Skocz do zawartości

Galvatron

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 307
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kuba
  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

8 565 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Galvatron

Weteran

Weteran (12/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

390

Reputacja

  1. Przy takim stanie górnych goleni ten widelec nadaje się raczej tylko na złom.
  2. Do budżetu dolicz 1000-2000 zł na generalny serwis i wymianę wszystkich zużytych elementów (nie licz, że ktoś Ci sprzeda zadbany rower, od razu gotowy do jazdy). Roweru szukaj tam, gdzie możesz osobiście dotrzeć w celu sprawdzenia jego stanu. Przede wszystkim dokładnie obejrzyj ramę w poszukiwaniu pęknięć, a w wypadku modeli aluminiowych także śladów spawania. Zamiast używki lepiej kup przeceniony sprzęt ze sklepu typu bike-discount.de: https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-8.0-2
  3. Ja bym spróbował to zareklamować zanim rama pęknie w tym miejscu.
  4. Weź Rockridera Race 740, który jest wyposażony lepiej niż Merida i Cube: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-740-karbonowa-rama-recon/_/R-p-323483
  5. Promień koła wzrośnie o jakieś 2 cm, przez co może być problem z prześwitem na oponę. W efekcie korzyści z przejścia na większe koła mogą zostać częściowo lub całkowicie zniwelowane przez konieczność używania węższych opon.
  6. W branży rowerowej powszechną praktyką jest gwarancja nieprzechodnia, więc nawet jeśli rower wciąż jest na gwarancji, to przed zakupem trzeba dokładnie sprawdzić politykę gwarancyjną danego producenta.
  7. Zakup używki nie ma sensu w momencie, gdy za ok. 7000 zł można już dostać nowy, sensowny sprzęt z wyprzedaży. W wypadku używki pozbawiasz się gwarancji, a do tego do ceny musisz doliczyć ok. 1000-2000 zł za generalny serwis i wymianę wszystkich zużytych elementów. Do tego konieczne jest dokładne sprawdzenie stanu roweru. Przede wszystkim trzeba zobaczyć, czy rama nie ma pęknięć albo nie była spawana.
  8. Porysować, a nawet przetrzeć.
  9. Unibike ma sprężynowego XCR-a, który jest amortyzatorem z pogranicza atrapy. Superior nawet się nie chwali modelem widelca (widać tylko, że to jakiś Suntour), więc można założyć, że to podobny paździerz. Z kolei Recon Silver w Kellysie ma dość delikatną powłokę górnych goleni, którą łatwo jest uszkodzić, aczkolwiek i tak jest lepszym wyborem niż te budżetowe Suntoury.
  10. Standard 27,5" jest od dawna martwy w segmencie XC, więc ewentualna wymiana amortyzatora będzie dużym problemem.
  11. W Rudzie Śląskiej jest Spider Suspensions.
  12. Jedyne sensowne nowe amortyzatory pod koło 26" i o skoku 80 mm to Suntour Raidon oraz Epixon: https://activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory-przednie/raidon/26-cali/41 https://activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory-suntour/epixon-xc/26-cali/87
  13. XCR to sprzet z pogranicza atrapy. Kupowanie go nie ma żadnego sensu. Najtańszy sensowny Suntour to Raidon/Epixon. Recon Gold RL to taka cięższa Reba, czyli zdecydowanie lepszy amortyzator. 130 mm to trochę za dużo, ale możesz spróbować 120 mm.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...