Skocz do zawartości

tobo

Elita
  • Liczba zawartości

    17 603
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    30

Ostatnia wygrana tobo w dniu 22 Stycznia 2017

Użytkownicy przyznają tobo punkty reputacji!

Reputacja

1 795 Doskonała

O tobo

  • Tytuł
    Stary wyjadacz

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Tomek

Ostatnie wizyty

15 425 wyświetleń profilu
  1. Które obręcze czy piasty są projektowane specjalnie pod elektryka? Podasz przykłady? Troszeczkę (ze 3 lata) miałem (nie) przyjemność serwisować elektryki. Fakty są takie (nie tylko w przypadku ebajkow) że gdybyście mówili jak naprawdę wygląda jakość oferowanych rowerów to nie sprzedalibyście ani sztuki Niestety jakość należy raczej zmienić na "jakoś" i szczerze współczuję sprzedawcom którzy muszą starać się wypadac wiarygodnie opisując produkt. To ciężka i bardzo niewdzięczna praca a do tego bardzo wielu ludzi nie potrafi kłamać.
  2. Chcesz kupować ochronę dróg oddechowych do pracy z takimi płynami. Czy znalazłeś jakieś info że ich wdychanie (raz, okresowo) jest szkodliwe lub może być szkodliwe?
  3. Możesz przejechać kilka km. Ważne by "twardo" nie brać nierówności, czyli dziur czy krawężników. Dźwigasz tyłek z siodła i odciążasz nogami tylne koło. Jak złapię kapcia - jadę. Robiłem tak wielokrotnie. Istotne JAK się to zrobi. Jeśli opona nie ma tendencji do schodzenia z obręczy to pozostaje kwestia ostrożności. Uszkodzenie obręczy? Nie. Prędzej dętki i ewentualnie opony.
  4. Sugestie co do chińskich czy karbonowych kokpitów biorą się stąd że ich bycie w jednym kawałku jest kluczowe dla Twojego bycia w kawałku. Praktycznie żadna część kończąca swój żywot w nagły sposób nie wpływa na jednolitość Twojej twarzy czy szczęki tak jak kierownica. Ja jeżdżę z karbonowymi kierownicami od 12 lat ale chińskie nie wzbudzają mojego zaufania. W tym miejscu nie ryzykuję. Z markowymi kierownicami to też śliski temat, a wyniki testów potrafią być dramatyczne. Co do siodła i amortyzacji - jeśli przesuniesz siodło w jarzmie mocno do tyłu to amortyzować będą pracujące
  5. Legalnym rowerem na wspomaganiu pojedziesz sensownie do 22-23 km/h na płaskim. Wtedy jeszcze czuć że silnik Cię wesprze. Przy 25 km/h jedziesz już o własnych siłach. Kurier i elektryk legalny? Nie wiem z jakimi prędkościami średnio się poruszasz. Ale zakładając że jeździsz na oponach asfsltowych czyli slick 23-30 mm to wejście na prędkość powyżej wyczuwalnego wsparcia jest bardzo łatwo. Z legalnym zestawem kiepsko to widzę. Druga kwestia- jazda codziennie w każdych warunkach? Może być problem bo zestaw dokladany nie grzeszy szczelnością- możesz mieć problemz utrzymaniem elektr
  6. Trochę spostrzeżeń po 1200 km. Konfiguracja: 1. Chiński zestaw z ebaya, 1000 watów. 5 stopni wspomagania. 2. Zasilanie: akumulator zrobiony na zamówienie, 27 Ah. 3. Napęd: wolnobieg 9sp, 13-32, korba 3x 26/36/48. Odpalenie inicjalne wiązało się... z paroma spięciami. Sprzedawca akumulatora założył że nabywca czyli ja miał styczność z takim pakietem i jego sposobem podłączenia. Akumulator ma złącze Amas xt90, jego druga część była przypięta do wtyczki akumulatora. Przy próbie podłączenia zrobiłem wypasione spięcie, którego szczegóły pominę
  7. Czujnik na przewody hydrauliczne? Kupiłem na ebajcu kabel który zamontuję na korpusie klamki , w zestawie z magnesem. Zajmie on miejsce zestawu dostarczonego z e-kitem. Czujniki pod ht2 może i są ale i tak mam korbę deore 2x 38-24 co ciut komplikuje adaptację - wolnobieg 13t najmniejsza, korba z blatem 38t to kiepska kombinacja. Czujnik do zwykłej korby na kwadrat jest w zestawie - musiałbym rzeźbić z korbą (nie wiem nawet czy są na rynku koronki korby by uzyskać np 48 zębów w tym przypadku) oraz nabyć dodatkowo ten czujnik. Nowa korba z suportem kosztowała mnie 200 zeta, b
  8. Widzę że nawiązała się dyskusja o legalności rowerów elektrycznych. I to w kontekście przepisów prawa i zdolności intelektualnych uczestników dyskusji. Nie wiem czy dyskutanci przeczytali mój pierwszy post- ja prosiłem o pomoc sprzętową osoby zorientowane w temacie. Nie wiem czy czytanie ze zrozumieniem jest tak bardzo trudną umiejętnością - na to wygląda. Zdaję sobie sprawę z nielegalności projektu jednak nie postawiłem pytania na które oczekiwałem odpowiedzi z przesłaniem moralnym. Jeden post wnosi coś w kwestii moich pytań, reszta nic. Kiedyś byłem tu mode
  9. Myślę o przerobieniu roweru na elektryka. Baza to rower mtb pod rozmiar kół 27.5 cala. Służy do jazdy po asfalcie. Chciałbym żeby e-zestaw funkcjonował w następujących warunkach: Moc pozwalająca na jazdę z prędkością ok 50km/h . Zasięg przy najmocniejszym stopniu wspomagania przy bardzo górzystym miejscu eksploatacji 60-80 km Bezproblemowa eksploatacja w warunkach z dużą ilością podjazdów. W przypadku silnika zamontowanego w tylnym kole kompatybilność z normalnymi kasetami i hamulcem tarczowym. W miarę możliwości dobra szczelność baterii/reszty kom
  10. tobo

    [Linki i Pancerze] Szosa

    Lex SL to paskudny badziew... Te pancerze są fabrycznie montowane w wielu rowerach i drastycznie upośledzają jakość pracy przerzutek. Wymieniałem je w rowerach szosowych od razu na Shimano. Przy klamkomanetkach z prowadzeniem linek pod owijką ustawienie zmieniarkiz tyłu było niewykonalne.
  11. To może zmiażdżyć w przypadku nieostroznego obchodzenia się Jedyne co ten produkt dobrym to obsługa gwarancyjna. Natomiast serce roweru w moim odczuciu i styczności w niczym nie odbiega od rynkowej średniej najniższych modeli innych firm.
  12. Trek miażdży (od lat): - jakoscią zaplotu kół - trwalością obręczy alu pod hamulce obręczowe - jakością bebechów piast - "sztywnością" haków przerzutek - i genialnością rozwiązania mufy suportu bb90 które zapewnia klientom regularność wymiany ram. :) Nie wiem czym może zmiażdżyć Marlin, na pewno swoją masą startową gdy ze stojaka spadnie na stopy. :) Ja chętnie bym w takich dniach pouczestniczył z nadzieją że będzie ktoś z osób odpowiedzialnych za projektowanie czy kontrolę jakości.
  13. Obecnie mam Srama db1 i Clarksa - siemano już żadnej szansy nie dam.
  14. Klamka jest mułowata bo uszczelki w zaciskach twardnieją. Opór wzrasta i tłoczki nie cofają się tak jak założył producent - tłoczek wypchnięty nie wraca i klamka ma krótszy skok. Co dziwne - nie jest to przypadłość wszystkich sztuk Shimano czy wszystkich egzemplarzy danego modelu - niektóre "puchną" inne nie. Miałem 525 naście lat temu - nie puchły nawet w dużych minusach. 535 puchły w okolicach plus 5. Po zagrzaniu wracały do normy. 775 puchły przy plus 10. Potem miałem długą przerwę. 445 puchły i ostatecznie uszczelki się zdeformowały, klamki nie pracowały po za
×
×
  • Dodaj nową pozycję...