Skocz do zawartości

Miro1970

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    522
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Miro1970 w dniu 27 Października 2024

Użytkownicy przyznają Miro1970 punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Mirek
  • Skąd
    Rybnik

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Miro1970

Wymiatacz

Wymiatacz (10/13)

  • Automat Rzadka
  • Bardzo popularny Rzadka
  • Od roku
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

209

Reputacja

  1. Dzięki, rozumiem już. Ja korzystam z innego kalkulatora, który oblicza prędkość na danym przełożeniu na danej kadencji z uwzględnieniem średnicy koła i wielkości opony. To też jest obrazowy sposób porównawczy.
  2. @szulikCo oznacza 20 gear/inch? Zazwyczaj się dzieli zęby z przodu przez zęby z tyłu, np. 36/42 =0.86. Co i tak jest bardzo nieprecyzyjne, bo nie uwzględnia wielkości koła i opony.
  3. Bo wielokilometrową szutrostradę z Rud (prawie) do Kuźni Raciborskiej zmienili na drogę rowerową asfaltową...🤨
  4. Bo w rudzkich lasach rudo od modrzewiowych igieł.
  5. Raczej nie ma. Obliczyłem. Z korba 48, kołami 26 i oponami 35 oraz kadencją 70 z koronką * 14t miałby 28.5 km/h * 11t miałby 36.2 km/h. A pisze, że osiąga 35 km/h.
  6. Rower na zimę przeszedł metamorfozę. Zmieniłem koła na 27.5 na obręczach DT XM421. Opony Continental Top Contact Winter II. Szerokość deklarowana 50 mm, realnie dętkami na tych obręczach 25 mm mają tylko 48 mm, tak ledwo, ledwo. Typowe dla Continentala... Pomijając świetne właściwości jezdne tych opon w niskich temperaturach, to rower lepiej się teraz prowadzi, geometria jest stworzona do takich kół. Poprzednio były 28 z oponami też realnie 48, o bardzo zbliżonej przeczepności. Nowe obręcze lżejsze, piasty identyczne, za to dętki i opony cięższe, w sumie waga zmalała parę gramów na koło, pomijalne - więc masa rotująca prawie identyczna, trochę przesunięta na zewnątrz. Szczególnie w niskich i średnich prędkościach stał się znacznie zwinniejszy, a jednocześnie stabilniejszy, na miasto i leśne ścieżki super. Na szybszych prostych długich odcinkach, wiadomo, gorzej. Suport w tym rowerze jest wysoki, więc 27.5 dodatkowo z tym parametrem współgrają. Czuję też, że długość tylnych widełek też lepiej przy skręcaniu koresponduje z mniejszymi kołami. Na wiosnę jeszcze wrócę do tych 28, bo fajnie się toczą po dobrych szutrach czy słabych asfaltach, ale coś czuję, że ostatecznie zadomowią się 27.5 z szutrowymi oponami 50-52 mm. A na dłuższe wyprawy z bagażem może turystyczne zwijane Schwalbe 650B 55 mm. Bridge Club ponoć zaprojektowano do opon 650B 60 mm - i czuję, że rzeczywiście tak jest. No i zmieniłem zębatkę korby z 36 na 38 - tak się złożyło, że prędkość na danym przełożeniu/kadencji pozostała identyczna, co do ułamka kilometra na godzinę.
  7. To jest istotny argument. Od wielu lat jeżdżę tylko na 1x - i to jest ich najsłabszy punkt, szczególnie przy obciążonym rowerze: mało biegów w najbardziej miękkiej części zakresu, tam gdzie 2x, 3x mają 3-4 biegi, 1x ma najwyżej 2 (mówię o analogicznym odcinku zakresu, obejmującym te same zakresy prędkości przy identycznej kadencji).
  8. Prawie wszystkie sprzedane, zostały Conti Winter: 275 zł. 🚴‍♂️
  9. Aktualne. 220, 220 i 100 zł. 🚴‍♂️
  10. 220 zł + ship.🚴‍♂️
  11. Klamkomanetka sprzedana. Hamulec 75 zł+ ship.🚴‍♂️
  12. https://allegrolokalnie.pl/oferta/rower-marin-presidio-1-m-2023-starsza-responsywna-wersja-nowy Nieużywany, wszystkie papiery. To jest starsza wersja, o responsywnej "kurierskiej" geometrii. 1300 zł dla forumowiczów. Odbiór wyłącznie osobisty w Rybniku.
  13. Te srebrne 32 by mi pasowało wizualnie. Ale jednak wezmę tę cięższą, w nadziei, że będzie solidniejsza. Dzięki za podpowiedzi.
  14. Hej, szukam piasty Novateca jak w temacie. Znalazłem tylko NT-A361SBT. Jest to w miarę ok? Może jest jakiś lepszy model podobnego archaizmu? Do zwykłej crossowej jazdy rekreacyjnej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...