Skocz do zawartości

Artur85

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    243
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Drawsko Pomorskie

Ostatnie wizyty

397 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Artur85

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Od roku
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Bardzo popularny Rzadka

Ostatnio zdobyte

293

Reputacja

  1. @Mihau_ z całym szacunkiem, bo doświadczenie rowerowe i wiedzę masz na sporo wyższym poziomie niż ja, ale na jakiej podstawie twierdzisz, że wiesz lepiej niż producent który zaprojektował rower jaki rozmiar będzie lepszy? Jaki producent ma cel, żeby wprowadzać klienta w błąd? Nie wziąłeś pod uwagę, tego że to tak ma być i gravele właśnie mają mieć mniej sportową pozycję niż szosy? Wydaje mi się, że podejście producentów do geometrii graveli i szos jest inne i nie można tego porównywać 1:1 co właśnie widać po tym co sami sugerują w katalogach. Wiesz, chodzi o to, że osoba bez doświadczenia, jak kolega z tego wątku chce kupić np. Aspre 2, ma 178cm, jest na granicy rozmiarów pomiędzy M(54cm) i L(56cm) wg sugestii producenta, a przychodzi internauta Mihau i każe mu kupić S(52cm), który wg oficjalnej strony Rometa jest na wzrost poniżej 172cm? No coś chyba jest nie tak?
  2. Co do rozmiarów porównując rowery tych samych producentów, to szosy i gravele to zupełnie co innego(porównując geometrię ram i sugerowany wzrost ). Ja bym mimo wszystko sugerował się tym co pisze producent, a nie tym co ktoś na forum napisał.
  3. Może taki Marin? Coś tam chyba jest dostępne, nie wiem tylko w jakich rozmiarach. https://primal.pl/pl/p/Gravel-MARIN-Gestalt-X11-GRX-2022/1022 Jest wszystko co potrzebujesz, geometria raczej też z tych wygodniejszych.
  4. Sprawdź rozmiar, najlepiej w sklepie, bo faktycznie jesteś na granicy i dobrze się przymierzyć, na którym będzie Ci wygodniej. Trochę sprawę rozjaśnił kolega @teotym, ja jeździłem na M, ale przy wzroście 175cm. Dowiedz się jaki rozmiar ma ten powyższy i ja bym brał. Kupisz, pojeździsz, jak stwierdzisz że to jednak nie to, wtedy raczej bez problemu sprzedaż dalej i pewnie dużo nie stracisz. Przy Twoich przebiegach tego typu napęd w zupełności wystarczy, a będzie prostszy w regulacji i serwisie niż ten z Kandsa.
  5. Co do sklepu to robiłem zakupy dwukrotnie, raz opony również w promocji w bardzo dobrej cenie, a raz jakieś drobiazgi. Sklep jest niemiecki i tak też wysyłka. W moim przypadku wszystko poszło szybko i sprawnie, a ceny faktycznie często mają atrakcyjne i można coś fajnego upolować.
  6. @Dominika_, pomimo że Riverside ma podzespoły lepszej klasy, przy podobnej cenie co Marin, wydaje mi się, że mimo wszystko lepszym wyborem przy tym jak zamierzasz rower użytkować będzie ten drugi właśnie ze względu na niską ramę, wygodniejszą (wyprostowaną) pozycję, lżejsze przełożenie które przyda się przy podjazdach, a gdyby brakowało Ci komfortu zawsze można założyć szersze opony.
  7. Wygląda na to, że Riverside jest nawet lżejszy, ale minimalnie (podają wagę 12,8 dla S), a z tego co podają użytkownicy Marina to waga oscyluje w granicach 13kg. Kentfield zaoferuje na pewno bardziej wyprostowaną pozycję i rama też bardziej damska, jednak od strony technicznej Riverside jest lepszym wyborem, głównie ze względu na amortyzator, który da odpocząć trochę nadgarstkom na gorszych nawierzchniach. Inna sprawa to napęd, w Marinie pomimo mniejszej ilości przełożeń, ich zakres jest większy szczególnie miękkie przełożenie jest korzystniejsze co będzie pomocne przy większych wzniesieniach.
  8. @Dominika_ ja bym tego Kentfielda nie odpuszczał bo to świetny i prosty w obsłudze oraz eksploatacji rower. Bez problemu kupisz go wysyłkowo, np. tu: https://allegro.pl/oferta/marin-kentfield-st2-silver-rama-s-1x10-12256232714 Fairfax może być mniej komfortowy na gorszych nawierzchniach (cienkie opony i aluminiowy widelec), na plus to że będzie pewnie najlżejszy. Te crossy to nic specjalnego, ze sprężynowym amortyzatorem, który przy Twojej wadze i tak nie spełni swojej roli. Inna opcja to Riverside 920, jeżeli rama Ci odpowiada. W tym zestawieniu najlepszy stosunek ceny do jakości, powietrzny amortyzator, który dopasujesz pod siebie. https://www.decathlon.pl/p/rower-crossowy-riverside-920/_/R-p-300795
  9. Do speedera wchodzą chyba max 37mm, przynajmniej tak na stronie podawali. Zresztą biorąc pod uwagę napęd i właśnie prześwit dla opon widać, że nie był to rower projektowany do jazdy po lesie, a raczej typowa szosówka z prostą kierownicą.
  10. A może jednak coś na sztywnym widelcu i ze stali dla większej wytrzymałości? Do tego szeroka opona dla zwiększenia komfortu Twojego i dziecka. Muirwoodsy są na rynku https://allegro.pl/oferta/marin-muirwoods-rama-xl-29er-2022-12428563698 opona wchodzi nawet 2,25 cala, jest hydraulika, duży zakres przełożeń. Wydaje mi się, że sprawdzi się lepiej niż tamte crossy.
  11. Wydaje mi się, że przy takim okazjonalnym użytkowaniu mniej znaczy lepiej. Odpada kwestia dodatkowej regulacji, czyszczenie napędu z jednym blatem z przodu też jest prostsze. Mniej przewodów, manetek, mniej rzeczy które mogą się popsuć, a znając życie na takich krótkich odcinkach i tak będzie jeździć na środkowej zębatce.
  12. Dokładnie, Riverside 120 jest bardzo rozsądnym wyborem do Twoich zastosowań. Jest dostępny w rozmiarze L, taki potrzebujesz (niestety w tym rozmiarze nieprzeceniony). https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-120/_/R-p-300806 Przy Twoich przebiegach, jeżeli odbierzesz rower dobrze wyregulowany niczym nie powinieneś się martwić, tym bardziej mając gwarancję.
  13. DSX 2 rzucili, wybór idealny ! https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-dsx-2
  14. @spidelli przyłącze się do tematu z takim pytaniem. Ważyłeś może rower? Ile taki DSX faktycznie waży? Producent oficjalnie nie podaje, a różne dane można znaleźć na stronach i filmach.
  15. To może taki Spec? https://www.greenbike.pl/rower-gravel-specialized-diverge-e5-comp-evo-2021-p-6494.html?gclid=Cj0KCQjwlemWBhDUARIsAFp1rLUVK0SknrHM6LJhMl7WFiMGUcKN5O_tiFxirv42A6i2Xsk7niRgRtoaAtjTEALw_wcB Rama wprawdzie z amelinium tylko widelec carbonowy, ale jest future shock 1,5, sztywne osie, napęd 1x11, słuszny prześwit dla opon w razie czego, droper. Ogólnie chyba nie ma się do czego przyczepić (bo i waga przy takim setupie nie jest jakaś wysoka).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...