Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 24.11.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
5 punktów
-
Ja mam taką ideologię, że w pierwszej kolejności rower ma mieć dobry rozmiar. Drugim najważniejszym kryterium jest wygląd - rower ma się podobać. Dopiero po spełneniu tych dwóch warunków zaczynam patrzeć na inne kwestie jak marka, osprzęt itp. Często zdecydowanie za dużo czasu spędzamy na porównywanie dwóch czy kilku modeli i kombinujemy, który jest lepszy gdzie w (w większości przypadków) realnym świecie nie ma to większego znaczenia. W tej chwili większość rowerów jest na tyle dobrych, że takie rozkminy mijają się z celem bo mało który z nas ściga się na takim poziomie żeby sprzęt miał realny wpływ na wynik. Jeżeli dobrze dobierzemy rozmiar i rower będzie wygodny to zawsze będzie szybszy od takiego, na którym się źle czujemy. Ten, który nam się bardziej podoba chętniej będziemy używać (i o niego dbać). A to co ma przykręcone do ramy to jest trochę drugorzędne. Fajnie mieć wszystko co najlepsze i o ile budżet pozwala to pewnie, go for it ale doświadczenie pokazuje, że doktoryzowanie się w tych kwestiach nie ma sensu. I tak sporo części w trakcie eksploatacji wymienisz bo takie będziesz miał widzimisie albo się spsuje (AXS pewnie szybciej niż GRX na lince).4 punkty
-
Przeglądam archiwa i aż się za głowę złapałem. Od dłuższego czasu miałem wrażenie, że jestem śledzony i oto dowód - drony złapane przypadkowo na zdjęciu. Wyglądają na takie z działu kadr, wysłane w celu sprawdzenia, czy na urlopie na pewno odpoczywam, a nie robię np. remontu mieszkania - jak na prawdziwego Polaka przystało.3 punkty
-
W obu przypadkach masz do czynienia z wysokiej klasy produktem dla entuzjastów. W obu przypadkach jest to dojrzała konstrukcja. Możesz rzucić kostką i sobie wybrać, bo oba będą dobre. Poza tym oboje wiemy, że wytrzymasz miesiac/dwa zanim nie zaczniesz zmieniać i kombinować z osprzętem, więc aktualna rozkmina i tak nie ma większej wagi. Za to na malowanie będiesz patrzeć przez... no conajmiej miesiące, jeżeli nie lata.2 punkty
-
@marcesco Wybór nie jest trudny. Jeżeli nie potrafisz zdecydować, to znaczy, że to nie ma znaczenia.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Nie, pierwszy raz je widzę na oczy. Ale już widzę, że mi się nie podobają Klapa zakrywająca linki od boa. To co napisałem, jeździłem w butach z klapą i okazało się to klapą 😅 @Eathan gdyby Ci porobiły to szukaj jakiś zamienników, a ten zestaw "naprawczy" od Shimano sobie daruj. Nie dość, że są za krótki to jeszcze mają laminat na końcu który i tak trzeba obciąć, bo przecież robi się tam pętelkę żeby zacisk nie zjechał. U mnie po wymianie ledwo dało się but włożyć, a potem okazało się, że na tych nowych zacisk nie trzyma i zsuwa się na sam koniec do pętli ....1 punkt
-
Błotniki są pierwsza klasa i do tego mikrobagażnik na sakwy. Markowe opony, lampki, wygodne (dla mnie) siodełko - wszystko lux. I to tego rama jest dostosowana do konwersji na pasek zębaty, co już zrobiłem (podwajając wartość roweru). Nawet są skręcane chwyty i suport z zewnętrznymi łożyskami. Jako rower miejski - okazja.1 punkt
-
To od razu rób licencję UCI Sorry, nie mogłem się powstrzymać1 punkt
-
Judy ma dwie komory powietrzne a tłumik mc odpowiada 1:1 tłumikowi abs+.1 punkt
-
@chudzinki to się nazywa: "wylać dziecko z kąpielą"... Przed 20 maja 2021 definicja pieszego nic nie mówiła o UWR, bo w ustawie nie było nawet wzmianki o hulajnogach elektrycznych, UTO i wymyślonych przy okazji tej nowelizacji UWR właśnie (jakby wrotki, rolki, zwykłe hulajnogi albo nartorolki potrzebowały specjalnego określenia 🙂), więc można było założyć, że ktoś np. na rolkach to dalej pieszy - po prostu wpisywał się w definicję ustawową: pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej Zmiany wprowadzone pod publikę i jakoś niby porządkujące cały chaos z hulajnogami elektrycznymi i UTO dopisały także nowe pojęcie - UWR. Od tego momentu definicja pieszego zawiera już wzmiankę o UWR (tylko nie tak, jakbyśmy chcieli - skoro pieszym jest wyłącznie osoba prowadząca/pchająca/ciągnąca UWR, to już korzystająca z tego UWR pieszym uznana być nie może... pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, hulajnogę elektryczną, urządzenie transportu osobistego, urządzenie wspomagające ruch, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także dziecko w wieku do 10 lat kierujące rowerem pod opieką osoby dorosłej Niestety światli ustawodawcy zapomnieli gdzie indziej określić, co taka osoba korzystająca z UWR może, a czego nie... Zrobili to w przypadku hulajnóg elektrycznych i uto, ale niestety nie w przypadku UWR, więc mamy lukę, gdzie widać wyraźnie, że gość na rolkach pieszym nie jest, ale też nie ma słowa, kim jest i co może, a czego nie... To trochę jak babol z hulajnogami elektrycznymi, które zaraz po tej nowelizacji (mimo ogłaszanych w mediach haseł) nagle mogły jeździć wszędzie (w tym na jezdniach, gdzie obowiązuje dopuszczalna prędkość pow. 30 lm/godz.) - wszystko przez zagmatwaną konstrukcję wykluczających się przepisów. Tylko, że ten babol (po cichu) załatano i teraz jest tak, jak na konferencjach od początku głoszono, a babola z UWR niestety nikt nie ruszył do dziś... Oczywiście i tak ostatecznie sąd może uznać, że taki "analogowy użytkownik hulajnogi" to pieszy i w ten sposób procedować konkretną sprawę, tylko to powinno wprost wynikać z ustawy, a nie z jednostkowej interpretacji.1 punkt
-
MZ głównie stąd, że RS ma spory kawałek tortu OEM i każdy go zna, a Manitou to nisza. Na Markhorze nie jeździłem, ale tłumik ABS ma dobre opinie.1 punkt
-
To właśnie miałem na mysli. Nowy rower w cenie trzech - czterech serwisów.1 punkt
-
@lukaso_g - miałem sh*tmano MW-501, potem MW-701 - nazwa celowo przekręcona, bo tak oceniam te buty w kwestii ich "zimowości" W 501 porobiły się purchle na sznurówce, nowe przysłane - fabrycznie za krótkie. Farsa? Żenada? O tym, że w nich marzną palce po godzinie przy 1-2 stopniach już nie muszę mówić? W MW-701 - też marzną palce - i czasowo może kwadrans później niż w 501. Ponadto: kołnierz buta z materiału chłonącego wodę - bomba rozwiązanie ! jeździsz w deszczowe dni i zastanawiasz się jakim cudem masz mokro w środku buta? Bo ten kołnierz zbiera wodę, przekazuję ją na skarpetkę, a ta już dalej moknie cała. Do tego - pęknięcie na tej klapie od zew krawędzi prostopadle do środka z 1.5-2cm. Rzepy które ledwo co trzymają. W tym roku wymieniłem w jednym bucie na nowe - kupiłem zwykłe rzepy za 2zł / 1m - przykleiłem klejem do tkanin na te stare ( klej wygląda mi na jakiś butapreno-podobny ) NIE POLECAM. W 501 przejechałem 5261 km, W 701 - 13770 km - był czas na wyrobienie sobie o nich opinii. @Lextalionis - od kilku dni jeżdżę właśnie w tych Rogelli - ROGELLI Artic MTB R-1000 - ale to jeszcze zdecydowanie za wcześnie by wystawiać im opinie Jeśli coś mogę poradzić - kupujcie buty które mają konstrukcje "but w bucie" - czyli tak jak np te Rogelli gdzie zewnętrzna warstwa stanowi pokrowiec antydeszczowy/wiatrowy, a w środku jest właściwy but którego zadaniem jest utrzymanie ciepła. Podobną konstrukcję mają Giro Blaze . Żadnych butów z "klapami" jak np MW-701/702 - to przez te klapy ucieka ciepło1 punkt
-
Giant Trance 1, ale tylko XL https://www.pepper.pl/promocje/rower-full-giant-trance-1-xl-fox-34-float-performance-130mm-naped-slx-1x12-11641921 punkt
-
Bo żeby dyskutować, to trzeba posiadać odpowiednią wiedze : ) No to Cie oświecę Na Ali wystawiają się producenci którzy już są " te 20 lat" na rynku, oferujący swe produkty " właśnie w takich cenach" Na tym jeździ pół światu, ba nawet jeżdżą teamy , czy wielu zawodników. Tylko , żeby o pewnych rzeczach wiedzieć to trzeba chcieć wiedzieć Nie trudno się domyślić , ze mowa o Elitach i CSC-kach. Tak , na tym tez trzaskam zawody po "uebach" Ale lecisz grupą i przeskakuje jeleń, czy ładujesz się w krater. Lecisz na ryj i usypuje się kupa O właśnie to A teraz do tematu Używam np tej kierownicy od wielu tys km, jeżdżone po kamiorach itd.. Używam, bo wiem, że to konkretny producent i nic się z tym nie stanie, a wykonanie jest naprawdę spoko1 punkt
-
Ale są dwie wersje bębenka HG które w przestrzeni handlowej nie mają rozróznienia. Klasyczny o szerokości ~34.5mm oraz szosowy o szerokości ~36mm. Tu masz frezowaną: https://pl.aliexpress.com/item/1005006994926175.html1 punkt
-
Tak patrzyłem na Bike24, ale nie ma rozmiaru (dla mnie idealna jest S-ka). Poza tym ceny są dokładnie jak u nas (w Kato i Krakowie jest kilka S-ek z rocznika 2025/2026) a nawet drożej o kilka złotych.1 punkt
-
@marcesco Silex 7000 to już chyba nowa odsłona. W każdym razie w cenie 10k można kupić Scotta Addict na GRX 1x12. Moim zdaniem o niebo ładniejszy. Wygodny bardzo. Dokładając kilka złotych (2k) można mieć tego samego Addicta na Rivalu 1x12. Jeździłem i ten rower był dla mnie mega wygodny. Co ciekawe nawet ten GRX 1x12 jest fabrycznie lżejszy od Silexa 7000. Cube - byłem w SkiTeam ale oni tam mają wywalone na wszystko. Aktualnie są skupieni na nartach. Na stanie brak NuRoadów na 2026. Oglądałem jakiś poprzedni model, ale na żywo wyglądał tak pospolicie... Jak klasyczna szosa. Zero tego pazura gravelowego a mnie np. podobają się grubsze rurki na dole. Bianchi - niby fajny, ale Impulso jest tylko 2x i odpada. Arcadex jest 1x ale "szaleństwo" kolorystyczne powoduje, że nie zerkam w tę stronę. "Celeste" zdecydowanie nie a złoty zbyt skromny W sobotę rundka po sklepach była. Poza tym cały weekend grzebałem po sieci. Coś tam mi to dało bo: skreśliłem Meridę, przeszedł mi wielki zapadł do Cube, chciałbym zobaczyć zanim kupię. Tyle, że to będzie nie wcześniej niż w marcu i mam pewne obawy, że wtedy skończą się okazje na inne maszyny, odpadła Orbea - nowa z uwagi na garb na dolnej rurze, stara z uwagi na miejsce na oponę z tyłu, spadł zapadł do budowy "chińczyka" - nadal kusi, ale już nie aż tak. Lista się nieco skróciła i teraz mam taką rozkminę: Trek Checkpoint SL 5 Plusy + ma fajne malowanie, + obok mnie jest fizycznie na miejscu jest odpowiedni rozmiar i wersja na miksie Force (klamki + przerzutka) i APEX (korba). Normalnie całość to APEX, + ma schowek, + mnogość i dopasowanie różnych akcesoriów (np. torby), + UDH, Minusy - koła do wymiany na JUŻ - waga, która na dzień dobry wynosi 9,5 kg. Tutaj na dzień dobry mam 13k więc dokupienie kół (nawet chińczyka to ponad budżet jakiś gdzieś tam się urodził). Scott Addict Gravel Plusy + wizualnie bardziej mi się podoba niż Trek, + domyślnie nawet na mechanicznym GRX waży mniej niż Trek, na Rivalu jest jeszcze lżejszy, do tego każdy jest lżejszy od tego co mam obecnie, + większy wybór malowań, + UDH dla modeli 2026, Minusy - brak schowka, ale powoli godzę się, że da się bez niego żyć Budżetowo te rowery to 11-12k. Tańszy ma GRX 1x12, droższy to pełen Rival 1x12 AXS. Czyli poniżej budżetu. Właściwie ten Scott podsunięty przez @chrismel stał się mocny kandydatem. Może nie wersja 1x13 (16k nie dam wg. polskich cen, u Niemca nie wiadomo kiedy będzie). Dlatego zastanawiam się nad wersją: GRX 1x12 - kaseta 10-45 i blat 40 Rival 1x12 XPLR - kaseta 10-44 i blat 42 Mechanikę znam, ogarniam sam. Z elektroniką nie miałem styczność.1 punkt
-
1 punkt
-
już widzę tych mistrzów kierownicy, którzy mają pod nogą ABS lepszy niż samochodowy, z poślizgu lepiej wyprowadzają niż ESP i lepiej biegi zmieniają niż DSG. Mi 4 litery kilka razy alarm kolizyjny uratował, gdy ktoś gwałtownie przede mną hamował w słabej widoczności. Byłem zdziwiony czemu mój mi hamuje gwałtownie i piszczy, a po chwili mu dziękowałem. NIE masz szans na tak szybką reakcję. ESP na śliskiej drodze takie cuda czyni, że czapki z głów. DSG oszczędza paliwo i czyni jazdę po prostu mega wygodną, do tego masz manetki i tryby, więc możesz sobie też pozmieniać jak masz ochotę. Prowadzenie po torze (Line assist), alarm martwego pola, alarm ruchu poprzecznego - to już są normy. Można sobie zakłamywać rzeczywistość, ale nie ma powrotu do archaizmów, bo jest i bezpieczniej i wygodniej.1 punkt
-
1 punkt
-
Jeszcze wbrew pozoru, jakby się niektórym wydawało, to pieszy na jezdni ma znikome prawa. W praktyce dobrze to widać przy drogach gdzie jest większe natężenie ruch ,brak chodników i "wydeptane ścieżki" przez mieszkańców("pokrzywdzonych" przez system i brak infrastruktury) - piesi ustępują pierwszeństwa pojazdom, używają właśnie pobocza. Czyli w praktyce taka jazda(lewą stroną) nie była by zbyt płynna. Jeszcze artykuł - rolki, wrotki, deskorolki. A historycznie, w przeszłości to przepisy powstawał jak była potrzeba przy wzroście ruchu, gdzie były pojazd, piesi i rowery, nikt nie myślał o innych urządzeniach do transportu, który można było by używać do transportu. Jakby użytkowników "zwykłych hulajnóg" było by co najmniej tyle co rowerzystów to przepisy by się(może) pozmieniały1 punkt
-
1 punkt
-
Ja tam wole jednak 2 blaty. Połączenie 11-34 przy blacie 48-31 i mam to czego oczekuje, na podjazdach nie ma problemu i też na szybkich odcinkach nie czuje za bardzo dziur, kultura pracy jest lepsza dla mnie i tyle . Żeby nie było, jedno-blata też posiadam w konfiguracji 10-51 i 44 tarcza i jest to dobre połączenie dla... miejskiej jazdy/komunikacyjnej .1 punkt
-
1 punkt
-
10-45 daje tylko lepsze stopniowanie przy niższych prędkościach. Początek, czyli tragiczne wg. mnie 10-12-14-16-18-21 jest taki sam. To jest dobre stopniowanie ale do MTB. Do gravela jak dla mnie dramat. Po pierwsze skok 18-21 wypada w najczęściej używanym zakresie. Po drugie przy wyższych prędkościach mamy skok o 20%. Czyli jedziesz 40 km/h, chcesz trochę przyspieszyć i żeby zachować zbliżoną kadencję powinieneś zacząć jechać prawie 50 km/h. Dlatego jak dla mnie są tylko 2 opcje. 2x12 albo 1x13. Przy 1x12 powinni zejść z rozpiętością do około 400% i wtedy jest kilka kombinacji bez takich dziur w kasecie. No ale Shimano takich kaset nie ma i nie zapowiada się żeby zrobiło. Zamiast tego wymyślili 9-45 z pewnie praktycznie bezużyteczną 9-ką. PS. 11-42 11s jest dość przyjemną kasetą. Masz tam przede wszystkim 15-17-19-21 co osobiście jest moim ulubionym fragmentem. Skoki są wyraźnie zauważalne ale nie mam wrażenia że są dziury w przełożeniach.1 punkt
-
Na pewno chcesz mieć kasetę 10-51 ? W zeszłym roku jeździłem na niej w Alpach. Założyłem z konieczności (zakres przełożeń). Po powrocie stwierdziłem że nigdy więcej. W tym roku (znów Alpy) jako że nie miałem alternatywy a nie chciałem wydawać pieniążków na kolejną modernizację roweru ponownie ją założyłem. I naprawdę nigdy więcej. Sam zaczynam się przymierzać do wymiany gravela i po przemyślaniach doszedłem do wniosku że 2x nie chcę a jak 1x to na chwilę obecną wchodzi w grę tylko i wyłącznie SRAM 1X13. Z tego co znalazłem dla siebie najbardziej podchodzi mi nowy Scott Addict Gravel 20: https://www.bike-discount.de/en/scott-addict-gravel-20-3 jeżeli będzie dostępny faktycznie w tej cenie czyli €3,119.20. Rzuć okiem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
To nie jes Keine Grenzen tylko Žádné Hranice Bo to jest Keine Grenzen1 punkt
-
1 punkt
-
"Dawaj z nami. Jeździć nie możesz, ale masz aparat, przydasz się." I tak właśnie zostałem przydasiem.1 punkt
-
Z archiwum X. - Ej, mówiłem Ci, żeby nie opierać rowerów jeden o drugi na skraju urwiska. - Wiem... Ale patrz, jak ładnie spadają. - A czemu tu leży kask Tomka?? - Aaaa, czyli to nie jastrząb tam pikował...1 punkt
-
Trzeba się przestać udzielać dla zdrowa psychicznego i piszę to serio bo jak widać na dziś bez pełnego zawiasu, myk myków, elektroniki i super płaskiego kąta na główce, który zresztą nie wiele wnosi w HT to nie ma co się brać za zakupy. Nadal wielu nie trybi, że bez umiejętności, odpowiednich opon czy ogólnie kół nawet na najtrudniejszych trasach xco to są tylko cyferki, świecidełka i nic ponad to. Ludzie, którzy się ścigają mają doświadczenie raczej rzadko szukają porad na forach wiec w zdecydowanej większości jest strzelane z armaty do wróbla w kwestii wyborów.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
