Skocz do zawartości

MikeSkywalker

Organizator
  • Liczba zawartości

    8 452
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    8

Ostatnia wygrana MikeSkywalker w dniu 10 Stycznia 2017

Użytkownicy przyznają MikeSkywalker punkty reputacji!

Reputacja

1 394 Doskonała

3 obserwujących

O MikeSkywalker

  • Tytuł
    Emeryt

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Karol
  • Skąd
    Podkarpacie

Ostatnie wizyty

4 736 wyświetleń profilu
  1. MikeSkywalker

    [2021] Marin

    A ja wleję jeszcze łyżkę dziegciu do dyskusji - a mianowicie, byłem dzisiaj w lokalnym sklepie, kupić zębatkę do piasty Shimano (której nigdzie nie znalazłem i nie można jej zamówić przez system). Sklep którego inne nie lubią bo dotychczas przewalał rowery hurtowo, na minimalnej marży. Ale do rzeczy - w środku sporo rowerów, kilku marek ze średniej półki. Nie przyglądałem się szczegółowo ale nie były to niesprzedawalne modele czy jakieś ogromne ramy tylko przeciętne górale, crossy itd. Żeby nie było - z drugiej strony są inne marki, i inne rowery na zapisy. I o co w tym wszystkim chodzi?
  2. Ja jestem pod wrażeniem, zwłaszcza jak sobie porównałem rasowy rower XC z trailówką, na pierwszym strach zjeżdżać, taka geometria
  3. Dla "ekstremalistów" najczęściej jest jedna rada - nauczyć się używać przerzutek Bo to nie jest tak że masz za mocne nogi tylko jeździsz siłowo zamiast kadencyjnie. A można nawet niedrogim rowerem, na prostym osprzęcie, regularnie serwisowanym jeździć latami. Rower na asfalt/górskie ścieżki nie istnieje, chyba że te ścieżki to jakieś drogi a nie szlak turystyczny. Wtedy trzeba szukać roweru typu "fitness" czyli coś jak dawne rowery crossowe, ze sztywnym widelcem, oponę 700x42-47c, do tego połączyć to z dobrymi hamulcami, osprzętem, kołami (z reguły te fabrycznie montowane wy
  4. MikeSkywalker

    [2021] Marin

    O to samo miałem zapytać! Trzeba się szykować na jesień, byle na rower pozwolili wyjść. Moje wspomnienie z wiosennego lockdownu w 2020 to jeżdżenie dookoła komina na nowym Marinie
  5. Według mnie nie. Zakres napędu podobny, więc ten jeden bieg z tyłu nie robi większej różnicy. A dopłacanie za widelec powietrzny? Całkiem sporo, biorąc pod uwagę że jest w nim podstawowy, powietrznym Suntour. Jeśli widelec okaże się za słaby można go zmienić na coś z górnej półki i ciągle wyjdzie się na plus.
  6. Kompletnie nie warto to najlepsze określenie. Treka na tyle podniósł ceny że nawet nie patrzyłbym na jego crossy - choć my z żoną mamy i chwali. Ale, nie oszukujmy się, 4 tysiące za rower z napędem 9rzędowym, przerzutką Alivio i sprężynowym NEXem to przegięcie. Teraz, kiedy wielu producentów szaleje z cenami rowery z Decathlonu są niezłym wyjściem. Oba są dobre, z osprzętem adekwatnym do ceny, dziwi mnie tylko że w droższym dali koła z tylko 24 szprychami - trochę dziwne podejście. Te 8 więcej na pewno by nie zaszkodziły. I oferują złożone rowery, nawet jak zamówisz wysyłkowo to ma
  7. MikeSkywalker

    [2021] Marin

    To nie miejsce żeby o tym dyskutować, bo to znowu kolejne meandry wątki koronawirusowego, a nie Marinowego. Ale choć owszem, od jakiegoś czasu jeśli chodzi o niektóre komponenty żyliśmy w czasach niedoboru który mógł być kreowany sztucznie, to podstawowych komponentów tj. kaset, łańcuchów, korb, suportów, zębatek, ot takich pierdół nie brakowało. Klikało się, przyjeżdżał kurier i było. A teraz? Pustki, a jak rzucą jakąś pulę części to znika momentalnie. A niestety, rynek rowerowy ciągle Shimano stoi. Zgodzę się, jeśli chodzi o np. rowery Dartmoora/NS-a to tak jak mówisz, preorder, albo c
  8. Jako że ten wątek ciągnie się i będzie ciągnął w nieskończoność, i coraz trudniej znaleźć w nim pożądane informacje przez nowe osoby, myślę że warto stworzyć kompendium wiedzy i opinii użytkowników na temat środków do smarowania które przetestowali. A w usuwanie zbędnej dyskusji może pomoże ekipa moderacji? Trzymajmy się może zasady przetestowany smar - plusy - minusy Zacznę pierwszy, kolejność przypadkowa, choć w moim przypadku chronologiczna: FINISH LINE DRY (TEFLON PLUS) + suchy smar, który pozwala zachować napęd w czystości, można zrobić kilka smarowań bez czys
  9. Jak obserwuję ten wątek to marzy mi się podobny do "Przełajki - galeria". Każdy opisuje swoje doświadczenia z różnymi smarami, nie jest prowadzona dyskusja - bo ta jest nieskończona.
  10. Opony wybitne, jak Marathony czy LT Bontragera to właśnie przebiegi jak wyżej. Znam takich co przy takim zamieniają przód z tyłem i jeżdżą dalej Druga grupa opon i użytkowników (tańsze/mniejsze przebiegi) to zmiany jak opona się przetrze do zera (a na to ma wpływ bardzo wiele czynników) albo opona popękana ze starości, czyli po kilku latach.
  11. Ilu użytkowników - tyle opinii i kątów. I niczym się niepotrzebne nie sugeruj bo to kwestia bardzo indywidualna. Sprzedając nowy rower zwykle nie przegina się z kątem, i ustawia 15-20 stopni więc stawiam w ciemno że to najpopularniejsza wartość, bo sporo osób tego nie zmienia.
  12. Różnica nie będzie tak duża ale też będzie - więc warto zmienić. A Hurricane też coś w terenie trzyma, więc myślę że nie potrzebujesz opony typowo MTB.
  13. Do sprzedania mam dość nietypowy rower - dlatego że złożony na stalowym framesecie w stylu retro, ale na nieco lepszym niż zwykle w przypadku niedrogich damek osprzęcie - Altus 3x9 Ramę kupiłem używaną, ale w bardzo dobrym stanie, reszta części jest nowa - w tym napęd zdjęty z Marina Muirwoods. Możliwość obejrzenia roweru w Rzeszowie, szczegóły w ogłoszeniu. Cena 1500 złotych https://www.olx.pl/d/oferta/rower-damski-damka-centurion-toscana-lady-trekkingowy-miejski-retro-CID767-IDKF4KO.html
  14. Nie ma znaczenia jaką założysz. Węższą się wygodniej zakłada, ale w przypadku Marathonów raczej nie grożą Ci gumy więc rzadko będziesz zmieniał dętki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...