Skocz do zawartości

Miro1970

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    89
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Miro1970

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

9

Reputacja

  1. Dzięki wielkie za odpowiedź. Jak rozumiem, większy przekos jest na największych koronkach, a czy na najmniejszych daje się odczuć jakąś różnicę na plus w działaniu napędu (bo tu przekos zmalał wobec linii 50)? A jaki masz blat - ile zębów - i jaką największą koronkę?
  2. Jeszcze taka myśl. Mufa jest 68 mm - więc typowo powinno się dać na suport HII dwie podkładki 2.5 mm z prawej i jedną z lewej. A co, gdyby dać odwrotnie - czyli z prawej jedną? wtedy korba z łańcuchem przesunie się o 2.5 mm w lewo i te 3 mm boostu prawie się zniweluje. Dobrze myślę czy bredzę? Przekopałem internet i takiego pomysłu jeszcze nie spotkałem.
  3. Panowie, takie pytanie, czy dobrze myślę: Napęd 1x10. Starsza "zwykła" rama pod zwykłe ośki 135 - bez boostu. Jeśli da się tam kasetę Deore 10s - 11-42, a do tego korbę M5100 1s z linią łańcucha 52mm (czyli boostem, jak myślę), i blatem 36 (producenta zaleca maks. 34),to: * łańcuch na największych koronkach będzie mocno przekoszony? * a na najmniejszych koronkach będzie bardzo mało przekoszony? * jeśli tak - to czy taki druciarski układ będzie na tyle niekorzystny dla (spokojnej) jazdy na największych koronkach, że warto dać korbę bez boostu, z linią łańcucha 50 mm (np SLX)? Jeśli dobrze myślę - to wg producenta napęd DEORE 1x10 Deore M4100 jest dostosowany tylko pod ramy boost?
  4. Kupiona późną jesienią 2021 - w woreczku z oryginalnymi trytytkami, tylko wyjęta, by sprawdzić, czy wszystko ok. Mogę podesłać zainteresowanym dowód zakupu i mój telefon. Flara 12 stopni, kompatybilna z Shimano Di2, waga realna 265 plus/minus ok. 3 gramy, alu 6066. Wyprzedzenie / reach: 65 mm Obniżenie / drop: 115 mm. Kolor: czarny. Szeroki przekrój centralnej sekcji kierownicy ułatwia montaż akcesoriów. Rowki dla pancerzy. Zgrabna, ergonomiczna, nieduże drop i reach - co skutkuje wygodną.niewyciągniętą pozycją i spłyconym dolnym chwytem. Lakier dobrej jakości. Z góry spłaszczona. Kupiona w sklepie rowerowym przez portal aukcyjny, nie z drugiej ręki. Żadnych wad. Czekała w szafie na budowę roweru, ala zamiast szosy robię crossa, co opisuję w stosownym temacie. Zdjęcie z netu, bo mam mały kłopot ze wstawianiem ze smartfona, ale jeśli trzeba, to wstawię, mogę też wysłać fotki smsem itd. Cena 210 - wysyłka paczkomatem lub pocztą w cenie.
  5. Kupiona późną jesienią 2021 - w pudelku, tylko raz z niego wyjęta, by sprawdzić, czy wszystko ok. Wersja BOX, mogę podesłać zainteresowanym dowód zakupu i mój telefon. Kupiona w sklepie rowerowym przez portal aukcyjny, nie z drugiej ręki. Żadnych wad. Made in Japan. Stopniowanie: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36. Czekała w szafie na budowę roweru, ala zamiast szosy robię crossa, co opisuję w stosownym temacie. Zdjęcie z netu, bo mam mały kłopot ze wstawianiem ze smartfona, ale jeśli trzeba, to wstawię, mogę też wysłać fotki smsem itd. Cena 220 - wysyłka paczkoamtem lub pocztą w cenie.
  6. Kupiona późną jesienią 2021 - w pudelku, tylko raz z niego wyjęta, by sprawdzić, czy wszystko ok. Wersja BOX, mogę podesłać zainteresowanym dowód zakupu i mój telefon. Lewa - 2 rzędy. Made in Japan. Czekała w szafie na budowę roweru, ala zamiast szosy robię crossa, co opisuję w stosownym temacie. Kupiona w największym sklepie netowym rowerowym - CR. Zdjęcie z netu, bo mam mały kłopot ze wstawianiem ze smartfona, ale jeśli trzeba, to wstawię, mogę też wysłać fotki smsem itd. Cena 330 - wysyłka paczkoamtem lub pocztą w cenie.
  7. Jak w temacie, sprzedam, w oryginalnym pudełku, nawet nie pasowana, kupiona 3 tygodnie temu, okazała się pasować mniejsza, a przeczyłem termin zwrotu tej 38 na serwisie aukcyjnym. 30 zł plus wysyłka pocztą lub paczkomatem. Cena sklepowa minimalna 50 zł.
  8. Dzięki, ale problem prawdopodobnie będzie rozwiązany, bo po długim szukaniu chyba mam na oku odpowiednie części srebrne. Ale to jeszcze nie jest pewno i jak coś - to się odezwę. PS. Oczywiście części XLC, nie SLX.
  9. Ja kupiłem parę dni temu podstawową ramę alu Mosso za 850 zł i widelec alu za 400. Rama wygląda ok, ogólny wygląd, jakość lakieru, spawów (wiadomo, grube niepolerowane) lepsze niż na zdjęciach sklepu. Nie widzę żanych skaz w lakierze, wykończeniu wnętrza główki, mufy itd. Trzyma pewne podstawowe standardy, typu wewnętrzne linki, hydroformowane tylny trójkąt oraz główna rura, gięcia tylnego trójkąta bardzo estetyczne. Ale ciężka - 1.9 widelec 0.9. Wydają się wytrzymałe. Jak to porównam z 10-letnią ramą mojego Krossa trekingowego (wtedy to był trekking za 2.5 tysiąca), to ta Mosso zdaje się o poziom lepsza - lepszy stop, lakier, naklejki i wykończenie. Jest też znacznie lepsza od (tajwańskiej) ramy Meridy sprzed 8-9 lat (wtedy ten rower, z bardzo podstaowym osprzętem) kosztował 2 tys. Ale wiadomo, to nic specjalnego w odniesieniu do ram współczesnych rowerów ze średniej, półśredniej półki, powiedziałbym, że niebrzydka i przyzwoita. Mam też akurat w domu ramę Tribana 540 - to jest taki sam poziom wykonania, na pewno nie gorszy. Widelec podobny, ale ma parę drobniutkich niedociągnięć w maowaniu i raczej masywny, ciut "przyciężki" kształt. Za drogi... ale akurat pasuje długością... Trwałość ocenię, jak rower złożę. Zaufałem Tajwańczykom, bo już parę dekad siedzą w produkcji rowerów, a większość komponentów rowerowych na rynku jest z Tajwanu. Jak się poszuk w azjatyckim necie, to można zauważyć, że na ramach Mosso budują rowery ludzie południowo-wschodniej Azji, a dzisiaj raczej nie jest to już region zacofany... Myślę, że te droższe ramy Mosso za 1200-1500, potrójnie cieniowane itd. są całkiem przyzwoite, ale nie widziałem. Ceny w Polsce są zawyżone, ale nie jakoś drastycznie w porównaniu do cen z Ali czy azjatyckich sklepów, po przeliczeniu.
  10. Oczywiście, mój karygodny błąd - pomyliłem sprawność z trwałością. Muszę uważniej czytać i pisać, bo kompromitacja...🤔 Tak, mam Nexusa 8 na igiełkowych. W Polsce niedostępny, kupiłem w niemieckim czy austriackim sklepie netowowym. To wersja z napisem premium, nieco droższa - w konstrukcji bardzo zbliżona do Alfine 8 i chyba już nieprodukowana, prawdpopdpbnie dlatego, że właśnie zbyt podobna do Alfine i poniekąd zbędna na rynku. Powinienem chyba kupić jeszcze jedną na zapas... Jeśli chodzi o te zakresy przełożeń - to Nexus 8 + blat 38 + zębatka 20 odpowiada napędowi 1x10 Deore z blatem 34 i kasetą 11-13-15-18-21-24-28-32-(37-46) na kołach 28 albo z tą samą kasetą i blatem 36 na kołach 26 cali. Oczywiście bez dwóch najlżejszych biegów. Różnice na każdym przełożeniu to maks parę dziesiątych km/h przy kadencji ok. 90. Przy tym najlżejszy i najtwardszy bieg w Deore 1x10 to już odczywalne przekosy, zresztą ten najlżejszy w podmiejsko-"leśnej" rekreacyjnej jeździe jest i tak praktycznie zbędny. Ja jeżdżę na Nexusie, przyjaciółka na tej Deorce i mamy praktycznie takie same biegi do dyspozycji, na ogół pedałujemy w takim samym tempie na tym samym biegu - tak się jakoś zsynchronizowaliśmy. Przy czym Nexus na każdym przełożeniu idzie tak samo dobrze i cicho, Deore (wiem, to najtańszy napęd 1x, żadne cuda) często słychać... Ok, już nie przynudzam tą "reklamą" Nexusa w wąku o gravelach.
  11. Niestety, okazało się, że to się przeciągnie do paru tygodni - bo jeszcze szukam paru części, pasujących stylistycznie. Jeśli go już robię w archaicznej technologii i z takich sobie części - to niech chociaż jakoś spójnie wygląda.😆
  12. Przyznaję rację - jest różnica w tym parametrze. Przeoczyłem...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...