Skocz do zawartości

mudia

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    296
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Gdynia

Ostatnie wizyty

2 194 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika mudia

Znachor

Znachor (6/13)

  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Aktualnie mój ubezpieczyciel kończy ofertę z której korzystałem. Czy możecie polecić ubezpieczenie OC (opcjonalnie z NNW) obejmujące także sporty wysokiego ryzyka/ekstremalne (mam na myśli ogólnie rozumiane enduro/DH)?
  2. Ta opcja z zamianą na linkę to jakieś 600 zł. To taniej będzie kupić inną sztycę 😂
  3. Dzięki. Wszystko co podpowiadał mi YT to jak zrobić remont całej sztycy, opcjonalnie jak podłączyć i odpowietrzyć gotową manetkę. Widocznie sugerował się tym, co wcześniej oglądałem.
  4. Czy znacie jakieś materiały dotyczące serwisowania takiej manetki (opis, skany, film YT)? Wygląda na to, że mam wyciek i chciałbym ją rozebrać.
  5. Niskie? Mam oponę 2,4" i wagę 74 kg bez ekwipunku więc nie wydaje się znowu takie niskie.
  6. Trek Remedy z kołami Bontrager Line 30. Moja tylna obręcz ma już sporo wgniotów pomimo, ze jeżdżę na ciśnieniu 1,6 bar. Ostatnio dostała takiego strzała, że aż się rozszczelniła. Uznanłem więc, że przyszła pora ją zabezpieczyć. Jakie niezbyt drogie wkładki polecacie? Przyznam, ze chciałbym CrashCore, ale 700 zł za komplet to trochę drogo. Pomyślałem więc o Nukeproof Horizon Advanced Rim Defence lub czymś podobnym https://www.bikester.pl/nukeproof-horizon-advanced-rim-defence-tyre-inserts-27.5-1-pair-M1231357.html A może polecacie coś innego (możliwie lekkie i niedrogie)? Tylko nie gettho pianka z budowlanego
  7. Przyznam, że nie oszczędzam. Naciągnąłem trochę mocniej sprężynę w sprzęgle (metodą druciarstwa) i problem się zmniejszył, ale wciąż występuje. Na takim Dziku w Czarnej Górze miałem 2 "spadki" w jednym z przejazdów.
  8. Mam Trek Remedy i problem ze spadającym łańcuchem podczas mocnego haratania. Postanowiłem zainwestować prowadnicę łańcucha. Są modele mocowane powyżej zębatki na korbie i modele podwójne (powyżej i poniżej zębatki na korbie). Te podwójne to rynienka nad i zazwyczaj jakieś kółko pod, a te powyżej to tylko "rynienka" nad zębatką. Przykład samej rynienki https://pl.aliexpress.com/item/1005005131811261.html?spm=a2g0o.productlist.main.35.756b47af1xeC4F&algo_pvid=0eab0e5d-3a99-42b0-ba20-a4af5d8befb0&algo_exp_id=0eab0e5d-3a99-42b0-ba20-a4af5d8befb0-17&pdp_npi=4%40dis!PLN!38.57!38.55!!!66.72!!%4021038ed816916530107685354ea591!12000031787455447!sea!PL!1621399555!&curPageLogUid=uIdcKRm7YbSu Przyznam, ze wolał bym tylko taki element nad zębatką (bez dolnego kółka), ale czy on jest wystarczający, aby łańcuch nie spadał?
  9. Posiadam napęd 1x12 Sram GX (przerzutka ma ok 5 lat) w rowerze enduro i zdarza mi się, że po porządnym "wytrzęsieniu" na zjeździe łańcuch spada mi z korby (lub rzadziej z kółeczka przerzutki). Stan zębów jest ok, długość łańcucha zgodna z oryginalną, przerzutka ustawiona za pomocą tego fikuśnego, plastikowego przymiaru - indeksacja działa bez zarzutu. Czy jest to wina zbyt słabego naciągnięcia łańcucha? Czy możliwa jest regulacja/mocniejsze naciągnięcie sprężyny napinającej wózek? A może w takich przypadkach wskazana jest wymiana sprężyny na nową? Przyznam, że wolał bym nie zakładać jakiegoś napinacza 😕
  10. Podsumowanie. Problem faktycznie wynikał z mojego f**kup'u i niepotrzebnego użycia (odpowiedniego do warunków) smaru na uszczelki. Po wymyciu uszczelek i tłoczków alkoholem izopropylowym tłoczki zachowują się poprawnie. Szczelina jest mniejsza niż na starcie, ale wystarczająca do poprawnego działania hamulców. Może wciąż jest zbyt duży poślizg, ale liczę, że wraz z usyfianiem się hamulców wszystko wróci do normy. Dzięki wszystkim za pomoc.
  11. Są specjalne smary do DOT, nawet sam Avid ma "swój" produkt. Tego właśnie użyłem. https://allegro.pl/oferta/avid-dot-29ml-smar-do-uszczelek-hamulcow-hydraul-12627139034?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=lvsku&utm_content=supercena&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=17958852663&gclid=Cj0KCQjwyt-ZBhCNARIsAKH11746cNDXEXGvu-JlQ4smAcRFlrGzmd6y3l9Wl9k-LGCgJjWdFgl_MSIaAvE7EALw_wcB Szczelina jest stanowczo za mała. I z każdym naciśnięciem hamulca tłoczki wracają coraz mniej aż co ciągłego ocierania o tarczę. Skok klamki jest naprawdę mikroskopijny. Piszę to porównując do tego jak hample działały jako nowe oraz do wielu innych modeli jakie miałem. "Tak samo, tłoczek nie cofa się wcale przesuwając się względem gumy." - to chyba może być to. Oto klatka z filmu serwisowego Avid'a. Taki ze mnie spec, że nie pomyślałem o przejrzeniu wpierw oficjalnego tutorialu 😕
  12. Hamulce mają 5 miesięcy. Tłoczki po jednej stronie nie ruszały się. Rozebrałem zacisk i wyjąłem tłoczki. Uszczelki tłoczków wyjąłem - nie miały żadnych uszkodzeń, idealnie gładka powierzchnia styku z tłoczkiem. Tłoczki delikatnie przeszlifowałem papierem 2000. Płyn przepływa wszystkimi kanałami. Po inspekcji uszczelki włożyłem z powrotem, przesmarowałem smarem do hamulców z DOT i zainstalowałem z powrotem tłoczki. Zacisk złożyłem i zainstalowałem w rowerze. Hamulce odpowietrzyłem 3 krotnie opukując sam zacisk (obawiałem się kieszonek z powietrzem). Tłoczki chodzą równo (są równo wysunięte), ale nie wracają i zaciskają się coraz bardziej na tarczy. Uszczelki są oryginalne, więc raczej nie napuchły, chyba że ktoś dał ciała w fabryca Avid 😕 Tracę pomysły, co dalej? Może szlifowanie tłoczków było złym pomysłem?
  13. Okulary vs gogle (nie mylić z google) Na trailach używam kasku full face w komplecie z goglami 100% Racecraft - niestety firma nie podaje wymiarów produktu. Jednak gogle średnio są kompatybilne z moim kaskiem - kask naciska od góry na gogle, a te albo uciskają mój nos, albo "zjeżdżają niżej" utrudniając oddychanie. Czy możecie polecić jakieś gogle o niskim profilu? A może polecilibyście w takim przypadku okulary? Jeśli tak, to jakie, aby odpowiednio zabezpieczały oczy (na razie używam jakiś prostych z decathlonu, ale zdarza się wpadanie błota za okular co może być dość niebezpieczne)?
  14. Zbliża się sezon chłodu i wody/błota. Szukam ciepłych (marzną mi stopy), wodoodpornych(koniecznie !) butów do pedałów platformowych z pinami. Widziałem jeden model od 5/10 na gore, ale wyglądał raczej jak letni but, tylko że wodoodporny: https://www.adidas.pl/five-ten-trailcros...29146.html Czy możecie coś polecić?
  15. Trochę aktualnych danych i liczb: Lyrik RC 2018 160 mm. Z plecakiem ważę ~77 kg Ciśnienie 50 psi SAG ~30% 2 tokeny wstawione fabrycznie (amor przyjmuje do 5 tokenów) Najmocniejsze zarejestrowane "dobicie" ok 1-1,5 cm od korony, ale tak zdarzyło się 2 lub 3 razy. Zazwyczaj tak mocno nie ląduję. Bez powietrza golenie dochodzą ok 2-3 mm pod koronę LSC ustawione na minimum Rebound dokładnie po środku Teraz do rzeczy, chciałbym zwiększyć wrażliwość amora na małe nierówności. Zgodnie z tym co przeczytałem kierunkiem w którym powinienem iść jest dodanie tokenów i zmniejszenie ciśnienia powietrza. Tokeny już mam. Żeby faktycznie poczuć różnicę od razu wstawiłem 5 tokenów (w ramach testu) i zmniejszyłem ciśnienie do 40 psi. I tutaj klops, bo nie przewidziałem, że sag zwiększy się do ok 35-37% i zastanawiam się czy idę w dobrym kierunku. Co sadzicie o takim sagu? Problem w tym, że dopiero w weekend będę mógł wyjechać przetestować rower w poważnym terenie, a że nie za bardzo uśmiecha mi się rozbieranie amora w trasie i wyjmowanie tokenów, to wpierw chciałem zapytać co o tym sądzicie. Jakieś porady, przemyślenia, doświadczenia?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...