Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05.02.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
W kartonie jest Giant Contend AR 1; chodziła mi po głowie szosa, może karbon ale skończyło się na aluminiaku, a tydzień wcześniej wpadł Revolt 1. Uznałem, że za cenę karbonu wolę dwa rowery z amelinium, a przy okazji zrobię rewolucję w garażu i lochach. Mariny idą pod nóż, Revolt będzie miał ciężkie życie pod sakwą i może na oponie 52 (bo taką przyjmie), pozbywam się MTB - nie moja bajka, na to co mam w okolicy Revolt wystarczy, po asfalcie będę latał na Contendzie. Z 4 rowerów faktycznie używałem tylko dwóch, reszta stoi i zawadza. Może Cortinę sobie zostawię jako przełajkę, bo to unikatowy rower - rama serii 4 u Marina nie zdarza się często; z ciekawości ważyłem sobie przednie koła: 1) Revolt - opona 38 made by Giant, zamleczona - 1,9 kg; 2) Contend - opona 32 by Giant, zamleczona - 1,6 kg; 3) Cortina - dętka, opona Schalbe X-One 32 - 1,5 kg.5 punktów
-
Zamówienie od chińczyka zeszło się z tym z centrumrowerowe: - fotochromy od Oakley -łańcuch Force -śrubki -przyrząd do ustawiania zacisku -pensetka (może będzie przydatna przy serwisie piast) -narzędzie do suportu -laser do ustawiania kierownicy (od dawna chciałem to kupić ale nie w oryginalnej cenie 😂) -czujnik tętna od Magine - nie byłem pewien czy mi to potrzebne. Niby zegarek ma pomiar ale pewnie mało dokładny i nie wyświetla na komputerku. Nie chciałem wydawać 200+ za Polara czy Garmina a ten kosztował 55. Szkoda było nie brać. A niż będzie się sprawował dobrze 😊5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Gdybym jeździł po górach, to na pewno bym kupił. Długie i szybkie zjazdy to idealna sytuacja dla tarcz z kompozytu węglowego 🙂.4 punkty
-
No to fajnie. Strava pokazała mi Avg 62W, co by oznaczało ze robię 10-20 W 😅3 punkty
-
2 punkty
-
Zima się kończy a ten dopiero ocieplacze kupuje ;)))2 punkty
-
A jesteś pewny że to tubeless? Ten wentyl wygląda jak od dętki2 punkty
-
@kaido2 nie znasz się, wstawiasz jakiś fotomontaż, bo przecież nawet po warszawskich ścieżkach nie sposób jeździć bez amortyzacji 🙂2 punkty
-
Łańcuch 9/11s Shimano CUES CN-LG500 LINKGLIDE 130og SHIMANO BB-MT501 Suport Hollowtech II Deore 68/73 Kaseta SHIMANO Cues CS-LG4000 Linkglide 10s 11-48 Przerzutka tylna Shimano CUES RD-U6000 SGS (długi) 10/11 rz. Manetka SHIMANO CUES Dźwignia przerzutki SL-U600011RSET 11 rzędowa SHIMANO CUES FC-U6000 MECHANIZM KORBOWY 40T KORBA 170MM 9/10/11RZ. TARCZA HAMULCOWA SHIMANO SM-RT26 160mm 6 Śrub Tarcza hamulcowa Shimano DEORE SM-RT56 180mm 6 Śrub IS Do przerobienia Kands'a Maestro 2k15 na prawilny wózek.2 punkty
-
2 punkty
-
"Po zakończeniu prac trasa/droga/szlak powinna być przywrócona do stanu początkowego" Tak oczywiście, szlak z Lipowskiej czyli za chwilę nawet rezerwat, blisko 1300 wysokości a te fiuty już 5-ty rok go dewastują. Fota z przed 5 lat i niestety naprawić się tego już nie da; Na takich terenach zrywka idzie po minusie finansowym i to nawet sporym. Jak by jeszcze dokładać te niby naprawy to już w ogóle. A za samo słowo "naprawa" w odniesieniu do wąskiej ściechy to powinno być obligatoryjne danie w pysk. Może jak by parę razy profilaktycznie jeden z drugim dostał to by więcej głupot nie powtarzał i robił z ludzi debili. Tak czy siak to już nie ich wina tylko nasza, że na to pozwalamy.1 punkt
-
4. W ciężkim terenie w ogóle nie warto bawić się w gravela, jeżeli nie jesteś naprawdę ogarniętym rowerowo zawodnikiem. Zrujnowany budżet i karbonowe stożki, no powodzenia. Poza tym, chcesz przenieść 2x z Aspre, a później piszesz o 1x? Nie rozumiem. Chcesz de facto składać rower od zera? Jeżeli chcesz zapakować opony 50, to dlaczego nie kupisz sobie po prostu MTB? Brak zawieszenia, baranek, to nie jest dobra konfiguracja na jazdę w terenie, a na wielkich terenowych oponach i tak nie pociśniesz na asfalcie na tyle żeby mieć jakieś większe zyski aero. Strasznie się uparłeś na tego gravela, co kilka tygodni próbujesz wymienić w nim połowę osprzętu, a i tak ciągle ci na nim niewygodnie. Wjedziesz w teren i rozłożysz się na pierwszym większym korzeniu. Po co sobie to robisz?1 punkt
-
Zrozum że tam niemal na 100% jest dętka. Zdejmij oponę, 1 min roboty1 punkt
-
Zdejmij oponę, zaklej dziurę w dętce albo ją wymień i gotowe. W sklepie nikt nie robi tubeless, a skoro sam nie robiłeś to jest tam po prostu dętka1 punkt
-
@spidelli, a to nie prościej było tarczę na 34 zmienić? Przecież koszt takiej tarczy na BCD110 to jest jakieś 20 zyla , albo i mniej1 punkt
-
Może odezwie się ktoś inny, kto przejeżdżał te trasy, ale nawet w oparciu o ślad gpx udostępniony przez CR można wiele zobaczyć... Tam przecież jest na 248 km prawie 224 km dróg utwardzonych (w opisie RWGPS asfaltowych betonowych lub z płyt) i tylko 24 km nieutwardzonych (choć RWGPS rozumie przez to także szutry). Rozumiem, że te wątpliwości dotyczą w sumie tych 24 km, bo reszta raczej jest zwykłymi drogami, więc o szosę bym się nie bał... Tam masz tak naprawdę dwa miejsca do sprawdzenia: -2,5 km odcinek do cerkwi w Łopience (jedziesz go dwa razy) i 10 km przez rezerwat Sine Wiry -oraz drugi 4,5 km odcinek Widełek do zagrody Żubrów w drodze na Muczne -no i może jeszcze to małe 1,5 km odbicie z drogi Muczne-Tarnawa Niżna To wszystko wydają się solidne drogi szutrowe. Zobacz na Google Maps. Tam nie ma Street View, ale w wybranych miejscach są zdjęcia (zwłaszcza przy atrakcjach, do których prowadzą, oznaczone przez Google niebieskimi kropkami) i widać na nich szerokie wysypane tłuczniem, ubite drogi gospodarcze. Pewnie do przejechania szosą... Może nie "na pełnej", może z większą uwagą i ostrożnością, ale bez przesady... Możesz też poszukać jakichś relacji z wycieczek do tych konkretnych miejsc - koniecznie ze zdjęciami - żeby ocenić, jakie drogi tam prowadzą. EDYTOWANE: @nctrns w trakcie napisał, że jednak odradza dokładnie te fragmenty... Ja bym ich nie skreślał, ale poszukał więcej zdjęć z tymi drogami... No i wszystko zależy od determinacji, bo to przecież nie cała 250 km trasa, ale tylko wybrane, krótkie fragmenty.1 punkt
-
Moja wiedza o Bieszczadach nie jest świeża. Ostatni wyjazd był wiosną 2023, ale większość mojego doświadczenia ma więcej niż 25 lat. Remonty mogły wiele zmienić, ale przynajmniej niektóre fragmenty tej trasy mogą być nieprzyjemne na typowo szosowych rowerach. Myślę tu szczególnie o okolicy Mucznego, czy Sime Wiry, gdzie jest pięknie, ale raczej na MTB. Poza tym warto wybrać mało popularny czas, żeby nie napotkać dużego ruchu samochodowego. W popularne, wakacyjne weekendy ruch na dużej obwodnicy może być potworny. Ciekaw jestem dyskusji w tym temacie. Wgraj tę trasę w Komuta, to zobaczysz więcej informacji o nawierzchniach.1 punkt
-
Mój rower elektryczny jest zgodny z przepisami ruchu. Czyli blokada do 25. Jednak poza drogami publicznymi i ścieżkami rowerowymi mogę go odblokować i pędzić jak wiatr i jest to legalne. Więc sami widzicie jak to jest.1 punkt
-
1 punkt
-
Różnia się średnicą goleni. Ale rocznik? Piszą coś w opisie o roczniku?1 punkt
-
Po prostu obręcze nie są idealnie proste, bywa że jajowate. A widać to jak się koło całkowicie rozplecie. Można taka obręcz prostować, ale z drugiej strony po co? Zapleść koło i jeździć. Bicia nie będzie czuć , bo opona zniweluje. P.S. jak się niektóre obręcze pomierzy na szerokości do dopiero jest cyrk1 punkt
-
@HSM zdjęcie zrobiła AIiiii u mnie przed domem Warszawskie ścieżki pamiętam z Wiseł1200, gdzie człowiek tam modlił się o fulla i dostawę świeżych pampersów, gdzie każdy krawężnik było czuć bo tak wytelepało na jombach i wałach do Deblina po których się grzało, żeby zdążyć przed świtem, bo na warszawskich ścieżkach łatwo o dzwona z hulajnogą, glovo pyszne.pl1 punkt
-
W 46/36 No dobra 34 jest mniejsze prawdopodobieństwo zakleszczenia między blatami, bo łańcuch nie spada z impetem. Inne typy zakleszczenia,- Niedoróby Shimano blaty,- dlatego jeżdże już na Goldixach nawet w Ultegrach , podorana PP.1 punkt
-
1 punkt
-
Słabo, pierwsze mycie i zeszła Może jakby wypiec na jakimś alpejskim zjeździe1 punkt
-
Kiedy montujemy mniejszy blat, lekko obniża się przednią przerzutkę, aby utrzymać optymalną szparę między ramką, a zębami, i zapewnić sztywne zdejmowanie łańcucha przy redukcji na młynek. Patrz zaznaczenie. Korby 7100 niestety nie mam, stosowanie w starszych korbach 46:34 nie powoduje problemów, jedynie specyficzny detal np wewnętrznego przetłoczenia na blacie 46 z tej serii może coś zmieniać, aż się nie chce wierzyć, że shimano mogło tu naknocić.1 punkt
-
FOXy miewają manetkę 3 pozycyjną (ciąg całkowity o ile pamiętam 17mm) więc rw takim przypadku dedykowana. Jeśli 2-pos to 10mm ciąg i pasują te z RS. Jeśli w foxie tłumik grip to będzie czulszy niż sid nawet z chargerem 2. Jeśli FIT to będzie bardziej kołkowaty ale odczuwalnie będzie lepiej niż w przypadku tego starego sid'a. Z narzędzi specjalnych do tego zabytkowego RSa nic, do FOXa imadło z miękkimi kalibrowanymi szczękami.1 punkt
-
Tarcze są robione z martenzytycznej stali hartowanej do ~45HRC. Najczęściej jest to stal gatunku 2H13 lub 2H14.1 punkt
-
W takim przypadku naprawa polega na wymianie całej górnej części. Pytałbym w Wichu workshop.1 punkt
-
Mam milion rowerów, w tym malowane, zatem przyjmij radę Smerfa z Papy: porzuć swe ogrowe plany, a pojedź w tym czasie zobaczyć jeden most, jeden zamek, i jedno jezioro. Kiedy wrócisz zmarźnięty, na tydzień dostaniesz kataru, ale chęć na malowanie albo nową ramę zniknie Poważnie lepiej jeździć i żyć patrząc na świat z roweru, niż ciągle rozglądać za rowerami... moje błędy za tym stoją1 punkt
-
Tarka po ciągnikach, dziurawe płyty betonowe i korzenie doskwierają niezależnie od nachylenia i sumy przewyższeń.1 punkt
-
Skoro zmiana działa płynnie i bezproblemowo na 50/34, to tak samo będzie działać na 46/34.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo mgła znów spowiła wszystko Widok na wprost to widok bezpośrednio na Hanower oddalony o jakieś 25 km1 punkt
-
1 punkt
-
Właśnie pokaże żonie, że inni mają jeszcze gorzej (stare zdjęcie, doszedł jeszcze jeden rower, trenażer i ze 2-3 zestawy kół :P)1 punkt
-
Moja czepia się nie tyle samego faktu dokonania zakupu co tego, że się potyka o te graty na każdym kroku (w łóżkach amortyzatory i kierownice, w szafach na ubrania na tyłach ramy luzem, drobnica jak dampery, kasety, hamulce, łańcuchy, korby w komodach, obok ręczników i pościeli, w garażu i na tarasie całe rowery... nawet pod biurkiem nie mam miejsca na nogi ;)).1 punkt
-
1 punkt
-
Górny tłumik warto sprawdzić pod kątem pęknięć plastikowej sprężyny. Często się to zdarza i jeśli występuje, może nie blokować jak należy. Ponadto dobrze zerknąć czy jest prawidłowo zmontowany (czy przesłona jest zamknięta lub otwarta zgodnie z piktogramem na niebieskim pokrętle). Poziom oleju odmierza się tak, że dolny o-ring powinien zetknąć się z poziomem lustra (może być lekko zanurzony). Zbyt duży poziom spowoduje uszkodzenie tłumika i trzeba tego pilnować. Zablokowany amortyzator lekko się ugina (szczególnie przy tym - niestety fatalnym - tłumiku) ale nie powinien przepuszczać choć z tym różnie bywa. Na pewno przy każdym serwisie trzeba wymienić wszystkie o-ringi i potraktować odpowiednim smarem. Na koniec dwie kwestie: - do komory powietrznej nie zalecam wlewania oleju (mimo, że w późniejszych manualach dla Dual Air RS tak zalecał), znacznie lepiej sprawdzi się 5 ml fluidu Fox (kiedyś stosowało się Redrum). Działa znacznie lepiej. Zalecany olej 15WT ma to do siebie, że jest zbyt rzadki i później znajduje się wewnątrz szaftu. Dlatego polecam wykręcić od dołu wentylek, od góry zdjąć gumowy odbojnik i przeczyścić szaft wewnątrz sprężonym powietrzem. To potrafi rozwiązać wiele problemów. Jak nie mamy fluidu lepiej pozostać przy samym smarze (Military Grease). - do goleni dolnych wlewamy ok. 10 ml (5 to za mało, ale 15 czasem zbyt dużo), oczywiście zależy to od amortyzatora. To tak na szybko z rzeczy podstawowych.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00