Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 30.07.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
Gdzie bursztynowy świerzop, gryka jak śnieg biała, gdzie panieńskim rumieńcem dzięcielina pała, A wszystko przepasane, jakby wstęgą, miedzą Zieloną, na niej z rzadka czarne Treki siedzą.8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
To żeś teraz zadał pytanie Ja ci powiem - pewnie, że brać 1x. Kilku innych powie - że nie brać 1x.3 punkty
-
3 punkty
-
Błotniczek coby do pracy z mokrym tyłkiem nie przyjeżdżać 😁 I nowe nakrycie głowy:3 punkty
-
Rozważ wymianę napędu na Cues 10s. Pchanie 12s do elektryków z silnikiem centralnym to chory pomysł. A tak w ogóle to z jaką kadencją jeździsz ? Może z bardzo niską i stąd zużycie najmniejszych koronek.2 punkty
-
Hej, mam prośbę do zainteresowanych osób. Prowadzę swój kanał na YouTube i ktoś podrzucił mi pomysł, żebym stworzył cykl filmów, w których dyskutuję o Waszych rowerach. Ameryki nie odkrywamy na nowo, ale w sumie jest przy tym dobra zabawa 🙂 Jeśli ktoś chciałby przesłać zdjęcie własnego roweru/rowerów - śmiało! Poproszę o mail na kontakt@serwisbajka (lub punkxtr@gmail.com) z opisem Waszego sprzętu, słowem od Was na jego temat i tytułem wiadomości "Film". Jest pełna dowolność w doborze rowerów, akcja nie jest ograniczona czasowo. Możecie wysłać coś dziś, jutro, za miesiąc, w przyszłym roku. Z góry dziękuję! A tutaj pierwszy odcinek:1 punkt
-
Witam, udało mi się w końcu dorwać samą ramę Bombtrack Beyond i będę to próbował złożyć tylko potrzebuje pomocy i porady czy komponenty będą do siebie pasować. https://www.bombtrack.com/gear/p/beyond-frameset-24 1. Jeśli chodzi o osprzęt to tutaj zakupiłem po prostu gotową grupę GRX 820 1x12 2. Nie bardzo wiem jaki suport będzie pasował, zamówiłem ten - https://www.centrumrowerowe.pl/suport-rowerowy-shimano-xtr-sm-bb93-pd10122/?v_Id=61821 3. Koła będą gotowe z Lemonbike pod osie w ramie i tutaj powinno pasować z tarczami pod 6 śrub https://www.centrumrowerowe.pl/tarcza-hamulcowa-hope-floating-pd26676/?v_Id=224513 4. Łańcuch - tutaj chyba też nie ma filozofii i będzie pasować? https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-kmc-x12-waxed-aurora-pd45398/?v_Id=244784 5. Stery, brałem na czuja coś takiego https://www.centrumrowerowe.pl/stery-zintegrowane-1-1-8-1-1-2-tapered-cane-creek-40-series-is42-is52-short-pd10206/?v_Id=99304 6. Sztyca 27.2 mm o długości 400 ale w bombtracku widziałem że sam zacisk mają 29.8 mm, ja zamówiłem zacisk 27,2 mm - będzie to grało? 7. Czy ten pancerz będzie pasował do linki od przerzutki aby nadał kolor? https://www.centrumrowerowe.pl/linka-przerzutki-z-pancerzem-jagwire-1x-pro-shift-pd21567/?v_Id=137297 8. Podkładki dystansowe , są uniwersalne czy też trzeba dobierać? Zamówiłem takie https://www.centrumrowerowe.pl/podkladki-dystansowe-chromag-spacers-kit-pd36422/?v_Id=202915 Może ktoś na to zerknąć i zobaczyć jeszcze o czym ewentualnie zapomniałem i co byłoby wymagane z tych mechanicznych części?1 punkt
-
1 punkt
-
Nie wiem czy akurat ten tarp z linka to najbardziej optymalna opcja (bo nie jest po prostu prostokątny) ale tarpy są teraz bardzo modne wśród bushcraftowców i rowerzystów wyprawowych czy ultramaratonowych jako alternatywa dla namiotów bo po prostu zajmują mniej miejsca i są lżejsze, rozpina się je między drzewami, do tego hamak, śpiwór i romantyczna noc na świeżym powietrzu gwarantowana Tu masz sposoby rozbijania tarpa: https://militaria-blog.pl/outdoor/sposoby-rozwieszania-tarpu-8-rodzajow-zadaszenia/ Nawet widziałem gdzieś jak rozbić tarpa z wykorzystaniem roweru jako stelażu, tu jest jedno z nich ale nie mogę teraz na szybko znaleźć więcej:1 punkt
-
Kupiłem najlepsze co na mój obecny stan wiedzy mogłem kupić. Podium nierdzewny, termiczny, 650ml + zatyczka. Zależało mi na nierdzewnym bidonie, bo czy woda z bidonu śmierdzi plastikiem zależy od ilości ile bidon puszcza tworzywa do wody, a nie czy w ogóle puszcza, a ja nie chcę mieć z tym nic wspólnego. Raz, że to mnie odrzuca, a dwa, że chyba nie zdrowo. Na papierze waży 300g i trochę mnie to martwiło, ale w rękach wydaje się być naprawdę lekki jak na to na co się nastawiałem. Zatyczka to śmiech na sali, bo kosztuje multum. Poza tym to chyba greenwashing ma tu miejsce, bo jest reklamowany jako produkt z recyklingu i jak się przyjrzymy to dodatkowo wpuszczono sztuczne niebiesko białe drobinki, żeby imitowało... no nie wiem... śmieci z recyklinkgu? Co za głupi świat. Swoją drogą ciekawe ile wytrzyma ta zatyczka, bo z własnych obserwacji wiem, że materiały z recyklingu są gorszej jakości, ale tutaj może po prostu jest eko ściema, więc w sumie dobrze by wyszło.1 punkt
-
@lukasz8513 Jak Ci się podoba i pieniądze nie są problemem, to kupuj... tylko raczej nie będziesz tego roweru wykorzystywał w opisanym wyżej scenariuszu. Zupełnie nie zgadzam się z częścią przedmówców, że koncepcja roweru do miasta/dojazdów do pracy jakoś się kłóci z karbonem, bardziej wypasionym osprzętem itp. - tym bardziej, że - jak piszesz - nie będziesz go trzymał "pod chmurką", ale w iście cieplarnianych warunkach. Jazda fajnym rowerem sama w sobie dodaje pozytywnych wrażeń, więc nie wiem, dlaczego odrzucać te karbony i elektronikę tylko dlatego, bo chcesz dojeżdżać rowerem do pracy. Jak Cię stać, to nie ma żadnego powodu, żeby się ograniczać w imię jakiejś zasady, że wymuskane karbony tylko do wyczynowego sporu, a do "roboty" koniecznie coś bardziej przyziemnego. Natomiast zgadzam się też z drugą stroną, że ten konkretny rower jest do Twojego zastosowania bez sensu. I nawet nie chodzi mi o fakt, że nie ma pewnych atrybutów roweru użytkowego - takiego do codziennego wykorzystania jak choćby pełne błotniki, albo mocowanie pod takowe, bo - sam napisałeś - i tak w rzeczywistości na tym rowerze będziesz jeździł od czasu do czasu (jak pogoda pozwoli), ale o kompletne niedostosowanie roweru do zadania (nawet w te ładne, suche dni). To jest rasowy xc, a Ty piszesz o drodze do pracy 30 km w miejskich warunkach. Nawet jak to jest 30 km w obydwie strony to i tak się na nim będziesz mordował, aż zrezygnujesz z dojazdów do pracy. Pozycja na rowerze, baloniaste opony, napęd dostosowany do górskich warunków - to wszystko będzie Cię drażniło z każdym kilometrem, z każdym dniem użytkowania, bo przecież nie będziesz wychodził na rower dla rekreacji i powolnego toczenia się bez celu, ale z założeniem sprawnego i jak najefektywniejszego dotarcia do pracy...Żadne przeszkody na Twojej trasie (ani krawężniki, ani parkowe ścieżki) nie wymagają takiego roweru, ani nie uzasadniają pewnych kompromisów, które w mieście (poza naturalnym środowiskiem tego roweru) musisz zaakceptować. Chcesz wypasiony, lekki karbonowy rower do miejskich tras i nie martwisz się wydatkami - poszukaj czegoś w stylu https://www.cube.eu/pl-pl/cube-nulane-c-62-slt-goblin-n-black/8564001 punkt
-
@PawelW84 zrobię fotki jak będę w domu. A co do Park Toola i "automatycznego " wyznaczania osi to Ciebie rozczaruję . To tak nie działa . Po nastawie pod konkretną oś centrownicę kalibrujesz odpowiednim szpejem i dopiero zakładasz koło do zrobienia.1 punkt
-
@KNKS jeżeli chcesz to ując bardzo precyzyjnie to tak, jest wiele zmiennych i efekty różne co dzisiaj właśnie w tej dobie tych precyzyjnych pomiarów mocy i czujników jasno widać i można dobrać optimum pod danego zawodnika , to jest to o czym napisał @uzurpator że ludzie w związku ze swoją budową mięśniową mają "talent " do kręcenia na niskim obrocie w sile, albo bardzo wysokim w kardio na niskim obciążeniu. Ja poruszyłem tylko sam fakt, że jeżeli jesteś w stanie jechać na wysokiej kadencji w sile to pojedziesz szybciej i pod te kryteria nas przygotowywano w całorocznym procesie szkoleniowym. Jedni mogli, inni nie i to była ta przewaga, że wystarczyło dokręcić kilka obrotów na tym samym ciężkim przełożeniu co rywal z tyłu i zrywałeś go z koła, chyba że nadrabiał kardio na bardzo wysokim obrocie z miększego( bo tacy też byli) .1 punkt
-
No fakty są takie, że producenci wyczuli pismo nosem, tzn, że ludzie korzystają z elektryków enduro/AM do jeżdżenia nie tam, gdzie te rowery jeżdżone być powinny. Więc sprzedają te same rowery, tylko z bardziej cywilnymi oponami. Tyfon ma akurat sporo racji. To nie zmienia faktu, że masz rower z mocnym silnikiem, tycią przednią zębatką, który wykorzystujesz poza górami ciągnąć dużą przyczepkę. Będziesz zarzynać napęd i XTR tutaj niczego nie zmieni. Tzn zmieni - będzie jeszcze drożej.1 punkt
-
Ty masz chyba Thule robiony przez Hydrę . Bo są wersje bida nie wiadomo przez kogo robione co się inaczej niż przez siła razy gwałt / cięcie nie da rozczłonkować. W twoim powinno się dać ale jest to jednorazowy wybryk. Możesz po wyciągnięciu zamontować zestaw szybkozłączki Hydry. A wyciągasz w swoim przez mocne wytarganie z gniazda aż te uszczelki wargowe puszczą. Hydra dla wielu robi bukłaki między innymi dla Evoca, Ospreya itd. dla tego pasują części zamienne bo są uniwersalne.1 punkt
-
Ja jeżdżę na niskiej kadencji - ok 50, mniej więcej 5% na Eco+, 35% na Eco, 60% na off, więc też silnik odwala za mnie robotę. Co więcej - przedtem 45 lat jeździłem na analogu na niskiej kadencji, zjeździłem Polskę i kawałek Europy. O pojęciu kadencji usłyszałam pierwszy raz jakieś 25 lat temu. A jakbym dziś kupował kolejny rower to będę robił downgrade - bo nikt nie oferuje trekkingu z ramą karbonową, lekkim silnikiem i napędem 9x. Mam w zapasie nową przerzutkę i manetkę DeoreXT 9x, 9 rzędowe Alivio 11-32 da się kupić bez problemu i do moich potrzeb to rower idealny.1 punkt
-
zadzwoń albo napisz do szybkierowery.pl kolesie kumaci są...będziesz miał 100% pewności.1 punkt
-
Ta centra PRO o której myślisz to totalny szajs. Mam taką jednoramienną Feedbacka i została zdegradowana jako uchwyt koła na czas serwisu "całości " żeby się nie walało pod nogami . Bitul też nie jest święty i żeby nadawał się do roboty z kołami trzeba mu poświęcić sporo czasu. Wielki plus dla niego za ogromną sztywność. Ale jak go stuningujesz to zamienia się w jedną z lepszych centrownic na rynku.1 punkt
-
...jak Ty to wyliczyłeś z ciekawości zapytam??? Może i liczby na papierze będą się zgadzać...ale praktyka mocno Ciebie zaskoczy. Może jakbyś jechał po autostradzie prostej jak w USA bez wiatru z boku czy przodu to wyszłoby podobnie. U nas takich prostych nie ma...są zakręty po którym taki rower musisz rozkulać, małe hopki które trzeba pokonać praktycznie wszędzie. U mnie między lekkim tcr'em a giantem contendem ar (szosowe sety) różnica 1-2kmh. Dla wycieczkowicza niby nic, dla mnie dużo. Zejdźmy jednak na ziemię-kolega ma budżet jaki ma i tyle. W tej opcji pozostaje alu+ tiagra. Z tanich road+ to mi felt vr40 za ok.4300zł wychodzi. Reszta road+ na tiagrze i hamplach hydro to już pow.5k. Poza tym 32c jest wystarczająco szerokim papciem żeby sobie z kiepskimi asfaltami poradzić. Zakładanie szerszych opon do ujeźdżania po asfalcie jest dla mnie bez sensu. Szczerze to 28-30c jest złotym środkiem. 35-38c na szutry już lepsze, ale żeby to dobrze trzymało to już trzeba iść w coś z bieżnikiem co zamuli na asfalcie....wszystko z własnego doświadczenia.1 punkt
-
"Do 10tys" to raczej nie ta Sensa za 11+. Jeśli wersja z alu kołami wyjdzie poniżej 9kg z pedałami to też bym się zdziwił. Jeśli ma być Di2 to ten Trek też odpada. Jest to też "Rozmiar 60 cm dedykowany dla 185-196cm" a używana Orbea ma "Bike fitting na 170cm". Szykujesz się na operacje skracania czy wydłużania? Karbon, do 10k i Di2 to raczej tylko używane, tylko czy chcesz ryzykować 10k kupując rower od jakiegoś typa na OLXie?1 punkt
-
1 punkt
-
Zmień ustawienie bloków pod kątem w jakim się ustawia prawa stopa . Możesz wypróbować jadąc manewrując stopą od siebie lub na odwrót . Skrzypienie w pewnym ustawieniu powinno ustąpić.1 punkt
-
Zachowując stały moment obrotowy i zwiększając średnią prędkość kątową (kadencję) zwiększa się moc. P = Mω1 punkt
-
Przy prędkościach 30+ i szosowych laciach dowolnego rodzaju większość oporów ruchu stanowią opory aerodynamiczne. Wybór opony się wtedy sprowadza odporności na snejki i jakości asfaltu po którym jeździsz. Szersze opony, pod warunkiem tej samej klasy, mogą być ciuteczkę wolniejsze, ale wątpię abyś bez testowania regresyjnego mógł to stwierdzić. Ja tam lubię wrażenia z opon 28mm nabitych na kamień ( 6.5bar ). Przy mojej smalcowej wadze ( 106kg ) 25 to już za mało - łapię snejki. Ale np w rowerach czasowych często stosuje się grube ( 28, 32mm ) gumy na zadku, i raczej nie da się bronić tezy, aby to dlatego, że są wolniejsze.1 punkt
-
Myślę, że @Sobek82 mógłby podesłać ci zdjęci swoich rowerów na kilkanaście odcinków . Spoko pomyślę. Zawsze fajnie się ogląda czyjeś rowery. Można czasami fajne smaczki znaleźć i ciekawe części zobaczyć1 punkt
-
Taa zwłaszcza najlepiej full enduro do ciągnięcia przyczepki i tony szpeja z prędkościami amatora na ścigackiej szosie Ano tak zapomniałem ortopeda tak doradził... Idz ponownie na wizytę i niech ci doradzi w kwestii napędu jak tutejsze forumowe wypowiedzi ci nie pasują.1 punkt
-
@nielka Tutaj jest ST2 w twoim budżecie https://allegro.pl/oferta/rower-miejski-marin-kentfield-st-2-rozmiar-s-oliwkowy-1x10-2025-17732314530 Pozycja bardzo komfortowa to jest taki kanapowiec, na postojach można opierać się nogami nie ściągając tyłka z siodełka. Edit: a nie ty jednak potrzebujesz M'ki, tutaj zielony ale nieco drożej https://allegro.pl/oferta/rower-marin-kentfield-2-st-m-najtaniej-w-pl-174642640481 punkt
-
@smw44199 Po nogach to lecą z przedniego koła, tu nawet pełny błotnik w 100% nie uchroni, buty zawsze jako pierwsze będą mokre. I tak się przebieram w pracy więc jak buty czy nogawki trochę zmokną to nie ma wielkiego problemu, gorzej jak gatki przemokną i się później siedzi na mokrym tyłku. Kupiłem wcześniej pełniejsze błotniki ale ta poprzeczka w tylnym trójkącie jest za blisko opony i nie wchodziły, przycierały. Oryginalnie w tym rowerze były 35c, ja teraz mam 40c, może to jest powód. Generalnie chciałem coś szybko demontowalnego bo na codzień jeżdżę bez błotników a ten w testach na jutubach świetnie chronił tyłek i plecy1 punkt
-
@Greg1 nie wiem, jakoś umknęła mi ta produkcja 😉 @100lar3k nie, jest pełna dowolność. Osobiście wolałbym nawet nowe 😉 Masz fajną szosę, MTB, e-bike'a, trekkinga, whatever - możesz śmiało słać mail. Pierwszy film był o retro ze wzgl. na prośbę widza o taki zakres dat1 punkt
-
1 punkt
-
Dobre smarowanie, kaseta deore, łańcuch XT i przede wszystkim jazda na wyższej kadencji, co zmniejsza siły a obciąża większe zębatki, które więcej zniosą.1 punkt
-
1 punkt
-
Gdzie diabeł mówi dobranoc, a komary i końskie muchy radośnie bzyczą w rytm piosenki "Jak się masz kochanie".1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00