Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      11 206


  2. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      2 048


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      4 780


  4. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      1 237


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 30.04.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo mam wątpliwości czy to naprawdę truskawki - smakują ciut inaczej 🤡
    10 punktów
  2. Skoro już tak rzepol króluje, to mój gravel do Turbo też pasuje 😉
    10 punktów
  3. 10 punktów
  4. Bo stop hodowli truskawek! (przykleiłem rower superglue do słupa)
    9 punktów
  5. Wszystko zaczęło się dokładnie Ale link do obrazu już nie działa 🫠 Bo to było dokładnie 6 lat temu🫠 Pozdrow'er😘
    9 punktów
  6. 7 punktów
  7. Bo ktoś tu gnije 30+ amerykańskich vanów i jednego Mercedesa 😄
    4 punkty
  8. Bo pogoda nie dopisała, ale tak było zaj3biście
    4 punkty
  9. Bo chyba tylko ja nie mam jeszcze foty z rzepakiem w tle. Nadrabiam więc, "wuala":
    4 punkty
  10. 3 punkty
  11. Bo dawno mnie w tym miejscu nie było, a brzózki już wyższe ode mnie
    3 punkty
  12. Ja założyłem nas trudniejsze warunki takie. Może rower nie wygląda, ale zdają egzamin. Rower składałem do jazdy po mieście (dojazd do pracy) i trochę w terenie. Miał być funkcjonalny. Tył SKS MURDROCKER i przód TOPEAK defender xc1
    2 punkty
  13. Mylisz zakres przełożeń z ilością przełożeń. Zakres przełożeń to rozpiętość między najlżejszym a najcięższym i nie zależy wprost to od ich ilości.
    2 punkty
  14. 2 punkty
  15. Po pół roku czekania w końcu dojechał Antidote Woodsprite na zawieszeniu EXT 🙂
    2 punkty
  16. Cześć, Trafiłem na to forum szukając relacji o wożeniu roweru pociągami i nie rozczarowałem się - sporo ciekawych i pouczających postów. Sam od niedawna poro jeżdżę z rowerem pociągami, ale... trochę inaczej. Postanowiłem jakiś czas temu wrócić do regularnego "rowerowania" po prawie 30 latach i ze względu na (nieistniejącą) kondycję, oraz rodzaj pracy, miejsce zamieszkania i zafascynowanie pociągami wybrałem e-składaka. Może to wzbudzać czasami uśmiechy politowania prawdziwych rowerowych turystów (może się mylę, nie bijcie), ale mi się znakomicie sprawdza. Raz/dwa razy w miesiącu jadę z rowerem do pracy (300km) - PR, IC, KM. Regularnie do najbliższego miasta dosiadam Polregio, zazwyczaj Elfy, czasem EDyta. Sprawdziłem też ostatnio długą trasę IC,TLK,PR do Muszyny, gdzie mój Lovelec Izar bez problemu pomykał EuroVelo11. Poza KM (gdzie każdy może zabrać 1 niezłożony rower), zawsze Izara składam i nakładam cienki poliestrowy pokrowiec. Nigdy nie miałem najmniejszego problemu z zabraniem roweru i nigdy nie płaciłem dodatkowo - jedzie jako bagaż. Jest to (składak w pokrowcu) też jedyna możliwość aby w IC pojechać z rowerem 1 klasą. Dodam tylko, że dzięki apce IC wybieram pociągi raczej z wagonami bezprzedziałowymi, ale ponieważ dla IC jeździ dużo Flirtów i Dartów nie jest to problem. Jeżeli ktoś zastanawia się jak bezproblemowo połączyć jeżdżenie pociągiem i zabieranie roweru polecam przymierzyć się do dobrego składaka z kołami 20cali. Może akurat będzie to strzał w 10tkę, tak jak w moim przypadku.
    1 punkt
  17. Jakbyś to pytanie zadał przed zakupem ale teraz? Masz kilka dni wolnego, siadaj na rower i zobacz sam czy Cię zmęczy. Każdy ma inną definicję komfortu albo jakieś niedoskonałości w budowie. Po co masz wymieniać mostek, sztycę czy widelec, jak nie pojeździłeś? Tu są różne typy rowerzystów - jedni zbierają rowery, narzędzia i gadżety, inni ciągle coś wymieniają w poszukiwaniu rowerowego Grala, a inni po prostu jeżdżą nawijając kilometry i zmieniają coś pod wpływem własnych doświadczeń. Czy będziesz zadowolony z aluminiowego gravela? Ja ze swojego jestem, dopóki się nie naczytam na forum, że nie powinienem Dla jednych droga jest celem, dla innych cel ma być drogi 😎
    1 punkt
  18. Po co w takim razie amortyzator, który na dodatek ma 3 cm skoku?
    1 punkt
  19. Niemal codziennie jest zakładany taki sam temat z grawelem w mniej więcej takim budżecie. Chociażby wczoraj coś tam wpisywałem: https://www.forumrowerowe.org/topic/269176-do-3200zł-gravel-60-miasto-40-szutry/#comment-2480511
    1 punkt
  20. Jako posiadacz trochę większego trance X, a równocześnie przy zakupie mocno rozważający model, który Ty posiadasz mogę po 2 latach bardzo intensywnego użytkowania podpowiedzieć kilka rzeczy. Akurat jeżdżę typowo w górach więc ten dodatkowy skok w wersji X jest jak najbardziej na plus i najchętniej obecnie wymienił bym go na reigna. Jednak zaczynając od początkuj brałem go z uwagi na możliwości na podjazdach i dlatego model z mniejszym skokiem wydawał mi się bardziej sensowny i rzeczywiście, trance podjeżdza naprawdę ok, oczywiście jeśli do tego dołożymy odpowiednią nogę natomiast ma też on solidny potencjał zjazdowy i zdecydowanie w tym kierunku przeszedłem, z fabrycznego zestawu została mi tylko rama i przednie koło, całą resztę w między czasie wymieniłem i z doświadczenia podpowiem, że warto na początku założyć sobie błotnik na przednie koło, aby zniwelować syf dostający się do wnętrza amortyzatora mogący powodować wycieranie goleni. Kolejna sprawa to sztyca, której działanie jest dosyć losowe, tz. pierwszy raz kartridż padł mi po 2 miesiącach, a następny wytrzymał prawie 1,5 roku, co nie zmienia faktu, że w międzyczasie sztyca dostała potężnego luzu bocznego a także wytarła się anoda, powodując bardzo toporne działanie przy opuszczaniu i podnoszeniu, dlatego też została wymieniona na długiego on upa, nie wiem na ile zakładasz jazdę w mocno technicznym i nastromionym terenie, ale długa sztyca w tym wypadku 240 robi naprawdę różnice. Działanie zawieszenia jest jak najbardziej ok, sam damper robi dobre wrażenie, lecz może ono bardzo mocno się zmienić jeśli zmienisz go na coś lepszego. Z roweru uniwersalnego zrobiłem mocno skoncentrowany zestaw na zjazd, tj. damper spręzynowy, opony assegai + dhr2 (dające praktycznie nieskończoną trakcję) mam świadomość, że posiadasz model z mniejszym skokiem, natomiast gianty są znane z tego, że odczuwalny skok dzięki dobrze zestrojonemu zawieszeniu jest większy niż to co można wyczytać w katalogach (mówimy o odczuwalnym, nie twierdze, że ugina się bardziej) Hamulce, według mnie jak najbardziej do wymiany, chociaż wymiana samych klamek na krótkie z servo robi już róźnice nie wspominając o zaciskach np magurze MT5. Przy regularnym serwisie nic nie sprawia więszych problemów a sama rama nie mając łatwo też nigdy mnie nie zawiodła, nabywając w międzyczasie jedynie paru odprysków. Tak więc wydaje mi się, że baza jest dosyć uniwersalna i zakłądając założenie lżejszych komponentów można było by uzyskać rower, który świetnie sprawdzał by się w efektywnym pedałowaniu, ale wiadomo, każdy woli co innego i jak dla mnie obecna konfiguracją jest o wiele lepsza niż to co oferował na początku mimo upośledzenia go ze zdolności sprawnego podjeżdżania.
    1 punkt
  21. Zawsze mnie zastanawia skąd wy bierzecie te arbitralne wartości, że przyjmuje się np że 90 to optymalnie. Kto przyjmuje i gdzie i dlaczego tyle? Ja mam około 80 średniej kadencji i nie wyobrażam sobie tak kręcić, żeby mieć 100. I jakoś nie „spalam” mięśni, tylko wręcz odwrotnie. I jeszcze twierdzisz, że celem powinno być osiągnięcie kadencji 100 bo wtedy to juz będzie dobrze dopiero, a moim zdaniem to g prawda, bo to jest indywidualne. Wielu zawodowych kolarzy jeździ bardziej „siłowo” i niekoniecznie z taką wysoką kadencją, jak masz silne mięśnie to możesz kręcić wolniej na szybszym przełożeniu zamiast kręcić nogami jak mały motorek na niskich biegach i z małą siłą. Rozumiem że wpisałes w Google „optymalna kadencja” i pierwszy wynik to był że to 90. No ok. To proponuję otworzyć jeszcze drugi albo trzeci wynik, gdzie piszą rozsądniej: https://www.rowertour.com/blog/kadencja-na-rowerze Dla amatora jak najbardziej wystarczy „na czuja” - kadencja ma być taka, żeby nie było ci za ciężko. A zwiększanie kadencji i pedałowanie jak mały motorek w miejscu prawie, żeby tylko osiągnąć 100 nie ma sensu.
    1 punkt
  22. @chrismel, rower super, ale przekracza budżet o jakieś 70%... @Tiarka, o ile dobrze widzę to miałaś opony 2-calowe. Jesteś gotowa na jednoczesne drastyczne zmniejszenie szerokości opon oraz pozbycie się amortyzatora?
    1 punkt
  23. Dobrze kombinujesz Do całorocznej jazdy zdecydowanie odradzam. Trzeba na niego uważać, dbać, myć, a w okresie jesienno - zimowo - wiosennym kiedy często mamy błoto, czasami trafi się śnieg, to problem a nie pomoc. Poza tym polecam napęd 1x11. 1x bo łatwo umyć a 1x11 bo przy napędzie 1x10 będziesz miała dziurę w przełożeniach 15-18 albo zbyt mały ich zakres. Chyba że mieszkasz w zupełnie płaskim terenie wtedy kaseta 10s 11-36 będzie wystarczająca. Szybkość roweru w bardzo dużej mierze zależy od opon. Tutaj mogę polecić: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html ewentualnie https://biostern.abstore.pl/opony-trekkingowe-i-miejskie-conti-grand-prix-urban-700x35-czarna,c143,p8624,pl.html Wtedy wystarczy max szerokość opon z błotnikami 35 mm. Ale gdybyś chciała trochę wolniej ale wygodniej to rower musi dawać możliwość założenia opon 42 mm z błotnikami. Wtedy możesz założyć jakieś opony gravelowe lub szybkie turystyczne.
    1 punkt
  24. Są stalowe haki https://allegro.pl/oferta/hak-przerzutki-stalowy-sruba-polksiezyc-13756088421?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrcKxBhBMEiwAIVF8rM0x95QgVG127dXEPmETDao47SOSl2_eq8zmOvI_6AzQpAHAIY5IBhoCm_AQAvD_BwE Trzeba by upiłować stary hak, przypasować ten nowy i ewentualnie w ramie dziurę pod imbusa 4mm wywiercić aby hak na ośce się nie obracał. Być może któryś z otworów pod błotnik lub pod bagażnik w tej ramie by pasował. A jeśli taki gotowiec nie pasuje, to kawałek blachy stalowej 3 mm, szlifierka kątowa, wiertarka i ogień. Jeśli kupisz ramę i potem bedzieszwszystko, to potem się okaże, że masa rzeczy nie pasuje. A to średnica nie taka, a to że jakaś śruba przy odkręcaniu się urwie. A to linka od razu do wymiany. Tak więc albo dać metalowy hak, albo kupić przerzutkę tourneya z hakiem.
    1 punkt
  25. @krislord, ponawiam pytanie: Bo jeżeli rower faktycznie ma być do: To Explore 540 (pewnie za niedługo pojawią się M-ki) wydaje się być idealny. Jeżeli nie pasuje kolorystycznie lub koniecznie musi być dużo biegów to wspomniany Focus jest fajny tylko trzeba patrzeć na amortyzator, bo są różne wersje...
    1 punkt
  26. No to jak kupisz crossa to będziesz mieć to samo co teraz, tylko w lepszym wydaniu. Dużo mocniejsze hamulce i powinien być poprawnie działający amortyzator. Taka ewolucja ale nic po za tym. A gravel będzie 4 kg lżejszy od tego Lazaro i przez to dostaniesz wrażenia, że sam jedzie. W pakiecie dojdzie ból nowo odkrytych mięśni i zupełnie nowe doznania z jazdy rowerem.
    1 punkt
  27. Race jest cięższa o jakieś 50g, więc wszystko się zgadza.
    1 punkt
  28. Mocowania do torby Ortlieba, i mały "wichajster" do czyszczenia wentyli presta z zaschniętego mleka tubeless bo ostatnio mam po zimie z nimi problem.
    1 punkt
  29. ...a jak już leżał, to pomyślał : "walne se kilka, coś mi sie za te silno wole należy" - tyle, że zazwyczaj jest na odwrót...
    1 punkt
  30. A może to nie śmieciarze, a ktoś szedł z towarem ale się potknął o ten konar i wyłożył jak długi?
    1 punkt
  31. Bo kręciłem właśnie szlakiem tatrzańskim i widzę fqurfionych ludzi jest więcej w ułe 🤨
    1 punkt
  32. 1 punkt
  33. Nie, to standardowa sztyca z kartridżem, je wszystkie serwisuje się tak samo.
    1 punkt
  34. Redshift + amortyzowana sztyca (VCLS, Redshift, Cane Creek) zapewni znacznie więcej komfortu niż stale i karbony. Opona to wystarczy 38, choć szerzej też nie zaszkodzi.
    1 punkt
  35. Nie miałem ostatnio na FR czasu, trzeba trochę nadrobić... Dużo pierdół kupowanych na bieżąco do serwisu rowerów na przestrzeni ostatnich nastu dni wpadło. - 4x linka Jagwire STS (testowo do blokady zawieszenia i droppera, jest chudsza niż Shimano) - 4x linka Shimano SUS - Suport BB-MT801 BSA (tęskniłem za tym standardem ❤️) - Klucz dymano...yyy...dynamometryczny 10-60Nm Renew Force czy jakoś tak - przy niskiej cenie miał dobre opinie to wziąłem - Głowica pompki SKS Multi Valve Easy Head - bo mi baba jęczała, że stara już wyrobiona i nie umie sobie koła napompować - 2x oliwka i insert do przewodów BH59 - Indiany z ME mają kilometrowe przewody przedniego hamulca, a że dwie mi się dostały do złożenia, to nie mogłem wytrzymać patrząc na to i musiałem je skrócić... - 2x v-ring VA18 + kilka dni później kolejnych 10 sztuk, bo rama skonstruowana tak, że bez zepsucia praktycznie nie da się ich założyć 😖 - klej do gwintów BondLoc 243 - bo mi polecili w sklepie z uszczelnieniami jako połowę tańszy zamiennik Loctite - łożyska Enduro 6802 + 3802 - bo po co stosować w ramie łożyska o standardowych wymiarach... Jeszcze lepsze jaja są z łożyskami w linku zawieszenia. - 4x łożysko EZO 6902 - do piast DT350. W środku smaru tyle co kot napłakał, po napakowaniu XHP222 chodzą jak złoto
    1 punkt
  36. Komplet kółek do gruza🫠 chyba już ostatni jaki był na allegro. 🥲 Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  37. Jak ma rzeczywiście działać to tył: https://www.themudhugger.co.uk/collections/rear-mudhugger-mountain-bike-mudguards/products/mk2-rear-mudhugger-large?variant=43328843186350 Przód nigdy idealny nie będzie ale taki lub tego typu radzą sobie nieźle: https://www.topeak.com/global/en/product/661-DEFENDER-M1
    1 punkt
  38. 1 punkt
  39. Bo pochylenie było już całkiem całkiem. Czym zdjęcie robione? Raw plik?
    1 punkt
  40. Bo mrówki są super, póki nie napadają na rower... (wiem, że codziennie JEDNO zdjęcie, ale te oba to taka mała historia - mam nadzieję, że komisja modowa wybaczy to jednorazowe naciągnięcie przepisów)
    1 punkt
  41. 1 punkt
  42. Dzień dobry Bo jednak jest okrągła....
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...