Skocz do zawartości

boogeyman

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    348
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marek
  • Skąd
    Poznań

Ostatnie wizyty

5 903 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika boogeyman

Znachor

Znachor (6/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

44

Reputacja

  1. Dobra, sprawa wyjaśniona, korba nie weszła mi do końca. Po dobiciu ręką weszła jeszcze jakieś 2mm i teraz kręci się tak jak powinno
  2. Oki, dzięki, to nie takim razie poprawie przed wyjazdem
  3. Siemka, Dla porządku, korba M4100-2, suport MT500. Korby HTII ściągałem niezliczoną liczbę razy i dzisiaj zgłupiałem Wymieniam blat, składam wszystko zgodnie z kolejnością (czyli najpierw nakrętka, potem ten plastik i na końcu śruby), chcę zakręcić korbą i co? Zrobi mały obrót i stop. Jakiegoś dużego oporu nie ma, ale jestem pewien że korby kręciły się zawsze luźno i spokojnie parę obrotów wykonały. Przy dokręceniu nie zgodnie ze sztuką, czyli najpierw śrubki, potem nakrętka jest ok, kręci się bez oporów. Tak jakby nakrętka za mocno dociagala (używam tylko ręki). Może tak ma być? Ten egzemplarz pierwszy raz w serwisie, wcześniej głównie na BB52 lub podobnych miałem korby, może Press fit tak ma? Nie jechałem jeszcze, wolę najpierw dopytać
  4. To co jest wyżej na mega tylko ściągasz i wrzucasz. BTW, ostatnio miałem okazję przetestować bsc300 na Duchu Puszczy. No i generalnie było ok, ale dwa razy tak jakby ślad się wyłączył. Tj zero powiadomień, nie widzę śladu ale wskaźnik na mapce się przesuwa więc GPS działa (nie mam czujnika prędkości, w aktywności też brak anomalii). Jak oddalilem to ślad był widoczny dopiero w widoku całości. Za pierwszym razem zostawiłem i po czasie się naprawił. Za drugim razem załadowałem ślad na nowo i było ok. Gdyby gubił GPS to rozumiem, ale z tym śladem trochę dziwne. Ale chyba nie tylko igpsport miał problem, widzę że ktoś stoi na poboczu, pytam czy ok. A on że tak, tylko **** garmina 😅
  5. Hej, trochę zeszło zanim się finalnie zdecydowałem i potestowałem. Kończąc temat, finalnie wybrałem Schwalbe Thunder Burt 29x2.1 Addix Speed. Był to strzał w dziesiątkę, mega szybkie, Merida powinna dostać w nos za wpakowanie Ikonów do tego roweru. Nie wiedziałem że będzie taka różnica w prędkości, a jest naprawdę spora. Przyczepność bez zastrzeżeń, jestem bardzo zadowolony Dzięki za pomoc w wyborze i przekonanie do zwiększenia budżetu, opłaciło się
  6. O tym zamieszaniu z korbą teraz dopiero się dowiedziałem jak szukałem info w necie na temat konwersji. Jaką mam to szczerzę mówiąc nie mam pojęcia, ale z przerzutkami nigdy nie miałem problemu. Regulacja raz w sezonie i śmiga, więc może mam dobrą? Teraz to i tak nie ma znaczenia, po roku nikt mi raczej nie wymieni. A co do 500, to prawdę mówiąc trochę jednak żałuję że jej nie wybrałem. Rower i tak brałem na raty, więc różnica byłaby żadna. Ale uznałem że amor wymienię sobie sam na taki jak chcę, lepszy od tego markhora. No ale dobrze mi się jeździło (przesiadka z merridy matts 500, 2005 :D) więc jakoś temat się rozmył. A tym roku z kasą ciężko, a taki amorek to już swoje będzie kosztował. Tak więc ciągle jeżdżę z tym klocem z przodu. No ale trudno, jak w końcu się go zmieni to znowu będą wpadać PR na stravie 🤣
  7. @wr81 Również pozdrawiam i zazdroszczę koloru mi się nie udało trafić, był jedynie w jakimś lewym sklepie to nie ryzykowałem Ja postawiłem na Thunder Burty i prawdę mówiąc mega się zdziwiłem jaka jest różnica. Zwykłą Deorkę kolega wyżej linkował, ale to 38-26, a nie 24. Zębatki zamówione, zobaczymy co przypasuje i jak to się będzie sprawdzać.
  8. Eh, no tak, przecież promień liczyłem, a nie średnice 😐 Czyli jest szansa na 40T. Dobra, zamówię 38 i 40T, odesłać zawsze można.
  9. No dobra, pora kończyć temat Dzięki wszystkim za rady i podpowiedzi, warto jednak pytać, bez tego skończyłoby się na odesłaniu korby... Niestety po pomiarach, od obecnej zębatki 36T do ramy mam 1cm, więc w grę wchodzi tylko 38T, 40T nie ma opcji aby weszło Koszt nie jest duży, tak więc myślę że zamówię tego decasa, wywalę mniejszą koronkę, przerzutkę i powinno być ok Jeszcze raz dzięki za pomoc
  10. @marcesco dzięki, problematyczny miałem na myśli wybór korby, za dużo rzeczy nie wziąłem pod uwagę i nie jest tak jak myślałem że kupię CUESa 42T, założę bez problemu i będzie śmigać @chudzinki ciężko ocenić, ale jutro spróbuję skoczyć na "najgorszy" podjazd w okolicy i zobaczę na jakich przełożeniach daję radę. Dołożę jakiś zapas i da mi to jakiś pogląd. Ewentualne spadnie łańcucha widzę że mogę łatwo załatwić prowadnicą łańcucha, koszt prawie żaden, a spokój większy. Ale to dołożyć jak faktycznie byłby problem
  11. Tak, nie ma niestety sprzęgła. 38 odpada, za mała różnica, 40 to minimum (a jak widać też i maximum). Albo porzucam temat bo jak widać dość problematyczne to jest
  12. 🤣 nie musi wiedzieć opony kosztowały 220zł, ale przemilczałem że to cena za jedną
  13. @Przecietny tak tak, lite. Dzięki za pomiary Czyli jednak nie będzie tak różowo jak myślałem. Temat napędu 12r na razie zostawmy, bo i tak nie wiem czy temat na ten rok, pewnie dopiero następny lub przy wymianie kasety jeszcze raz się zastanowię. Czyli podsumowując, w moim wypadku: - jak postawiłbym na "markowe", kompletne rozwiązanie 1x to w grę wchodzi Cues FC-U6000-1, ale w wariancie max 40 zębów - w budżetowym rozwiązaniu, wymiana blatu 36 na chińczyka 40 - wtedy albo zdejmuję przerzutkę i mam napęd 1x z korbą 2x lub wyregulować przerzutkę aby obsłużyła większy blat (o ile się da) Dobrze rozumiem? Zaczął mnie zastanawiać jeszcze łańcuch, czy przy zmianie blatu na większy nie będzie konieczna jego wymiana? W konfiguracji największy blat i największa koronka na kasecie nie planuje jeździć, więc w teorii powinno być ok.
  14. Kurcze, o tym nie pomyślałem, chodzi dokładnie o to miejsce, czy tutaj korba się zmieści? Nie mam teraz roweru "pod ręką" i prawdę mówiąc nigdy tam się nie przyglądałem. Dobrze że spytałem bo widzę że mógłbym się naciąć. Rower to Big Nine 300 2023. @uzurpator dobry pomysł, o tym nie pomyślałem, czyli coś takiego masz na myśli? Są jakieś firmy godne polecenia, czy wszystko raczej na jedno kopyto robią? https://pl.aliexpress.com/item/4001308235948.html?src=google&pdp_npi=4%40dis!PLN!32.59!32.59!!!!!%40!12000038909505200!ppc!!! @Przecietny głupie pytanie, ale przy korbie 1x, tarcza jest w "miejscu" mniejszej tarczy korby 2x? Czy może dużej, albo bardziej pośrodku? Ale fakt, to może być problem @chrismel nie mam pojęcia, nie wziąłem pod uwagę ramy 😕 dzięki za tipa z bębenkiem, to już w takim razie robi się trochę za droga impreza, więc jeśli będę zmieniał kasetę to jednak postawię na 11r
  15. Siemka, zima przepracowana, początek roku całkiem spoko pod kątem wypadów rowerowych, opony ostatnio zmienione na szybsze i... brakuje mi przełożeń na przelotówkach ostatnie wypady ładnie się rozpędziłem, chcę zrzucić na mniejszą zębatkę i nie da się, koniec kasety. Tak więc chciałbym wymienić napęd na coś "szybszego". Obecnie posiadam: - korba M4100-2 36-26 - kaseta M4100 10r 11-42 - przerzutka tył M4120 - manetka M4100 - suport BB-MT500-PA Niestety budżet będzie dość mały, za dwa miesiące wesele, więc inne wydatki są ważniejsze. Tak więc na sam start pomyślałem o wymianie korby. W następnej kolejności będę myślał o zmianie kasety na 12r, więc przy okazji zapytam czy ta przerzutka co mam i manetka dadzą radę? Z tego co widzę w specyfikacji to przerzutka obsłuży 11r, ale manetka niestety już nie. Więc przy chęci przejścia na 12r, musiałbym wymienić komplet. Przy 11r tylko manetkę. Zgadza się? Ale wracając do najważniejszego na chwilę obecną, czyli korba. W 99% jeżdżę w wlkp, płasko, więc zastanawiam się nad przejściem na jeden blat. Przez cały zeszły sezon mały blat był w użyciu może z 5 razy, a myślę że spokojnie te podjazdy na dużym bym ogarnął. Patrząc na gearcalculator najsensowniej byłoby przejść na 42, najwięcej mi to da. Ale jak w praktyce to wyjdzie, nie mam pojęcia... Przeglądając co dostępne i w jakiej cenie, to w grę wchodzi Cues FC-U6000-1 42. Wg specyfikacji powinno być kompatybilne z moim napędem. Jedyny minus że przyszłościowo ograniczam się do kasety 11r, w teorii nie kompatybilna z 12r. Ale to zapewne determinuje liczba zębów, nie konstrukcja korby, bo co tu może być innego? Niewiele droższa jest U6030-1, ale czym się różnią to nie mam zielonego pojęcia. Jedynie na foto 6030 jest bardziej czarna 😆 Co myślicie? Żadnej alternatywy zbytnio nie widzę... GRXy conajmniej dwa razy droższe, a i zębów mniej. Do tego w specyfikacji polecają inne suporty, więc pewnie też bym musiał zmieniać. Pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...