Skocz do zawartości

Punkxtr

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 148
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Punkxtr w dniu 12 Listopada 2015

Użytkownicy przyznają Punkxtr punkty reputacji!

Reputacja

394 Doskonała

2 obserwujących

O Punkxtr

  • Tytuł
    Stały bywalec

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://serwisbajka.pl

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Grzegorz
  • Skąd
    Warszawa/Starachowice

Ostatnie wizyty

3 512 wyświetleń profilu
  1. Powinieneś dostać drugie osie tylko w sumie po co 😉 Większość ludzi myśli, że tytan jest mocniejszy od stali ale co kieruje konstruktorami tworzącymi tak idiotyczne w zamyśle produkty? Jak wspominałem wyżej tylko jedna firma na świecie oferowała tytanowe osie do pedałów Shimano ze stalowymi bieżniami, niestety zakończyli działalność na modelu PD-M970. Może kiedyś Shimano się za to weźmie i zrobi porządne ośki bo w sumie to jeden z najcięższych elementów, oczywistych do odchudzenia w topowej grupie.
  2. @skom25 podczas serwisu sterów trzeba niestety kombinować. Jeśli sprawa jest szybka, najczęściej proszę o pomoc drugą osobę, która trzyma kierownicę. Jeśli trzeba zrobić coś więcej, np. serwis amora, wówczas wszystko spinam jak na zdjęciu i od góry łapię w drugim stojaku (lekki Topeak Prepstand Pro, który łatwo się przenosi i szybko rozkłada).
  3. To wygląda na przewód zagięty (jeśli cieknie to mocno uszkodzony) tuż przy zakończeniu gumowej uszczelki zakładanej na nakrętkę. Klasyczny przypadek gdy np. w serwisie wyciąga się amortyzator (np. do serwisu sterów) i wszystko wisi opierając się jedynie na kablach, które się zaginają. Ja w takich przypadkach używam narzędzia z poniższego zdjęcia. Ale żeby doprowadzić do takiego stanu (aby przewód pękł) nie wiem, co trzeba byłoby robić. Ew. może w grę wchodziło jakieś nagłe szarpnięcie podczas jazdy, np. kabel o coś zahaczył, gleba i przewód uszkodzony. Niemniej jak ktoś napisał można skr
  4. Zakładając, że wartości które podałeś są poprawne (dla przykładu ERD w tych samych obręczach potrafi różnić się o 1-2 mm) musisz znać tzw. offset obręczy asymetrycznej. W tym przypadku (znów opieram się na suchych, katalogowych danych) jest to 4.5 mm. Nie podałeś długości nypli (liczę dla 12 mm, klasycznych nypli ale nie wiem, czy do tej obręczy nie potrzebujesz 14 mm), modelu szprych - ja policzę dla cieniowanych 2.0/1.8/2.0 mm, oraz ilości krzyży - tutaj zakładam 3. Powinieneś też wiedzieć czy otwory w obręczy są wiercone równo czy "na przemian". Tutaj chyba są równo. Jeśli Twoja
  5. Up, miałem kilka tych narzędzi i do domowego użytku są wg mnie fajne.
  6. @Thomass13 w tej cenie masz wycinany CNC klucz THT-30 od Parka, moim zdaniem bez porównania lepszy: https://www.sportpoint.pl/pl/serwisowe-narzedzia-rowerowe/33141-klucz-torx-park-tool-tht-30-400-10-67-park-0763477009548.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral A jeśli chcesz z rękojeścią, to brałbym PH-T30, robiony przez Bondhus. Wg mnie nie ma porównania z Uniorem: https://www.sportpoint.pl/pl/serwisowe-narzedzia-rowerowe/34178-klucz-torx-park-tool-ph-t30-400-09-605-park-0763477010070.html
  7. @whiteindian te klucze robi np. Var (1-24Nm i 4-85Nm), Cyclus Tools (15-135 Nm), Unior (1-20 Nm oraz 4,2 - 85 Nm). Podobnie jak Topeak, wszystkie mają możliwość pomiaru w obie strony. Na czym się zawiodłem... ciężkie pytanie. Po zastanowieniu na ekstraktorze Enduro BBT-200: Przyrząd owszem, ładnie wykonany, działa. Ale przy większych łożyskach ekstremalnie trudno jest włożyć w nie końcówkę, ponieważ laserowe cięcie wykonano zbyt wąsko i trzeba mieć rękę kowala aby móc ją ścisnąć. Biorąc pod uwagę ile kosztował ten zestaw, nie jestem z niego zadowolony. Ładnie wygląda, ale pra
  8. U mnie zawsze był porządek - lepiej się w nim czuję i zdrowiej się pracuje. Lubię, jak narzędzia są czyste i zadbane. Rzeczywiście większość nie myśli w tych kategoriach, ale są także serwisy czy "zwykłe" osoby serwisujące własne rowery, dla których jest to istotne. Zawsze to szanuję 🙂
  9. Park z pierwszego zdjęcia był przed otwarciem serwisu - wówczas miałem je na domowy użytek, ew. czasem zrobiłem coś dla znajomych. Jakieś tam pierwsze badanie rynku 😉 Fotka jest na podłodze - układałem je sobie wtedy czasem i oglądałem, nie miałem wtedy ścianki z prawdziwego zdarzenia. Skuwacz, klucz dynamometryczny, narzędzia Chris King i widoczny frez do mufy miałem na własne potrzeby jeszcze zanim pomyślałem o usługach, ale wszystko było mi niezbędne do własnego roweru. Jako, że będąc na studiach dorabiałem sobie pracując w serwisie rowerowym, to po studiach (a pracowałem w zupełnie
  10. A może pod tę płachtę się wchodzi w czasie deszczu? 😉 Jakieś 25 lat temu tego typu domorosłe przeróbki były często widywane, nawet w jednej z gazet rowerowych była opisana tego typu sprawa.
  11. @TheJW mam o tyle dobrze, że do serwisu jest u mnie tylko jedno piętro w dół i segment w prawo 😉 Ale w mieszkaniu też stoi centrownica, stojak, etc. Generalnie widać, że to gawra kogoś z odpowiednim skrzywieniem.
  12. E tam, ja większość kupiłem do domowego właśnie zanim otworzyłem serwis.
  13. Narzędzia - jeden z moich ulubionych tematów. Swoją przygodę zaczynałem od Parka i do dziś to podstawowe klucze, których używam. Za równoważne uważam jeszcze Pedros i Var - bez względu na wybór będą równie fajne, a każda marka ma swoje lepsze i gorsze produkty. Z innych ciekawych: Skuwacz Rohloff, wg mnie najlepszy na rynku. Przy odpowiednim użytkowaniu niezniszczalny, producent np. w ogóle nie przewiduje pęknięcia pinu: Narzędzia Chris King - mocno wyspecjalizowane, ale to klasa sama w sobie jeśli chodzi o trwałość i wykonanie: Klucze Silca - oferują najlep
  14. Tak, to korba. Zębatki są w systemie DM lub mocowane do pająka (kupowanego osobno). Wygląd jest mega dziwny, ale to właśnie scheda marki Boone po latach, w których powstała. Sporo części z ery zachwytu nad CNC było przedziwnych i oglądało się je w katalogach Bike Workshop 😉 Niemniej znam kilka rowerów, do których ten sprzęt ładnie by pasował. Jak pokażą więcej zdjęć (najlepiej z zainstalowaną korbą), będzie można powiedzieć więcej.
  15. Te z samego dołu mam w swojej kolekcji w wersji szosowej (srebrnej). A te u góry... no cóż. Te korby są takie jak ja - inne niż wszystkie w czym idealnie mi pasują 😉 Z drugiej strony do własnego roweru chyba bym ich nie założył ale fajnie, że coś tak odjazdowego powstało w tych smutnych czasach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...