Skocz do zawartości

Galvatron

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 063
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kuba
  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

2 017 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Galvatron

Weteran

Weteran (12/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

313

Reputacja

  1. Czyść górne golenie i uszczelki przeciwkurzowe nasączoną nim szmatką. Nie pryskaj go bezpośrednio na golenie ani nie wciskaj pod uszczelki.
  2. Szmatka nasączona Brunoxem faktycznie jest bezpieczna dla widelca, aczkolwiek lepiej jest wycierać golenie samą szmatką, bo Brunox nie daje nic, w przeciwieństwie do porządnego nasmarowania dolnych goleni.
  3. Nie ma. Brunox zawiera rozpuszczalnik, który, gdy dostanie się pod uszczelki, rozpuści smar, przyspieszając degradację amortyzatora. Jedyne, co ma sens, to odkręcić dolne golenie, wyczyścić wszystko izopropanolem lub benzyną ekstrakcyjną, a następnie posmarować uszczelki przeciwkurzowe i tuleje ślizgowe takim smarem (widelec powinien po nim działać lepiej niż po czymś w rodzaju tawotu): https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_specjalistyczny-smar-do-amortyzatorlw/1858
  4. Standardowo nie produkuje się typowych rowerów, które nie wymagają pedałowania. Może jakieś firmy budują takie na zamówienie. Tym, czego potrzebujesz, jest motocykl elektryczny. Niestety nie wiem, czy dostaniesz sensowny sprzęt tego typu za 14 000 zł. Są też motocykle elektryczne z pedałami, które wykorzystują części rowerowe (np. amortyzatory) i udają rowery, ale unikałbym takich konstrukcji, bo mogą poddawać części rowerowe obciążeniom, do których nie były projektowane, co z kolei może być potencjalnie niebezpieczne dla użytkownika.
  5. Niektóre nowe amortyzatory wyjeżdżają z fabryki suche lub zbyt słabo nasmarowane, więc lepiej zrobić zerówkę. Zdarzają się też odwrotne przypadki - komora negatywna Foxa zawalona smarem, który działa jak token i zmniejsza czułość widelca.
  6. Galvatron

    [Fox 34] strzela/stuka

    Jeśli kupiłeś od firmy, to po prostu skorzystaj z prawa do zwrotu w ciągu 14 dni. W innym wypadku skontaktuj się z Wichu Workshop, bo naprawa w autoryzowanym serwisie Foxa może okazać się droga.
  7. Revel jest o tyle bezpiecznym zakupem, że gdyby standardowy tłumik okazał się jednak niewystarczający, to można go zmienić bez wymiany całego widelca. Istnieje też możliwość wymiany sprężyny powietrznej, o ile fabrycznie nie jest już zamontowana najnowsza (C1). W wypadku Reby i Psylo nie ma obecnie takiej możliwości. Niestety w sieci brakuje informacji, czy do Z2 da się włożyć wnętrzności z Foxa 34. Może @Dokumosa to wie.
  8. Wersja Limited 2024 jest ogólnie najlepiej wyposażona, choć niestety nie wiem, jakiej dokładnie jakości są te hamulce Tekro. 300 Lite ma widelec z pogranicza atrapy (XCR Air).
  9. Chyba @Tyfon79 ma rację. Żeby wykorzystać cały skok widelca, musiałbyś jeździć po trasach z elementami grawitacyjnymi.
  10. Spuść powietrze i zobacz, czy cały skok jest dostępny. Jeśli nie, to czeka Cię serwis sprężyny i tłumika.
  11. Jeśli ważysz więcej, to Rebie może brakować sztywności. Ja bym celował w Revelationa, do którego można wsadzić lepszy tłumik (Charger).
  12. Dartmoor to zdecydowanie nie rower na ciężkie trasy, gdzie trzeba 200 mm skoku zawieszenia, bo ma kompletnie inną geometrię niż sprzęt dedykowany do takich zastosowań. W ciężkim terenie używa się rowerów o płaskim kącie główki ramy i dużym rozstawie kół, co zapewnia odpowiednią stabilność.
  13. Tym bardziej nie, bo możesz jeszcze łatwiej urwać główkę ramy, nie wspominając już o tym, że podniesienie przodu o 10 cm kompletnie wypaczy geometrię i prowadzenie roweru.
  14. Lepiej nie. Jeśli rama nie jest przystosowana do dwupółki, to ryzykujesz pęknięcie w okolicach główki, a w najgorszym wypadku nawet jej urwanie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...