Skocz do zawartości

WaGiant

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 239
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    8

Ostatnia wygrana WaGiant w dniu 18 Września 2023

Użytkownicy przyznają WaGiant punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Ryszard
  • Skąd
    Wrocław

Ostatnie wizyty

4 820 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika WaGiant

  1. Nie mierzyłem , a teraz nie mam . To są fajne opony jak ktoś chce ze starego MTB zrobić crossa , czy coś w tym stylu .
  2. Różnica w jeździe miedzy 2,25 a 2,0 będzie odczuwalna ale czy uznasz że to zmiana na + czy - nie wiem . Nie wiem na jakim ciśnieniu jeździłeś , jeśli na minimalnym to w węższej oponie trzeba będzie nabić więcej czyli na wybojach będzie bardziej telepało . Na twardym podłożu moim zdaniem będzie lepiej, w terenie niekoniecznie , na piachu gorzej . CX ważą katalogowo 620g i mają max obciążenie 90kg . Gdybyś się decydował to poszukaj w necie lepszej oferty bo w CR drożej jest .
  3. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-cx-comp-pd3071/?v_Id=135067 Z piachem to różnie może . Ogólnie to jest taka ,,uniwersalna" opona na twarde i lekki teren . Na mokrych brukach trzeba uważać . Opon z twojego linka wygląda jak .... smart sam . 950g to sporo .
  4. Jeśli chcesz mieć twardszy napęd to szukaj roweru ( ramy ) która pozwoli zamontować większą tarczę na korbie np 34 , 36 . Tylko wtedy stracisz lekkie biegi . Możesz poszukać roweru z napędem 2x10 , 2x11 czyli z przednią przerzutką . Możesz też wytrenować zdolność jazdy z wysoką kadencją bo wydaje mi się ze lubisz kręcić powoli , siłowo . To dzisiaj nie modne . A na poważnie , policz z jaką kadencją przeważnie jeździsz i posiedź nad tym kalkulatorem . Policz jakich przełożeń potrzebujesz biorąc pod uwagę zmianę rozmiaru koła .
  5. No to w Treku mamy najtwardsze przełożenie 30:10=3 i średniej klasy amor .
  6. Nie napisałeś jaki napęd masz teraz . Zakładam że najtwardsze przełożenie to 42:14=3 . Jeśli tak to mam złą wiadomość , współczesne rowery MTB mają typowo górskie raczej miękkie napędy . W Wilier 32:10=3,2 , w Scott 32:11=2,9 , w Canonie 30:11=2,7 . Nie wiem jakie koła masz w starym rowerze . Jeśli to są 26" to na samej przesiadce na 29" zyskasz trochę ,,twardości" . Jeśli miałeś 29" to zyskasz tylko w Wil... , w dwóch kolejnych stracisz. Aha , pierwszy link jest podejrzany więc nie wiem co tam jest . A tu masz kalkulator przełożeń http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=26,39&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2126&TF=90&SL=3.5&UN=KMH&DV=teeth Jeśli chodzi o amory to Canon ma (delikatnie mówiąc) średni , Wilier nieco lepszy , tego ze Scotta nie znam .
  7. 50 -60 km/h i chcesz tym jeździć po ścieżkach rowerowych ? Kolega @Krypto.Szosowiec ma rację z punktu widzenia prawa to nie są rowery . Z mojego punktu widzenia też .
  8. A dlaczego chcesz kupić męski rower - Roam ? Dla kobiet jest wersja Liv Rove - https://www.liv-cycling.com/pl/rove-1-2024 To odpowiednik Roam 1 . Jak na rower do pomykania po asfalcie i męski i damski mają dość szerokie opony .
  9. Ten R.... to jakaś mała czeska firma . O ramie nic nie wiem , tzn kto robi, jak z trwałością , wygoda itd . Część nieelektryczna jest przyzwoita albo trudna do oceny ( przerzutka tektro ?) . Koła 27,5" - mnie to nie przeszkadza ale fakt że na 29" jest większy wybór gum, kół i amorów . 9rzedowwa kaseta przy tak dużym zakresie będzie gdzieś ,,dziurawa" . Amor inny w opisie inny na zdjęciu tak czy siak szału nie ma , dramatu też nie . Część elektryczna wygląda ok , myślę ze ta yamaha jest porównywalna do shimano z krosa . Generalnie, jako turystyczny, ten rower wygląda ciekawie. Fajnie jak byś kupił i na koniec sezonu wystawił recenzję Nie pamiętam gdzie czytałem że to czeska firma . Nie mogę teraz znaleźć .
  10. Kellys to rower górski . Zakładam że takiego nie potrzebujesz . Nie znam silnika panasonica ale moment 95Nm będzie przydatny tylko na ekstremalnych podjazdach . Unibike osprzętem nie poraża . Tzn jest ok i tyle . Dziwaczne mocowanie kierownicy .Na zdjęciu nie widac otworów do mocowania bagażnika ( jeśli ci na tym zależy ). Silnik Bafang ..... nie wiem . Gdzieś, kiedyś czytałem że daje gorsze , mniej naturalne odczucia z jazdy niż ,,firmowe" systemy ( bosch , shimano , yamaha ) . Moment jest raczej mały 45Nm . Na płaski teren wystarczy ale na długich podjazdach może być mało . Na + duża bateria . Aha , to jest silnik w piaście . Dla mnie odpada . Czyli zostaje kross . Pełnoprawny , wyposażony trekking z równie dziwacznym mocowaniem kiery co Uni i nowomodnym mocowaniem bagażnika . Specyfikacja roweru ( tzn ta nieelektryczna ) też nie poraża , momentami gorsza niż w Uni ale wystarczająca . ,,Elektryfikacja " wygląda dużo lepiej . Centralny silnik Shimano . Fakt że nie najlepszy , nie najmocniejszy ale 60Nm do takiego roweru wystarczy . Da się na tym robić spore i długie podjazdy . Oczywiście ze względu na rodzaj roweru po dobrych drogach . System shimano był od początku chwalony i za pracę i za trwałość ( w każdym razie w porównaniu do pierwszych , awaryjnych silników boscha ). Aku jak na dzisiejsze standardy jest średnie ale spoko . 500 Wh wystarcza na ok 40km 10% podjazdu . W górach , przy racjonalnym korzystaniu ze wspomagania w praktyce robi się 60-70 km . W niegórach ( choć podjazdy moga trafić się wszędzie ) , na twardej nawierzchni myślę że deklarowane 100km jest jak najbardziej realne . Oczywiście nie można cały czas jechać na max wspomaganiu . Bo i po co ? Edit - wśród kellysów jest jeden turystyczny i on by się nadał . Tyle że nadal nie wiem po co moment 90Nm . Hmmm jak myślę o tej jeździe po lasach to kellys wydaje się sensowniejszy od krosa ze względu na szerokość opon . Tylko Mka będzie dla ciebie za mała .
  11. Stary łańcuch miałeś pewnie wyciągnięty więc takie cuda łatwiej przechodziły . https://www.sokolrowery.pl/blog/13/Poprawne-używanie-przełożeń-w-rowerze-.html
  12. Rozumiem że na korbie masz 3 tarcze . Robisz pełne ,,krzyżowanie " na napędzie 3x9 i oczekujesz że to będzie perfekcyjnie działać ? Poszukaj w necie o krzyżowaniu łańcucha . Tak na szybko : - na największej tarczy z przodu nie korzystaj z trzech największych trybów z tyłu czyli 3-1 . 3-2 . 3-3 jest zakazane - na najmniejszej tarczy z przodu nie używasz 3 najmniejszych z tyłu czyli 1-9 . 1-8 . 1-7 jest zakazane - na środkowej z przodu nie używasz skrajnych z tyłu czyli 2-9 , 2-1 jest zakazane . I będzie działać .
  13. Nie znam tego smaru ale musiałeś ,,stracić " go w czasie jazdy , a resztki zmyłeś . Jeśli zostawiłeś mokry, nienasmarowany łańcuch to stan jest prawidłowy
  14. Kondycja , kondycją ale jak kolega ma w rowerze górskie/terenowe kloce , a jeździ po twardym to warto zmienić . Te podlinkowane Bontragery są w rozmiarze 650b , to nie jest 27,5" ? I ważą ponad 800g ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...