Skocz do zawartości

tobo

Zasłużony user
  • Liczba zawartości

    19 033
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    33

Ostatnia wygrana tobo w dniu 11 Grudnia 2023

Użytkownicy przyznają tobo punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Tomek

Ostatnie wizyty

22 568 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika tobo

  1. Panie, to podaj konkretnie tezy z którymi się nie zgadzasz. A nie pisze że się nie zgadzasz. Jeśli shimano jest za wąska do szerokich klocków shimano, i tarcza centerline jest za wąska do szerokich klocków shimano to równocześnie tarcza sram centerline jest za wąska do klocków sram. Więc jeśli tarcza sram jest za wąska do klocków sram a mimo tego nadal wg producenta nie wynika z tego nic niebezpiecznego to mogę przyjąć, po kilkukunastu latach używania za wąskich tarcz z za szerokimi klockami że realnie nic z tego nie wynika co byłoby możliwe do uznania za niebezpieczne. Więc: w moich hamulcach używam takich kombinacji jakie uznaję za pasujące a w rowerach klientów stosuję wyłącznie kombinacje prawilne. Więc jeśli ktoś czytać nie chce co napisałem to nie jest mój problem. Zapytałem czy stosujesz wyłącznie klocki shimano w hamulcach shimano i czy jedynymi tarczami które z shimano stosowałeś są dedykowane tarcze shimano. Bo jeśli zrobiłeś kiedykolwiek take faux pas to znaczy że też można cię opatrznie zrozumieć.
  2. Nie. To się nazywa własna praktyka. To moje heble więc używam wielu rzeczy "nieprawilnych". Jeśli przyjdziesz jako klient to powiem ci jak to widzę. Jeśli przyniesiesz swoje kloce to je założę. Jeśli ja mam komuś zamontować klocek to zamontuję tylko dedykowane i tylko z dedykowanymi tarczami. Bo nie chcę ponosić odpowiedzialności. Specyficzne podejście powiadasz. Zakładając że trzymamy się "zaleceń producenta" do hamulców shimano powinieneś wkładać wyłącznie klocki shimano. Czyli dwa rodzaje do wyższych modeli, metal i żywica, jeden rodzaj do niższych. Używasz wyłącznie klocków dedykowanych? Ja nie, zamieniam je w nowych hamulcach od razu na coś co wg mnie działa lepiej. Jeśli klocek wystaje i nic z tego powodu się nie dzieje (tu nie ma że się da lub nie da), wg mnie przy moim użytkowaniu niczego nie zauważyłem, to nie widzę powodu żeby tego nie powiedzieć tutaj. I jeszcze coś: tarcza centerline plus hamulce i klocki srama (level, guide, code, więc każde) - w dedykowanych zestawach klocki łapią żebra tarczy. Da się czy się nie da? Skoro sram nie widzi problemu, shimano widzi, ja nie widzę to dwie vs jedna opinia = mój wybór i przekonanie że nie jest to żaden problem. Jeśli zapytasz jaki klucz dynamometryczny kupić i czy go używać to ci powiem że we własnym przypadku nigdy go nie używałem, nie używam i nie będę, mimo że mam 3. Bo mi się nie chce i nie uważam tego za potrzebne. Wszystkie newralgiczne śruby w rowerach klientów dokręcam kluczami. Takie mam podejście.
  3. Probowalem znaleźć cały element bazując na 26"/32 mm średnica goleni/float/fit ale żaden z wskazywnych produktów nie wygląda podobnie. Ten z eBaya wygląda jak inne dostępne i jak widać różni się wyglądem w tym miejscu gdzie moj ma uszczelkę i gąbkowy pierścień.
  4. Hej Trafił do mnie widelec Fox Float Fit RL. Właściciel stwierdził że widelec jest zablokowany nawet jeśli blokada jest nieaktywna. Po zdjęciu goleni dolnych na górnych nie ma śladu wytarć, są zupełnie gładkie. Szaft tłumika pracuje normalnie, bez zastrzeżeń. Po spuszczeniu powietrza z lewej goleni próbowałem popchnąć szaft sprężyny, bez szans, musiałem go wepchnąć, szedł z dużym oporem. Wyjąłem "denko" z goleni i próbowałem wyjąć szaft, siedział na sztywno. Po dłuższej walce udało mi się go wyciągnąć. A raczej wyrwać. W środku był smar i olej, goleń wewnątrz nie ma żadnych śladów zużycia. Jak nowa. Na zdjęciu cały zestaw z tej goleni- plastikowa gora z wcięciem na gąbkę plus miejsce na uszczelkę. Po zdemontowaniu uszczelki szaft nadal wchodzi ciasno i zmuszenie go do ruchu jest wybitnie trudne. Pytania: - czy ktoś ma taki widelec z tym typem sprężyny, czy ten element ma tendencję do odkształcania się i zapierania w goleni? Nie wiem jak wygląda zupełnie nowy, nie jestem w stanie stwierdzić czy jest uszkodzony, spuchnięty itd. - czy element na zdjęciu jest wynienny tylko w całości czy są do niego poszczególne elementy jako części zamienne? Myślałem że ten problem to wada uszczelki, bez niej i tak jest "sztywno" - jaki rodzaj oleju/smaru przy montażu sprężyny? W środku był olej o konsystencji krupniku Dzięki za pomoc.
  5. I haczy. Nadal nie widzę (używając takiej kombinacji) żeby na coś miało to wplynąć. Nie czuję szarpania, nie ma dziwnych dżwięków, nie ma uszkodzeń okładzin, klocki nie zużywają się szybciej niż na zestawie dedykowanym.
  6. Będzie wystawał i? U mnie wystaje. Żeby to był problem tarcza musiałaby być zużyta na żyletkę z ryzykiem że coś się urwie. W praktyce nie wpływa to na nic. Używam Centerline z hamulcami shimano, trp, magurami, były trzy Chińczyki. Jedżę na centerlinach od chyba 4 lat. Pomiędzy nimi używałem tarcz magury (dwa typy), kilku Shimano, były też jagwire, discobrakes, tektro. I tak wracam do Centerline. Są ciche, praktycznie ze wszystkimi hamulcami w mokrych warunkach także. Nawet 220tki (w sumie trzy) są proste z fabryki i nie gną się bez względu na to co im robię. Z mojego doświadczenia to chyba najlepsze , powtarzalnie, tarcze które miałem. Mają tylko jeden minus - znikają szybciej niż jakiekolwiek inne.
  7. Dlaczego nie skontaktowales się ze sprzedawcą?
  8. Z mojej trzyletniej praktyki użytkowania w rowerze miejskim czterotłoków z tarczami 220 i 200 na oponach slick minimalnie szerszych jak te 30-35mm - nie, to co piszesz nijak się nie ma do realiów Zupełnie poważnie - jedżę już kilka lat na takim zestawie i jak do tej pory nie udało mi sie przypadkowo i nieświadomie nadużyć siły żeby zablokować koło. Kiedyś używałem dwóch 180tek w rowerze na oponach 25c ważącym 7 kilogramów - również nie zaliczyłem żadnego fakapa co do użytkowania hamulców - a czytałem różne niesamowite historie.
  9. Jeszcze raz: jedne nie wyją, zamieniasz je na takie które wyją. To jakie założyć?
  10. Nie stwierdziłem takiej przypadłości
  11. Odpowietrz hamulec. Jak już będzie ogarnięty to sprawdź czy tłoki pracują równo I czy cofają się po zwolnieniu dźwigni.
  12. Pomyśl, odpowiedź masz: skoro jedne nie wyją a drugie wyją to znaczy że, zwyczajnie, nie są dobrej jakości albo nie pracują z tymi tarczami. Innych możliwości brak
  13. Ale ty chcesz szprychy 0.2 mm cieńsze zakładać. Miałem bajka 9.7 i 12.2, ten sam rambler. Nie, nie było warto bawić się w to 9.7.
  14. Jesli chcesz chude koła to urwij wagę z obręczy, dętek, opon. Porównaj wagę np 64 szprych danego producenta w tych dwóch opcjach grubości. Rożnica między 1.6 a 1.8 będzie rzędu 20 gramów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...