Uczciwie trzeba napisać, że napęd 2x z reguły będzie miał przewagę, tak jest też w tym przypadku, zakres przełożeń jest szerszy po obu stronach. Dostępne jest twardsze przełożenie, czyli np. mocniej dokręcisz jadąc z górki, oraz po drugiej stronie będzie lżej pod strome górki. Jednak różnice nie są jakieś kosmiczne i poza pojedynczymi przypadkami raczej nie będzie robiło to różnicy, chyba że masz naprawdę strome podjazdy tam gdzie jeździsz. Przy napędzie 2x masz też więcej kombinacji przełożeń i różnicę pomiędzy nimi są mniejsze więc więc nie będzie takich przeskoków, jednak jak wcześniej przy normalnej amatorskiej jeździe po prostu dopasujesz sobie kadencję do aktualnego biegu.
To niezaprzeczalne zalety tego napędu i nie ma co ukrywać że jest to przewaga 2x nad 1x, jednak poza tym 2x jest bardziej upierdliwy, musisz wachlować jedną i drugą przerzutką, dochodzi kolejny element do regulacji, czyszczenie jest trochę bardziej kłopotliwe, więcej przewodów, druga manetka itd. Po prostu kolejne elementy które mogą się zużyć albo uszkodzić.
Napęd 1x jest bardziej ułomny jednak wygodniejszy i prostszy w obsłudze a przy świadomym dobraniu korby i kasety nie będzie ograniczał użytkownika. No i wg mnie ładniej wygląda, ale to najmniej istotna różnica ;). Ten konkretny w Roam 0 to korba 42 i kaseta 11-45, korba 40T była by chyba lepsza kosztem odrobinę mniejszej prędkości było by lżejsze przełożenie (choć to już zależy od preferencji i warunków jazdy).