Skocz do zawartości

MikeSkywalker

Organizator
  • Liczba zawartości

    8 631
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    8

Ostatnia wygrana MikeSkywalker w dniu 10 Stycznia 2017

Użytkownicy przyznają MikeSkywalker punkty reputacji!

Reputacja

1 425 Doskonała

3 obserwujących

O MikeSkywalker

  • Tytuł
    Emeryt

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Karol
  • Skąd
    Podkarpacie

Ostatnie wizyty

5 653 wyświetleń profilu
  1. Wiesz, opony to olej - 32 wciśniesz do większości rowerów które nie są typowo szosowe a z gatunku właśnie fitness/urban, czy jak to zwą. Rzecz do zmiany w kilka chwil. Chwyty również. Koła - można myśleć, można zrobić to za jakiś czas. Kierownica - do przycięcia, wedle upodobań. I niech ten rower ma nawet napęd 3x, to też idzie stosunkowo łatwo przerobić na 1x. Ale jak masz budżet powiedzmy 4-5 tysięcy a hamulce tarczowe przebolejesz (a warto, bo są znacznie skuteczniejsze) to warto kupić dobrą bazę, alu rama plus widelec karbon, coś pokroju tego FastRoad, a potem tylko dopasować d
  2. Ja bym się na Twoim miejscu przede wszystkim zastanowił czy nie chcesz wyważać otwartych drzwi - bo nie szukasz niczego nadzwyczajnego, tylko po prostu fitnessa. Firm/marek/geometrii jest cała masa. Ciężko mi powiedzieć który byłby dla Ciebie idealny. Największym problemem jest to że większość rowerów z górnej półki to niestety tarczówki. Celując w hamulce obręczowe trzeba się skupić na niskich modelach.
  3. A nie ma damskich rowerów fitness? Bo pełna zgoda, w rowerach fabrycznie składanych koła z reguły są średnie, i można je zmienić w celu urwania wagi czy uproszczenia serwisowania (przejście na łożyska) ale całą resztę już masz, ewentualnie pozbywasz się przedniej przerzutki. Bo ten segment rynku rozrósł się ostatnio na tyle że jest z czego wybierać. Możesz też - skoro taka jest wizja zbudować całość/przerobić rower szosowy z klamkomanetkami. Ale - przerabiałem coś podobnego i to walka z wiatrakami. Owszem, można kompensować tą minimalnie krótszą ramę mostkiem ale nic z tego nie wychodzi
  4. A czemu pisząc o rowerze szosowym pakujesz się w kasetę MTB? Kasety szosowe to zupełnie inna jakość/przyjemność z jazdy, różnice między zębatkami są mniejsze, zmiana przełożeń znacznie płynniejsza jeśli o kadencję chodzi. No tyle że zakres mniejszy, coś za coś. Ja bym na Twoim miejscu przeprosił się z przednią przerzutką, z prostego powodu - w napędzie 2x jeździsz głównie na dużym blacie. Mieszasz sobie przerzutkami na kasecie, a dopiero jak Ci braknie zakresu (na jakiś górkach) przełączasz biegi na terenowe zrzucając na mały blat na korbie. Ot jak w Ursusie C-330, gdzie są biegi s
  5. A ja bym poszedł w cienkie śrubki i dwie nakrętki zakontrował z drugiej strony. Naprawiłem tak przerzutkę której wyrobiło się gniazdo od śruby odsuwającej od haka.
  6. W pełni się pod tym podpisuję. Też byłem kiedyś fanem takiego rozwiązania, ale po doświadczeniach (i obserwacjach jak wyżej) kibicuję tylko piastom trzybiegowym, które choć nadal są specyficzne w korzystaniu to nie dają już tego odczucia środka ciężkości w tylnym kole.
  7. I na wymagający rynek niemiecki! Nic tylko brać. A tak serio - te rowery to taka nisza że świeca żeby szukać jego użytkowników to mało. Ja pozostaję zdania że aluminiowy widelec w rowerze za tyle to słabe rozwiązanie. Przy oponkach 42c będzie czuć jego sztywność.
  8. A ja bym tam nie rzucał nigdzie i nikomu. Jak to ktoś powiedział "Trzeba robić to co Cię kręci, czyż nie?" Jest czas na stal, jest na coś innego. Ja też od lat byłem zażartym wrogiem amortyzatorów, aluminium - ale ostatnio sporo radochy czerpię z jazdy na crossie I doszedłem do wniosku że nie ma co być ortodoksem. Żeby nie było - dla odmiany jest Unit na grubej gumie - która jest jedyną amortyzacją. I która daje inny zupełnie rodzaj frajdy z jazdy.
  9. Niestety ale nie spadną. Skoro rowerów brakuje nie ma powodów żeby sprzątać magazyny. Na wiosnę prawdopodobnie skoczą, przed przyszłym sezonem. I to nie zasługa inflacji tylko braków części itd.
  10. Oczywiście, możesz ruszać z pomysłem. Służę serwisowym doświadczeniem przy ocenie roweru czy pomocy z jakimiś zakupami.
  11. Osprzęt porównywalny. Jasne że dałoby - rozstaw haków standardowe 135mm, możesz sobie zakładać co chcesz.
  12. greenbike.pl? Sprawdź sobie adres to przekonasz się że legitny.
  13. Nie śledzę w ogóle tematu rowerów z paskiem, także nie znam
  14. Spokojnie wykręcisz. Z tych dwóch raczej Cube, choć żaden mnie nie przekonuje aluminiowym widelcem. Ale ten ma znacznie szerszą oponę, więc fajniej będzie to tłumiło na dziurach czy krawężnikach.
  15. Nexus 8 ma zakres 308%, czyli taki jak kaseta 11-34. 8 bieg to przełożenie piasty 1.615, przemnożone przez przełożenie główne, czyli 46:22. Daje to 1.615 x 2.09, czyli jakieś 3,38:1. Czyli coś twardszego niż "2x7". w przypadku tylnej zębatki 11T na korbie trzeba by zainstalować coś pomiędzy 36 a 38T (czyli teoretycznie 37T). Myślę że można to porównać bardziej do 3x7 w napędzie MTB 3x8 z kasetą 22/32/44.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...