Skocz do zawartości

uzurpator

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 188
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    uzurpator.com.pl

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika uzurpator

Weteran

Weteran (12/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Conversation Starter
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

842

Reputacja

  1. 1. Wg specyfikcji tego roweru, maks zębatka to 38T. 2. jaką kasetę sobie założysz, taka będzie, przerzutka z dłuższym wózkiem powinna obskoczyć mniejszą kasetę, w drugą stronę to nie działa 3. Opona będzie pasować
  2. W obu przypadkach masz do czynienia z wysokiej klasy produktem dla entuzjastów. W obu przypadkach jest to dojrzała konstrukcja. Możesz rzucić kostką i sobie wybrać, bo oba będą dobre. Poza tym oboje wiemy, że wytrzymasz miesiac/dwa zanim nie zaczniesz zmieniać i kombinować z osprzętem, więc aktualna rozkmina i tak nie ma większej wagi. Za to na malowanie będiesz patrzeć przez... no conajmiej miesiące, jeżeli nie lata.
  3. Ale są dwie wersje bębenka HG które w przestrzeni handlowej nie mają rozróznienia. Klasyczny o szerokości ~34.5mm oraz szosowy o szerokości ~36mm. Tu masz frezowaną: https://pl.aliexpress.com/item/1005006994926175.html
  4. To nie ma znaczenia. Weź ten który ma fajniejsze malowanie..
  5. @marcesco Wybór nie jest trudny. Jeżeli nie potrafisz zdecydować, to znaczy, że to nie ma znaczenia.
  6. Większa siła hamowania przy tej samej sile ścisku, to ta sama siła hamowania przy mniejszym nacisku. Więc to co zawsze - prawidłowe ustawienie klamek -> metaliczne klocki -> większe tarcze, Co do servo-wave, to ten mechanizm jest odpowiedzialny za zero-jedynkową haptyczność hebli shimano. Nie wiem czy to dobry pomysł.
  7. Przerzutki X-Horizon SRAMa są, w praktyce, nieczułe na rozmiar kasety. Możesz sobie nawet 11-23 założyć, jeżeli taką znajdziesz. A - właśnie - jaki masz bębenek - bo wersji HG są dwie i te szosowe średniego zakresu ( 11-3x ) to na tę szosową wersję wchodzą. Poza tym - w chinach są też frezowane w pełni stalowe kasety na HG, nie mam z nimi doświadczenia, z przyczyn religijnych, ale pryncypialnie są lekkie i wytrzymałe. Opinie na internetach są generalnie pozytywne.
  8. Na płaskie mazowsze? 11-34 to aż nadto. Te aluminiowe zębatki znikają od patrzenia na nie. Miałem taką kiedyś - 11-34, ZTTO. 300-400km zrobiłem i na tych alu zębatkach masakra. Analogiczną 11-34, ale stalową, oram w krosiwie do tej pory - czyli jakieś 5 lat.
  9. Orasz góry? Bo jeżeli nie orasz gór, to 11-50 to kupowanie za furę monet napędu 1x7. Chińczyków miałem kilka, problemy tylko z jednym, lata temu. Marka jakoś dramatycznie znaczenia nie ma - miałem Ztto, Goldix i Sunshine. Jedynie bym unikał tych z aluminiowymi zębatkami, bo te alusy schodzą błyskawicznie.
  10. "Mazowsze, ale to płaskie..." Chińczyk 11-34. Mam dwa i żadnych zastrzeżeń.
  11. Korba ma się nie kręcić bez pedałowania. Jeżeli to robi, z dowolnego powodu, to jest grubo patologiczny stan.
  12. Już nawet nie chodzi o ten milimetr czy dwa. W praktyce wszystkie* piasty z "małym" kolnierzem mają średnicę otworów 44.5mm a z dużym 58mm. Zmieniając piastę na taką z identycznymi wymiarami innego producenta to jest w praktyce plug and play - róznice w długościach szprych wychodzą ~0.5mm. Ostatnio nawet wymieniałem piastę pod 10 rzędowe kasety na taką pod 11 rzędowe ( tzn z bębnem szerszym o 1.8mm ) i też podesżło bez zająknięcia. *z którymi się spotkałem
  13. W TEŁORJI. W praktyce - prwie każda piasta z wysokimi kołnierzami podejdzie. Trenowane wielokrotnie.
  14. Jaki poziom druciarstwa przewidujesz? Np z 11 rzędowej kasety 11-28 można usunąć koronkę 14Z i masz 10 rzędową z 11 rzędowym rozstawem. Można też spróbować po prostu użyć 10 rzędowej kasety i - w razie potrzeby - wymienić kilka dystansów. Można też w 11 rzędowej kasecie ująć zębatkę z początku ( lub końca ). Ostatecznie - na wiele klasycznych piast wejdzie 11 rzędowa szosowa kaseta po stoczeniu pająka - zakładając, że kaseta taki posiada. Każdą z tych metod sprawdziłem, wszystkie działają. 11 rzędową 11-28 z ujętą 14T aktualnie nawet używam.
  15. Akurat @marvelo ma rację. FTP nie rośnie proporcjonalnie z masą ciała, nawet jeżeli utrzymamy %tkanki tłuszczowej na stałym poziomie. W praktyce maksymalne FTP człowieka przy optymalnym treningu to okolice 400W, i główne ograniczenie to wydolność płucno-naczyniowa. Ludzie o dużej wadze mogą osiągnąć robiące wrażenie liczby jeżeli chodzi o moc szczytową, ale do wielogodzinnego jeżdżenia to te mięśnie to zbędny balast. Po wyrównaniu poziomu wtrenowania, to 100kg człowiek nad ~70kg to może mieć przewagę jedynie w kilkunastu sekundowych sprintach w beztlenie. Poza tym to waga* zawsze przeszkadza. Mniej lub bardziej, ale zawsze. *przy czym czasem szkodzą poboczne jej efekty - np mając prawidłową wagę ~100kg siłą rzeczy ma się te 2m wzrostu i jest się żaglem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...