Skocz do zawartości

rafalszy

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Ząbki

Osiągnięcia użytkownika rafalszy

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od miesiąca
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Od tygodnia
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Cześć, jeżdzę eBike w typie SUV czyli duży, ciężki, nie skręca i nie jeździ po błocie. Jeżdżę głównie nim po Mazowszu więc asfalt, szuter ewentualnie lekki teren, głównie z dziećmi lub ciągnąc przyczepkę z nimi (dlatego taki eBike) Obręcz to Ambrosio E30 Trail 32H 622x30TC oczywiście 29 cali. Fabrycznie był na oponach Schwalbe Johnny Watts Perf. DD RaceGuard Folding 65-622 które były mega głośne i śliskie na ścieżkach rowerowych. Zamieniłem je na Continental Cross King TR w oryginalnym rozmiarze 29x2,6 i zaczeły się kłopoty. Po wymianie i zalaniu mlekiem opona była napompowana na 3PSI i tak miałem jeżdzić ok 30-50 km aby się ułożyła ale coś nie pykło. Przednia od razu zaczeła bić i latać. Serwis przełożył ją ale nie wiele to poprawiło. Pojechałem do innego serwisu, kolejne przełożenie i po 200-300 km to samo. Oba serwisy stwierdziły, że te opony Continental potrafią od razu przyjść zwichrowane. No więc szukam dobrych jakościowo opon do jeżdżenia po twardym podłożu (asfalt, szuter) które nie mają ogromniej i głośniej kostki w tym rozmiarze. Przejrzałem już pół internetu i niestety ten rozmiar jest głównie pod zjazdy i ostry teren. Kupiłem przez pomyłkę, bo źle oceniłem na zdjęciu Pirelli Scorpion i mają mega dużą kostkę, nie wiem czy zakładać. W opisie było "perfect allrounder" i może takie są https://www.bike24.com/p2632598.html Rozważałem zmianę rozmiaru na 29x2,50 bo może większy wybór jest, 2,40 będzie już głupio wyglądać na obręczy 30. macie coś do polecenia? Czy kupić kolejną sztukę tych Continental i ryzykować?
  2. Nie wiem jak system się nazywa. To takie coś co potrafi otworzyć się w środku piasty i nie zamkniesz ani nie wyjmiesz koła bez szarpania.
  3. tego Foxa znalazłem z dwóch powodów: jest ładny i w kolorach KTM oraz był jednym z niewielu ze skokiem 130 mm, tak jak ten firmowy. Jest dużo z innym skokiem a raczej nie chcę zmieniać geometrii ramy. Przeglądam w ogóle co jest na zachodnich stronach bo mają większy asortyment i dla tego rozmiaru jest mały wybór. Nie znam się na szczegółach, co z tej listy byście wybrali jako najlepszy wybór? https://www.bike24.com/cycling/parts/bike-forks?dynamicAttributes[72][477]=477&dynamicAttributes[80][491]=491 jest na niej proponowany chyba przez Was RockShox Pike Ultimate Charger 3 RC2 Debon Air+ Suspension Fork - 29" - 130mm - 44mm Offset - Tapered - 15x110mm Boost. Będzie OK czy tańszy Yari lub Select Charger będzie wystarczający a budżet przeznaczyć na wymianę dampera, bo też najtańszy dali?
  4. Mam rower KTM MACINA CHACANA 792 gdzie rozpiska geometrii jest tutaj: https://www.ktm-bikes.at/archive/detail/macina-chacana-792-12-g-shimano-deore-xt-frozen-moss-mango-2022 ma on najtańszy amortyzator Suntour Zeron 35 Air 29" RLR 130mm 15x110 taper i to nie byłoby jeszcze problemem jak sposób zdejmowania i zakładania koła w tym modelu. Tam jest jakaś blokada i nawet serwis KTM niby się podśmiewa, że mam problem ale jak widziałem wychodzi im co 5 raz. Mam 2 pytania, wynikające jedno z drugiego: Czy rzeczywiście do e-bike muszą być specjalne wersje widelców przednich? Bo szukam w moim rozmiarze i nie występują. Nie będę go katował czy nawet brał w góry ale rozumiem, że taki rower waży więcej. Na stronie producenta nie mam podanego, albo nie umiem znaleźć parametru offset dla tego roweru. Chcę zamienić fabryczny widelec na Fox 34 Factory Float GRIP2 BOOST 130 mm MTB Suspension Fork 29”, który ma offset 44 mm. Będzie pasował? Koła 29 cali z oponami 2,6. Nie znam się na rowerach i mam wrażenie, że serwis KTM mnie naciąga.
  5. Dzięki za odpowiedź, rozumiem, że jest sposób na rozpięcie połączeń pomiędzy segmentami? Jak mam wozić coś w plecaku to teraz wożę mega pancerny łańcuch do motoru, chodziło mi własnie o coś co przyczepię do ramy. W sumie nie wiem w końcu czy kupować czy nie.
  6. Dzień Dobry, mam full, więc mało miejsc do mocowania na ramie i drogi rower. Wydaje mi się, że blokada składana jak ten Abus powinna być OK, mam jednak kilka wątpliwość zanim ja kupię: Rozumiem, że jak najdłuższa bo nie wiem gdzie się przypnę a to jest tak elastyczne jak łańcuch? Na klucz czy szyfr? Szyfr wygodniejszy, klucz w blokadzie Abusa jednej już złamałem niestety. Jaka jest Wasza opinia?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...