Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05.02.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
W kartonie jest Giant Contend AR 1; chodziła mi po głowie szosa, może karbon ale skończyło się na aluminiaku, a tydzień wcześniej wpadł Revolt 1. Uznałem, że za cenę karbonu wolę dwa rowery z amelinium, a przy okazji zrobię rewolucję w garażu i lochach. Mariny idą pod nóż, Revolt będzie miał ciężkie życie pod sakwą i może na oponie 52 (bo taką przyjmie), pozbywam się MTB - nie moja bajka, na to co mam w okolicy Revolt wystarczy, po asfalcie będę latał na Contendzie. Z 4 rowerów faktycznie używałem tylko dwóch, reszta stoi i zawadza. Może Cortinę sobie zostawię jako przełajkę, bo to unikatowy rower - rama serii 4 u Marina nie zdarza się często; z ciekawości ważyłem sobie przednie koła: 1) Revolt - opona 38 made by Giant, zamleczona - 1,9 kg; 2) Contend - opona 32 by Giant, zamleczona - 1,6 kg; 3) Cortina - dętka, opona Schalbe X-One 32 - 1,5 kg.5 punktów
-
Zamówienie od chińczyka zeszło się z tym z centrumrowerowe: - fotochromy od Oakley -łańcuch Force -śrubki -przyrząd do ustawiania zacisku -pensetka (może będzie przydatna przy serwisie piast) -narzędzie do suportu -laser do ustawiania kierownicy (od dawna chciałem to kupić ale nie w oryginalnej cenie 😂) -czujnik tętna od Magine - nie byłem pewien czy mi to potrzebne. Niby zegarek ma pomiar ale pewnie mało dokładny i nie wyświetla na komputerku. Nie chciałem wydawać 200+ za Polara czy Garmina a ten kosztował 55. Szkoda było nie brać. A niż będzie się sprawował dobrze 😊5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Gdybym jeździł po górach, to na pewno bym kupił. Długie i szybkie zjazdy to idealna sytuacja dla tarcz z kompozytu węglowego 🙂.4 punkty
-
No to fajnie. Strava pokazała mi Avg 62W, co by oznaczało ze robię 10-20 W 😅3 punkty
-
2 punkty
-
Zima się kończy a ten dopiero ocieplacze kupuje ;)))2 punkty
-
A jesteś pewny że to tubeless? Ten wentyl wygląda jak od dętki2 punkty
-
@kaido2 nie znasz się, wstawiasz jakiś fotomontaż, bo przecież nawet po warszawskich ścieżkach nie sposób jeździć bez amortyzacji 🙂2 punkty
-
Łańcuch 9/11s Shimano CUES CN-LG500 LINKGLIDE 130og SHIMANO BB-MT501 Suport Hollowtech II Deore 68/73 Kaseta SHIMANO Cues CS-LG4000 Linkglide 10s 11-48 Przerzutka tylna Shimano CUES RD-U6000 SGS (długi) 10/11 rz. Manetka SHIMANO CUES Dźwignia przerzutki SL-U600011RSET 11 rzędowa SHIMANO CUES FC-U6000 MECHANIZM KORBOWY 40T KORBA 170MM 9/10/11RZ. TARCZA HAMULCOWA SHIMANO SM-RT26 160mm 6 Śrub Tarcza hamulcowa Shimano DEORE SM-RT56 180mm 6 Śrub IS Do przerobienia Kands'a Maestro 2k15 na prawilny wózek.2 punkty
-
2 punkty
-
@spidelli, nieuniknione, że można podpasować normalne tarcze, podpowiedział bym coś więcej, ale FSA Omegę widziałem u kolegi w gravelu Gianta Natomiast co jest pewne to to, że zintegrowana oś ma średnicę 19mm i znów 200 PLN nie Twoje Ale Można podpasować klasycznego HTll za 2 dychy, tylko trzeba zmienić plastikowe dystanse z osi 24( typowa zintegrowana Shimano) na 19 pod FSA. Łożyska jak nie mają luzów to : Ściagnij korby, zdejmij dystanse, zdejmij osłony łożysk i je nasmaruj. Później złóż w odwrotnej kolejności1 punkt
-
4. W ciężkim terenie w ogóle nie warto bawić się w gravela, jeżeli nie jesteś naprawdę ogarniętym rowerowo zawodnikiem. Zrujnowany budżet i karbonowe stożki, no powodzenia. Poza tym, chcesz przenieść 2x z Aspre, a później piszesz o 1x? Nie rozumiem. Chcesz de facto składać rower od zera? Jeżeli chcesz zapakować opony 50, to dlaczego nie kupisz sobie po prostu MTB? Brak zawieszenia, baranek, to nie jest dobra konfiguracja na jazdę w terenie, a na wielkich terenowych oponach i tak nie pociśniesz na asfalcie na tyle żeby mieć jakieś większe zyski aero. Strasznie się uparłeś na tego gravela, co kilka tygodni próbujesz wymienić w nim połowę osprzętu, a i tak ciągle ci na nim niewygodnie. Wjedziesz w teren i rozłożysz się na pierwszym większym korzeniu. Po co sobie to robisz?1 punkt
-
@spidelli, dobra, teraz doczytałem, że to jest mina w postaci BSA Omega Duże palce, mały ekranik i wujowo widać Nic tylko zajechać i wymienić na coś w normalnym standardzie np Goldixa1 punkt
-
Zdejmij oponę, zaklej dziurę w dętce albo ją wymień i gotowe. W sklepie nikt nie robi tubeless, a skoro sam nie robiłeś to jest tam po prostu dętka1 punkt
-
Ready nie równa się mounted1 punkt
-
Wentyl się poluzował, puściła jego uszczelka lub taśma na obręczy pękła na którymś otworze. Może nabiłeś dużo powietrza na czas niekorzystania z roweru, jak ludzie zazwyczaj robią, i coś nie wytrzymało ciśnienia. Bez zdejmowania opony się nie obejdzie. Dętkę możesz spokojnie założyć bez wymieniania żadnych części. O ile taśma nie pękła i nie ma ostrych krawędzi. W takim przypadku najlepiej ją zdjąć i założyć zwykłą opaskę, ewentualnie zakleić uszkodzenie taśmą izolacyjną lub podobną, żeby nie kaleczyło dętki.1 punkt
-
W sumie to powinienem napisać, że korbę mam pozagrupową - FSA Orbit a przerzutki klamki to Tiagra. Ale to bez znaczenia w sumie. Działa całkiem dobrze chociaż kilka razy łańcuch mi spadał - dwa razy było to w terenie przy jeździe w trawie więc może przy jej udziale, może brak sprzęgła z tyłu swoje robi.... A czym zmiana podyktowana? Chcesz bardziej miękki napęd czy brakuje koronki do podjazdów? Może z drugiego końca coś da się dłubnąć? Ja w komplecie do korby 46/36 miałem kasetę 11-34 i zamieniłem na 11-36, mimo że Tiagra z tyłu obsługuje do 34. Mam już GRX do podmianki, teraz będzie na legalu 36. Ale mnie właśnie trochę czasami brakowało granny gear, zwłaszcza z sakwami. W drugą stronę niespecjalnie, nie mam tu jakiś specjalnych oczekiwań do bicia rekordów na tym rowerze.1 punkt
-
@HSM Ta odnoga przed Tarnawą Niżną jest ciężka do przejechanie, duże, luźne, ostre kamienie, dziury w drodze, miejscami stromawo. Wszystko się da, ale czy warto? Przy Sinych Wirach kończy się szuter a zaczyna się normalny górski szlak. Względnie płaski, ale jednak na slickach bym się tam nie pchał. @spineq Na gravelach da się, ale myślę że będzie trochę wypychu, no i ciut skilla terenowego trzeba mieć, ale to moje zdanie. Ja tam byłem pieszo, nie rowerem1 punkt
-
Jeśli jesteście na oponach <28 i w pedałach i butach szosowych, to te fragmenty linią przerywaną na mapie RWGPS to bym sobie odpuścił raczej. W okoliach Tarnawy i Mucznego na pewno będzie tam ciężko szosą. Jaworzec - Sine Wiry - Polanki też będzie ciężko, zwłaszcza przy samych Sinych Wirach. Jak macie buty MTB to na piechotę obejdziecie to jakoś. Na road+ z oponami >32 moooże dacie radę jak macie jakieś doświadczenie terenowe z MTB czy czegoś podobnego. Reszta trasy na oko to będą asfalty różnej jakości, mogą być miejscami mniej lub bardziej dziurawe ale przejezdne. No i tak jak Wojcio powiedział, w sierpniu miejscami na głównych drogach będzie spory ruch samochodowy, a drogi są wąskie i kręte. Edycja: w ogóle patrzę na mapę turystyczną jeszcze i odcinek do Zagrody Żubrów prowadzi jakąś stokówką chyba, tam to MTB może być ciężko.1 punkt
-
Moja wiedza o Bieszczadach nie jest świeża. Ostatni wyjazd był wiosną 2023, ale większość mojego doświadczenia ma więcej niż 25 lat. Remonty mogły wiele zmienić, ale przynajmniej niektóre fragmenty tej trasy mogą być nieprzyjemne na typowo szosowych rowerach. Myślę tu szczególnie o okolicy Mucznego, czy Sime Wiry, gdzie jest pięknie, ale raczej na MTB. Poza tym warto wybrać mało popularny czas, żeby nie napotkać dużego ruchu samochodowego. W popularne, wakacyjne weekendy ruch na dużej obwodnicy może być potworny. Ciekaw jestem dyskusji w tym temacie. Wgraj tę trasę w Komuta, to zobaczysz więcej informacji o nawierzchniach.1 punkt
-
na tej grupie FB znajdziesz chyba najszybciej https://www.facebook.com/groups/1548253151887421 punkt
-
Mój rower elektryczny jest zgodny z przepisami ruchu. Czyli blokada do 25. Jednak poza drogami publicznymi i ścieżkami rowerowymi mogę go odblokować i pędzić jak wiatr i jest to legalne. Więc sami widzicie jak to jest.1 punkt
-
1 punkt
-
@michalr75 Wyluzuj, sam wprowadziłeś do tego wątku element absurdu pisząc, że Warszawskie ścieżki nadają się na rower typowo terenowy a nie na gravel, to się nie dziw, że później ktoś inny bawi się konwencją i ciągnie zabawę w prześmiewczy sposób. Ja rozumiem, że są różne odczucia komfortu, że każdy z nas może mieć zupełnie inne doświadczenia i oczekiwania (z czym w sumie przyszedł autor tego wątku), ale nawet wypowiadając się w tonach ostatecznych i bezkompromisowych, warto zachować dystans - także wobec siebie... Wszak nawet @ChuChu ironicznie Ci odpowiedział, że Oczywiście. Full DH najlepiej ale jakoś się zafiksowałeś i ciągniesz myśl w coraz dziwniejsze rejony... Nie jeżdżę po Warszawie tylko po innym wielkim mieście, ale nie sądzę, by to coś zmieniało... Jak piszesz o krawężnikach i nierównościach, kostce, studzienkach i innych wertepach podobnego typu to zaczynam się zastanawiać, czy Ty tak naprawdę...? Wertepy? Toż to zwykła codzienność miasta, a nie jakiś górski singiel. Hiperbolizujesz chcąc podkreślić słuszność swoich wyborów. OK, niech tak będzie. To samo robi @kaido2, wrzucając swoje zdjęcie. Tylko co później ma pomyśleć sobie jakiś przypadkowy czytający, który postanowił dowiedzieć się, jaki rower na warszawskie bruki będzie wystarczający... My się pośmiejemy, a on pewnie kupi tego fulla.1 punkt
-
@HSM zdjęcie zrobiła AIiiii u mnie przed domem Warszawskie ścieżki pamiętam z Wiseł1200, gdzie człowiek tam modlił się o fulla i dostawę świeżych pampersów, gdzie każdy krawężnik było czuć bo tak wytelepało na jombach i wałach do Deblina po których się grzało, żeby zdążyć przed świtem, bo na warszawskich ścieżkach łatwo o dzwona z hulajnogą, glovo pyszne.pl1 punkt
-
1 punkt
-
Słabo, pierwsze mycie i zeszła Może jakby wypiec na jakimś alpejskim zjeździe1 punkt
-
Już bez jaj żeby aluminiowa rura miała pękać w taki sposób😁 Co nie zmienia faktu, że dopóki "sezon" się na dobre nie zaczął trzeba to odsyłać na reklamację i niech ogarniają1 punkt
-
Kiedy montujemy mniejszy blat, lekko obniża się przednią przerzutkę, aby utrzymać optymalną szparę między ramką, a zębami, i zapewnić sztywne zdejmowanie łańcucha przy redukcji na młynek. Patrz zaznaczenie. Korby 7100 niestety nie mam, stosowanie w starszych korbach 46:34 nie powoduje problemów, jedynie specyficzny detal np wewnętrznego przetłoczenia na blacie 46 z tej serii może coś zmieniać, aż się nie chce wierzyć, że shimano mogło tu naknocić.1 punkt
-
Mam milion rowerów, w tym malowane, zatem przyjmij radę Smerfa z Papy: porzuć swe ogrowe plany, a pojedź w tym czasie zobaczyć jeden most, jeden zamek, i jedno jezioro. Kiedy wrócisz zmarźnięty, na tydzień dostaniesz kataru, ale chęć na malowanie albo nową ramę zniknie Poważnie lepiej jeździć i żyć patrząc na świat z roweru, niż ciągle rozglądać za rowerami... moje błędy za tym stoją1 punkt
-
Tarka po ciągnikach, dziurawe płyty betonowe i korzenie doskwierają niezależnie od nachylenia i sumy przewyższeń.1 punkt
-
Skoro zmiana działa płynnie i bezproblemowo na 50/34, to tak samo będzie działać na 46/34.1 punkt
-
No nie wiem bo nawet dla mnie rejony Żywieckie typu od Raczy po powiedzmy Rycerzowe to jednak logistycznie w uj daleko. Zakopane to ... i syf jakich mało więc umownie napiszmy jak wyżej gdzieś na Podhale. Na taki długi czas jak najbardziej przy kilku założeniach. Mobilności autem i sporo Słowacji oraz pobliskiego Spisza. Nie ma nigdzie w PL takich klimatów jak tu wiec na pewno warto.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo mgła znów spowiła wszystko Widok na wprost to widok bezpośrednio na Hanower oddalony o jakieś 25 km1 punkt
-
1 punkt
-
Właśnie pokaże żonie, że inni mają jeszcze gorzej (stare zdjęcie, doszedł jeszcze jeden rower, trenażer i ze 2-3 zestawy kół :P)1 punkt
-
Moja czepia się nie tyle samego faktu dokonania zakupu co tego, że się potyka o te graty na każdym kroku (w łóżkach amortyzatory i kierownice, w szafach na ubrania na tyłach ramy luzem, drobnica jak dampery, kasety, hamulce, łańcuchy, korby w komodach, obok ręczników i pościeli, w garażu i na tarasie całe rowery... nawet pod biurkiem nie mam miejsca na nogi ;)).1 punkt
-
Górny tłumik warto sprawdzić pod kątem pęknięć plastikowej sprężyny. Często się to zdarza i jeśli występuje, może nie blokować jak należy. Ponadto dobrze zerknąć czy jest prawidłowo zmontowany (czy przesłona jest zamknięta lub otwarta zgodnie z piktogramem na niebieskim pokrętle). Poziom oleju odmierza się tak, że dolny o-ring powinien zetknąć się z poziomem lustra (może być lekko zanurzony). Zbyt duży poziom spowoduje uszkodzenie tłumika i trzeba tego pilnować. Zablokowany amortyzator lekko się ugina (szczególnie przy tym - niestety fatalnym - tłumiku) ale nie powinien przepuszczać choć z tym różnie bywa. Na pewno przy każdym serwisie trzeba wymienić wszystkie o-ringi i potraktować odpowiednim smarem. Na koniec dwie kwestie: - do komory powietrznej nie zalecam wlewania oleju (mimo, że w późniejszych manualach dla Dual Air RS tak zalecał), znacznie lepiej sprawdzi się 5 ml fluidu Fox (kiedyś stosowało się Redrum). Działa znacznie lepiej. Zalecany olej 15WT ma to do siebie, że jest zbyt rzadki i później znajduje się wewnątrz szaftu. Dlatego polecam wykręcić od dołu wentylek, od góry zdjąć gumowy odbojnik i przeczyścić szaft wewnątrz sprężonym powietrzem. To potrafi rozwiązać wiele problemów. Jak nie mamy fluidu lepiej pozostać przy samym smarze (Military Grease). - do goleni dolnych wlewamy ok. 10 ml (5 to za mało, ale 15 czasem zbyt dużo), oczywiście zależy to od amortyzatora. To tak na szybko z rzeczy podstawowych.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
