Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 19.12.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
9 punktów
-
8 punktów
-
U mnie ostatnio trochę części wpadło: 1. Opony Vittoria Barzo XC Race 29x2.4 - przypomniałem sobie za co uwielbiam opony Vittorii ale też ich największą wadę - ciasne spasowanie do obręczy podczas montażu 2. Hamulce Shimano M6100 3. Adaptery BikeYoke do manetki Sram 4. Tarcza Magura Storm 203 mm 5. Zestaw do odpowietrzania do hamulców Shimano Na ten rok to powinno być tyle z zakupów, chociaż kilku części poszukuję, ale tylko w przypadku wyjątkowej okazji.6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Kolego, omijaj ten serwis szerokim łukiem i znajdź jakiś UCZCIWY. Jeden z moich rowerów ma aktualnie blisko 20 lat i nawet po takim okresie i przejechaniu na nim około 100.000 km nie myślę nawet o kupnie nowego. A Tobie w 3 letnim rowerze chcą wymienić połowę roweru (teraz) a jak przyjedziesz po następnym sezonie doradzą pewnie zakup nowego.2 punkty
-
Czołem Forumowicze, Czasem stosuję taką taktykę zakupową, że zamiast iść na łatwiznę i korzystać z Allegro czy Amazona, szukam małych sklepów internetowych na rodzimym rynku i daję im szanse się wykazać. I czasem znajduję takie perełki jak sklep Twojamerida.pl. Trafiłem na nich szukając opon CST Jack Rabbit w odmianie najlżejszej, TR-CS514 i akurat mieli na stanie, dodatkowo w najniższej cenie jaką znalazłem. Zamówiłem oponę, sklep ją ekspresowo przygotował i wysłał, opona dotarła. Okazało się jednak ze ktoś się machnął i wysłał mi zamiast 514-stki, droższą 515-stkę, z EPSem i większą, choć wciąż świetną wagą. Zadzwoniłem do sklepu celem wyjaśnienia sprawy, poproszono mnie o wysłanie sms'a z opisem, żeby pracownik na miejscu sprawdził co się stało ze dostałem nie ten towar co trzeba. Po sprawdzeniu okazało się że faktycznie wysłano mi lepszy rodzaj opony. Stwierdziłem wobec tego że zostawię sobie tę oponę, ale jak mają jednak model 514 to dokupię - i tutaj wyszedł pełen profesjonalizm sklepu. Nie dość że potwierdzili że mają chyba ostatnią sztukę, to jeszcze mi ją zarezerwowali, ogarnęliśmy szybko płatność Blikiem na telefon firmy, ekspresowo przygotowali towar do wysyłki i paczka już do mnie leci. Dodatkowo wzięli na siebie koszty pomyłki, bo 515-stka kosztuje sporo więcej niż 514-stka, ale mamy tu w sumie sytuację win-win - ja dokupiłem kolejną oponę, więc zysk dla sklepu, dla mnie oszczędność na otrzymanej już oponie z EPSem (myślę ze sklep też na niej mimo wszystko coś tam zarobił). Generalnie postawa godna szacunku, tak się powinno dbać o klienta. Polecam!2 punkty
-
Za te pieniądze kupisz dokładnie taki sam rower jaki już masz. Czyli ciężki i toporny. Nie odczujesz żadnej różnicy. Żeby zmiana była zauważalna musisz zwiększyć budżet i szukać roweru który w pełni wyekwipowany waży poniżej 15 kg. Dodatkowo warto go wyposażyć w szybkie opony a to kolejny wydatek na poziomie 500-600 zł za komplet. Wierz mi - opony robią ogromną różnicę. Jednak nawet zwiększając budżet nie spodziewaj się efektu WOW. Opory podczas jazdy na rowerze to w znacznej mierze opór aerodynamiczny a tego nie przeskoczysz w rowerze trekkingowym. Poniżej przykład roweru który już da Ci jakiś progres: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-midstep-gen-5/p/40511/?colorCode=greydark A jeszcze niżej rower zbliżony do roweru mojej koleżanki która w tym roku skończyła 70 lat i żałuje że dopiero w tym wieku odkryła jak szybki potrafi być rower: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4879/silex-400-252 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Popsułem niechcący żonie gravela, oddałem jej swojego, czarny tydzień był i jakoś tak....mam zakaz kupowania do odwołania kierownica tam jeszcze jest zintegrowana ale jakoś się nie załapała2 punkty
-
Więc napęd 9sp. Kup na początek łańcuch KMC X9 lub Shimano HG93 (najlepsze łańcuchy na 9sp., długo posłużą) i zobacz czy będzie działać ok, jak będzie przeskakiwać to kaseta do wymiany. Blaty korby zużywają się sporo wolniej, więc po 600km wątpliwe żeby były zużyte.1 punkt
-
1 punkt
-
Przy kupowaniu samego zacisku a już na pewno zacisku i przewodu warto sprawdzić czy cały komplet z klamką nie wyjdzie taniej, co jest dosc realne w czasacch zalania rynku komponentami OEM Ttuaj komplet M8110 z klamką (którą ew. można odsprzedać) za 50 EURO https://www.bike-discount.de/en/shimano-xt-bl-m8100-br-m8110-rear-disc-brake-j-kit-flat-mount-15mm1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
A przewód jaki masz ? W 7100 jest banjo , w 7110 tak kojarzę że bez banjo1 punkt
-
Co więcej , często gęsto można kupić tanio takie zestawy , coraz więcej producentów daje z tyłu w ramach mtb mocowanie FM1 punkt
-
Tak, bez problemu możesz połączyć klamkę M7000 z zaciskiem M7100. Połączenie przewód klamka jest takie same.1 punkt
-
Kalifornia zrobiona. Na tym etapie po pół roku nie śmigania jestem żałosny jak posty kolegi M . Ledwo 1,64 waciany na kilosa mnie wyszło . Ale biorę się za siebie .😁 A nawiasem pytając ..... kolega @spidelli tak na serio się na nas pogniewał ? 😉 Czy może chomik kopyta wyciągnął ?1 punkt
-
No właśnie nie wiem czy rama męska nie będzie problemem - zależy co to za starsza Pani - jak miałem 20 lat to 40-latka była starszą panią a dziś jak mam 67 to 50-latka jest młodą laską 😀. Moja żona miała najpierw damkę ale jak się pojawiły elektryki typu easy step to zmieniła na taki i jest bardzo zadowolona.1 punkt
-
Cześć. Dziś narozrabiałem. Coś mnie podkusiło i zabrałem się za grzebanie przy amorze RST. No i tak pogrzebałem że urwałem śrubę u dołu prawej goleni. Nie wiem jak to się stało bo dosłownie lekko tylko złapałem ją krótkim kluczem imbusowym. W archiwum forum znalazłem podobny wątek, wydaje się że to element tłumika dolnego. Czy ktoś wie gdzie można coś takiego kupić, co to jest, jaki ma numer seryjny części ? Amortyzator to prawdopodobnie model First. Jest to wersja do roweru Woom 5, średnica koła 24 cale, średnica goleni 30mm Wrzucę jeszcze numer Amora1 punkt
-
Chciałem podjąć kolejną próbę u 3 optyka ale po rozmowie z nim odpuściłem. Gość nie podjął się dorobienia szkieł bo jak zobaczył gięcie to od razu powiedział, że nic z tego dobrego nie wyjdzie. Problemem jest - i to że przez krzywiznę okularów nie patrzysz przez szkło na wprost tylko po skosie. Sypie się wtedy cała optyka soczewki. Podobno im większy wygięcie okularów i im większy - tym gorzej. Podobno z + jest prościej. Tak słyszałem, ale czy tak jest naprawdę nie wiem. Zapytam się z drugiej strony, czy rozważaliście laserową korektę wzroku ? Biorąc pod uwagę koszt porządnych sportowych okularów korekcyjnych+ okularów na co dzień + fakt że raz na 2-3 lata takie okulary wypada wymienić bo wyglądają już po prostu źle, to koszt takiego zabiegu nie wydaje się zaporowy.1 punkt
-
To w obu przypadkach coś sknocili, choć obawiam się że pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Ja mam -1 z hakiem i po zmianie okularów musiałem się przyzwyczaić za każdym razem. Kilka, kilkanaście pierwszych wypadów było nieprzyjemnych ale potem już się pewnych rzeczy nie dostrzega. Problemem jest mocne gięcie od strony nosa i jak się patrzy tym skrajem i rusza głową, to widać jak wszystko się gnie. Najlepiej w miarę możliwości wybierać najmniej gięte oprawki, choć zwykle jest kiepski wybór o ile cokolwiek mają nadającego się do wsadzenia korekcji. Kompletną lipę miałem raz jak coś nie tak poszło z doborem kąta cylindrów na jedno oko. Nie wiem czy źle mi się wydawało, że będzie ok, czy optyk coś źle zamontował ale do tego byłoby się ciężko przyzwyczaić.1 punkt
-
@Charr zerknij tutaj Może RUDY będzie mieć coś dla Ciebie. M1 punkt
-
Obawiam się że przy tak dużych - okulary sportowe ( z wkładką korekcyjna ) się nie sprawdza, a i z takimi wyposażonymi w szkła korekcyjnymi może być problem. Robiłem 2 wkładki, jedna u producenta druga u optyka przy wadzie -2 albo -2,5 (nie pamiętam dokladnie). W obu przypadkach wyszła lipa. Z powodu zakrzywienia okularów. Pamiętam że od ich używania bolały mnie oczy i miałem bardzo zaburzone wyczucie odległości.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Według mnie takie nakładki / wpinki nie mają za wiele sensu bo przy dużej wadzie i tak raczej nie będzie się używać samych oksów. Poza tym - dodatkowe elementy ruchome, szykujące się do wypadnięcia lub zgubienia w najmniej oczekiwanym momencie. Moim zdaniem lepiej jest zainwestować w dedykowane bryle a nie bawić się w składaki. Moja wada nie jest aż tak duża, przerabiałem jednak wszystkie możliwe opcje i w końcu mam przyciemnione bryle z korekcją i mam spokój. Chyba prędzej dostosujesz sportowe wymieniając szkła na lecznicze, no bo w drugą stronę jak usportowisz "zwykłe" - naklejki, spojlery, tytanowe śruby, kevlarowe zauszniki? 🤡1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Miałem około minus 6 dioptrii i przez lata nie znalazłem nic co by mi pasowało. Inna sprawa, ja nosiłem szkła kontaktowe a na to fotochromy, głównie w celach ochrony soczewek.1 punkt
-
1 punkt
-
Amor po serwisie. Wszystko działa, na razie lepiej niż przed rozbiórką. Wcześniej miał tendencję do przyklejania się po postoju. Gdyby poszukiwał w tym zakresie pomocy to stworzyłem mały manual: 1) Przydatne linki: 2) Ustalenie poziomu oleju, jeśli nie wiemy czy oryginalnie jest ok lub gdy ktoś przed nami w nim grzebał podałem w poście powyżej 3) Instrukcja serwisu w punktach: 1) Sprawdzamy długość skoku 2) Odkręcamy górną nakrętkę tłumika (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 3) Wyciągamy górą tłumik górny 4) Wylewamy olej z tłumika górnego do menzurki ( 90ml SAE 5W) 5) Odkręcamy śrubę imbusową 4mm sprężyny powietrznej w dolnej ladze 6) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy(manual nie przewiduje)) 7) Spuszczamy powietrze z komory 😎 Odkręcamy korek komory powietrznej Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm) 9) Odkręcamy pokrętło regulacji odbicia (śrubokręt) 10) Luzujemy tłumik w dolnej ladze (imbus 8mm w prawo) 11) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy (manual nie przewiduje)) 12) Zdejmujemy dolne lagi, czyścimy, wymieniamy uszczelki gumowe i kurzowe 13) Wkładamy nowe uszczelki kurzowe nasączone olejem 15WT Heavy oraz smarujemy uszczelki gumowe i ślizgi Sram Butter lub Dynamic Seal 14) Czyścimy odboje sprężyny powietrznej 15) Odkręcamy nakrętkę sprężyny powietrznej szczypcami Seger-a 16) Sprężynę powietrzną wyciągamy w dół przez goleń 17) Wyciągamy tłoczek w dół przez goleń, czyścimy 18) Czyścimy w środku górną lagę 19) Odkręcamy plastikową nakrętkę tłumika, klucz 24 20) Czyścimy dolny i górny tłumik 21) Dokręcamy dolną nakrętkę dolnego tłumika M12 ręką przytrzymując imbusem 8mm 22) Czyścimy w środku górną lagę amortyzatora 23) Smarujemy oring tłumika dolnego i nakrętkę oraz gwint lagi 24) Wkręcamy dolny tłumik w lagę, klucz 24 moment 7Nm (wartość orientacyjna w manualu jest 110-130 kgf ? , jeśli Seger to ostrym do zewnątrz) 25) Zalewamy tłumik olejem 5WT ( około 80ml) na około 12 cm od korony amora (na wysokość tłumika górnego) 26) Pompujemy tłumikiem dolnym olej 27) Smarujemy nakrętkę tłumika górnego i oring na dole oraz gwint w ladze 28) Montujemy tłumik górny (blokada otwarta), sprawdzamy działanie blokady skoku, jeśli nie działa lub działa z „luzem” dolewamy oleju do tłumika górnego. 29) Sprawdzamy czy tłumik dolny chowa nam się w całości do górnej lagi 30) Skręcamy (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 31) Smarujemy tłoczek tłumika powietrznego Sram Butter lub Dynamic Seal i wkładamy go od dołu lagi 32) Smarujemy sprężynę tłumika powietrznego oraz gwint nakrętki i lagi (sitko, durszlak) i wkładamy od dołu (wkładamy od dołu przy otwartym zaworze powietrznym) 33) Skręcamy korek sprężyny powietrznej szczypcami Segera (5-7Nm) 34) Smarujemy uszczelkę i odboje sprężyny powietrznej 35) Do komory powietrznej od góry wlewamy 3ml oleju 5WT ( manual 5-10ml) 36) Smarujemy gwint komory powietrznej i korek z wentylem Sram Butter lub Dynamic Seal 37) Jeśli występuje (u mnie nie było) dokręcamy do niej u góry element tłumika powietrznego , ręką 38) Skręcamy (Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm)) 39) Pompujemy sprężynę powietrzną 40) Zakładamy dolne lagi (ustawiamy amor do góry nogami) 41) Przez otwory na śruby wlewamy po 5 ml oleju 15WT Heavy (manual nie przewiduje) 42) Dokręcamy śruby w dolnych goleniach 43) śrubę imbusową 8mm w tłumiku (5Nm) 44) śrubę imbusową 4mm (5-7Nm) w sprężynie powietrznej z odrobiną loctite 45) montujemy pokrętło regulacji odbicia 46) montujemy pokrętło zamknięcia ( musimy ustalić jego położenia na max zamknięte do przodu) Czy jest prawidłowo i zgodnie ze sztuką nie wiem, u mnie działa. 4) fotki tłumika powietrznego1 punkt
-
1 punkt
-
Temat udało mi się trochę rozpracować. Tłumik dolny to ten sam co w RST First. Jego długość to 18 cm. Dzięki uprzejmości firmy Woom dostałem go za darmo. W Velo też są takie dostępne. Można kupić Amor po wstępnej rozbiórce wygląda tak: Wybebeszony tłumik Schemat Oleju w górnym tłumiku było coś koło 90 ml. W dolnych lagach może koło 3 do 5 ml. Nie wiem czy to ilości prawidłowe bo widelec był już 2 krotnie serwisowany. W związku z czym zastanawiam się ile tego oleju nalać, więcej, mniej ? Macie jakieś sprawdzone metody ? Dostałem informację, że najpewniejszym sposobem jest rozciągnięcie widelca i zalanie do górnej goleni tyle oleju, aby po włożeniu tłumika jego koniec stykał się z lustrem oleju. Na rysunku zielone to olej ale żółte to przestrzeń w którą powinien zmieścić się górny tłumik W swoim warsztaciku dysponuje następującymi smarami i olejami: Maxima Plush Suspension Fluid High Performance 5 WT Maxima Plush Dynamic Suspension Lube Hevy Sram Butter Rock Shox Dynamic Seal Grease PTFE Który gdzie wlać i czym gdzie nasmarować ?1 punkt
-
To sobie znajdzie w wyszukiwarce Tego typu tematów są pierdyliardy więc z góry albo "tatuś się ocknie i sobie znajdzie odp dwa posty niżej" albo ktoś się zmiłuje, bo szczerze ile można w kółko pisać to samo A Ty jakbyś trochę się przyłożył i sobie tutaj co nie co poczytał, a nie jak cała reszta tylko czekał na odpowiedź to wiedział byś , że: ma możesz sobie założyć łańcuch nawet 11s do 9s są kompatybilne1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
