-
Liczba zawartości
115 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika kaido2
-
Sa zaplatane maszynowo, więc sztywność ich żadna, pekające szprychy wykonane z bele czego i piasty na kulkach v. koła które podlinkowałem, zaplot ręczny, koła sztywne i proste, piasta na maszynach. Głośniej jest tylko w tym przypadku jak nie kręcisz korbą. Mnie to akurat nie przeszkadza. Można posmarować dodatkowo bieżnie wewnątrz i piasty zrobią się cichsze. Dlaczego sprzedający sprzedaje te koła świeżo po zdjęciu z roweru, za kwotę byle się ich pozbyć i i chętnych nie ma?Ano, bo doskonale wie co to za cudo.
-
[1500 zł] pierwszy rower szosowy?
kaido2 odpowiedział rowerkolarz → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
@Mihau_,ale sprzedający napisał, że jest po serwisie, ile w tym prawdy? Zawsze można pojechać z kimś kto jest oblatany, sprawdzić, bądź nawet gdyby kupił w ciemno i miał pójść z nim na serwis to: Gdy mam do wyboru, rower lżejszy, na konkretnych kołach, sztywnych, pod ściganie( bo przecież fulcrum racing 7 już sensownie jedzie,- miałem 5-ki i wiem jakie było wow po pzresiadce z gumianych paździerzaków na maszynowym zaplocie i kulkach), konkretną ramę z całkiem przyzwoitą geometrią( Accenta ramy akurat tez znam zwłaszcza te starsze ) i karbon widłem, na pancernej 4600, kontra jakąś nie oszukujmy się nie powalająca sense na jakiś tam nie oszukujmy się raczej słabych kołach zaplatanych maszynowo? Nawet jakbym miał za serwis ( zmiana pancerzy, linek, kaseta, owijka, łańcuch , suport) zapłacić te 6 stówek to co jako gość który chce potrenować i osiągnąć jak najlepszy wynik w tej sytuacji wybiorę? Ten 10-cio letni "antyk", na tym osprzęcie będzie działał tak samo, będzie zdecydowanie trwalszy( akurat grupę 4600 posiadam ) i będę miał ponad to 1-no przełożenie więcej co na gonce może się przydać.. jedyny niuans , to wąsy, ale? Ten rower ma spełniać pewne z góry zamierzone zadanie , a nie wisieć po instagramach, fejsbukach, czy zbierać lajki na ustawkach Ten rower to jest tylko taki przykład, że są, że można kupić bardzo fajny spełniający swoje zadanie sprzęt, a niejednokrotnie i nawet wyglądający w/g osobistego gustu. -
[1500 zł] pierwszy rower szosowy?
kaido2 odpowiedział rowerkolarz → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Nie no Mihau nie ma opcji Jak już miałbym brać to zdecydowanie tego Accenta na FR7 i pełnej Tiagrze 4600 za uwaga 1190 pln, a i pewnie coś bym jeszcze stargował https://allegrolokalnie.pl/oferta/rower-kolarka-szosowa -
[1500 zł] pierwszy rower szosowy?
kaido2 odpowiedział rowerkolarz → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Tylko zdajesz sobie sprawę, że stare geometrie wyścigowe były bardzo optymalne pod tym kątem? Weźmy sobie taką Gazelle Champion Mondial na Dura Ace. Geometria sztorcowana , typowo torowa i bardzo zwarta. Przecież z tego jest konkretny ogień i trzymanie prędkości, podjeżdża się z siodła też całkiem konkretnie, sam rower lekki bo ważył mniej jak 8 kilo . Najlepsze wyniki miałem właśnie na tym rowerze jak i na karbonowym CA66 Authora( geometria już bardziej klasyczna race). I taki rower, a i podobne można już znaleźć w tej kwocie, tylko właśnie trzeba szperać trochę pozmieniane, ale rower mam po dziś dzień -
[naprawa] rowerowy suport
kaido2 odpowiedział brendooo → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Typowe przejściówki są , nawet spotkałem ze starego z wciskanymi miskami na BSA, natomiast stricte o 1mm, bo był np jakiś dziwolong z FSA na FSA ( to tylko przykład), to jeżeli nie ma to trzeba przerabiać, albo w przypadku posiadania warsztatu zrobić. Kiedyś jak był problem to na warsztacie się różne rzeczy wykonywało, ktoś przyszedł, był problem, się robiło. Obecnie wiele rzeczy jest dostępne. -
Takie które będą pasować, a żeby to stwierdzić to należy obrysować, pomierzyć stopę i szukać takich, które będą miały odpowiednie wymiary ( nie tylko na długość , ale i na szerokość) oraz kształt i profil. Sama przymiarka w sklepie to za mało, bo but w jakiś sposób się wstępnie dopasuje, ale jednak będzie gdzieś niedopasowany i ciaśniejszy, i w konsekwencji po czasie ( niekiedy nie długim) to wyjdzie.
-
[naprawa] rowerowy suport
kaido2 odpowiedział brendooo → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Nie zadziała, chyba , że mówimy o innych miskach ( convert bsa 68 to Ital 70), bo tutaj jest Ital ( 36x70) , a posiadany to BSA (35x68). Ital od Neco na maszynach to koszt 3,5 dychy, taniej i pewniej jak szukanie konwerterów i kombinowanie. Gdyby rozstaw był ten sam to można kombinować z gwintowanymi adapterami w mufie. -
[koła] Okazjonalna przeróbka karbonowej szosy na gravela.
kaido2 odpowiedział dorota514 → na temat → Koła rowerowe
@Mihau_, bo żaden świadomy organizator nie wpuści szos na trasę na której ten rower nie pojedzie. Szutry jak występują to o takich samych parametrach jak asfalt, czyli równy gładki i twardy. Z drugiej strony opony szosowe nie są papierowe, po gravelowym szutrze z większym kamieniem się na takich normalnie leci. Mieszankę może panacinać, ale nie zmienia to ani parametrów opony, ani odporności na przebicie. A jeżeli chodzi o defekt, to jak najbardziej wszystko zależy od szczęścia -
[Rower] przesiadka z samochodu na rower
kaido2 odpowiedział PiastPolski → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@zekkerTo tez styl jazdy, bo wszystkie oczkowane szybko się u mnie poddały przy jeździe dość agresywnej po lesie. Po mieście gdzie nie walisz po nierównościach, , korzeniach, jeździsz bez ekscesów, uważasz i starasz się nie wjeżdżać w kratery to i możesz i z 50 kkm przejechać, ale ogólnie ja takie obręcze omijam i ludziom odradzam, bo wielu nie podnosi d... i o nypel z oczkiem wylazł, albo od czego to takie popękane? . Natomiast kielichowanych jak i obręczy z samymi otworami nigdy nie rozwaliłem nigdy , umarły śmiercią naturalną poprzez wytarcie na powierzchni hamowania. Crossracera jeszcze posiadam, miałem z przodu tą obręcz, ale koło rozplotłem. Po oględzinach jej stwierdziłem , że jednak nie, bo za chwile będzie to co z resztą oczkowanych Vuelt, Alexrimsów . ten używany ma taki sam prima sort zaplot maszynowy , który w normalnych przypadkach wymaga korekcji jak w innych nowych rowerach crossowych, trekkingowych, góralach, gravelach, czy szosach.A jak on jest kiepski to może tylko stwierdzić mechanik biorąc dane koła do ręki. Wracając dalej. W tym rowerze, masz osprzęt Shimano, jak widać w większości Altusa( bo Alivio są tylko klamki)stary dobry , niezawodny i pancerny bez niedorób i bublarstwa Shimano, który przeżywa wiele obecnego budżetowego sh*tu Shimano. Tu nie chodzi o to czy lubimy starocie, czy nie. Tu chodzi o to by kupując kupić coś co się zaraz nie rozpadnie to raz, a dwa nie będzie z tym żadnych problemów. I w żadnym wypadku się Tobą nie przekamarzam, tylko opisuje to z punktu widzenia osoby która z tymi starociami ma ciągły i intensywny kontakt. @TheJW przegląd zerowy to od wielu producentów te same wytyczne. Ogólnie ,- sprawdzić, czy nadaje się do dalszej jazdy, a to co co robią inni dodatkowo, bo nieraz oczy aż palą to inna sprawa. -
[szprychy] lepiej 28 czy 32, cieńsze czy grubsze, Piasta Goldix 370
kaido2 odpowiedział Kuba95 → na temat → Koła rowerowe
Dlatego się koło odpręża i układa, ale na miłość boską nie tak Ten sam efekt uzyskuje się w inny i profesjonalny sposób, ba u producentów gdzie ręcznie zaplata się koła mają nawet do tego profesjonalne urządzenia z ustawionymi parametrami pod dane. Wkładasz koło i maszyna w sekundę załatwia sprawę. Sorry, ale to mi pachnie jakimś królem ćwieczkiem i babraniem się x czasu z prostym tematem A to nie jest żaden wyznacznik. Zrobiłem multum setów, ale po iluś tam zajażyłem jak to naprawdę i szybko , i skutecznie się robi za sprawą mechanika, który robi to całe życie. Spod jego ręki w mig wychodzą konkretne kółeczka do czego tylko chcesz. -
To , że producent " bo coś poszło nie tak" wybrnął z problemu w jakiś sposób by jednak orżnąć tą ramę. Różne rzeczy już widziałem Długość osi z jednej jak i z drugiej strony powinna być taka sama. Nie wnikam co tam jest pokombinowane, ale jeżeli to jest suport na kwadrat, to zmieniłbym oś na dłuższą , bądź ostatecznie jeżeli nie potrafisz wybić łożysk, albo nikt nie ma dłuższej osi ze złomu wymienił suport na taki z dłuższa osią. Po prostu budżetowy Bontrager to jest sh*t w porównaniu do kół podlinkowanych wyżej. Koła oczywiście jadą, ale jeżeli chodzi o parametry to to jest przepaść, inna sprawa, że z uwagi na "jakość" pękanie szprych po tysiącu km od pewnych roczników to norma i nie zależne jest to ile ważysz. Te stare jeszcze na zimę się nadawały ( mam zresztą),ale obecnych mając pewną świadomość już bym nie chciał Szczerze, to bez zobaczenia tego na żywo to ciężko stwierdzić, czy producent skopał ramę, czy ogólnie jest coś nie halo z doborem długości . Ramy są symetryczne i asymetryczne w jedną jak i w drugą stronę. wszystko zależy od długości tylnego trójkąta, oraz wielu innych czynników konstrukcji przewidzianej pod przeznaczenie danego roweru.
-
[koła] Okazjonalna przeróbka karbonowej szosy na gravela.
kaido2 odpowiedział dorota514 → na temat → Koła rowerowe
@Mihau_, tu myk jest inny, a mianowicie obawa przed złapaniem kapcia, no i ewentualnie czy będzie kleić Na MPP chłopaki też wrzucicili w 2022 kilka rarytasów. Pomimo, z eto impreza stricte szosowa to na kamolach i szutrze zdarzały się osoby które prowadziły z buta -
[koła] Okazjonalna przeróbka karbonowej szosy na gravela.
kaido2 odpowiedział dorota514 → na temat → Koła rowerowe
Mam ca66, to jest ta sama rama i 700x28 ( mogę jeszcze sprawdzić wieczorem) raczej nie wejdzie, a szkoda, bo wtedy Conti contact speed ( niektórzy zakładają je nawet na gravelowe gonki, sam też na nich jeżdżę, ale w większym rozmiarze) załatwia sprawę. -
[szprychy] lepiej 28 czy 32, cieńsze czy grubsze, Piasta Goldix 370
kaido2 odpowiedział Kuba95 → na temat → Koła rowerowe
Po co? Do tego typu obręczy nie ma potrzeby stosowania cieniowanych szprych ????? Ujmując w dwóch słowach, rozciąga szprychy... Po co? i to jest ta różnica wyróżniająca teoretyków od praktyków. W praktyce do tego zagadnienia podchodzi się zupełnie inaczej i trwa to sekund 5. Można, aczkolwiek to nie jest do końca skuteczna metoda -
[Rower] przesiadka z samochodu na rower
kaido2 odpowiedział PiastPolski → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
xD Osobiście, to bym sobie cały nowy rower złożył po kosztach od chinola i to w elektryku jakbym miał takiego kaprysa Ale ten wysokiej jakości zaplot masz w każdym takim rowerze nawet nowym, bo zaplot maszynowy i wszystko tam tańczy i śpiewa Patrząc po komponentach to ten rower nie był tani , bo tani z tamtego okresu to jest stal hutnicza do wykonywania rur kanalizacyjnych, przerzutki i manetki obrotowe w standardzie Shimano chińskiego producenta Ping-pong ( które na starcie mają rozjechaną indeksację , a sprężyny tak słabe , że nie są w stanie zrzucić z blatu), korbę stalową z krzywymi blatami i gumową osłoną ważącą 1,5 kg, plastikowe v-ki, równie plasticzane klamki hamulcowe itd.itd.., a najlepsiejsze są korpusy stalowe piast z z kołnierzami na wcisk i jak już jesteśmy dalej przy stali stalowe obręcze To są taaanie rowery z lat 90-tych, a później było tylko jeszcze gorzej A Romet jaki był wtedy super hiper? Jeszcze gorsze padło, a taki tani nie był. Wracając na ziemie, dla typowego kowalskiego na start dojeżdżać i wracać do roboty po 15 km, to ten rower jest jak najbardziej ok. Przegląd zerowy to jest w ogóle mój ulubiony hicior Wiesz gdybym nie był mechanikiem i nie miał znajomych po warsztatach autoryzowanych to bym w ten przegląd zerowy uwierzył. Przegląd zerowy to zakręcenie korbą i czy nic nie lata/odpada.Koła się trzymają i kręcą,- rower działa można oddać. Centrowanie kół ( a już nie mówię o jakiejkolwiek korekcji naciągu) to jest usługa nie wchodząca w zakres przeglądu zerowego i jest to usługa odpłatna Taki jest przegląd zerowy Gwarancja? Wymienią koło na takie same koło badziew o ile uznają Decathlon nie robi problemu, ale z salonami jest różnie ( bo to trzeba się babrać) Nie muszę podawać źródeł , bo każdy kto troszeczkę intensywnie sobie na takich pojeździł to dość szybko je załatwiał. Tak samo wyglądało to u mnie. problem polega na tym , ze gdy koło pracuje to nypel wyciąga mosiężne oczko powodując pękanie obręczy. Obręcze z otworami gdzie materiał jest jednolity i grubszy zwłaszcza w obręczach stożkowych, się nie poddają, a ostatecznie pęka szprycha zaraz za nyplem. Wszelkie kielichowane obręcze Mavica, Macha, Remerxa jak najbardziej polecam, kapslowaną( oczkowaną) ostatecznie można sobie założyć na przód pod warunkiem , ze nie jeździ się po dziurach, krawężnikach, bo inaczej szybko się taka obręcz podda.