Skocz do zawartości

Ranking

  1. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      1 237


  2. Strek

    Strek

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      902


  3. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      8 079


  4. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      6 188


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 23.01.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo nie dla mnie takie sporty zimowe:
    8 punktów
  2. Bo piękne zimowe warunki już popłynęły.
    6 punktów
  3. Kiedy nie ma siły na nic… niebieski rozstawić stojak. Rehab.Trzeba zawiercić.
    5 punktów
  4. Bo nie wiem jak u Was , u mnie po śniegu zostało już tylko wspomnienie...
    5 punktów
  5. Bo jak tu nie cieszyć się śniegiem.
    5 punktów
  6. Bo jedno jezioro po lewej, a drugie po prawej stronie ścieżki w dół.
    5 punktów
  7. @Chleje24na7 Parafrazując: Ludzie dzielą się na 2 typy: - Ci którzy węszą spisek - Ci którzy pogodzili się ze spiskiem
    4 punkty
  8. Bo u mnie rano jeszcze było biało, ale myślę, że jak jutro przed południem jeszcze zejdzie ta ulewa i wicher, to śnieg zniknie ale wszystko zaleje
    3 punkty
  9. No jasne, każdy może być mistrzem polski amatorów, to nic takiego, każdy może nim zostać, w ogóle nie trzeba mieć genetycznych predyspozycji do uprawiania sportów wytrzymałościowych
    3 punkty
  10. I na pohybel wielorzędowcą na przedzie, i tym 2 krotnym i tym 3 krotnym i tym 4 krotnym i tym 5 krotnym i..... ! 🤣
    3 punkty
  11. Co prawda wczoraj, ale... profesjonalne serwisy? A komu to potrzebne? 😄
    3 punkty
  12. Ja mam zakaz od córki wstawianie zdjęć wnuków... ale faktycznie ile osób ogląda to forum?. A tak na marginesie, już raz postulowałem do Admina żeby ograniczył przeglądanie forum dla niezalogowanych. My tu jak rodzina ale nigdy nic nie wiadomo... Fakt... kolarstwo nigdy nie było tanie i nie będzie... ja od rodziny zamówiłem sobie na 60-te urodziny rower szosowy Bianchi na elektronice.... i czekam, mają czas na zbieranie funduszy.
    3 punkty
  13. Racja ale tak nie do końca. Tematy "filozoficzne" to faktycznie domena 40+, porady sprzętowo-techniczne - zdecydowanie też, bo liczy się wiedza i doświadczenie, ktoś młodszy z reguły zadaje pytanie. Ale w tematach o bunny hopach, o wyborze rowerów do skakania za 1000 zł - sama młodzież No i jak ktoś to kiedyś dowcipnie ujął w innym wątku i kontekście - W wieku 40+ i kasy więcej i chęć udowodnienia sobie i innym, że zdrowie jest - większa. Jeśli zdarzało Wam się odbywać różne "klasowe" zloty i spotkania po latach to zauważyliście, że większość idzie z "duchem ewolucji": łysieją, grubieją i chorują ale sporo osób "odkryło" i aktywnie uprawia sport - biega, pedałuje czy co tam jeszcze
    3 punkty
  14. Formula forum miala top popularnosci 20 lat temu. Teraz sa inne kanaly komunikacji. Mlodziez nie ma potrzeby korzystac z forum. My sie zestarzelismy razem z forum.
    3 punkty
  15. 3 punkty
  16. Doszły i zakupy od Niemca. - karbonowe koła szosowe DXC RD/FIFTY (brandowane Novatec R5) - dętki Continental Race 28 Presta 42mm (2 szt.) - za 13,50 zł grzech było nie wziąć jak i tak musiałem zapłacić za wysyłkę - dętki Continental Race 28 Light Presta 60mm (2 szt.) - ok. 27 zł/szt., więc jak wyżej - klocki hamulcowe Shimano G04Ti - klocki hamulcowe Shimano K04S - jedne i drugie były sporo tańsze niż u nas, więc wziąłem na zapas
    2 punkty
  17. Cena stali poszla w górę https://www.olx.pl/d/oferta/rama-rowerowa-on-one-inbred-26er-CID767-IDIGIoB.html I to ostro. Ale może się jakiś rogacz znajdzie.
    2 punkty
  18. @spidelli to wszystko o czym piszesz miałbyś będąc w ekosytemie Garmina. Bez kombinowania i studiowania filozofii "orientalnej"😉
    2 punkty
  19. @Chleje24na7 podaj łaskawie nazwiska, adresy, kontakty... Kto, kiedy? Cała ta dyskusja, jak każda wojna religijna, skończy się rozpalaniem stosów
    2 punkty
  20. Najwięksi agitatorzy ciasnego stopniowania zapomnieli jak Shimano wprowadziło 10 rzędowe napędy i na forum wylewali żale, że: 1. WREDNE JAPOŃCE ZABIERAJOM NAM ZAKRES KORBĄ bo zmienili 22-32-42 na ciaśniejsze (jeden z koronnych argumentów zwolenników FD) 24-32-42 2. PO CHOLERE NAM 10 rzędów??!!?! Już 9sp jest za ciasne, a tutaj będzie trzeba dwa kliki robić! (Ten sam koronny argument zwolenników FD)
    2 punkty
  21. Teraz amorki nowe składają na sucho przez to na dzień dobry trzeba zrobić przegląd zerowy co duzo osób o tym nie wie i jeżdzą zaraz po zakupie nowego zacierając go
    2 punkty
  22. Bo parę dni temu, to jeszcze puchaty śnieżek można było na ścieżkach znaleźć.
    2 punkty
  23. Bo koniec szlaku i koniec dnia (Babia góra w tle) 🙂
    2 punkty
  24. Bo śladem wielkiej architektury - dworzec w Katowicach 🙃
    2 punkty
  25. Ja już swoje zdanie na temat kryzysu rowerowego przedstawiłem, ale zauważyłem, że kolegów 40+ jest tu całkiem sporo. Może trzeba pomyśleć nad założeniem tematu, w którym można by się wymieniać różnymi opiniami i pomysłami, np. jak to inni koledzy (bo wiadomo, że nie my) znajdują, podrywają, a później ukrywają przed żoną 25 letnie kochanki, albo co kupić, gdy dopadnie kryzys wieku średniego, a nie stać nas na Porsche, czy jak domowym sposobem rozpalić konar, i nie mam tu na myśli tego w kominku. Myślę, że wspólna analiza wyników badań lekarskich też byłaby mile widziana i pomocna, bo wiadomo, że dr google + "miałem kiedyś to samo" jest znacznie bardziej wiarygodne, niż opinia lekarska. Wstęp do tematu miałyby osoby ze zweryfikowaną datą urodzenia, np. na podstawie peselu, żeby nie było historii, że przykładowy Irek45 przechwalający się, że w ciągu nocy to on osiem razy może, tak naprawdę to Seba22.
    2 punkty
  26. Trochę pstryków z wczorajszego dłubania.
    2 punkty
  27. Paczonc po tamtejszych sklepach, forach i ibajach czuję tęsknotę do Albionu. Czuję też, że u nas takich „uczciwych” cen nie ujrzymy prędko… …ale ten Eccentric za grosze to skandal. Aż mi się zachciało, pomimo iż poluję na coś o spokojniejszej geometrii, pod 29x2,6” właśnie. A już kiedyś miałem to-to (choć Mk1) jako 79er ale jakiś sztywny był.
    1 punkt
  28. @Mentos kaseta z tyłu , kaseta z przodu.....😁 .
    1 punkt
  29. To raz , a dwa polecam tłumaczenie słowa Epuse z języka francuskiego Składając koła do gravela , to po pierwsze zrezygnowałbym ze stożka 45 . Po co toto w gravelu ? Zwykłe obręcze mtb z ali z szer wew 25 , piasty 350 , d-light albo lasery . Około 2 tys powinno wyjść przy wadze 1400 max , 28 szprych
    1 punkt
  30. https://www.rczbikeshop.com/fr/dt-swiss-wheelset-crc1400-spline-24-carbon-700c-disc-12x100mm-12x142mm-black-7613052278261-7613052278278.html?utm_medium=email&utm_campaign=23012023 FR 39 pdalier sxgxx1dt er1600tiagra sidluxe 79 pdalier sram descendant carbon crazy sales rockshox shimanoavid dt foxsram compagnolo&utm_content=23012023 FR 39 pdalier sxgxx1dt er1600tiagra sidluxe 79 pdalier sram descendant carbon crazy sales rockshox shimanoavid dt foxsram compagnolo+CID_f577c33ed71c80a8607ae788080e6d05&utm_source=mailcoach&utm_term=DT SWISS Paire de roues CRC1400 SPLINE 24 Carbon 700C Disc 12x100mm12x142mm Black 76130522782617613052278278 59999e au lieu de 138744e RCZLIK15 kod rabatowy 600e wychodzą te kółka. Oferta do polnocy tylko dzisiaj.
    1 punkt
  31. Moim zdaniem montowanie lemondki do rekreacyjnego roweru tylko po to, aby używać jej sporadycznie, jest całkowicie bezsensowne. Dlaczego ? A choćby dlatego, że jeśli ustawisz sobie prawidłowo relacje siodło-lemondka, to tym samym jazda w normalnym (klasycznym) chwycie będzie niewygodna (kwestia ustawienia siodła-będziesz zjeżdżał w kierunku jazdy). Jeśli zostawisz siodło w tradycyjnym ustawieniu, to szybko odkryjesz, że przy jeździe na lemondce niewyobrażalnie gniecie 😁. Tak więc albo w prawo albo w lewo, bo kompromis w tym przypadku jest niezwykle trudny do osiągnięcia i może zaprzepaścić wszelkie zalety wynikające z posiadania lemondki.
    1 punkt
  32. No to kogo pierwszego bierzemy na grilla....... postuluje @marvelo. 😉😈. Odstąpię parę kubików drewna.
    1 punkt
  33. Nigdy nie osiągniesz idelnie równomiernego naciągu szprych. Jak wspominał @uzurpator wynika to z pewnych niedoskonałości elementów koła (szprychy nie są identyczne, obręcze nie są jednolite i jednorodne na całym obwodzie, otwory w obręczach i piastach mają pewną tolerancję usytuowania itd. Osobiście dla mnie priorytetem jest proste koło, naciąg ma być zbliżony do wartości docelowej na stronie mocniej obciążonej (napędowa z tyłu, hamulcowa z przodu) i nie powinien na żadnej szprysze przekraczać max wartości dla danej obręczy. Odchylenie wartości naciągu od wartości docelowej wyjdzie samo (im lepsze elementy koła tym mniejszy) i dla mnie osobiście nie jest funkcja celu nie jest min odchylenie. Oczywiście jeśli wychodzi grubo poza +/-20% to jest coś zmaszczone na etapie zaplotu, użycie różnych szprych na jednej stronie koła itd.
    1 punkt
  34. Wcześniej dawali wszystko na raz!!! Miałeś pan taki zakres że napędy były do wszystkiego!!! Ale wiadomo, że jak coś do wszystkiego to jest do... :))))
    1 punkt
  35. Przy 1x te prędkości to kilka najmniejszych zębatek. Przy 2x to środek kasety na blacie. Można też 11rz zamiast 11-42 założyć 11-36 i wtedy na dole masz przejście 13-12-11 zamiast 15-13-11. Większe koło to większe przełożenie. Różnica to około 10%, czyli jadąc na takim samym biegu 26" 10km/h, na 29" będziesz miał 11km/h. Po prostu taka jest różnica na promieniu/średnicy/obwodzie koła. Ludzie często zapominają, że przełożenie w rowerze to nie tylko zębatki ale też długość ramion korby i rozmiar koła. Według mnie za bardzo upraszczasz sprawę i pomijasz ważny aspekt, czyli opierasz się na ruchu roweru, a pomijasz ruch korby. Przy stałej mocy, przy stałej prędkości, na danym przełożeniu trzeba na pedały naciskać z siłą F. Przy redukcji przełożenia o połowę, zwiększeniu kadencji dwukrotnie, moc i prędkość zostaną zachowane, siła nacisku na pedały będzie F/2. To jest właśnie działanie dźwigni. Podawałeś na jakim przełożeniu robiłeś podjazd (jeżeli dobrze pamiętam to 46/23). No to pytanie, czy na 46/11 też dałbyś radę, skoro zachowując prędkość potrzebujesz tej samej mocy. Jeżeli nie dasz rad, to dlaczego? Człowiek ma dwa limity: - siły mięśni - wydolności krążeniowo oddechowej - w skrócie mocy Są to powiązane sprawy ale nie równoważne. Kwestia minimalnej prędkości i utrzymania równowagi, to oddzielna kwestia, która ogranicza możliwości podjazdu. Zresztą popatrz kiedy łatwiej osiągnąć większą prędkość, na maksymalnie twardym przełożeniu, czy jednak trochę niższym, szybciej kręcąc. Można też przywołać przykład z samochodem. Większość współczesnych pojedzie 150km/h, potrzebna do tego moc nie jest mała, bo opory powietrza duże. Czy dasz radę takim samochodem ruszyć z 5? No w większości przypadków nie da rady, a przecież mocy silnikowi nie ubyło, bo to niezależne od biegu.
    1 punkt
  36. U mnie najlepiej sprawdzają się wentyle Mavic przy tubeless. Nie odkręcają się i nie zaklejają
    1 punkt
  37. Oooo!! Jakby takie panie biegły przed trenażerem i co 20 km gubiły część garderoby to bym nawet 200 zrobił 😉😁
    1 punkt
  38. Ale co jest złego w tym, że np. taki Subaru Forester, który jest całkiem komfortową osobówką, tyle że z napędem na cztery koła i zwiększonym prześwitem, ma dodatkową dźwignię reduktora (High/Low)? Inne parametry, które decydują o dzielności w terenie, takie jak kąt natarcia, kąt zejścia, kąt rampowy, głębokość brodzenia, możliwe wykrzyżowanie osi itp. to domena np. Suzuki Jimny, który jako osobówka jest dość koszmarny, ale już nawet samo posiadanie reduktora (oprócz napędu 4x4) znacznie zwiększa dzielność w terenie takich właśnie półterenówek jak Forerester. Dzięki temu jadąc po szosie jak osobówką masz komplet biegów z zakresie High (szosowych), a po wjeździe na leśną drogę z grząskim błotem, piachem lub śniegiem przełączasz na Low i masz teraz komplet biegów terenowych. A już gdy jest kombinacja dużych oporów nawierzchni i podjazdu to posiadanie reduktora to mus. Pracownicy leśni, myśliwi lub po prostu ludzie mieszkający gdzieś w górach na odludziu doskonale o tym wiedzą i z takich samochodów z powodzeniem korzystają. To dokładnie tak jak np. w góralu, gdy do jednego końca lasu od domu mam 5 km gładkim asfaltem, do innego 3 km i jak tam jadę to wrzucam duży blat (42z) i korzystam z 6 biegów kasety 7-ki. Dojeżdżam do leśnej drogi, a wiem że już może być trochę bardziej stromo lub grząsko, to wrzucam środkowy blat (32z). Zimą w grząskim śniegu nawet na płaskim czasem trzeba wrzucić na najmniejszy (22z), a najbardziej strome podjazdy u mnie w lesie (tym widocznym na filmie z maratonu) czasem przekraczają 20% nachylenie, więc przełożenie 22/28 (czyli skraj kasety) jest często wykorzystywane. 42/11 nawet na płaskim z wiatrem da się zapodać z sensem, a zjazdy asfaltem gdzie się to przełożenie przydaje to na Wyżynie Lubelskiej norma. Więc żadne przełożenie mi się nie marnuje, korzystam ze wszystkich zębatek korby i całej kasety. Ograniczenia zakresu z żadnej strony bym nie zaakceptował (chyba że jakieś symboliczne), a to wszystko osiągam tanim jak barszcz, archaicznym napędem 3x7 (uzupełnionym tylko o przerzutki z grup XT, w tym przednia używana za grosze). Nic mi nie zasysa (odkąd unikam jak ognie łańcucha HG40), zmiana biegów na korbie to zwykle jedynie pół obrotu (oczywiście przy odpowiedniej szybkości i koordynacji ruchu nóg i palców). Często, jadąc koło mnie nawet nikt by nie usłyszał, że zmieniłem ze środkowej na blat (oprócz odgłosu kliknięcia manetki). Tak szybko i płynnie się to odbywa. I to wszystko z korbą Miranda za mniej niż 100 zł (ta z wymiennymi zębatkami, niestety aktualnie już chyba niedostępna).
    1 punkt
  39. Bo zima nie musi być monochromatyczna...
    1 punkt
  40. Bo jeszcze nie takie straszne mrozy żeby zamarzło.
    1 punkt
  41. Człowiek na tym filmie zrobił ciągnące szprychy wewnętrzne. Wielu "znafcuf" tematu by się oburzyło na taki zaplot.
    1 punkt
  42. Zaczynałem od budowy koła, Ciebie interesuje raczej od tego momentu: https://youtu.be/X5gs00ttvdg?si=OPp6_0I2JwbdbrZN&t=1016 Ale najistotniejsze porady będą w osobnych filmikach typu: https://youtu.be/xz6nM6SY-aY?si=h9HN-4-VNwFXF3Fs
    1 punkt
  43. Ja to zamiast 4 l mam 1,4 l, zamiast V8 mam 16 v, zamiast Hemi mam Mpi ale jeżdżę na elpidżi 🤣
    1 punkt
  44. Bo ponad miesiąc pękł od ostaniej jazdy. Niecałe 60 km a uda paliły.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...