Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 23.10.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
13 punktów
-
12 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
Bo nadal żyję, nadal kręcę, z racji, że w koło komina to nie ma co focić, ale dziś po pracy wpadł ładny kard, to wrzucam9 punktów
-
8 punktów
-
Ratownicy Dup Win Wing Gravel (mieści bez problemu oponę 2,25") i bloki nowe bo podobno czasem wypada je wymienić.7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
Kółka od SzobakBike, szer. wew. 24mm, piasty Novatec 791/792, zataśmowane pod tubeless, czekałem tydzień... Budżetowe, ale to i tak znaczny upgrade, w stosunku do fabrycznych Marina... 👍 Założę na nie Gravelkingi X1, 45C.4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Mnie kiedyś w Szczyrku jakiś jełop pouczył, ze nie po to zrobili tyle tras zjazdowych, żebym się szosą po Salmopolu pałętał 😁.2 punkty
-
Kluczowa kwestia jeździć przy lesie czy w lesie, w sensie czy ten las to ma być jakiś szuter czy asfalt w środku lasu, czy prawdziwa droga leśna (kamienie, korzenie), jeśli ta druga opcja to gravel nie bardzo się do tego nadaje, niby się da ale nigdy nie będzie to na tyle efektywne co rower MTB. Do obecnych zastosowań gravel może mieć sens, sam swoja pierwszą szosę kupowałem do podobnych zastosowań i też miał to być gravel, jednak w praktyce i tak trasy asfaltowe pokrywały praktycznie 100% tras jakie jeżdżę a jeśli sporadycznie trafił się jakiś szuter wolałem przeprowadzić ten kawałek rower niż kupować gravela i tracić na asfalcie względem szosy. Pewnie się znajdą tacy co będą twierdzić, że gravelem da się objechać wszystko, ale musiałbyś sam zobaczyć jak to wygląda w praktyce w terenie, pozycja, która wymusza gravel oraz brak amortyzacji w przypadku braku umiejetności jazdy w terenie może wręcz stwarzać zagrożenie. Optymalny zestaw to dwa rowery szosa + MTB pokrywające praktycznie 100% wszystkie potrzeby, gravel w każdym polu będzie miał jakieś ograniczenia szczególnie jeśli mówimy o jeździe terenowej, natomiast jako rower uniwersalny (ale nie idealny do wszystkiego) powinien się sprawdzić, nie pisze tego w celu zniechęcenia a zwrócenia uwagi, że nie jest to złoty środek zaspokajający wszystkie potrzeby.2 punkty
-
Nie ma co porównywać myszkowania po ziemi czy piasku, do tego po śniegu i lodzie. Błoto jest gdzieś pomiędzy Piasek, ziemia dają dosyć tępy poślizg. Śnieg od w miarę szorstkiego, gdzie można pokusić się na jazdę na slickach i zabawę w blokowanie przedniego koła, po taki gdzie się modlisz, żeby nie trafić na niewidoczną muldę, która podetnie. Podobnie z lodem, bywa taki gdzie swobodnie się przejedzie i w zasadzie nie jest jakoś ślisko, a bywa taki, że kolce niewiele pomagają (bardzo twardy, o fakturze przypominającej orzech włoski, jak kolce trafiają w te zagłębienia, to nie trzymają).2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Z mojej perspektywy nie ma różnicy miedzy napędami wszelkimi jeśli tylko stopniowane ma się dopasowane do siebie. Działa to zawsze tak samo klika się w manetkę lub klamkomanetke i zmienia😁bez znaczenia czy to napęd 2x9, 3x9, 2x10, 1x12, 2x10,3x8, 2x11 byle jakościowo zadowalał.1 punkt
-
Moja subiektywna opinia, teoretycznie gravel wydaje się być doskonałym rozwiązaniem niby zachowuje lekkość szosy plus daje możliwość jazdy terenowej, tyle z teorii sam kupując bardzo mocno skupiałem się na gravelu mając błędne przekonanie jak ten rower będzie dobrze spisywał się w terenie (nie mając doświadczenia przez dłuższy czas z rowerami), to już od Ciebie tak naprawdę zależy jakie masz podejście gravelem też da się sprawnie poruszać po asfalcie natomiast zawsze z tyłu głowy jest świadomość, że szosą mogło by być trochę szybciej i dla mnie ten argument "trochę szybciej" przeważył i z szosy endurance, która kupiłem poszedłem później w szosę aero gdzie do obecnych zastosowań gravel byłby totalnie nietrafionym wyborem, z tym, że podkreślam mam 4 rowery i każdy z nich pokrywa zakres do którego został zaprojektowany, nie wyobrażam sobie posiadania 1 roweru, który miałby być zarówno sprawny na asfalcie jak i dawać radę w prawdziwym terenie. Druga sprawa to też gdzie mieszkasz, u nas w górach jednak teren jest zdecydowanie trudniejszy i rowery MTB mają o wiele więcej do zaoferowania w porównaniu z gravelem, możliwe, że w bardziej płaskich terenach wygląda to inaczej i tam gravel miałby większy sens, z mojego doświadczenia mogę podpowiedzieć tyle, jeśli masz w sobie cząstkę która dąży do rywalizacji i traktuje rower sportowo, wtedy każdy ułamek dający jakąś wyższa efektywność będzie miał znaczenie. Jeśli rower to bardziej rekreacja i nie ma dla Ciebie znaczenia czy pojedziesz 38 km/h czy 35 km/h i nie odczuwasz jakieś potrzeby rywalizacji gravel może być lepszym wyborem. W sumie zawsze na gravelu też da się ścigać ale to nie mój świat więc się w tej kwestii nie wypowiem Odnośnie samego sprzętu taka rada, pierwsze to faktycznie określić czego tak naprawdę potrzebujesz następnie dobrać rower tak aby jak najbardziej odpowiadał geometrycznie do tego co chcesz nim robić, a osprzęt i reszta to w większości eksploatacyjne rzeczy, zdecydowanie wolałbym świetna ramę z 105 niż powiedzmy coś przeciętnego do czego jest przyczepiony najnowszy dura ace. Z fajną bazą jesteś w stanie modyfikować sprzęt mimo, że ekonomicznie może to nie ma sensu ale jednak większy w przypadku fajnej bazy aniżeli przeciętnej ramy, do której później coś z niechęcią dokładasz.1 punkt
-
1 punkt
-
Bo to prawdopodobnie ostatni wypad na szosę w tym roku, ale kto wie, może pogoda zaskoczy .1 punkt
-
1 punkt
-
Smarowidło do łańcucha, kupione znacznie wcześniej niż inne graty z foto, (jak to fajnie siedzi na łańcuchu w różnych warunkach), inserty dla Garmina od majrenda (była gleba i trzeba wymienić), dwa razy zestaw koronek 10-12-14-16 (dla mnie i dla kumpla) i Ninja w miejsce zajechanego BB-MT800-PA (u kumpla).1 punkt
-
Kilka gratów wpadło ostatnio, jakieś koło 29” dla młodego, opony i gripy dla dziewczyn ale nic tak nie podnieciło jak wpuszczany mostek 22.2mm pod kierę 31.8mm - drżyjcie klasyki, neo nadchodzi!1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
