Skocz do zawartości

mocart

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    80
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika mocart

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Reaktywny
  • Od tygodnia
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

21

Reputacja

  1. Tak spojrzałem na temat niechcący ponieważ ja ostatnio też czegoś szukałem takiego nie do zajechania i prostego po całości. Miałem treka dual sporta 1 przerobionego na sztywny widelec i na ramie w sumie na dożywotniej gwarancji. Ale chciałem sobie jednak zrobić prawdziwą wypadówkę. Przeglądałem kony, surly i riverside touringi. Problem w moim treku ogólnie był taki że z błotnikiem nie byłem w stanie wstawić żadnej opony powyżej 1,75``. Bez błotnika było ok wchodziły opony mtb 2,0 i schwablle 2,1 ( mają zaniżone moim zdaniem wymiary). No ale ja jestem starszy pan, nie szukałem wyścigówki tylko woła którego można zapakować i będę mógł jechać sobie przez leśne ścieżki i zapiaszczone drogi bez stawania w miejscu. Niestety trek na oponach 1,75 - smart sam plus stawał mi jak było piaszczyste podłoże. Prawda jest taka że dopiero w naszej strefie trzeba mieć oponę przynajmniej 2,1 cala żeby jakoś jechać. Nie mówię tu o piasku afryki po prostu leśne scieżki z obciążeniem w suche lato. W zeszłym roku pojechałem do mnie na działkę którą mam w lesie i powiedziałem sobie dość. Podszedłem do tego tak: nie kupię sobie jakiegoś Velotraum Findera na pinionie bo nie mam na to kasy ale kupię tamę co przyjmie minimum 2,3``. I padło na muirwoodsa. Kupiłem i walczę 2 miesiąc wiec napiszę ci moje pro i const tego roweru na dzień dzisiejszy dla mnie. rama fajna sztywna, przyjmie moim zdaniem opony 2,4`` nawet jak chcesz dla mnie geometria była trochę za bardzo wyciągnięta, ale ja nie jestem wyścigowiec. I tak kierownicę mam powyżej siodła. kupując miurwoodsa musisz pomyśleć o wielkości ramy, mam mały tylni trójkąt, przez to ciężko upakować coś w nim ostatecznie na ramie S upakowałem błotniki i bagażnik. Wielu osobą nie udało się tego dobrać z tego co czytam po siedzi. Jest mało miejsca na odstep od koło do rury pod siodłowej ale temat do ogarnięcia. U mnie ostatecznie jest błotnik plus bagażnik. jakby co kłódka z łańcuchem już nie wejdzie, przedni bagażnik - tu zaleta zamontujesz tubusa, chociaż z małym skosem nie ma na ramie uchwytów na bidony od dołu, space jest ale trzeba sobie samemu to dorobić. koła - tu jest żle - kupując ten rower musisz od razu zakładać ze muszisz sobie do niego zrobić koła. Piasty marina padają bardzo szybko. Z perspektywy czasu , 2 miesięcy. Nie żałuję zakupu ramy, napęd też jest dla mnie całkiem spoko adventX 1x10, pojeżdzę trochę i zapewne zmienię na coś innego. Jamulce hydrauliczne tekktro, wywaliłem je od razu, zmieniłem kierownice i sztycę. Ale czy to rower MTB - raczej nie to trekking na szerokich oponach
  2. Nie mam dlatego pytam co warto kupić inaczej nie zadawał bym tego pytania. Jak nic na centerlocku nie znajdę to najwyżej przednie koło zostawię z centerlokiem a na tył kupię piastę IS od novatec albo dt, wiec pytanie nadal jest otwarte
  3. @leejoonidas Dzięki za tą opinie. No ja nie jestem jeszcze przekonany do tej piasty do końca. Obecnie wychodzi mi że to najlepsze dla mnie rozwiązanie ale nadal kombinuje. Ale im więcej czytam tym bardziej zastanawiam się na budżetowym rozwiązaniem jakim jest: Shimano CUES FH-QC400 Licha grupa, nie jest to jakieś Deore czy XT ale to jedyna piasta na maszynówkach od Shimano. Ma wszystko w sobie co potrzebuje, jest z centerlockiem i QR. Ale bardzo mało jest opinii o niej na sieci. Ale z drugiej strony mam super cenę, nawet jak się rozsypie nie będzie żal. Ciekawy jestem ile ta piasta może pojeżdzić. Nie potrzebuję piasty do jazdy ekstremalnej po wypady, Patrzę na twój profil i chyba masz też tego muirwoodsa, masz w nim oryginalne koła nadal?
  4. Marin Muirwoods - na ramie od roku 2023 > Marin Bikes | Muirwoods, pod oponę Schwalbe Maraton Plus MTB 2,25`` Chciałbym koło na oczkowanych obręczach, 36H, wiec zakładam że szukanie koła nie ma sensu. Jak zrobię je z części będę miał to co chcę. Poza tym i tak musze przednie zrobić z dynamem
  5. Nie prościej. chciałbym obręcz od 622x23 do 622x25 pod tarczówki z dobrze wykonanym oplotem
  6. @HSM dzięki @Seb no tak ale to wychodzi 1000 wiec dokładam 300PLN i mam SONa na przód na IS a nie center lock i wtedy mogę kupić jakiegoś novateca Wiec na jedno wychodzi. Na same pisaty musiłbym wydać minimum 1500PLN Dlatego brnę dalej w opcje na centerlocku bo mam Shutter Precision Pl-8 za ok 2 stówki kupione na cenyerlocku i warto mi dokupić piastę od shimano. Hope jak SON super ale cena powala
  7. czyli co kupić XT FH-M8000 i nie kombinować?
  8. W pierwszym zdaniu napiszę że skorzystałem z googla i innych nowocześniejszych narzędzi. Jakiś czas temu kupiłem marina i niestety rowery te słyną z beznadzieje jakości piast. Z tego co widzę większość ludzi kupujących te rowery nawet po niedługim okresie użytkowania po prostu robi koła lub dokupuje inne. Powolutku zaczynam zbierać części i ja i doszedłem do tylnego koła, a dokładnie piasty. Wiec co szukam: QR piasta na 36H hamulec tarczowy / centerlock łożyska mechaniczne ( lub inne rozwiązanie ale naprawdę wytrzymałe ) może ktoś wie czy będzie kompatybilna na napędem 10s - AdventX https://www.microshift.com/products/groups/advent-x/ (w sumie jest on kompatybilny z Shimano) Interesuje mnie dokładnie takie coś jak napisałem, nie zakładam opcji na 6 srub bo niestety na przód kupiłem dynamo z centerlockem od SP. Dlatego też na tylnym kole chciałbym mieć podobną konfigurację. SON za ponad tysiaka na 6 śrub nie wchodzi obecnie w grę wiec muszę mieć centerlocka Jeżeli coś powinienem jeszcze podać to dopiszę. Jeżeli ktoś coś sensownego mógłby mi polecić po tego centerlocka to byłbym wdzięczny. DT nie ma prawie nic pod 36H, Novatec - ci nie mają nic pod centerlock i 36H, wiekszość to 6 śub a u Shimano nie ma maszynówek. Wiec jak ktoś jest w stanie polecić coś sensownego to byłbym wdzieczny za pomoc w doborze. Ja od tygodnia szukam, czytam ale jakoś nic nie znalazłem poza shimano cuses ale nie wiem jakiej jakości jest to piasta i ile pożyje
  9. bo mam na imię 2,25 cala i wydaje mi się że przejadę przed drobny piach
  10. w tej grupię jest piasta tylna Shimano Cues FH-QC400-HM Czy ktoś może coś powiedzieć o jej jakości i wytrzymałości ? Szukam jakiejś tylnej piasty na CL/36H/QR i łożyskach maszynowych. Ze wszystkich opisów Shimano wychodzi mi że tylko ona spełnia te wszystkie 4 kryteria Czy ktoś może coś o niej napisać?
  11. Cześć. Może mnie zabijecie komentarzami ale.... chciałbym downgradować rower z tarczowych hamulców hydraulicznych do mechanicznych. Ostatnio miałem problem w trasie z hydarauliczymi i doszedłem do wniosku że wolę mieć jednak mechaniczne. W drugim rowerze mam tektro M280 i w sumie działają mi w miarę ok. I tu się zastanawiam czy kupując nawet jakieś używki Shimano BR-M375 bedę one lepsze od wspomnianego Tektro M280 czy nie ma to zbytniej różnicy. Nie chce za dużo kasy w to utopić ale zastanawiam które z nich lepiej kupić. Co sądzicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...