Skocz do zawartości

Artur85

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    516
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Drawsko Pomorskie

Ostatnie wizyty

873 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Artur85

Pro

Pro (9/13)

  • Automat Rzadka
  • Od roku
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

359

Reputacja

  1. Uczciwie trzeba napisać, że napęd 2x z reguły będzie miał przewagę, tak jest też w tym przypadku, zakres przełożeń jest szerszy po obu stronach. Dostępne jest twardsze przełożenie, czyli np. mocniej dokręcisz jadąc z górki, oraz po drugiej stronie będzie lżej pod strome górki. Jednak różnice nie są jakieś kosmiczne i poza pojedynczymi przypadkami raczej nie będzie robiło to różnicy, chyba że masz naprawdę strome podjazdy tam gdzie jeździsz. Przy napędzie 2x masz też więcej kombinacji przełożeń i różnicę pomiędzy nimi są mniejsze więc więc nie będzie takich przeskoków, jednak jak wcześniej przy normalnej amatorskiej jeździe po prostu dopasujesz sobie kadencję do aktualnego biegu. To niezaprzeczalne zalety tego napędu i nie ma co ukrywać że jest to przewaga 2x nad 1x, jednak poza tym 2x jest bardziej upierdliwy, musisz wachlować jedną i drugą przerzutką, dochodzi kolejny element do regulacji, czyszczenie jest trochę bardziej kłopotliwe, więcej przewodów, druga manetka itd. Po prostu kolejne elementy które mogą się zużyć albo uszkodzić. Napęd 1x jest bardziej ułomny jednak wygodniejszy i prostszy w obsłudze a przy świadomym dobraniu korby i kasety nie będzie ograniczał użytkownika. No i wg mnie ładniej wygląda, ale to najmniej istotna różnica ;). Ten konkretny w Roam 0 to korba 42 i kaseta 11-45, korba 40T była by chyba lepsza kosztem odrobinę mniejszej prędkości było by lżejsze przełożenie (choć to już zależy od preferencji i warunków jazdy).
  2. Bez problemu, jak wyżej kolega pisze. Kupujesz wkład suportu za kilak dyszek a do tego korba, żeby nie było grupowa Mechanizm korbowy SHIMANO Cues FC-U6000 - CentrumRowerowe.pl (wprawdzie 2 ząbki mniej 40 zamiast 42 T) - nie wiem czego nie dali tego w fabrycznej specyfikacji i parę minut pracy. Tylko że tym suportem bym się najmniej przejmował, pojeździsz na kwadracie i zobaczysz że to nie takie straszne. Może wytrzyma, a jak nie to wymienić zawsze zdążysz. Dla mnie akurat Roam1 jest teraz idealnym crossem dzięki napędowi 1x (gdybym potrzebował rower tego typu), ale ja od zawsze jeżdżę na takich napędach i innych nie chcę ;).
  3. Zerknij jeszcze na Marina, można dostać poniżej 6k. Warty uwagi. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2024-dsx-fs
  4. Rzeczywiście pomyliłem numerki, ale nie zmienia to faktu różnic. Czyli tańszy ma "szybszy" napęd, czy lepszy to już kwestia tego co kto potrzebuje. Prosta grafika obrazująca różnice
  5. Żeby jeszcze Ci zamieszać dodam, bo chyba nie do końca wyłapujesz różnicę w napędach. Napęd w AR1 czyli Sora to 2x9 napęd typowo szosowy z dużą korbą pozwalającą na szybszą jazdę (oczywiście jeżeli będzie czym kręcić). Deore w AR2 to napęd 1x11 wygodny bo jednorzędowy ale o mniejszej rozpiętości. Jeżeli zamierzasz bić rekordy prędkości to sora będzie do tego celu lepsza.
  6. DSX ma do tego rurę podsiodłową o nietypowym kształcie, sam kiedyś badałem temat i opinie są podzielone czy to nadaje się do montażu fotelika. Z jednej strony obejma może nie trzymać poprawnie a z drugiej ze względu na wygięcie są obawy o wytrzymałość. Fastroad wygląda bardzo ciekawie, opona 40mm powinna się sprawdzić nawet z fotelikiem. Osiągane prędkości ograniczać powinna tylko Twoja kondycja . No właśnie fotelik, wydaje się tam być mało miejsca pomiędzy górnymi widełkami a insertami do koszyka na bidon, trzeba by zmierzyć. Ale myślę, że w sklepie potwierdzą. Co do rozmiaru Giant ma dosyć precyzyjny kalkulator. Podaj wszystkie dane i zobacz co wyjdzie. Teoretycznie ML, ale to zależy czy masz długie czy krótkie nogi.
  7. Tak, myślisz się, coil to sprężyna. W innym wypadku było by "Air"
  8. Roama możesz przyrównać do Cube Attention, od tego Aima różnią się lepszej klasy napędem, powietrznym amortyzatorem, przyzwoitym wkładem suportu. Ogólnie poza hamulcami różnią wszystkim co istotne, zresztą ma to odzwierciedlenie w cenie. Nie wiemy jaki ostatecznie masz budżet i gdzie zamierzasz tym jeździć, czego oczekujesz od roweru itd. więc ciężko coś doradzić. Ten pierwszy Cube to żadna rewelacja sprzetowo/cenowa więc zawsze można znaleźć jakiś konkurencyjny model.
  9. Przyczepkę podepniesz do każdego rowery, jedynie w przypadku gdy na tyle będzie sztywna oś potrzebna będzie wymiana na ośkę dedykowaną pod przyczepkę, ale nie jest to raczej problemem (kwestia kosztu 100-300zł w zależności od konkretnego gwintu). Jeżeli nie zamierzasz jeździć po lesie to mtb bym odpuścił, lepszy cross czy gravel z prostą kierownicą. Typowego gravela z barankiem bym nie polecał, bo w tym budżecie może być ciężko o hydrauliczne hamulce, a czymś trzeb ten zestaw z 40kg na haku zatrzymać. Kolejną sprawą którą trzeba uwzględnić w związku z wagą przyczepki jest dostępność względnie miękkich przełożeń gdy trzeba będzie tym jeździć pod górę (tu akurat mtb ma przewagę, a w gravelach np.różnie z tym może być). Proponowany Roam 1 nie jest złym pomysłem, ale możesz zerknąć też na coś ciekawszego co sprawi więcej frajdy gdzie będziesz jeździć sam. Rower gravel Marin dsx 2 rama L koło 28 czerwony 2024 fitness - 737553003 - 14796685835 - Allegro.pl
  10. ja mam taką: Zębatka DECKAS 1x rzędowa 32T 96 BCD SHIMANO M9000 M8000 M7000 M4100 M5100 - 5903263673040 - 14047240228 - Allegro.pl
  11. @Dgls_00, przy 32T łańcuch zostaje taki sam. Zębatka 34T wprawdzie się mieści ale przy widełkach jest tak ciasno, że do jazdy się nie nadaje (każdy najmniejszy brud na zębach będzie obcierał o ramę), testowałem na własnym więc spraw pewna.
  12. @Dgls_00 polecam na dzień dobry, kupić zębatkę 32T, koszt to kilka dyszek, wymiana to też chwilka a do jazdy po płaskim będzie trochę lepiej.
  13. Radona nic raczej nie przebije w stosunku cena/podzespoły. Nie wiem tylko po co w takim rowerze napęd 3x w tych czasach. Myślę, że bez problemu powinno się z tego zrobić 1x10, jeżeli jazda ma być rekreacyjne to korbę dać 36 i kaseta 11x40(42) przerzutka powinna pociągnąć. Zrobi się lżej, prościej i ładniej. Myślę, że w tej cenie producent spokojnie wsadził by jakiś napęd 1x11. CO do propozycji to jeszcze można rozważyć tego treka, przekrok też chyba nie jest jakiś ekstremalny. Przy cenie 4,5 tyś podzespoły nie zabijają, ale całość będzie po prostu solidna, sztywny karbonowy widelec zaoszczędzi kłopotów z serwisami, a opona 650x50 zrekompensuje brak amortyzacji. Waga podawana przez producent to 11,80 ale wymieniając opony np. na CONTINENTAL Terra Hardpack, pozwoli zejść z masy ponad 0,5kg. Dual Sport 3 generacji 5 - Trek Bikes (PL)
  14. Skoro to początki z rowerem a do tego biorąc pod uwagę gabaryty proponuję coś takiego. Solidny stalowy Marin, z wygodną pozycją, na konkretnym kole i na zadowalających podzespołach. Trochę powyżej budżetu ale może trafi się jakaś przecena. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2024-larkspur-2
  15. Niestety to nie jest takie łatwe i dużo zależy od opony. Im łatwiej się oponę zakłada tym trudniej ją uszczelnić. Spróbuj spienioną wodą z mydłem posmarować obficie miejsce gdzie opona styka się z obręczą, ja nakładam normalnie pędzlem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...