Skocz do zawartości

uzurpator

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 112
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    uzurpator.com.pl

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika uzurpator

Wymiatacz

Wymiatacz (10/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Conversation Starter
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

282

Reputacja

  1. O LADACZNICO! JA CHĘDOŻĘ! Ten temat... OSIEM stron i nikt nie odpowiedział na podstawowe pytania OPa. Więc ja to zrobię. 1. To jak rower zachowuje się na asfalcie zależy głównie od zastosowanych opon. Nawet ęduro krowa 2x180 skoku zapodaje jak kozica jak się jej zapoda laczki do XC. Nie rozmawiamy o _sensie_ tego, ale o samym fakcie. 2. Fulle nie są wolniejsze od sztywniaków. Przynajmniej, nie w jakoś oczywisty sposób. Im bardziej ciekawy teren, tym bardziej okazuje się, że full jest szybszy. 3. Fulle _wydają_ się wolniejsze bo na fullu zawsze w miejszym lub większym stopniu się płynie. Nie ma tego bezpośredniego połączenia z glebą. Podobnie, full zawsze się odrobinę kłania podczas jazdy na stojaka. Im więcej skoku tym ten efekt jest bardziej wyczuwalny. 4. Blokady służą głównie do poprawy samopoczucia rowerzysty. Jako, że fulle nie są jakoś dramatycznie wolniejsze, to też ich zablokowanie ich nie przyśpiesza. 5. Full wymaga bardziej intensywnego utrzymania. Masz 10k na rower, to pewno Cię stać. 6. Rowery XC nie mają alternatywnej gejometrii z kosmosu. 99% tych rowerów jest sprzedawanych panom po 40 z szalejącym kryzysem wieku średniego. Zawsze można mostkiem/kierownicą ze wzniosem dostać dobrą pozycję. 7. Do fulla ciężko przymocować niektóre akcesoria - takie jak błotniki Czyli - chcesz fulla, kup fulla. Krosiwo 2x100mm lub jakieś dałnkantry 2x120mm i wsio. Ustawisz zawieszkę pod siebie, dostosujesz siodło/kierę/mostek i będzie dobrze. Jedynie kupując bierz pod uwagę, że jeżeli nie orasz roweru w górach, to modny napęd 1x12 okaże się dość kosztowny w eksploatacji. Upewnij się, że rower który kupisz łyka zębatkę 36T lub 38T na korbie. No i także weź pod uwagę, że 'kaliber' roweru rośnie ze skokiem zawieszenia, i już rowery ~140 skoku są sprzedawane z oponami do jazdy w górach, co zwykle oznacza, że używanie tego poza nimi to droga przez mękę. Poza tym, różnica pomiędzy grawelem a krosówką to róznica pomiędzy pepsi a coca-colą. Niby różne, ale to kwestia gustu - rowery są przeznaczone do tego samego.
  2. Konwersja piasty 157x12 na 142x12 pod mini bębenek zakończona. Wchodzi 7 zębatek z 12 rzędowej kasety. Miałem malować, ale zepsułem pierwszą próbę, zaś drugiej nie będzie, bo nie mam gdzie tego robić -> w ogrzewanym warsztacie nie mam miejsca, a w garażu +10 to będzie dopiero w marcu. Jutro smażę koła.
  3. Ta korba jest mega *ówniana. Miałem, wymieniłem na chińskie IXF. Poza tym to chodzą po ~400-500zł w sezonie.
  4. Oj tam, oj tam. Wszystkie moje rowery to ulepy - mniejsze lub większe
  5. Pomijając idiotyczny opis i cenę z kosmosu - całkiem przyzwoity rower. Chociaż fakt, że wszystko jest albo najlżejsze, albo najwytrzymalsze Takie 3 tysie można dać. Mimo wszystko to ulep z części sprzed, średnio, 10 lat.
  6. Ja to jednak zrobię. Róznica 4 ząbków ( 32 vs 28 ) to ok 16%, czyli jedno przełożenie. Zmieniając zębatkę na coś 16% większego ( tzn, na 34 ) praz kasetę na 11-51 uzyskujesz pi*drzwi to samo. Tylko bez kombinowania. Zaś co do montowania korb z 4 ząbkami róznicy - odbijesz się od tego, że współczesne przerzutki przednie i korby wymagają ok 8T minimalnego dystansu między koronkami. Musiałbyś robić coś mocno samodzielnego aby to dzialało. Chcesz 2x11 - to korba 36-26 lub podobna. Dostępne 'z półki' od zaraz. Tylko upewnij się, że możes w ogóle przerzutkę przednią zamontować.
  7. Tak, robię film na YT. Plan jest taki, że dorabiam sobie koła "friride" 26" do mojej endurówki, która to od roku służy mi głównie do skakania po okolicy. Sama piasta będzie jeszcze malowana i oczywiście - zaplecione będzie koło.
  8. Prawie już zrobiłem konwersję piasty 157x12 na piastę mini-kasetową 142x12. Muszę jeszcze naciąć gwint na lockring.
  9. Jaki jest rytm trzeszczenia? Jeżeli jest taki sam jak rytm pedałowania, to na 99% suport. Jeżeli to, jak @bogus pisze, pressfit, to na 99% wina plasticzanych misek suportu.
  10. Czyli szukasz... górala? Nie wszystkie górale to długo-płaskie ęduro krowy do dałnkantry. Dzisiejsze "szutrówki" to oldskulowe bezcharakterne "górale" o których swego czasu śpiewał Yaro w pieśni "rowery dwa". Tyle, że ktoś im dorobił rogi. Sam się teraz rozbijam po okolicy "góralem" w postaci roweru do XC. Lekkie gumeczki 2.2" koła 29". Jedziemy. Z lżejszego kalibru to są rowery crossowe - czyli takie trekkingi z których ktoś zdjął błotniki i bagażniki. Koła 29", ale opony raczej z kategorii 40-45mm.
  11. Różni się rozstaw kołnierzy i mocowania. Piasta 148mm to taki rzeczywisty 141mm, te dodatkowe 3.5mm osi to po obu stronach służy do wejścia w slot w ramie. Piasta 150mm to stary standard DH, gdzie hak w ramie slotu nie miał. Odpowiednikiem jest 157x12. Piastę 148m w ramie 150mm pewno da się jakoś upchać ( chociaż będą problemy z pozycjami bębenka i mocowania tarczy względem ramy ). Piasty w 150mm w ramie 148 nie da się zamontowac.
  12. @zekker właściwie, to aktualna Rubena, bo próba przebrandowania nie wyszła, mimo iż Mitas to ichna marka dla opon do innych zastosowań. Enyłej - forum, jestem z Ciebie dumny. 3 strony o oponach za 40 zeta.
  13. Te przelotowe piasty shimano wciąż mają skłonność do samodzielnego skręcania się?
  14. Rower nie jest używany, więc nic się nie stane. Realistycznie, masz silnik, więc na 44/36 to Rysy podjedziesz. Zaś w ogólności odpuść sobie wszelakie napędy z dużą kasetą gdzie przerzutka nie ma sprzęgła. Oszczędzisz sobie dużo zachodu idąc od razu w pełne deore 5100, nawet z kasetą 11-51
×
×
  • Dodaj nową pozycję...