Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 26.05.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
8 punktów
-
Bo trzeba przetestować zdolności fotograficzne nowego telefonu...7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
Koszyk na bidon w kolorze napisu na ramie do nowej zabawki 😁5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
@spidelli => 50.19594411532416, 19.829189323219254 Małopolska, Ojcowski Park Narodowy, brama krakowska. Wczoraj sobie strzeliłem wycieczkę z dworca w Krakowie przez Ojców, Skałę, Sułoszową (mega trasa przez piękne tereny), Pustynie Błędowską, Pogorie do Katowic. Na fotce fragment drogi przez Sołuszową. Pola, pagórki, piękny asfalt. Unia zbudowała drogi dojazdowe do pól i poza maszynami rolniczymi w sezonie to nic tam nie jeździ4 punkty
-
A ja z żoną odbyłem weekendową „wyprawę”. W sobotę z Warszawy lasami do Wilgi przez Otwock, w Wildze nocleg, a w niedzielę powrót przez Górę Kalwarię i Gassy. W sobotę piach, w niedzielę sady i szum szosowców na szosie. Razem 132km. Bywało ciężko i bywało szybko.4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Wczoraj bawiłem się na podwórku u @Dokumosa. No kurcze powiem, że fajnie było. Już dawno się tak świetnie nie bawiłem na rowerze. No i mud-skill poszedł level up3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Zagłębie rowerowe na okeciu to jedyna droga, Centrum+Decathlon, w innych sklepach jest po 5 modeli na krzyż (i to jest już duży wybór). Zostaje kupowanie i zwracanie, dobrze wybrać lepszy sklep żeby nie marudzili przy zwrotach. Żona przyjęła inna taktykę, rozmiarówka jest właściwie identyczna w obrębie jednej marki, krój dość podobny albo wręcz identyczny. Przymierzała buty, przypasowało Northvawe, ustaliła rozmiar, kupiła inny model na tej podstawie i weszło.2 punkty
-
2 punkty
-
Tak, te tarcze Clarks może i są te same, ale te z filmu powyżej używane są z właściwymi klockami, czyli wąskimi a nie tak jak u Ciebie z szerokimi. (Zdjęcie porównawcze poniżej, ślad po klockach) Cytowany przez Ciebie kolega Tobo jeździł na tarczach Shimano a nie Clarks, Shimano w połowie nie są tak ażurowe jak te Clarks-y, także chłopie ogarnij się i zrób to jak należy, tak jak radzą ludzie z dużo większym doświadczeniem niż twoje.2 punkty
-
Czas zmienic hobby Ja w sobote pojezdzilem w sobote rano po mazowieckich wsiach (80km). 30 lat temu w maju o 7 godzinie wies tetnila zyciem, wokol slychac bylo specyficzyny gwar gospodarstw zaczynajacych prace. Jachalem od 6 do 10:30, dokola cisza i spokoj. Okolo 8:30 pojawily sie samochody i zrobilo sie mniej przyjemnie.2 punkty
-
Niech wreszcie otworzą te galerie handlowe w niedziele...2 punkty
-
Hej, trochę zeszło zanim się finalnie zdecydowałem i potestowałem. Kończąc temat, finalnie wybrałem Schwalbe Thunder Burt 29x2.1 Addix Speed. Był to strzał w dziesiątkę, mega szybkie, Merida powinna dostać w nos za wpakowanie Ikonów do tego roweru. Nie wiedziałem że będzie taka różnica w prędkości, a jest naprawdę spora. Przyczepność bez zastrzeżeń, jestem bardzo zadowolony Dzięki za pomoc w wyborze i przekonanie do zwiększenia budżetu, opłaciło się2 punkty
-
Napisze parę słów bo zelektryfikowałem damkę Krossa. Graty: silnik tongsheng tsdz2b 250W 1068zł akumulatory 10x 5000mAh Samsung ok 180Wh- 105zł balanser 10s 54zł ładowarka 42V 69zł Całość wyszła poniżej 1400zł Ogniwa zgrzewałem samodzielnie. Zasięg na pagórkowatym pomorskim terenie to 20km na 100% wspomaganiu (totalna głupota, bo to nie rower tylko motrower jest) Zasieg na wspomaganiu w zakresie 1-3 to ok 30-40km Regulacja jest 1-5, ale sens mają 1-3 bo 4-5 robią z roweru "motorower" 250W motor nawet chłopa 100kg ciągnie jak rakieta do 25km/h Manetki nie montowałem bo potrzebna jak dziura w gaciach. Czujnik hamulca (hallotron i magnes) dodatkowo zabezpieczony koszulką termokruczliwą Ogarnięcia wymagają jeszcze kable, więc będzie wyglądał trochę lepiej, ale uważam, że wyszło całkiem zgrabnie. Aku w torbie podsiodłowej. Jeżeli ktoś uważa, że potrzebuje więcej niż 500W mocy to mu serdecznie współczuję. Manetki tez mu współczuję. To są rzeczy absolutnie zbędne. PS Z ciekawostek jak pedałujemy do tyłu, to łańcuch się nie rusza. Ma walk assist i działa to dobrze, trzeba trzymać przycisk, żeby jechał. Pracuje bardzo cicho, nie gorzej niż markowa yamaha z którą miałem styczność.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Jeśli ktoś nie podjedzie górki na 42-45 to może być, że więcej jak 38 z przodu mu nie jest potrzebne na płaskim (jakieś 38km/h 38-11 przy 80rpm) ...autora już tu nie ma2 punkty
-
Wave to jest to samo co Proeco, o którym pisałem wcześniej. Z tych dwóch wolałbym Rometa.1 punkt
-
@konradwat Northwave mam 43, Shimano 44. NW ma lekki luz w palcach, Shimano podobnie, ale luz jest ciut mniejszy.1 punkt
-
@konradwat Northwave w mnie też ma problem z trzymaniem pięty. Jeździłem w Rebelach i były super, ale ta pięta. Jak wsiadłem w Shimano to pięta się trzyma jak złoto. Teraz awaryjnie wróciłem do Rebeli (pękły mi Shimano) i po 1 jeździe doszedłem do wniosku, że zamawiam nowe Shimano. Nie mam cierpliwości. Co ciekawe nawet nie pomaga ten materiał, który dają do zapiętka (w jedną stronę ma blokować podnoszenia pięty). Mierząc sporo innych butów natykałem się na inny problem. Rozmiar dobrany OK i buty albo były wąskie w miejscu, gdzie zaczynają się palce albo gniotły mnie w duży palec.1 punkt
-
Kolega tobo w linkowanym przeze mnie wątku szeroko opisał swoje doświadczenia i stanowisko w kwestii używania wąskich tarcz z szerokimi klockami (i generalnie komponentów niededykowanych): Zakładając że trzymamy się "zaleceń producenta" do hamulców shimano powinieneś wkładać wyłącznie klocki shimano. Czyli dwa rodzaje do wyższych modeli, metal i żywica, jeden rodzaj do niższych. Używasz wyłącznie klocków dedykowanych? Ja nie, zamieniam je w nowych hamulcach od razu na coś co wg mnie działa lepiej. Jeśli klocek wystaje i nic z tego powodu się nie dzieje (tu nie ma że się da lub nie da), wg mnie przy moim użytkowaniu niczego nie zauważyłem, to nie widzę powodu żeby tego nie powiedzieć tutaj. I jeszcze coś: tarcza centerline plus hamulce i klocki srama (level, guide, code, więc każde) - w dedykowanych zestawach klocki łapią żebra tarczy. Da się czy się nie da? Skoro sram nie widzi problemu, shimano widzi, ja nie widzę to dwie vs jedna opinia = mój wybór i przekonanie że nie jest to żaden problem. Jeśli zapytasz jaki klucz dynamometryczny kupić i czy go używać to ci powiem że we własnym przypadku nigdy go nie używałem, nie używam i nie będę, mimo że mam 3. Bo mi się nie chce i nie uważam tego za potrzebne. Wszystkie newralgiczne śruby w rowerach klientów dokręcam kluczami. Takie mam podejście. (...) Jeśli shimano jest za wąska do szerokich klocków shimano, i tarcza centerline jest za wąska do szerokich klocków shimano to równocześnie tarcza sram centerline jest za wąska do klocków sram. Więc jeśli tarcza sram jest za wąska do klocków sram a mimo tego nadal wg producenta nie wynika z tego nic niebezpiecznego to mogę przyjąć, po kilkukunastu latach używania za wąskich tarcz z za szerokimi klockami że realnie nic z tego nie wynika co byłoby możliwe do uznania za niebezpieczne. Więc: w moich hamulcach używam takich kombinacji jakie uznaję za pasujące a w rowerach klientów stosuję wyłącznie kombinacje prawilne. Więc jeśli ktoś czytać nie chce co napisałem to nie jest mój problem. Przeczytaj jeszcze raz cały wątek:1 punkt
-
10-14 A co do pustyni, to tak, w weekendy zdecydowanie należy unikać, chyba, że wcześnie rano, albo późno wieczorem:)1 punkt
-
@Maciorra w tygodniu nie byłem założyłem, że będzie ruch do pól. Jak będą żniwa to pewnie będzie jeszcze większy przez cały tydzień. Co do rowerzystów to wczoraj mijałem tam dosłownie 4 osoby i to wszystko. Poza tym jedno auto pana, który latał samochodem i drugie jakieś ekipy kręcącej teledysk. A Ojców pusty. Byłem przed 9 rano, wszystko pozamykane, ludzi spotkałem dosłownie kilkoro na całym odcinku. Najwięcej przy kościółku na wodzie i przy zamku Pieskowa Skała.1 punkt
-
@CoolBreezeOne Tarcze XT wyglądają beznadziejnie - od początku mam skojarzenie z rodzajem papierowej błony... PS też mam takie1 punkt
-
W dedykowanym wątku o rowerach w PKP zadeklarowałem się jako zwolennik samochodu ale ostatnio rozmawiałem z żoną, że chyba zaczniemy uskuteczniać takie one-way-ticket tripy z powrotem rowerami do domu.... Generalnie jazdy asfaltem po najbliżej okolicy to już odruch wymiotny, jeszcze gravelowanie pozwala odkryć zupełnie nowe szlaki w okolicy ale ostatnio mam spore problemy z mobilizacją na rower1 punkt
-
@Eathan tu można polemizować, bo w weekendy samochodów i maszyn rolniczych b. mało, ale rowerzystów zawsze tam spotykam na pęczki. Miejscówka bardzo fajna. No i w ogóle fajną miałeś trasę:)1 punkt
-
Hmmm, wrażenia wymagają dłuższego tłumaczenia. Po pierwsze rower mi się zaiście podoba i to najważniejsza jego cecha - wchodzę do garażu, patrzę na niego i od razu żałuję, że nigdzie na nim nie jadę, bo akurat robię coś innego, a jeśli wchodzę do garażu, bo jadę na rower, to jak na niego spojrzę to utwierdzam się w przekonaniu, że to dobra decyzja Moje wrażenia niestety potrafię jedynie odnieść do poprzedniego MTB, bo innych doświadczeń nie mam. 1. Rower jest sztywny, najmniejszy ruch kierownicą powoduje zmianę kierunku jazdy, nazwałbym to responsywnością. Początkowo trochę to przeszkadzało, teraz to lubię. 2. Rower nie ma amora, co po pierwszej jeździe czułem w nadgarstkach, po prostu trzeba przestawić umysł i inaczej trzymać kierownicę - więcej amortyzować rękami. Teraz, po 1100 km nie czuję potrzeby wracania do amortyzatora. 3. Rower jest masywny, nie boję się wjechać w cokolwiek, a od kiedy przeszedłem na wosk - nie boję się też piasku (żart). 4. Deore XT działa wybornie, uwielbiam zmieniać biegi, a od kiedy odkryłem zrzucanie biegów zarówno ruchem manetki w przód jak i w tył, to jeszcze bardziej mi się podoba, hyhy. 5. Tarcze 180 - super, z przodu wrzuciłem klocki metaliczne, ale szczerze mówiąc tylnemu hamulcowi też wiele nie brakuje, w każdym razie blokuje koło bez problemu, więc nie wiem, co jeszcze mógłbym osiągnąć. Abstrakcyjnie nie lubiłem hydraulików w rowerze i mam, co chciałem. Trzeba mocniej cisnąć klamkę, ale skuteczność jest ok. 6. Rower jest szybszy, z przodu 46 daje radę, a moja noga jeszcze też daje radę. Najmniejszą zębatkę wymieniłem z 26z na 24z i dobrze mi z tym, mimo to na Szlaku Wokół Tatr i tak trafiałem na podjazdy, gdzie wykorzystywałem maksimum moich możliwości, krótkich bo krótkich, ale było naprawdę ostro. Na 26z chyba bym musiał pchać. 7. Ładowanie z piasty działa zaiście i na stronie Decathlona pisali bzdury, że trzeba jechać 21 km/h, bo do tego momentu działają tylko lampki, u mnie ładowanie telefonu działa od ok. 8 km/h, ale działa albo lampka, albo ładowarka. Paradoksalnie taka pierdoła jak prądnica w piaście to też mały plusik, nie myślę, czy naładowałem lampki, czy mi wystarczy prądu, po prostu wsiadam i jadę. 8. Obręcze kół sztywne, zerowe bicie po wielu dziurach i krawężnikach z 2 sakwami. Minusy (półżartem): 1. Rower jest nowy, lakier jest idealny, to wada, bo będzie teraz tylko gorzej i to przeze mnie, pierwsze obcierki od linki zabezpieczającej pod sklepem na główce ramy już są. 2. Grube rurki bagażników są super, bo są mega sztywne, ale gołe haki sakw je rysują, a nic nie wejdzie między hak a rurkę, wejdzie co najwyżej 1-2 warstwy taśmy, które zaraz zostają zdarte, przydałaby się jakaś taśma kevlarowa czy coś, nie mam pojęcia jak to usprawnić. 3. Niestety nie wchodzi mi butelka 1,5litra pod rurą skośną, bo jest krótsza odległość między nią a przednim kołem, jest to o tyle kłopotliwe, że miałem szybko dostępną butelkę w mocowaniu Topeak Modula, brakuje mi tego bardzo, bo wyjęcie butelki z sakwy to nie to samo - JEŚLI KTOŚ MA JAKIŚ POMYSŁ NA MOCOWANIE BUTELKI 1,5L NA ZEWNĄTRZ SAKWY TO OZŁOCĘ!!! Pierwszym pomysłem było mocowania na górze rury poziomej, ale przy zsiadaniu ubijam sobie jajka o butelkę i jest niesympatycznie 4. Przeczytałem w komentarzach na stronie Decathlonu, że były nieprawidłowo założone taśmy na obręczach kół i faktycznie, nie przyłożył się ktoś do montażu, ale nic złego to nie powodowało, wymieniłem je. Reasumując nie żałuję decyzji, drugi raz zrobiłbym to samo, a po obniżce ceny o tysiąc złotych w następnym dniu roboczym od mojego zakupu - zrobiłbym to zwłaszcza. Fajnie jest mieć rower kupiony świadomie i się z niego cieszyć. Aktualny konfig w zał.1 punkt
-
Po co Ci taka moc?! 250W tongsheng idzie już jak "rakieta" Będziesz rejestrował jako motorower bo moc nieprzepisowa na rower?1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@clavdivs, nie rozpoznam... Bez wagi ani rusz! Nawet przy kurierze ważę sam rower i z opakowaniem. Kiedyś też nie zwracałem takiej uwagi na kg, ale wyrosłem z tego 🙂. A serio - co jest takiego niezwykłego w Unibike, że jest synonimem jakości i niezawodności? Sam kiedyś miałem Vipera i chciałem się dowiedzieć. Teraz mam Thoughroada z oryginalnymi kołami, przerobionym na 1x10 i jakoś nie widzę tych problemów z piastami, szprychami ani sztycą. Hamulce oryginalne MT 200, które są całkowicie wystarczające do mojej, na pewno nie wolnej, jazdy. Póki co jeden tu pisał żeby dla komfortu w Unibike wybrać mniejszy rozmiar, bo ramy jakieś takie dziwne ☺️. Odnośnie Fulcrum jeżeli ktoś się tak bardzo martwi to o ile będzie w ogóle konieczność to wszystkie części ma Fitwheels. A to się okaże po jakimś czasie.1 punkt
-
Jak już to ze względu na kolor roweru!!! Bo wiadomo, że czerwone są szybsze!!! Sorry Admin, nie mogłem się powstrzymać nawet oficjalnie ostrzeżony o zagrożeniu banem1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Czy w EE2 można ustawić częstotliwość rejestrowania śladu? W eTreksie coś podobnego było. Bo po pierwsze, jadę na Pomorską 500 i nie wiem czy zapisywać dziennie ślad, pewnie tak. A druga sprawa, dziś dostałem komunikat na connect.garmin.com że nie można wyeksportować pliku gpx bo jest za duży. Powtórzyłem operację i wypluł plik 2,3 MB. Za duży to byłby 20, 50 MB a nie 2 MB.1 punkt
-
Takie pompki mają na tyle małe objętości, że da się wystarczająco precyzyjnie napompować. W razie co masz zawór, którym możesz popuścić. No i rower, to nie apteka, jeżeli zamiast 95 nabijesz 93, to zasadniczej różnicy nie będzie.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00