Skocz do zawartości

Galvatron

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 727
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kuba
  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

1 048 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Galvatron

Mentor

Mentor (11/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

231

Reputacja

  1. Judy ma golenie o średnicy 30 mm, więc przy skoku 120-130 mm może być dość wiotka. Najtańszym sensownym widelcem o skoku 120 mm jest Suntour Aion (golenie 35 mm): https://activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory-suntour/aion/29-cali/94 Jesli nie masz piasty pod sztywną oś 110-15 mm, to dodatkowo czeka Cię przeplecenie przedniego koła.
  2. Zainteresuj się równie dobrze wyposażonym Ghostem Riotem AM: https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/fully/bike/riot-am-universal-2022 https://rower.com.pl/rower-mtb-ghost-riot-am-universal-2134480 Jest duzo dłuższy (rozstaw kół 1310 mm w rozmiarze L), ale za to w razie czego nie trzeba wysyłać ramy do Niemiec.
  3. Ta uszczelka musi być założona szerszą częścią do góry. Jeśli jest uszkodzona tak, że aż słychać syk uciekającego powietrza, to samo wlanie oleju do komory nic nie da - trzeba ją wymienić. Przy okazji możesz zrobić konwersję na X-Ringa, kóry jest lepszy i którego mozna kupić w sklepie z uszczelkami: https://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/toki/z-x-ringiem_toczek-komory-powietrznej-do-aionauron-z-goleniami-34mm/2230 https://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/toki/z-x-ringiem_toczek-komory-powietrznej-do-aionaurondurolux-z-goleniami-35mm/2228 Żeby poprawić pracę widelca, tłok z uszczlką możesz obficie posmarować tym samym smarem, co uszczelki przeciwkurzowe i ślizgi. Oczywiście nadal trzeba wlać gęsty olej do komory powietrznej.
  4. Jaką masz przerzutkę? 1) Sprawdź poziom rozciągnięcia łańcucha. Jesli jest powyżej 0,7%, to go wymień, bo przy takim rozciągnięciu może przeskakiwać. 2) Wyczyść i nasmaruj napęd, w tym samą przerzutkę. 3) Wyreguluj ją. 4) Jesli czyszczenie i regulacja nie pomogą, wymień linkę, pancerz i końcówki.
  5. Zmień obie obręcze. Przynajmniej będzisz miał duży wybór opon.
  6. Sprawdź, czy po wykręceniu tłumika i spuszczeniu powietrza wicelec ugina się w pełni. Jeśli tak, to winny jest tłumik.
  7. Orbey sa lepiej wyposazone niż Treki (podstawowe widelce Foxa zamiast Recona), ale Oiz to typowy ścigacz XC, ktory może okazać się niewygodny. Z Twoich propozycji najlepiej wyglada Occam. Wart rozważnie jest także Marin Rift Zone 3: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-rift-zone-29-3
  8. Canyon jest lepiej wyposażony (pełna grupa XT, hamulce SLX). Radon jest dłuższy, więc będzie stabilniejszy na zjazdach kosztem zwrotności.
  9. Używana przerzutka może okazać się zajechana. Do trzymania łańcucha najlepiej kup dobry napinacz i prowadnicę.
  10. Do tego SX jest na tyle niskiej jakości, że zmuszenie go do poprawnej pracy bywa bardzo trudne.
  11. Nie warto kupować tego Cannondale'a, bo niewiele więcej masz nowego Primala Pro, który jest na gwarancji i ma lepsze wyposażenie - Bomber Z2 vs Gold 35, Deore 1x11 va SX.
  12. Napęd SX to nieporozumienie. Za 7000 zł dostaniesz Primala Pro: https://velo.pl/gorskie/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-pro-29-3
  13. Przy 191 cm wzrostu potrzebujesz ramy w rozmiarze XL. Na mniejsze nawet nie patrz.
  14. XC500 to raczej nie jest rower na hopki. Tutaj lepiej się sprawdzi solidniejsza konstrukcja, jak ten Riot lub Dartmoor Primal Evo: https://velo.pl/gorskie/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-pro-29-3
×
×
  • Dodaj nową pozycję...