Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.06.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
9 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
Centymetr w prawo i burza zrobiłaby na mnie piorunujące wrażenie.8 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
No to i ja coś... PS. Muszę posprzątać. Ostatnio wśród znajomych panuje trend nazywania mojej rowerowej enklawy dziuplą... Patrząc na to szerzej, to mają zupełną rację.4 punkty
-
Tu nie chodzi o wymianę Stery Acrosa mają plastikowy center ring, który non stop łapie luzy, trzeszczy a w najgorszych wypadkach się po prostu kruszy. Wyobraź sobie, że jak kupiłem elektryka canyona (którego odesłałem przez to g...) to jeżdząc nim w Bielkich enduro trailsach musiałem kasować luzy co 3 zjazdy, a po całym dniu jazdy po powrocie rozpędzenie roweru i wciśnięcie hamulca skutkowało efektywnym zająknięciem ramy. Jednym słowem, tragedia i nie znam osoby która mając to nie narzeka na to rozwiązanie.4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Jak masz porąbaną trasę to musisz lukać prawie non stop . Mało tego trzeba zoomować , nieraz przewinąć dalszy odcinek. I w dodatku musisz być non stop skoncentrowany na otoczeniu a nie na lukaniu i rozkminiamiu co niby widziałeś przez ułamek sekundy na nadgarstku. Nie bronię Tobie używania zegarka. Pojeździsz to zobaczysz sam na własnej skórze. A dodatkowo zegarek na nadgarsku angażuje do obsługi obie rączki. Edge jedną lub żadnej jak masz pilota. Co jest bezpieczniejsze ?2 punkty
-
No przecież to Twój Gienek chyba Kupiłem go od Ciebie podczas Twojej wizyty u znajomych bodajże w Małopolskim. Pamiętam, że na takie osiedle nowych apartamentowców wjeżdżałem Zima wtedy była. Gienio od tego czasu dojrzewał, aż do względnie ostatecznej formy, jaką można widzieć tu na zdjęciach.2 punkty
-
Na jakie ? Hydrauliczne ? To będziesz musiał zmienić klamkomanetki czyli tak naprawdę całą grupę na GRX. Cena ponad 3000 zł + koszt wymiany. Kompletnie nie opłaca się kupować roweru który nie ma docelowej grupy napędowej. Modyfikować możesz sobie siodełko, owijkę, koła, opony ale nie tak kosztowną rzecz jak napęd.2 punkty
-
@szy jak kiedyś byś myślał o prezydenturze ...masz mój głos . 😁Robisz kawał DOBREJ ROBOTY. 👍2 punkty
-
Nie zsiadam z roweru w takiej sytuacji, bo jadę cały czas drogą, wraz z samochodami i mam mniej punktów kolizyjnych. Jestem wtedy na drodze z pierwszeństwem. Mnie na rowerze wkurza już sama obecność drogi dla rowerów.2 punkty
-
Wolałbym amelinium z klasycznym prowadzeniem linek niż to dziadostwo przez stery. Więc z tych dwóch, dla mnie wybór jest prosty, kto twierdzi inaczej na pewno nie miał jeszcze "przyjemności" jeździć na rowerze z tym czymś2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
@luminance dzisiaj tyle co wokół komina pojeździłem i mega podjarka jutro niestety na urlop jadę więc dopiero za tydzien zapuszczę się na dłuższy trip i będę w stanie coś więcej powiedzieć. Zdjęcia porobiłem to będę wzdychał przez tydzień, że stoi taka nie jeżdżona sama w zimnym garażu Jeszcze jedna fota aby dać większe wyobrażenie kolorystyki1 punkt
-
Ja mam Big Bro, tyle, że "L"kę - można doń dokupić tylne haki z ośką, jak kto woli. A sam frameset, też malinowy widziałem za 1500 złociszy w sprzedaży z rok temu... aż mnie kusiło by mieć bliźniaków, tylko ten kolor...1 punkt
-
@Maciorra Spd z platformą ale oczywiście można używać każdy system. Natomiast ze względu dopasowanie w velo należy używać jakiegoś systemu. Przy tym to jest tak, że im mniejsze i lepiej do siebie dopasowane velo wybierasz tym mniejsze przekroje, wymiary i ogólnie mniejsze opory. Czyli w velo należy pod siebie wybierać rower jeszcze bardziej niż w szosach, gravelach i mtb na wyścig. Nawet jak idzie o zwykłą jazdę turystyczną. Najlepiej kupić dokładnie na siebie ale dobrze i dokładnie wybrać i wymierzyć wszystko do systemu pedałów i butów włącznie. Ja mam np. velo do którego przy moim wzroście ledwo się mieszczę. Zapas mam może 1-2cm w nogach i może kilka więcej w tułowiu.1 punkt
-
Żaden z powyższych. Przy twoim wzroście szukaj tylko roweru na kołach 29', więc Dartmoory odpadają. marin jest na bieda osprzęcie. Tu masz fajnego NSa w budżecie: https://www.greenbike.pl/rower-gorski-ns-bikes-eccentric-lite-1-2023-p-3556.html i dodaj do najbliższych planów zakup mykmyka.1 punkt
-
Jakie osie QR? Rodzaj osi - przód Sztywna oś 12x100 mm Rodzaj osi - tył Sztywna oś 12x142 mm Nie 12.5 tylko 12.26 kg i to w największym rozmiarze 58.. 53 będzie pewnie poniżej 12 kg, tu koła będą sporo ważyć bo to 26mm obręcze MTB. Eskery jak znam życie mają pewnie 19mm, góra 21mm.1 punkt
-
Przerzutka 11s bez zająknięcia działa na kasetach 10s. Możesz też kupić m6000 i wymienić kółka na łożyskowane z XT. Różnice między tymi dwoma (deore i xt) to materiał i kółka właśnie. Bebechy te same (sprężyny, elementy sprzęgła).1 punkt
-
Zegarek na kierownicę to kiepski pomysł. Malusi ekranik na którym nic nie widać plus kiepska a nawet beznadziejna obsługa i to w dodatku w rękawiczkach. Typ jest jeden .....Explore DWA /2 !!!!1 punkt
-
Muirwoods to fajny rower, no ale co do wagi to jest to ponad 13 kg, więc bez szału. Korba tam to tylko 38 w porównaniu np do DSX (42), więc jak ktoś chce bardzo mocno cisnąć to może brakować przełożeń odrobinę. Miałem muriwoodsa i wg mnie ten rower bardziej nadaje się na wyprawy, czy jazdę w cięższym terenie na szerokich oponach, tam się odnajdzie. Do szybkiej jazdy na asfaltach rozglądał bym się za czymś innym. Warto zerknąć na tego Gianta, jest teraz na przecenach. Giant Escape Disc 1 | Giant Bicycles Polska (giant-bicycles.com) masz napęd 2x więc zakres jest większy, no i wszystko co pozostałę propozycje, carbonowy widelec, niska waga. Z minusów to osie QR, ale Muirwoods też je ma i nietypowy kształt sztycy, co może być problemem w przypadku wymiany lub mocowania jakiejś obejmy (jest to drobiazg, ale trzeba być świadomym).1 punkt
-
Ja bym powiedział że DSX to taki retro MTB / flat bar gravel pozycja jest na pewno trochę bardziej sportowa, no i jest na ramie Alu gdzie Muirwoods to CrMo. Muirwoodsa naprawdę ciężko określić, można z niego zrobić zarówno ATB, Commutera, wycieczkowca objuczonego sakwami a są tacy co mu wrzucali barana ogólnie bardzo uniwersalny rower. Obejrzyj sobie ten materiał:1 punkt
-
Jeśli DSX to zdecydowanie https://supersportowy.pl/gravel/4233-marin-dsx-1.html#/151-rozmiar_ramy-l - taper, sztywne ośki, lepszy napęd itd. Prędkości z blatem 42T na pewno ci nie zabraknie chyba że jeździsz 50+ km/h. Jeśli chodzi o Marina możesz się także zainteresować klasykiem w postaci Muirwoodsa. Ramą CrMo się nie przejmuj nadal jest sporo lżejszy od crossów w tym budżecie. Bardziej wyprostowana pozycja i przyjmie zdaje się dużo szersze kapcie od DSX'a co może się przydać jeśli się zapuszczasz w las czy na okres zimowy.1 punkt
-
Jak się porywasz od razu na szeroką wodę bez przygotowania kondycyjnego , bez zgrania roweru pod siebie to wielkie gratulacje. W pewnym momencie może być tak ,że pupka Tobie odpadnie od siodełka nie mówiąc o rączkach. Najpierw fitting potem wylataj swoje kilosy na spokojnie i dopieto wtedy przymierzaj się do czegoś ambitniejszego. Po za tym nawadnianie i kalorie żeby nie odcięło Ciebie w połowie . Nie musisz bić rekordów dystansu , ważna jest systematyczność na początku. Lataj codziennie po trzy dyszki w cyklach np .dwa dni śmigasz potem dwa dni regeneracja. Polatasz jakiś czas to potem po 50 itd.1 punkt
-
Również patrząc po zdjęciach, widzę że rama mała.... W mojej ocenie o żadnym rozmiarze M nie ma mowy.1 punkt
-
1 punkt
-
to temat rzeka... jeden powie, że tak, a drugi, że nie... różnica w wadze bierze się z tego, że zethos ma: podpórkę, większą tarczę z przodu, sporo cięższy amortyzator, metalowe pedały i wspornik siodełka, cięższą korbę no i oczywiście dodatkową przerzukę. to nie jest rower szosowy, żeby tak patrzeć na jego wagę - przeważnie krosa się doposaża a nie odchudza... jeśli masz możliwość, to obowiązkowo jazda testowa na obu - bo roam jednak ma znacznie mniej uniwersalny napęd i może brakonąć lżejszych przełożeń1 punkt
-
Od 2021 mam model 926. Jak przyszły to rozebrałem, nasmarowałem czerwonym smarem i skręciłem. Po 2 latach z ciekawości rozebrałem - smar jak nowy, czerwony, zero błota wewnątrz. Wyczyściłem , dałem obficie nowy, skręciłem, zapomniałem. Jazda 12 miesięcy w roku niezależnie od pogody, zdarzało im się nurkować w kałużach i błocie. Po takiej jeździe często myjka. Zaślepka alu - ona nic nie robi poza 'zaślepianiem' ... nie wiem jak to może się popsuć. But się świetnie trzyma na pinach.1 punkt
-
A to taka sytuacja Wszystko weryfikuje rzeczywistość, a wyścigi w ciężkich warunkach i o zróżnicowanym profilu są tego idealnym sprawdzianem. Niskie grupy nie potrzebują takiej precyzji działania. W 7, czy 8s luzy na kółkach , przerzutkach, manetkach, czy łańcuchach nie zrobią wrażenia w wyższych zaczyna mieć już to znaczenie na poprawność zmiany przełożeń. Jak działają hamulce tarczowe po zalaniu marazmem wszyscy wiemy, a V-ki na dobrych klockach pozwolą jeszcze funkcjonować. Nie pisałbym o tym gdybym nie znał tego z autopsji z wielu imprez, gdzie nieraz ładnie widać jak zawodnicy klną na dane wynalazki po rowach, no ale właśnie marketing, bo ktoś ich do zakupu tego przekonał. Zgodzę się, że obecnie niskie grupy znanych producentów to wykonanie bele jak i z bele czego, ale nadal jest to możliwe do ustawienia by działało prawidłowo w/g pierwotnego założenia.1 punkt
-
To teoria. W praktyce przypuszczam że robi to prawie nikt.1 punkt
-
Cena nie jest podejrzana - sam kupiłem pare miesięcy temu paragona znacznie taniej - w bike discount. Wersja OEM z prostą rurą. Kluzowe jest że nie w Polsce. U nas januszexy trzymają ceny ile się chociaż zaczynają pojawiać się też lepsze oferty. kwestia samego tego konkretnego sklepu - tutaj nie pomogę nie kupowałem nie kojarzę opinii o nim. Z zagranicznych to bike-discount.de, bike-components.de, rosebikes wysyłają dość sprawnie jedynie miałem czasami pewne obawy co do stylu pakowania tzn. wrzucamy części z półki do duzego pudła i dorzucamy papierowe/dmuchane wypełniacze. Na niezawodnym pepper.pl dyskusja na temat tej oferty - przynajmniej jedna osoba zamówiła i czeka na dostawę. https://www.pepper.pl/promocje/28-rockshox-paragon-gold-lockout-solo-air-65mm-tapered-qr-w-opisie-rowniez-ahead-8512011 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Za parę stówek, dokładnie cztery i pół, można mu zafundować komplet kół tubeless na szerszych obręczach i piastach maszynowych: https://allegro.pl/oferta/kola-27-5-xlc-mtb-ws-m05-komplet-zestaw-kol-14685911117 Przy okazji dostanie się możliwość przejścia na inne rodzaje bębenków lub na sztywne osie.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Moim zdaniem wpinane zawsze warto, a platformowe warto rozważyć bez metalowych pinów lub z mniej wystającymi metalowymi, bo nie tylko podeszwy zjadają, ale też skórę na piszczelach i łydkach, jak się pechowo trafi. Do platformowych z kolcami sprawdzały mi się zawsze buty firmy Keen. Przytoczone wyżej 5.10 też są ok (mam z podeszwą Stealth), ale w Keenach jeździło mi się zawsze lepiej.1 punkt
-
Na oponach przejeżdżasz zwykle 10.000-20.000 km. Zajmuje to różnie ale przeważnie jest to kilka lat. Teraz pytanie które zadaj sobie i sam na nie odpowiedz. Czy chcesz jeździć na wolniejszych oponach przez te kilka lat tylko dlatego żeby zaoszczędzić około 200 zł na komplecie ?1 punkt
-
@locomotiv12 w nawet najcudowniejszym Goretexie w pewnych warunkach będzie sauna. I faktycznie masz rację o ile koszulka szybko wyschnie to nasiąknięty pampers i buty to masakra.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00