Skocz do zawartości

Rafu

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    538
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

111 Bardzo dobra

O Rafu

  • Tytuł
    Maniak

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Rafał
  • Skąd
    Bydgoszcz

Ostatnie wizyty

805 wyświetleń profilu
  1. Rafu

    [Fork offset] 42 mm

    Offset nie jest zależny w żaden sposób od ramy. Ta wartość tylko i wyłącznie zależy od widelca. W stwierdzeniu, że rama jest "robiona pod offset 42mm" jest duża zawartość marketingu W zasadzie chodzi tu o to, że nowsze rowery mają mniejszy kąt główki, co w połączeniu ze zmniejszonym offsetem daje większą stabilność (w teorii). Tutaj jest to opisane pod koniec artykułu: https://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/
  2. Rafu

    [Fork offset] 42 mm

    Wejdzie bez problemu. Offset ma wpływ na to, jak rower skręca.
  3. Myślę, że buty MTB pod platformy spełnią oczekiwania autora. Oczywiście przy założeniu, że będą używane z "prawdziwymi" pedałami platformowymi, bo inaczej to się mija z celem. Ja przesiadłem się na platformy rok temu i chwalę sobie Shimano GR7. Są bardzo wygodne i odpowiednio sztywne - na pedałach stopa się nie wygina, a chodzi się w tym w miarę normalnie. Mam wcześniejszą wersję, niż ta testowana w outdoorgearlab.com. Tyle że wtedy udało mi się je kupić za ~300zł. Five Ten'y mają bardzo dużo negatywnych opinii na temat trwałości od czasów, gdy przejął ich Adidas. Jak będę zmieniał buty,
  4. Jak się jeździło wcześniej z kadencją 60, to lepiej postawić sobie poprzeczkę ciut niżej np na 80 i dopiero, jak się przyzwyczaisz, podnieść ją do 90. Nie wiem, jakich pedałów używasz, ale w SPD jest dużo łatwiej utrzymać wysoką kadencję, niż w platformach. Co do liczników, to jednak warto kupić chociażby tego Krossa - cena bardzo spoko.
  5. akurat tutaj blokada widelca daje dużo mniej, niż usztywnienie dampera. Niedawno powstał podobny wątek, w którym autor kupił Treka Fuel EX 8, bo jako jedyny był dostępny w sklepie. Z tych, które podałeś, lepiej podjeżdżać powinien Canyon i Marin. Ghost ma ramę modułową, która również stosowana jest w modelach i myślę, że ta ceną uniwersalności będzie waga tej konstrukcji. Z drugiej strony geometrycznie Ghost najbardziej mi się podoba, dalej jest Marin, a na końcu Canyon.
  6. Gdzieś czytałem, że zaciski niewiele różnią się od MT520, które posiadam i jestem zadowolony Klamki powinny pasować. Do tego wymieniłbym klocki na jakieś metaliki, albo półmetaliki i od razu poczujesz kolosalną różnicę.
  7. @Gradory, konfiguracja FE 8 jest całkiem fajna, jedynym słabym punktem są hamulce, ale tu chyba wystarczyłoby wymienić klamki na "jednoplaczaste" BL-MT500, bo zaciski są OK.
  8. @KSikorski, Ten Focus całkiem niegłupi i geometrię ma moim zdaniem lepszą niż Canynon i Radon. Z Fuela najniższy sensowny model to 7, ale tylko pod warunkiem, że z dobrym rabatem, a w obecnych czasach to pewnie nierealne.
  9. @Q_u, Hmm, 120zł - w komplecie twarde etui i materiałowy woreczek. Okulary nie są zajechane, porysowane itp. Mają kilka drobnych rysek od użytkowania, ale naprawdę minimalnych.
  10. Alpina to marka należąca do Uvexa i jakość szkieł jest bardzo porównywalna (tzn. bardzo dobra). P.S. Jakby ktoś był zainteresowany, to mam do sprzedania Uvex Sportstyle 802 (czarny) i Endura Manta. Endura to nie są typowe fotochromy, bo ściemniają/rozjaśniają w dość wąskim zakresie, ale za to szybciej reagują na zmiany oświetlenia.
  11. Rafu

    [Rower] Stumpjumper vs Fuel Ex

    @Gremlin008, W pierwszej chwili pomyślałem, że to pod większe tarcze zrobili, ale tarcza prędzej przytrze o górne widełki, niż o dolne. Nie wiem, czy zauważyłeś, ale "flip-chip" znajduje się właśnie przy osi tylnego koła. Fabrycznie rower jest ustawiony w pozycji "long&slack". P.S. Jesteś zadowolony z zakupu?
  12. Rafu

    [Rower] Stumpjumper vs Fuel Ex

    Hej, Tak, jest coś takiego. To wygląda na przetłoczenie.
  13. Opisałeś swój problem tutaj, ludzie z Shimano przeczytali i voila😅 https://bikerumor.com/2021/04/27/all-new-shimano-deore-xt-linkglide-is-3x-more-durable-not-backwards-compatible/ Mamy nowe, lepsze i 3x bardziej żywotne Deore i XT.
  14. @BartekMM, Jestem od Ciebie trochę wyższy i 100 kg (w porywach do 102 ). Przy stu kilo waga roweru ma drugorzędne znaczenie. Ważna jest wytrzymałość komponentów, tym bardziej, że planujesz bikepacking. Myślę, że typowe ścigacze po prostu będą zbyt delikatne i średno wygodne (Spark RC, Rose) Osobiście poczekałbym na nowego Sparka, bo w tym roku to już chyba musi wyjść. Synonym TR też się super prezentuje, wspomniana Orbea OIZ TR również. W Specu Recon to trochę żart. Do rozważań dorzuciłbym jeszcze Trek Top Fuel, ale przy amorku 120-130mm i tej wadze golenie 32mm to jednak mało.
  15. @Mesique, Dziękuję w imieniu żony Przypomniała mi się jeszcze jedna istotna rzecz - jeśli jeździłeś z plecakiem, to koniecznie z niego zrezygnuj, bo nawet mały i w miarę lekki plecak ma naprawdę negatywny wpływ na kręgosłup. Dodatkowo pocą się plecy, potem wieje na nie zimny wiatr, co może powodować spinanie mięśni przy kręgosłupie. zamiast tego, fajnie sprawdza się większa biodrówka/nerka "ęduro" - zmieścisz w niej sporo wody, narzędzia, telefon, wiatrówkę itp. Ta z dużego sklepu na "D" jest całkiem fajna: TORBA BIODRÓWKA Z BUKŁAKIEM NA ROWER MTB ALL MOUNTAIN 4 L. @Galvatron,
×
×
  • Dodaj nową pozycję...