Skocz do zawartości

MikeSkywalker

Organizator
  • Liczba zawartości

    9 712
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    8

Ostatnia wygrana MikeSkywalker w dniu 10 Stycznia 2017

Użytkownicy przyznają MikeSkywalker punkty reputacji!

5 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Karol
  • Skąd
    Podkarpacie

Ostatnie wizyty

8 127 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika MikeSkywalker

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Od roku
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1,7tys.

Reputacja

2

Trafne odpowiedzi

  1. A widzisz, dziękuję. Sporo postów się naczytałem że do tego ciężko cokolwiek dobrać. X5 na dłuższą metę raczej nie zostaną, ale GX też mam na obejmę i bezmonitorkowe.
  2. No i padnie pewnie na M8100. Nie pytajcie dlaczego, troszkę przypadkiem,troszke podoba mi się klamka/tarcze Shimano na pająku. I chyba będę na spokojnie polował na zaciski Magury żeby miksa spróbować. Tylko pytanie - czy z tym wszystkim ożenię manetki ze zwykłymi obejmami? Póki co X5 sramowskie, a jakby trzeba mógłbym przejść na Deore M6000.
  3. No to troszkę mnie panowie uspokoili. U mnie w kartonie leżą zwykłe CX, które z tego powodu że pasują wizualnie do korby CX muszą być, jakie by nie były. Ale CX Pro z kolei powinny ładnie zagrać w Stelvio, stąd wziąłem je pod uwagę.
  4. Obawiam się najbardziej gięcia tarczy, bo to pamiętam z czasów mechaników z jednym ruchomym klockiem. Występuje? Da się coś z tym zrobić odpowiednim tarczami czy coś? Bo z Hayesow zawsze byłem zadowolony ale dzwonić dzwoniły.
  5. Czy ktoś z obecnych miał styczność z hamulcami Hayes CX Pro? Jedyna w sumie recenzja na bikeradar generalnie chwali, nie licząc śruby mocującej linkę (którą to można zmienić).
  6. To ktoś kijowo przykręcił na starcie. Tanie korby są tanie, ale aż takiego szmelcu tam nie dali. Niemniej jednak, teraz już nie masz wyjścia. A ta SRAM dostępna? Bo teraz to cyrki ze wszystkim. Był jeszcze drugi niedrogi model, bodajże S1000, ale nie wiem na ile to występowało w wolnej sprzedaży, a na ile był OEM montowany do rowerów. Tak czy inaczej czeka Cię jeszcze zakup suportu GXP.
  7. To tak jak wyżej - w serwisie rowery wiesza się zwykle za sztycę, więc światełka, odblaski, z reguły się zdejmuje/przesuwa. Błoto - mogło się pojawić w trakcie diagnozowania roweru. Wszelkie skrzypienia, trzaski i inne odgłosy są bardzo, ale to bardzo trudne w diagnozowaniu - a na rowerze trzeba po prostu jeździć, słuchać, szukać i eliminować. Czasem udaje się to zrobić jadąc dookoła serwisu, a czasem można nim wrócić z pracy, i przyjechać następnego dnia i dalej nic nie wiadomo. Ta druga opcja jest praktykowana żeby nie marnować w ciągu dnia godziny czy dwóch na jeżdżenie, bo też mało kto chciałby potem płacić za roboczogodziny serwisanta. Grunt to zrobić tak żeby nie zostawiać śladów w postaci obicia roweru, wypaplania owijki smarem czy np. zostawiania go pod sklepem czy coś. Pomijam już ryzyko w razie jakiegoś przypadkowego uszkodzenia czy wypadku. Najlepiej jak któryś z serwisantów ma do pracy 5 kilometrów bulwarem Samo składowanie rowerów na wielkiej stercie to w ogóle nieporozumienie, wiec cóż, serwisy które traktują tak wszystkie rowery, bez względu na stan czy klasę trzeba zwyczajnie omijać. Są takie które mogą sobie pozwolić na wieszanie każdego osobno, są takie które nie mają warunków. Czy ktoś nie wziął sobie Twojego roweru na "jazdę testową" na jeden dzień urlopu w terenie - tego się pewnie nie dowiemy. Jest to absolutnie nieprofesjonalne, ale tak się zdarza. Zwłaszcza jak to fajny rower MTB. Pamiętam że lata temu tato zmienił mechanika samochodowego bo też jeździł sobie samochodami klientów na co dzień i nie widział w tym nic złego. @WaGiant zwłaszcza karbonowe wiesza się za sztycę - która często jest aluminiowa, więc nie ma ryzyka zmiażdżenia. Ale są też specjalne wkładki/adaptery do stojaka do łapania sztyc karbonowych, jeśli takowa jest w rowerze.
  8. GRXa nie obleci Ci pewnie przerzutka MTB, musiałbyś sprawdzić jakie zębatki obsługuje Twój model, bo przednia przerzutka jest zależna od korby, i na odwrót. Deorkę 28/38 by łyknęła, ale to już kwestia tego czy zadowolą Cię takie przełożenia. Fajna byłaby korba SRAM, mieli jakieś modele 28/42 np. https://www.synkros.pl/product-pol-10422-Korba-Sram-X5-42-28-175mm-GXP-2x10.html ale czy to dostępne, nie wiem. Ta obecna ma niewymienne blaty że musisz ją zmienić?
  9. Góral z napędem 1x na asfalt i ścieżki leśne? Średni pomysł. Rower crossowy, jakikolwiek sprawdzi się znacznie lepiej. No i nie wiem jaką wagę użytkownika podaje Decathlon, Unibike to jedna z niewielu firm która ma właśnie 120.
  10. Teoretycznie tak jest, że łupem padnie ten słabiej zabezpieczony. Ale niestety, inna zasada mówi że rower z klatki prędzej czy później znika. Nie wiem czy złodzieje mają układ z listonoszami czy co, ale parę takich przypadków znam. Niemniej jednak padały nawet średnie ulocki jak Kryptolok.
  11. Unibike Prime, solidna rama i koła, da radę.
  12. Raczej stawiam na kartkę, ale to pytanie do spółdzielni/straży. U nas pojawiła się na kartce ogłoszeń kartka że mają zostać usunięte, ale lada dzień się wyprowadzaliśmy więc nie wiem jak sytuacja się skończyła.
  13. Wszystko zależy od stanu. I tyle powinno wystarczyć za odpowiedź. To ponad 10 letnie rowery, nie do jazdy po gładkich asfaltach tylko do skakania itd. Więc nie ma znaczenia co piszą sprzedający, istotne jest jaki jest ich realny stan, czy rama nie wymaga serwisu, wymiany łożysk, czy amortyzacja nie jest zakatowana. Bez kogoś kto to oceni fachowym okiem nic nie można powiedzieć. Ale, większe zaufanie wzbudza Big Hit, przynajmniej nikt nie pisze bzdur o serwisie przed sprzedażą (nikt normalny sprzedając rower nie dokłada do niego, ale, może ma na to jakiś papier) albo o wzmacnianiu fabryki spawaniem, ale w miarę rzeczowo wyjaśnia jak dbał o sprzęt. Koło mogło nieco oberwać jak bez szprychy jeździło, ale przynajmniej ktoś o tym szczerze pisze a nie naprędce zastępuje jakąkolwiek. Więc takie są moje odczucia. Ale czy ten sprzęt będzie dobry, i w jakim naprawdę jest stanie - tutaj nie potrafię pomóc.
  14. Bez przesady, jakiś specjalnie wartościowych kół nie masz w takim rowerze, a już samo owinięcie ich linką zwraca uwagę. Ja bym postawił na ulocka, jeśli masz pod sklepem, siłownią czy przystankiem miejsce gdzie możesz złapać nim rower. Neona niestety nie znam, sam mam Kryptonite Evolution, ale bratu kupiłem Pitbulla, za jakieś 130zł, właśnie dlatego że polecany. PS. Pamiętaj o przepisach przeciwpożarowych - na klatce niczego nie powinno być. Więc nawet jak ludzie trzymają rowery jakaś kropla może przelać czarę i administracja czy ktoś inny zleci ich usunięcie.
  15. Ani jedno, ani drugie, w okolicach stówki kupisz ulocka Onguard, ew. łańcuch tej firmy. Przejrzyj forum, wiele razy się przewijają.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...