Ranking
- uwzględniając wszystkie działy
-
Wprowadź datę
-
Cały czas
6 Sierpnia 2009 - 24 Października 2025
-
Rok
24 Października 2024 - 24 Października 2025
-
Miesiąc
24 Września 2025 - 24 Października 2025
-
Tydzień
17 Października 2025 - 24 Października 2025
-
Dzisiaj
24 Października 2025
-
Wprowadź datę
17.06.2024 - 17.06.2024
-
Cały czas
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 17.06.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Na siwiznę lepsza jest farba. A czapka, to przydaje się, jak już czoło lekko zaczyna zachodzić na plecy.3 punkty
-
Mam tak samo, u mnie grawel to też raczej szosa Road+, nawet chciałem kupić pierwotnie szosę Road+ ale stwierdziłem, że chcę napęd GRX z korbą 46/30T bo w innym rowerze mam Tiagrę z korbą 50/34T i chciałem coś lżejszego i ze sprzęgłem do nieśpiesznego szwędania się. Do jeżdżenia w terenie mam mtb a po mieście fitnessa na Tiagrze 2x10. Ten fitness był moim "grawelem z prostą kierownicą" zanim kupiłem normalnego grawela (mieści opony 40-42c) ale jednak na normalnym grawelu, jak pisał @Eathan, jeździ się dużo przyjemniej, jest radocha z długiego rowerowania, boczne, wcześniej omijane drogi otwierają się same, masz ochotę jechać dalej i dalej, nie zastanawiasz się czy asfalt będzie dobry albo droga przejezdna, tym rowerem po prostu przejedziesz wszystko, nawet gorszą drogę polną czy leśną jak się przypadkowo w taką władujesz3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
To jest takie gdybanie bo gdyby jechał wolniej to znalazłby się w tym miejscu już po przejściu tych osób ale jakby jechał szybciej to by przejechał to miejsce przed wejściem tych osób na jezdnię. Kiedyś potrąciłem sarnę - śmiertelnie, było to w Niemczech gdzie dozwolona prędkość poza terenem zabudowanym to 100 km/h, ja jechałem na tempomacie "licznikowe" 100 km/h czyli rzeczywiste 95-96 km/h. Jakbym jechał rzeczywiste 100 km/h to ta sarna przebiegałaby przez jednię po tym jak tamtędy przejeżdżałem - wniosek, jakbym jechał szybciej to bym auta nie skasował 😁2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Jako że w Polsce nigdzie nie mogłem znaleźć bardzo miękkiej (x-soft) sprężyny do RockShoxa 30, to ściągnąłem z... Hiszpanii. A że była jedna cena przesyłki, od razu dobrałem parę drobiazgów, włącznie z podręcznym stojaczkiem serwisowym. Lepiej po ponad 25 latach grzebania w rowerze, niż wcale 😁 Swoją drogą mam ochotę napisać coś o cenach, ale zaraz się jakiś obrońca lokalnych januszexów odezwie, więc może lepiej nie. Grunt, że mój portfel lubi to 🤑2 punkty
-
Ale to wciąż prosta kierownica A DSX jest w orbicie moich zainteresowań, może nie FS ale na sztywnym widelcu - coś na szutry i do turystyki na gorszych drogach bo moja Cortina nie wiem czy pomieści te opony 45 a to i tak maławo na piaszczyste drogi Tak więc gravel - niby rower uniwersalny a sam ma dwa pod różne zastosowania i ślinię się do trzeciego A mam jeszcze - oprócz fulla, o którym wspominałem - stalowe retro MTB na sztywnym widelcu i oponie dwucalowej - i to byłoby to, ale koła tylko 26". Miałem go na urlopie w Łebie i objechałem nim jeziora Łebsko i Sarbsko - oczywiście grzązł w piachu, jeśli się gdzieś trafiał taki luźny ale ubite ścieżki, korzenie czy nawet asfalt pokonywał całkiem sprawnie.. Pozostał jednak lekki niedosyt... Gdyby to było 27,5... Dlatego DSX mi się wciąż śni, bo to byłoby takie retro MTB we współczesnym opakowaniu. Swoje zdanie wyraziłem ale purystą też nie jestem1 punkt
-
Huuuuuuraaaaa !!!! Udało się !!!!! W końcu doszedłem do istoty problemu. Głównym winowajcą jestem ja 😇a nie biedny Garmin. Zrobiłem "szkolny błąd" przy kompilacji - zdublowałem 'kafelek " i "bidok" 😉 głupiał . Tak to jest jak się siedzi po nocach do upadłego. Przy okazji dopieściłem "szatę graficzną " i treści komunikatów w samym urządzeniu (żeby nie były takie sztywne 😁). Teraz jest znowu ideał.1 punkt
-
Vittoria nie istnieje w oponach gravelowych. Przynajmniej tych z górnej półki. https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews Co do zajeżdżania opon to na trekingowych robię zwykle około 30.000 km. Na szosowych GP5000 przejechałem 10.000 i jeszcze znaczniki nie pokazują konieczności wymiany. Myślę że spokojnie 2000-3000 jeszcze bym zrobił. Nie mam doświadczenia z typowo gravelowymi ale myślę że przebiegi w granicach kilkunastu tysięcy są do osiągnięcia. Więc kupowanie byle jakich gum i zmienianie ich co sezon-dwa to wyrzucanie pieniędzy. Lepiej kupić od razu najlepsze jakie się da dostosowane do naszych potrzeb i dojeździć je naprawdę do końca. Będzie taniej i przyjemniej (szybciej). A 18W to byłoby przyzwoicie gdyby te opony miały dużą odporność na przebicie. A jak na papierowe to słabo. Dokładasz do 2W i masz pancerne opony trekingowe: https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-almotion-addix1 punkt
-
Ja do takich celów mam "gravela z prostą kierownicą" czyli Marina DSX 1. Ciebie stać na wypasionego DSX 3 albo DSX FS. Dojazd do pracy too dwa scenariusze - sportowy (w pracy się przebieramy, myjemy itd.) albo łagodny - mamy dojechać w dobrym stanie. W tym drugim przypadku zalecane są błotniki i bagażnik, a i oświetlenie na dynamo nie zaszkodzi.1 punkt
-
Jeśli łańcuch shimano to ma znaczenie strona. Oznaczeniami na zewnątrz. Jeśli ma oznaczenia po dwóch stronach to fake.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ja kiedyś też szukałem przyczyn w okolicach suportu, nawet łożyska zawieszenia ramy wymieniałem bo dałem sobie rękę uciąć że dźwięki dochodziły z okolic suportu, winny okazał się hak przerzutki więc polecam sprawdzić i tam.1 punkt
-
Mechanika już padła w tym wątku. Dwukrotnie. Ale podał @marvelo więc heretyk i nieprawomyślny odszczepieniec1 punkt
-
Jeśli łańcuch prowadzony prawdiłowo to pijeździj trochę (ze 200km) i sprawdź - piwinno się dotrzeć.1 punkt
-
1 punkt
-
Z tenzi używam kincentratu CarFoam (żólty/beżowy) rozrobionego mocno na oko z wodą w 2x wyższym stężeniu niż zaleca producent. Ale uwaga bo np. w stężeniu ponad 50% potrafi zostawić trudnousuwalne smugi na anodowanym alu.1 punkt
-
1 punkt
-
Butyl pochłania energię. TPU mniej. Latex minimalnie a mleko wcale. W praktyce Latex i mleko są na podobnym poziomie czyli nie zwiększają oporów toczenia.1 punkt
-
Ultralekkie wersje dętek butylowych też pozwalają zrzucić sporo wagi niewielkim kosztem. Też trzeba je nieco częściej pompować, ale jednak dużo rzadziej niż latex. TPU nigdy nie miałem, więc nie wiem. MAXXIS DĘTKA ROWEROWA ULTRALIGHT 700 x23/25/28/32C PRESTA FV 48mm 23/32-622 - EIB00100000 - 14449674762 - Allegro.pl1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Protip: Podczas jazdy sugerujemy kręcić korbami w drugą stronę. Jedzie się zdecydowanie szybciej. Na poważnie - to normalne.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Trudny temat, zwłaszcza na szosie, gdzie przede wszystkim walczy się z wiatrem. Sam stosowałem kamizelkę, a jak temperatura spadała to dokładałem bluzę. Niestety zawsze był problem i chyba ciężko mieć pełny komfort nie stosując materiału wysokiej klasy. Miałem kupić bluzę Endura FS260 Jetstream, ale kilka osób narzekało na nią, że już nie oddycha tak dobrze jak jej pierwsze wersje. Dostałem w prezencie produkt na Active Shellu z Gore, ale to też nie było to. Postanowiłem odłożyć kasę i kupić porządną kurtkę. Padło na Castelli Perfetto, która superowo sprawdza się na szosie w bardzo szerokim zakresie temperaturowym.1 punkt
-
1 punkt
