Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 17.06.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Na siwiznę lepsza jest farba. A czapka, to przydaje się, jak już czoło lekko zaczyna zachodzić na plecy.3 punkty
-
Mam tak samo, u mnie grawel to też raczej szosa Road+, nawet chciałem kupić pierwotnie szosę Road+ ale stwierdziłem, że chcę napęd GRX z korbą 46/30T bo w innym rowerze mam Tiagrę z korbą 50/34T i chciałem coś lżejszego i ze sprzęgłem do nieśpiesznego szwędania się. Do jeżdżenia w terenie mam mtb a po mieście fitnessa na Tiagrze 2x10. Ten fitness był moim "grawelem z prostą kierownicą" zanim kupiłem normalnego grawela (mieści opony 40-42c) ale jednak na normalnym grawelu, jak pisał @Eathan, jeździ się dużo przyjemniej, jest radocha z długiego rowerowania, boczne, wcześniej omijane drogi otwierają się same, masz ochotę jechać dalej i dalej, nie zastanawiasz się czy asfalt będzie dobry albo droga przejezdna, tym rowerem po prostu przejedziesz wszystko, nawet gorszą drogę polną czy leśną jak się przypadkowo w taką władujesz3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
To jest takie gdybanie bo gdyby jechał wolniej to znalazłby się w tym miejscu już po przejściu tych osób ale jakby jechał szybciej to by przejechał to miejsce przed wejściem tych osób na jezdnię. Kiedyś potrąciłem sarnę - śmiertelnie, było to w Niemczech gdzie dozwolona prędkość poza terenem zabudowanym to 100 km/h, ja jechałem na tempomacie "licznikowe" 100 km/h czyli rzeczywiste 95-96 km/h. Jakbym jechał rzeczywiste 100 km/h to ta sarna przebiegałaby przez jednię po tym jak tamtędy przejeżdżałem - wniosek, jakbym jechał szybciej to bym auta nie skasował 😁2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Jako że w Polsce nigdzie nie mogłem znaleźć bardzo miękkiej (x-soft) sprężyny do RockShoxa 30, to ściągnąłem z... Hiszpanii. A że była jedna cena przesyłki, od razu dobrałem parę drobiazgów, włącznie z podręcznym stojaczkiem serwisowym. Lepiej po ponad 25 latach grzebania w rowerze, niż wcale 😁 Swoją drogą mam ochotę napisać coś o cenach, ale zaraz się jakiś obrońca lokalnych januszexów odezwie, więc może lepiej nie. Grunt, że mój portfel lubi to 🤑2 punkty
-
@kipcior Już nie. Przerobiłem teoretycznie mnóstwo opon, znalazłem te swoje i straciłem zainteresowanie dalszym drążeniem tematu. Nie ma w tym nic zaskakującego. Po prostu tak jest i nie ma sensu zastanawiać się dlaczego. Natomiast na opiniach użytkowników ciężko się opierać bo większość z nas nie ma żadnej skali porównawczej. Ja robię około 10.000 km rocznie czyli można powiedzieć że sporo. A ile miałem opon ? W trekingu mam te same od lat. Marathon XR kiedyś, Mondial od wielu lat a zestaw Mondial + Almotion od 3-4 i pewnie już tak zostanie do śmierci (opon lub mojej ). W gravelu miałem trochę więcej bo sam nie wiedziałem czego chcę. Teraz założyłem GP5000 AS, może kiedyś spróbuję Strada Bianca i też finito. A opon, nawet tylko tych topowych, są dziesiątki. Dlatego najbezpieczniej korzystać ze strony BTRR i wyboru dokonywać wyłącznie na podstawie wyników tam podanych. @kaido21 punkt
-
Co 'Wam' się tak rzuciło z tym linkowaniem wypadków gdzie nie widzę nawet rowerzystów, bo już nie bardzo wiem o co chodzi i co to ma wspólnego z wkurzeniem na rowerze?1 punkt
-
Zwróć uwagę na pakiet: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/odzież-rowerowa/buty-rowerowe/buty-mtb/buty-bontrager-ssr-multisport/p/13685/ https://www.centrumrowerowe.pl/pedaly-rowerowe-shimano-spd-pd-m520-pd8270/ Byty bardzo wygodne, przewiewne. Spokojnie możesz w nich spacerować.1 punkt
-
@afly - też nie rozumiałem dopóki sam nie kupiłem na próbę i się nie zakochałem. Ale u mnie taki rower to bardziej szosa Road+ niż gravel w wydaniu o jakim większość myśli czyli uszosowione MTB. Nie jeżdżę po marnych drogach, co najwyżej po szutrach klasy premium którym daleko do rozsypanego gruzu. I do takich zastosowań nadaje się idealnie. A do jazdy w innych warunkach mam po prostu inny rower.1 punkt
-
Kanzo wcale nie ma dużego stacku biorąc pod uwagę długość rury. Zresztą popatrz na bacroad'a gdzie masz rurę dłuższą o 3 mm a stack większy o 7. Backroad w teorii ci bardziej pasuje niż kanzo1 punkt
-
jedno słowo - marketing, a ludzie lubią modne rzeczy, niezależnie od tego czy ich potrzebują (czy w ogóle się przydadzą) czy nie1 punkt
-
Twarde 35 mm z Rebą 8 cm było beznadziejne, Dobrze napisano, nie ma opcji żeby w jednym rowerze pogodzić wszystkie dobre cechy, Adaptacja organizmu, korekta pozycji, skrócenie mostka, zwężenie kierownicy, zmiana kąta klamek, owijka, koło 27,5 z mlekiem i oponà 2,1 albo 28 i oponą 45, mostek ze sprężyną dobrej firmy.... różne drogi.1 punkt
-
Załóż szersze opony, np. 45C. Poza tym gravel jest przeznaczony do jazdy po drogach, gorszej jakości ale drogach, np. szutrowych. Nie wiedzieć czemu ludzie oczekują że zastąpi im MTB a na asfalcie będzie szybki jak szosa. Można oczywiście pojechać po bandzie i włożyć opony np. 29x2.0 czy nawet 29x2.1 jeżeli rama pozwoli ale zalety z aerodynamiki gravela a raczej kierownicy typu baranek objawiają się przy dużych prędkościach a takich nie osiągniemy na oponach MTB. Także nie staraj się zrobić z niego roweru MTB tylko zaplanuj starannie trasę a na ciężki teren weź po prostu rower MTB który właśnie do takich zastosowań jest stworzony.1 punkt
-
Można chyba podejrzewać, że to robota kormoranów. Wiele opisów mówi o ich kolonii, która ma tam się znajdować, ale nie ma po nich śladu. Prawdopodobnie drzewa są już na tyle słabe, że nie ma mowy o robieniu na nich gniazd, więc kormorany poleciały zniszczyć inny las. Widać za to gniazda mew, ale już w "parterze". Szy.1 punkt
-
Dramatu nie ma ale bez mleka albo zestawu naprawczego bym się nie wybrał. Natomiast opory toczenia są duże. Nie wiem czy jeździłeś na wściekle szybkich oponach, np. na szosie ale warto spróbować. Ja w ogóle nie patrzę na opony których opory toczenia zbliżają się do 20W. interesują mnie tylko takie które podążają w kierunku 10W. Jak dołożysz trochę od siebie, czyli potrenujesz, ubierzesz obcisły strój, pokombinujesz z pozycją aero to rower zamienia się w pocisk Dla mnie topowe opony gravelowe z których bym wybierał to: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/challenge-strada-bianca-pro-htlr-40 + TPU https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-grand-prix-5000-as-tr-35 + latex https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-rs (delikatne) +TPU https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-terra-speed-40 + TPU Latex masz tutaj: https://biostern.abstore.pl/detki-detka-latex-700x30%2F38c-presta-48mm-rvc,c142,p8586,pl.html TPU (tanie): https://biostern.abstore.pl/detki-detka-ride-now-light-gravel-%2F-mtb-45mm,c142,p10187,pl.html TPU (drogie): https://www.centrumrowerowe.pl/detka-pirelli-cinturato-smartube-pd26241/ Odnośnie zakładania opon używam płynu do mycia naczyń który nakładam na mokrą gąbkę i przecieram cały rant. Do tego mam taki narzędź: https://bbbcycling.com/pl_pl/btl-78-easytire i bez problemu zakładam każdą oponę. Nie próbowałem jeszcze Strada Bianca która jest wyjątkowo trudna w zakładaniu ale gdybym musiał to byłbym dobrej myśli że się uda.1 punkt
-
Tak, opory toczenia to nie tylko wierzchnia warstwa opony. Możesz mi uwierzyć na słowo, uważnie przewertować stronę którą podałem powyżej albo zrobić doktorat z terminów karkas, histereza itd. Obojętnie którą wersję wybierzesz końcowy wniosek będzie identyczny. Masa rotacyjna wpływa na wiele na rzeczy ale akurat nie na opory toczenia. Najprostszym rozwiązaniem przy wyborze opon jest ślepa wiara w wyniki testów na tej stronie i nie sugerowanie się własnymi wyobrażeniami (np. ta jest bardziej gładka to powinna być szybsza). Przy odpowiedniej warstwie antyprzebiciowej w oponie nie powinieneś mieć problemów z przebiciami. Mi się udaje jeździć bez awarii już od 13 lat. W tym czasie zrobiłem około 130.000 km. Jednak zawsze wybierałem opony z w miarę przyzwoitą ochroną czyli parametrem na tej stronie jak napisałem powyżej około 50 lub więcej. Starałem się też patrzeć po czym jadę. Np. w Warszawie największym problemem jest potłuczone szkło na ścieżkach rowerowych i trzeba być czujnym bo rozbita butelka przetnie nawet najbardziej odporną oponę. https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/tubeless-latex-butyl-tubes Do tego różne opory toczenia, np. https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020 https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/pirelli-scorpion-xc-rc-lite i różnica robi się olbrzymia.1 punkt
-
Będzie git. Jednak rowerem crossowym będziesz jeździł tak jak pisałeś i po mieście i poza nim, drogi polne, leśne, itp. Będziesz gdzieś tam chodził, coś tam zwiedzał. Ja do takich zastosowań stosuję pedały platformowe, kompozytowe ze zintegrowanymi pinami (nie metalowymi) w stylu tych Dartmoorów (ja akurat mam Cube RFR Flat HQP Race ale to nie ma znaczenia, chodzi o typ a każdy producent ma pedały tego typu) i niskie buty trekkingowe bo ich podeszwy świetnie trzymają się pedałów a do tego wygodnie się w nich łazi. Mam też buty mtb w stylu tych 5.10 tylko innej firmy (O'Neal Sender Pro) i do takiej ogólnej turystyki rowerowej wolę buty trekkingowe. W przyszłości możesz też, jak pisałem wcześniej, spróbować pedałów spd typu m520 i butów tzw. rekreacyjnych spd, które wyglądają trochę jak adidasy/trekkingi i w których lepiej się chodzi niż w typowych butach mtb spd1 punkt
-
1 punkt
-
Sztyca 500 i mostek 150 i żadna rama nie jest za szmall 🫠1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Do świecznika włóź Cateya i zawieś pod siodło do roweru na suche dni kruzerio del citydad , Dino tansgalaktyka co ma koszyka.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00