Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 15.05.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
Ja pitolę polowa maja a tu kurzy śniegiem i końca nie widać. Już zmarzłem bardziej niż w styczniu i lutym już pomijam, że część planów na wiosnę w łeb.4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Przede wszystkim to trzeba sobie sprawić coś co jest hamulcem a nie produktem hamulcopodobnym. Takie produkt sprawdzają się gdzieś po płaskim i tyle. Potem teorie i generalizowanie o niebezpiecznych, słabych hydraulikach...2 punkty
-
U mnie po Gdańsku lata kolega z Ukrainy na rowerze z głośnikiem. Jak się go łyknie to siada na kitę i wydziera się strasznie że wyprzedzającego 'zaebiu', to chyba ich pozdrowienie jest. Zawsze się śmieję i zwiększam prędkość przelotową, w sumie to polubiłem te jego wrzaski. A głośnik to chyba najlepszy w postaci takiego butt pluga, wtedy ponoć najlepiej bas przenosi na kręgosłup.2 punkty
-
Koty na Pomorzu są tak spasione, że zostawiają ślady na betonowych płytach.2 punkty
-
1 punkt
-
Obecnie ma Kross Vega 24' i 10-15km wyprawy już robiliśmy więc nie przesadzajmy że taka krowa, z którą sobie nie poradzi.1 punkt
-
Cóż, człowiek uczy się całe życie. Jest to mój pierwszy rower z tarczówkami, a wiadomo że dopiero w praktyce nauka odbywa się najbardziej skutecznie. Czasem na własnych błędach. Z tą szerokością klocków (że są wąskie i szerokie i do tego odpowiednie tarcze) słyszałem, ale sądziłem że mam właśnie te wąskie, bo np. tanie hamulce Shimano są parowane z tarczami wyglądającymi na jeszcze szersze niż te oryginalne Tektro w Madani. Widocznie to tylko złudzenie optyczne. Tarcza hamulcowa rowerowa MTB SM-RT10 SHIMANO 160mm centerlock CL trekking - 5907437531297 - 15714468694 - Allegro TARCZA HAMULCOWA 160MM TEKTRO + 6 Śrub Tarcza Hamulcowa Do Roweru - 4717592021608 - 17192541731 - Allegro Tu kiedyś była dyskusja o podobnej sytuacji:1 punkt
-
1 punkt
-
No to Majorka zaliczona...jakoś tak trudno się odnaleźć kolarsko w tej naszej rzeczywistości. Krótkie podsumowanie, może komuś się przyda. Po pierwsze Majorka jest przepiękna szczególnie jeśli trafi się na północ. Port De Soller okazał się dość dobrą miejscówką, sama mieścinka ładna, dobra komunikacja busem z Palmą, Soller i okolicznymi miasteczkami. Idealne miejsce na wypad w góry. No i dobra kawa u Reynesa. Szlaki hikingowe Deia-Port De Soller, Soller-Fornalutx-Port De Soller, Sa Foradada sztos. Natomiast kolarsko....przełom kwiecień/maja nie jest najlepszym czasem na wypady na najbardziej znane trasy. Tam też jest majówka...😀. Trasa MA10 od Esporles, Valdemossę, Deię do Soller tak do 15-16 jeden wielki korek. Wypadasz zza zakrętu a tam wszystko stoi bo bus się na patelni spotkał z ciężarówką. W wysokim sezonie polecam jazdy raczej po 16. Trasa piękna, ale w szczycie niemiłosierne zatłoczona co odbiera przyjemność z jazdy i bezpieczne nie jest. Słysząc od innych co się dzieje na Sa Calobra i Formentor po prostu odpuściłem (jest pretekst do powrotu). Natomiast podjazdy pod Coll de Soller, Coll de Orient, Coll de Honor puste i serio można czerpać przyjemność z jazdy. Na bocznych drogach też idzie się dobrze zmęczyć (podjazdy pod El Faro w Port de Soller, droga MA2124 i Fornalutx,). Miejsce zdecydowanie do powrotu i kolarsko jakoś tak lepsze wrażenie niż np.: północ Teneryfy. @KrzysiekCHdziękuje za wskazówki...1 punkt
-
Osobiście nie przepadam też za piaskiem. No ale nie każdy lubi wodę z piaskiem1 punkt
-
Mechaniczne tarcze będą spoko, hamulce szczękowe będą zbierać błoto, jak się gdzieś w lesie wpakujesz. Hydrauliczne - w zasadzie też ok, z tym że poza wspomnianą możliwością naprawy w terenie to przy hydraulice chyba tak do końca nie jest dowolna pozycja roweru w transporcie - klamka powinna być wyżej niż zacisk - ale ponieważ sam raczkuję w hydraulice to proszę o weryfikację. Gdzieś obiło mi się o oczy, w dyskusji, w której ktoś pisał, że wozi rowery w minivanie kołami do góry - a to dość skrajna sytuacjia. Co do obsługi to na pewno hydrauliczne są bardziej wymagające podczas serwisu, jak trzeba uzupełnić/wymienić płyn, odpowietrzyć - trochę zabawy i wprawy. Ale to są czynności, których się nie robi w trasie. W zeszłym roku przeszedłem na hydraulikę, także w rowerze turystycznym uznając, że ryzyko braku możliwości naprawy w trasie nie jest wysokie.1 punkt
-
Widzę na pepperze że grube promki były. Za 490zł z dwoma czujnikami, uchwytem, casem to prawie jak za darmo Dzięki za linka do mapek, kiedyś próbowałem samemu ogarnąć ale coś mi nie szło. Te z linków działają, porównując z ostatnimi oficjalnymi, prawie dwa razy większe. No i ronda w końcu okrągłe! 😆1 punkt
-
Masakra z tym zimnem. Dzisiaj rano nie spojrzałem na termometr tylko, że za oknem świeci słoneczko więc się ubrałem w cienką bluzę na długi rękaw, wiatrówkę bezrękawnik i krótkie rękawiczki a na dworze okazało się, że są tylko 4 st., odczuwalna 3 st. Przemroziło mnie okrutnie, dobrze, że do pracy tylko 2 km1 punkt
-
To mi podaj choć jedną porządną i w jakim Dostępnym w PL rowerze?1 punkt
-
Komuś jednak udało się skompilować mapy nie tylko dla BSC300 ale też igs630s.. znalezione na Pepperze w opisie: https://www.pepper.pl/promocje/nawigacja-rowerowa-igpsport-bsc300-1044397 Przy okazji jest też temat na Reddicie:1 punkt
-
Ale po co w głuszy dodatkowo płoszyć zwierzynę i ewentualnie wk..wiać innych ludzi którzy w głuszy nie chcą słuchać twojego kpopu? Jest tyle modeli sportowych słuchawek, że tylko wybierać.1 punkt
-
Znalazłem u nich model Aspre2, model z 2024 roku w cenie 4400. Nie widzę nigdzie taniej, a jedynie drożej.1 punkt
-
Ja tam właśnie jak jest dziko ową głuszę uwielbiam, jakoś wolę śpiewające ptaki i szum lasu niż gościa z boomboxem na kierowniku. A w mieście już i tak wystarczająco głośno jest. Boże. Mam nadzieję że Cię nigdzie nie spotkam.1 punkt
-
Mam 650ktę. Wysokość 21cm - zgodna z danymi producenta. W sieci pojawia się rozmiar 195. Więc zaufaj producentowi.1 punkt
-
Odpowiedź na pewno mądrzejsza niż kupowanie roweru górskiego do jazdy po asfalcie Ale mniejsza tu masz narzędzie gdzie możesz sprawdzić opory toczenia najpopularniejszych modeli https://www.bicyclerollingresistance.com/ najsensowniej chyba pomyśleć o conti terra bo zarówno gładkie czoło jak i waga całkiem ok Choć jak już @RabbitHood słusznie zauważył kupno innego roweru to najlepsze wyjście. To co chcesz zrobić to pudrowanie trupa, opony to nie jedyna cecha która odróżnia mtb od innych typów rowerów, popatrz tylko na napęd tego rockridera - realnie na dłuższym dystansie szybciej niż 30kmh nie pojedziesz a i modyfikacje nie wchodzą w grę bo większa korba się w ramie nie zmieści. Do tego masa roweru, geometria itd1 punkt
-
1 punkt
-
Ja: Mamo, chcę do Toskanii. Mama: Mamy Toskanię w domu. Toskania w domu:1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Tak spojrzałem na temat niechcący ponieważ ja ostatnio też czegoś szukałem takiego nie do zajechania i prostego po całości. Miałem treka dual sporta 1 przerobionego na sztywny widelec i na ramie w sumie na dożywotniej gwarancji. Ale chciałem sobie jednak zrobić prawdziwą wypadówkę. Przeglądałem kony, surly i riverside touringi. Problem w moim treku ogólnie był taki że z błotnikiem nie byłem w stanie wstawić żadnej opony powyżej 1,75``. Bez błotnika było ok wchodziły opony mtb 2,0 i schwablle 2,1 ( mają zaniżone moim zdaniem wymiary). No ale ja jestem starszy pan, nie szukałem wyścigówki tylko woła którego można zapakować i będę mógł jechać sobie przez leśne ścieżki i zapiaszczone drogi bez stawania w miejscu. Niestety trek na oponach 1,75 - smart sam plus stawał mi jak było piaszczyste podłoże. Prawda jest taka że dopiero w naszej strefie trzeba mieć oponę przynajmniej 2,1 cala żeby jakoś jechać. Nie mówię tu o piasku afryki po prostu leśne scieżki z obciążeniem w suche lato. W zeszłym roku pojechałem do mnie na działkę którą mam w lesie i powiedziałem sobie dość. Podszedłem do tego tak: nie kupię sobie jakiegoś Velotraum Findera na pinionie bo nie mam na to kasy ale kupię tamę co przyjmie minimum 2,3``. I padło na muirwoodsa. Kupiłem i walczę 2 miesiąc wiec napiszę ci moje pro i const tego roweru na dzień dzisiejszy dla mnie. rama fajna sztywna, przyjmie moim zdaniem opony 2,4`` nawet jak chcesz dla mnie geometria była trochę za bardzo wyciągnięta, ale ja nie jestem wyścigowiec. I tak kierownicę mam powyżej siodła. kupując miurwoodsa musisz pomyśleć o wielkości ramy, mam mały tylni trójkąt, przez to ciężko upakować coś w nim ostatecznie na ramie S upakowałem błotniki i bagażnik. Wielu osobą nie udało się tego dobrać z tego co czytam po siedzi. Jest mało miejsca na odstep od koło do rury pod siodłowej ale temat do ogarnięcia. U mnie ostatecznie jest błotnik plus bagażnik. jakby co kłódka z łańcuchem już nie wejdzie, przedni bagażnik - tu zaleta zamontujesz tubusa, chociaż z małym skosem nie ma na ramie uchwytów na bidony od dołu, space jest ale trzeba sobie samemu to dorobić. koła - tu jest żle - kupując ten rower musisz od razu zakładać ze muszisz sobie do niego zrobić koła. Piasty marina padają bardzo szybko. Z perspektywy czasu , 2 miesięcy. Nie żałuję zakupu ramy, napęd też jest dla mnie całkiem spoko adventX 1x10, pojeżdzę trochę i zapewne zmienię na coś innego. Jamulce hydrauliczne tekktro, wywaliłem je od razu, zmieniłem kierownice i sztycę. Ale czy to rower MTB - raczej nie to trekking na szerokich oponach1 punkt
-
kombinacja wąska tarcza - szeroki klocek, kilkadziesią tysięcy km na takim zestawie, kilkanaście różnych tarcz, w żadnym przypadku nie wystąpiły żadne problemy. Dorzucisz coś jeszcze?1 punkt
-
widziałem już parę hampli z szerokimi klockami i wąskimi tarczami, na pytania czy są z tym jakieś problemy słyszałem że działa bezproblemowo. Pająk tarczy się sciera na równo z tarczą i tyle, problemów z tym nie ma. Jak ktoś mówi że tak nie wolno bo shimano nie pozwala i trzeba się trzymamć tego co producent mówi to z reguły jest to typ człowieka co na wymianę dętki udaje się do serwisu.1 punkt
-
Panie, to podaj konkretnie tezy z którymi się nie zgadzasz. A nie pisze że się nie zgadzasz. Jeśli shimano jest za wąska do szerokich klocków shimano, i tarcza centerline jest za wąska do szerokich klocków shimano to równocześnie tarcza sram centerline jest za wąska do klocków sram. Więc jeśli tarcza sram jest za wąska do klocków sram a mimo tego nadal wg producenta nie wynika z tego nic niebezpiecznego to mogę przyjąć, po kilkukunastu latach używania za wąskich tarcz z za szerokimi klockami że realnie nic z tego nie wynika co byłoby możliwe do uznania za niebezpieczne. Więc: w moich hamulcach używam takich kombinacji jakie uznaję za pasujące a w rowerach klientów stosuję wyłącznie kombinacje prawilne. Więc jeśli ktoś czytać nie chce co napisałem to nie jest mój problem. Zapytałem czy stosujesz wyłącznie klocki shimano w hamulcach shimano i czy jedynymi tarczami które z shimano stosowałeś są dedykowane tarcze shimano. Bo jeśli zrobiłeś kiedykolwiek take faux pas to znaczy że też można cię opatrznie zrozumieć.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00