w Twoim kole o ~10mm węższy niż bębenek pod klasyczne kasety. Więc nawet jeżeli udałoby Ci się jakimś cudem to pożenić, to miałbyś koło o 10mm szersze. Druga sprawa jest taka, że nawet na zdjęciu które pokazujesz widać, że w Twoim rowerze łożysko jest wewnątrz bębenka zaś na regularnym bębenku jest na zewnątrz. W skrócie - przyzwyczaj się do tego co masz, lub opchnij koło i spraw sobie coś na standardowych komponentach. Wypasy niestety kosztują.
  7. Bo pewno patrzysz na nie te koła co trzeba. https://www.ethirteen.com/collections/all-wheels/products/lg1-plus-downhill-wheels?variant=29563483652199 Tutaj masz "zintegrowaną" kasetę, co przy okazji oznacza szersze kołnierze samej piasty. To jest ficzer ktory sprzedaje te koła. Zaś tutaj: https://www.ethirteen.com/collections/all-wheels/products/espec-race-enduro-wheels Masz koła które możesz konwertować we wszystkich kierunkach.
  8. Jeżeli mowa o 7 rzędowym napędzie E13, to mowa o bębenko-kasecie z rozstawem 9-21 i to jest nierozerwalnie związane z kołem E13 LG1. Konwersje w dowolną stronę nie są możliwe. Trzeba wymienić całe koło.
  9. Zależy. FSA robi albo 30mm, albo 24mm. Ale tutaj jest, definitywnie, 24mm, więc tak samo jak shimmy. No to hulaj dusza, piekła nie ma. Możesz sobie zrobić napęd na częściach góralskich lub miksie jednego i drugiego. W kwestii korby - to jakieś alivio 4x/3x/2x i do tego, w razie potrzeby, przednia przerzutka i manetka.
  10. Jeżeli nie brakuje Ci przełożeń niskich, to prościej wymienić kasetę na coś juniorskiego ( zaczynającego się od 14T ). Jaką kierownicę ma ten rower - bo jak jest baranek, to w ogólności problem, bo trzebaby kombinować. @bogus92 Suportu nie trzeba wymieniać, wystarczy conajwyżej dodać podkładki pod miski ( koszt kilka zł ). Przednia przerzutka pewno dla higieny powinna być wymieniona, ale przy przejściu na korbę z 42T pewno da się wyregulować to co jest - trzeba będzie tylko ją obniżyć.
  11. Kombinujesz jak koń pod górę. Chcesz 1x11 to idziesz w pełne 1x11. Czyli: - chiński blat za~60zł, zakładając, że wejdzie na korbę, inaczej, to nowa korba - przerzutka RD-M5100 - kaseta 11rz 11-5x ( czyli pewno też CS-M5100 lub sunrace/jakiś chińczyk ) - manetka 11rz - łańcuch 11rz Stare graty gonisz na OLX. Przy czym pamiętaj, że napędy 1xX z dużymi kasetami są relatywnie kosztowne w eksploatacji poza górami.
  12. Sprawa jest trochę skomplikowana. "Deore" nadaje się do wszystkiego. Ale cała grupa. Wsadzanie tylnej przerzutki z wyższej grupy do roweru to stara jak świat metoda na podniesieniu prestiżu roweru. Tutaj sprawa jest jeszcze taka, że masz napęd 3x9, więc bez druciarstwa nie da się w tym wykorzystać sprzęgła. Trzeba wymienić sporo napędu, gdyż 'shadow plus' istnieje tylko w grupach 10 i więcej rzędowych. Minimalnie do wymiany: - tylna manetka - tylna przerzutka - łańcuch - kaseta Ale do pełnej kompatybilności trzeba by jeszcze wymienić przerzutkę przednią gdyż w gr
  13. @Dokumosa Odnosiłem się do posta z 9:17, gdzie nic o sprzęgłach nie ma.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...