Skocz do zawartości

WaGiant

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 770
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana WaGiant w dniu 16 Października 2020

Użytkownicy przyznają WaGiant punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Ryszard
  • Skąd
    Wrocław

Ostatnie wizyty

3 155 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika WaGiant

  1. Tyle że Uni z linka to 17" . Szukasz raczej 21 . 23 ?
  2. Waga Mustanga 14,1 kg . Mało nie jest ale rowery w tym przedziale cenowym tak będą miały . Jak znajdziesz 13,5 to będzie dobrze . Szczególnie że duże rozmiary cię interesują .
  3. Widzę że Giant , Trek i Polygon niestety przekraczają budżet . A te sensowne modele przekraczają sporo . Cóż .... Merida i Orkan to klasyczne crossy . Czyli dobre drogi + lekki teren . W sumie do twoich zastosowań się nadają ale ... max obciążenie Meridy to 120kg - rower + rowerzysta + bagaż . Myślę że Romet ma tak samo . Jeśli chcesz ,,normalnego" crossa to popatrz na Unibike , akceptują do 140kg . Mustang to MTB . Średni albo co najwyżej średni . Napęd 1x10 z korbą 32 . ???? Poza górami moim zdaniem niepraktyczny . Jeśli piszesz o jakichś konkretnych modelach to wklejaj linki , będzie łatwiej . Aha , max obciążenie Treka to 136kg , Giant - trzeba poszukać bo gdzieś w necie jest instrukcja ale jest podobne albo większe . Polygona , nie wiem .
  4. Jeśli szukasz crossa nastawionego bardziej terenowo to ( teoretycznie , bo nie jeździłem ) popatrz na Giant Roam ew Trek Dual Sport . Wygląda że te rowery to coś miedzy crossem i MTB ale takim w starym stylu . W zakładanym budżecie cudów się nie spodziewaj . Z Gianta ciekawe są 2 najwyższe modele , Trek w ogóle kończy Dual Sporty na średniej półce . Widziałem też dość ciekawego crossa Polygona , Marin robi różne dziwadła . Generalnie 3 tyś teraz to mało na dobry rower ale też nie będzie zły . Moim zdaniem jeśli kupisz tańszy ( tzn ok 3tyś ) rower którejś z wymienionych marek to będzie on zasługiwał na ew ulepszenie , kiedyś . Gdybym ja miał teraz kupować to do opisanych zastosowań patrzyłbym na Gianta .
  5. Nie wiemy ile masz lat i w jakiej ogólnej kondycji jesteś . Dystans 12km średnio sprawnego człowieka na pewno nie wykończy ale 24km dzień w dzień , przez 5 dni w tygodniu .... Trzeba mieć kondycje i pewną zaprawę bo inaczej drugi tydzień może być ciężki . Nie znaczy , że cię zniechęcam. Wręcz przeciwnie ale żeby tak dojeżdżać trzeba się kondycyjnie przygotować i zaczynać spokojnie . Czyli czasem dzień przerwy , czasem dłuższa jazda rekreacyjna czy wycieczkowa . Biorąc pod uwagę co napisałeś o swoim rowerowym doświadczeniu ja zaproponowałbym ci jednak rower crossowy . Jest bardziej uniwersalny i bardziej komfortowy . Merida z linka to moim zdaniem rower dla świadomego użytkownika . Ma szanse być szybsza niż crossy ale raczej za cenę wygody . Merida ma twardy napęd który prawdopodobnie nie wykorzystasz , a czasem na jakichś podjazdach może zabraknąć miękkich biegów . Aha , nie ma roweru na lata . Rama może być ale napęd czy klocki hamulcowe będą się zużywać niezależnie ile tyś wydasz na początku . Mało tego , rower ze średniej półki będzie tańszy w eksploatacji . Ale jeśli cię stać to polecam droższy ( Cube , giant są ok ) bo będą miały dobry amor i koła , że o ramie nie wspomnę , a te elementy roweru mogą zostać z tobą na zawsze . Aha 2 nie zależnie ile wydasz może się zdarzyć że siodło albo długość mostka nie będą ci odpowiadać . Wymiana tych elementów to normalne dopasowania roweru i nie świadczy o tym że kupiłeś zły rower . Aha 3 Poczytaj o rozmiarach ram i przymierz rower przed zakupem . Czasem możesz dobrze czuć się na dwóch sąsiednich rozmiarach czasem na żadnym ... Przy twoim wzroście ja zaczynałbym przymiarki od 17"
  6. Takich tematów było już kilka , tzn o rowerach dla ciężkich jeźdźców . I nic nowego się nie wymyśli . Większość producentów podaje dopuszczalne obciążenie 120kg ale to waga rowerzysty + roweru + ew bagażu . Biorąc pod uwagę że sam rower crossowy to ok 14kg , a trekking 17 wychodzi marnie . Polski Unibike dopuszcza 140kg , Trek 136 kg , jest jakiś mocarz z Decathlonu ok 170kg , Marin nie podaje ale to ponoć (nie miałem do czynienia ) mocne rowery . Tu masz instrukcję Gianta , gdzieś na dole dopuszczalne obciążenie https://static.giant-bicycles.com/Manuals/GIANTPolish_1628675294.pdf Przy takiej wadze napęd tylko na kasecie . A jaki konkretny model .... dostępny .
  7. WD40 może da rade , ja stawiam na CocaColę . Poważnie , radziła sobie ze śrubami na których WD40 nie robił wrażenia .
  8. Moa - jesteś w błędzie ( i nie przeczytałeś instrukcji ) akurat akumulatory stosowane w elektrykach , w każdym razie tych fabrycznych , można doładowywać w dowolnym momencie . One wręcz lubią być często ładowane niezależnie od poziomu energii . Natomiast do dłuższego przechowywania nie powinny być naładowane w 100% . Zaczynamy od ok 75% i sprawdzamy co jakiś czas czy nie spada do ,, 1 kreski " .
  9. Unibike osprzętowo podobny do Indiany . Ma inny amor , zdaje się że sprężynowy . Ale ... 1 osprzęt to nie wszystko . Najważniejsza jest rama , a w przypadku takich rowerów ( tzn z tej półki cenowej ) nie chodzi o jakość i detale tylko o geometrię . Każdy z nich ma pewnie trochę inną . Hex powinien być najbardziej rekreacyjny/turystyczny . Który najlepiej tobie podpasuje sprawdzić możesz tylko przymierzając . Czyli namawiam do zakupów w realu . Żeby nie było za łatwo powiem że do opisanego zastosowania rower MTB nie jest jedynym wyborem , z powodzeniem sprawdzi się rower crossowy . No chyba że mieszkasz w górach .
  10. Jeśli chcesz mieć dobrą , pełną ochronę to tylko pełne . Na asfalcie nie przeszkadzają ale w teren średnio się nadają . Jeśli zamierzasz jeździć w trudniejszym terenie to popatrz na rozwiązania stosowane w MTB . Takie chlapacze montowane pod amor i siodło nie przeszkadzają ale dają tylko podstawową ochronę . https://www.decathlon.pl/p/blotnik-do-roweru-mtb-rockrider-26-27-5-29-przedni-lekki/_/R-p-119932?mc=8327776&c=Czarny https://www.decathlon.pl/p/blotnik-do-roweru-mtb-rockrider-26-27-5-29-tylny-lekki/_/R-p-123846?mc=8327783&c=Czarny
  11. 1. Jeśli nie masz wiedzy i doświadczenia odpuść sobie używane . Możesz trafić na rower z zajechanym napędem albo/i amorem . Jak doliczysz koszty części i ew serwisu ( bo nie wiem czy sam sobie poradzisz ) to finansowo nie wyjdziesz dobrze . Za 4 tys kupisz już przyzwoity nowy rower . 2. Kross Hex 8 właśnie takim przyzwoitym rowerem jest . Szału może nie ma ale jest ok . Powietrzny amor na + i ogólnie nie ma jakichś wpadek osprzętowych . Na stronie Krossa kosztuje 3,6 tyś . Niewielka różnica ale możesz w sklepie coś utargować . 3 . Nie wiem którego Gianta co proponowali . Talon 3 kosztuje katalogowo 3,5tyś , Talon 3 GE 3,8 . Oba mają gorszy amor niż w Hexie . Reszta osprzętu ok . 4 . Indiana .... Niby najlepszy napęd ale zakres przełożeń mniejszy niż w Hexie . Poza górami nie będzie to miało znaczenia ale na długich stromych podjazdach tak . Hamulce lepsze niż w Hexie . Nie znam amora , raczej sprężynowy ( trzeba by to sprawdzić ) ale główka ramy jest taperowana więc ew kiedyś będzie można wymienić na lepszy .
  12. Trochę nie na temat ale czy koszt przewozu roweru brałeś pod uwagę w swoich kalkulacjach ? I czy wsiądziesz z nim do pociągu ? Jeżdżenie z rowerem nie jest słodkie , w każdym razie nie w każdym pociągu .
  13. Teoretycznie wymienia się całość . Pamiętam że ludzie kombinowali z samymi łożyskami ale chyba nie tak łatwo znaleźć odpowoedni rozmiar i łatwo zniszczyć uszczelnienie . Ja zawsze wymieniam całość . Najpierw trzeba się upewnić że problem tkwi w łożyskach .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...