Akurat nic to nie ma do liczby rzędów, ale od rozpiętości kasety. Jak wyśrodkujesz zakresy napędów 2xX z kasetą 10-45 vs 1xX z kasetą 11-51 to wychodzi, że na 2x dostajesz po pół biegu na obu końcach zakresu. To dlatego, że na 2x 450% zakresu pochodzi z kasety.
https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=26,36&RZ=10,12,14,16,18,21,24,28,32,36,40,45&UF=2215&TF=90&SL=3.5&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=32&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2215
Czy te dwie połówki biegu mają zastosowanie? Moim zdaniem to zabawa w aptekarstwo, zaś zaciąga się do tego dodatkowe szpeje które komplikują obslugę i serwis roweru. Generalnie - moją zdanią - sens napędu z przednią przerzutką, zależnie od warunków terenowych, zaczyna się rozmywać przy kasecie z ~300% zakresu. Kiedy dobijamy do 450% to już sztuka dla sztuki.
Tak.
Tutaj masz foto odpowiednio ustawionych hebli do hamowania 100kg prosiaka.