Skocz do zawartości

Dibua

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marcin
  • Skąd
    z Pustyni Błędowskiej

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Dibua

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. No i co, wymyśliłeś jakiś sposób? Też jestem aktualnie przy wyborze mocowania i chłopaki podsunęli mi wątpliwość, co do odczuwania kamerki na kasku. Nie pomyślałbym, że 150-160g będzie odczuwalne. W takim razie szelki na klatę wydają się najsensowniejsze.
  2. No i właśnie dlatego założyłem ten wątek, tylko jakoś nikt nie poleca droższej i trwalszej kaset 9s 11-32. Co to za magiczna kaseta wytrzymująca 40 tys. km?
  3. Edit: Nie jest jednak tak kolorowo, jak opisałem. Nakłoniliście mnie to przemyśleń - jak definiuję zużycie kasety. Obejrzałem kilka zdjęć w wątku o ocenie napędu, poczytałem pierwszy post w tym wątku, przejrzałem stronę Zbooya... Zrozumiałem, że nie jestem wyjątkowy Ludziom zużywają się napędy, mnie też. Otóż łańcuch wcale nie jest taki idealny, zrobiłem dziś porządne pranie w nafcie, wyczyściłem kasetę, i co się okazało? Łańcuch idealny to był kilkaset km temu, dziś wchodzi mi już przymiar 0,75, więc chyba jestem w normalnym trybie zużycia, mam rower o masie 20.7 kg, sam ważę 80 km, raz w roku jadę z 4 sakwami, więc jest co pchać, zużycie zębów polega na tym, że pojawiły się nawisy, wargi na zębach, ale nie mam za dużego zużycia przekroju zębów, do przeskoczenia łańcucha jeszcze daleka droga. Rozważam delikatny szlif nawisów i chyba wkrótce zmienię łańcuch zamiast zaczynać od kasety. W sumie to dzięki Wam wziąłem się za to, więc znowu dziękuję
  4. Tak na przyszłość, też miałem dziwne dźwięki z napędu w różnych fazach życia roweru. Raz nieoczywistym źródłem były pedały, a dokładnie ich łożyska - bo były to najtańsze pedały z otwartymi łożyskami, parę razy dostały piasek i w końcu umarły, teraz jeżdżę na zamkniętych łożyskach. W pedałach hałasować będą raczej łożyska, nie gwinty. Drugim razem były to... za luźne szprychy w nowozakupionym tylnym kole. Co ja się tego naszukałem, to moje. Szprychy wydawały dźwięk na styku na skrzyżowaniach, dociągnąłem te luźne i ucichło.
  5. Dzięki za odpowiedzi, od góry: graveloiksctrailowka: tak, HG51 na 8 biegów. Niespecjalnie dbam o łańcuch, smaruję co 100 km, przed smarowaniem przecieram szmatką z brudu, po smarowaniu, z reguły na drugi dzień, przecieram nadmiar oliwki. Raz na jakiś czas robię washa w nafcie, wtedy też czyszczę naftą blaty i kasetę. Tak na serio to nie widzę racjonalnego powiązania czyszczenia łańcucha z szybkością zużywania się kasety, gdzie tu związek? Siłowy styl jazdy? Może coś w tym jest, dopiero ostatnio odkryłem, że nie trzeba tak napierać na pedały, średnia niewiele spada, a i tak się dojedzie, nogi mniej zmęczone, na drugi dzień chce się jechać, całe życie napierałem ile wlezie. uzurpator Ok, może i racja, sugerujesz, że droższa, shimanowska kaseta o takiej samej ilości takich samych zębatek nie będzie trwalsza, a jedynie lżejsza? ChuChu A no właśnie, dobre pytanie, zęby w tej części, na którą naciskają rolki łańcucha, kiedy cisnę na pedały, są rozbite na boki, przez co zęby nieco tracą z prawidłowego zarysu, dodatkowo poszerzają swój przekrój w tym miejscu, tworzy się warga, która pewnie zużywa bardziej łańcuch i na pewno nieco utrudnia (wydłuża) zmianę biegów, odczuwam to, choć mi specjalnie nie przeszkadza.
  6. Cześć wszystkim. Nie mogę dojść do ładu z kasetą. Albo dziś produkuje się je z plasteliny albo nie umiem jeździć. Kiedyś zajeżdżałem kasetę CS-HG-51 w 1,5-2 tys. km, obecnie jeżdżę na 3x9 dzięki temu forum, za co dziękuję. Mam nową HG400 z nowym łańcuchem KMC X9, przebieg 1650 km, kaseta nosi już znaczne ślady rozklepania zębów w miejscu pracy łańcucha. Sam łańcuch nie nosi śladów wyciągnięcia, przymiar nie wchodzi nigdzie i nie wchodzi dlatego, że opiera się od przodu tej części, która powinna wchodzić w łańcuch, czyli opiera się o następny pin, ergo: łańcuch nie jest wyciągnięty ani trochę. Ceny: HG400: 90 zł. SRAM PG950: 120 zł. CS-M770: 240 zł. Czy wytrzymałość idzie w parze z ceną? Warto zapłacić 2,5x więcej za M770 albo 30 zł za SRAMA? A może przestać kombinować i kupować co chwilę HG400?
  7. Nikt nie odpowiedział na mój powyższy post, może dziś będę miał więcej szczęścia... Właśnie wróciłem z wyprawy z sakwami (750 km), zęby na kasecie już porządnie rozklepane, przerzutka ma już spore luzy nie mówiąc o górnym kółeczku, więc kupuję sobie taki zestaw: Manetka Shimano SL-M3100 Kaseta Shimano HG400 9 rzędów Przerzutka tylna Shimano Deore RD-M592 9 rz. 36T Shadow Łańcuch KMC X9 Najważniejsze pytanie: czy na korbie FC-M361 może pracować łańcuch 9-rzędowy oraz czy kaseta CS-HG400 wchodzi na ten sam bębenek (FH-M495?) Poratujcie proszę.
  8. Witam wszystkich, bardzo proszę o potwierdzenie lub wyprowadzenie z błędu. Obecnie jeżdżę na: - kaseta CS-HG-41 8s 11-32 - przerzutka tył RD-M3000 (9s) - przerzutka przód M190, - manetka Altus SL-M310 (8s) - korba FC-M361. Przerzutka 9s i manetka 8s była od nowości i dopiero niedawno to odkryłem. Kaseta, korba i łańcuch są nowe, ale mierzi mnie coś w tym napędzie i chciałbym coś zmienić. Wymyśliłem sobie taki napęd: - przerzutka Alivio RD-M3100 SGS, - kaseta CS-HG400 11-34 (przyda się te 2 zęby na podjazdach), - manetka Alivio SL-M3100. Korbę chciałbym zostawić FC-M361, oczywiście zmienię łańcuch na 9s. Czy ta korba przyjmie (a przerzutka przednia obsłuży) łańcuch 9s oraz czy kaseta CS-HG400 wchodzi na ten sam bębenek, co CS-HG41?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...