Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 12.04.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
5 punktów
-
3 punkty
-
- taśma tubeless WTB TCS 35mm - bo ostatnio razem z oponą zdjąłem z obręczy taśmę i musiałem kupić coś na szybko... 🙄 - 2x ulubiony bidon Elite Fly Tex 550ml - żeby wysyłka była za darmo ale bidonów nigdy za wiele 😜 - 5m - pancerz przerzutkowy Shimano OT-SP41 - bo myślałem, że tego co mam nie wystarczy do serwisu fulla, a jeszcze mi zostało - 5x linka przerzutkowa Shimano SUS - bo używanie OptiSlick do blokady zawieszenia to lekka przesada3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Stroboskop to na dyskotece, i to raczej za komuny, albo na wsi w remizie Lampki z niemiecką normą StVZO w ogóle nie migają - jak żyć ?2 punkty
-
Prościej i bezpieczniej mierzyć od wentyla. Różnica pewnie będzie między nieobciążonym, a obciążonym rowerem, ale to nie inżynieria kosmiczna, więc można sobie darować precyzyjne pomiary. Na przyszłość : lepiej mieć licznik z GPS + ewentualnie miernik prędkości (jak ktoś koniecznie musi widzieć aktualną prędkość - ja np. nie muszę ).2 punkty
-
Finalnie zdecydowałem się na Roama 1 z 2024 i dziś go odebrałem. Pierwsze wrażenia super, wrócę z recenzją po przejechaniu paru kilometrów Ogólnie nie są już dostępne w rozmiarze L, ja trafiłem, że akurat w sklepie blisko mnie była ostatnia sztuka i ją wziąłem. Powietrzny amortyzator z blokadą, blat 2x wygrały. Wygląd też super. Dzięki za pomoc.2 punkty
-
Kupiłem używaną podpórkę do dłoni, żeby przypadkiem się nie wywalić w czasie jazdy. Red Cycling Production, aka Genetic Digest, aka Dajla Far Bar i pewnie jeszcze kilka innych brandów. Chciałem mniejszy drop, ale akurat taka się trafiła, a że mam w gravelu Genetyka, to wziąłem. Zobaczę czy mi się pozycja w SS MTB spodoba, czy wrócę do OGa. Do tego klamki RL-520, bo w razie czego też trzeba się móc zatrzymać.2 punkty
-
2 punkty
-
Bo po drodze do lasu zrobiłem sobie urbex - rower się bał i nie chciał wjechać do środka.2 punkty
-
Tuleje do damperow to części typowo do damperow, w Castoramie nie kupisz.1 punkt
-
Przy okazji wymiany opon w elektryku, okazało się że klocki hamulcowe są już w agonii, no i pech chciał że do hamulców Tektro Orion 4x2 (przód 4 tłoczki, tył dwa)nie mogłem od ręki dostać oryginału w odwiedzonych przybytkach rowerowych. Ale pokombinowałem i zakupiłem coś zastępczego co okazało się pasować na podmiankę. Na zdjęciu żółte klocki to oryginały Tektro a zastępcze nowości w pudełkach od Shimano i TRP.1 punkt
-
Alivio - pierwsza grupa która jest OK. Wszystko niżej to niestety problemy.1 punkt
-
U mnie to samo - wszystkie DDRy zaebane potłuczonymi butlami. W tamtym roku w czynie społecznym swoją ulubioną trasę z grubsza sprzątnąłem. W tym roku mi się nie chce...1 punkt
-
Ilość szkła leżącego na drogach rowerowych wzdłuż S8 w Markach to jakiś żart. Dzisiaj musiałem dosłownie nieść rower, bo nie dało się tego ominąć. Najlepszy jest gościu co sprowadza powypadkowe auta i stawia je na serwisówce, bo szkło tam leży przez cały rok.1 punkt
-
Jak nie jeździsz w wymagającym terenie i na super niskim ciśnieniu to dętki możesz zostawić. Natomiast jak planujesz 1.6 i 1.8 to na dętkach nie ma opcji, szczególnie przy Twojej masie.1 punkt
-
@Pioter02 W miarę obcykane masz regulacje jak tak napisałeś o nich. Wstępnie aby wyjechać spoko masz ustawienia ale wiadomo więcej niż pewne będzie potrzebna korekta i jak masz tą pompeczke do amorka to zabierz ze sobą i poeksperymentuj które ustawienie najbardziej ci "leży" bo każda z tych wartości będzie inna nawet jak osoby mają taką samą wagę bo jednak są też zmienne jak styl jazdy, preferencje. Co do opon mleko więcej niż pewne pozwala na zejście jeszcze bardziej z ciśnieniem i wiele już innych plusów z opinii użytkowników. Osobiście na pierwsze 2-3 jazdy bym zostawił dętki nawet dla samego DOŚWIADCZENIA ono jak nic innego jest też bardzo cenne i ew. jak ciekawość będzie cię korciła to przejść na mleko. Ja osobiście nie raz miałem na "mleko" ochotę ale bezproblemowość dętek (np.dłuższy postój) jakoś zawsze mnie od tego odciągają.1 punkt
-
Nie nazwałbym swojej jazdy turystyczną, mimo że nie jest to jazda po krawędzi W moim wypadku rzadko kiedy spotykam kogoś na swojej trasie, więc ryzyko oślepienia też jest niewielkie. Może moja kamera wolałaby więcej światła Owszem, ktoś z mocnym światłem jest lepiej widzialny ale ktoś oślepiony może nie ocenić dobrze sytuacji, np. na wąskiej ścieżce. Gorzej, jak te same palniki ktoś zakłada na drogę publiczną, tu jestem - raczej jako jako kierowca - szczególnie uczulony na czyjąś lekkomyślność i egoizm (ciężarówki - choinki, ksenony za 5 zł z marketu, światła świecące gdzie bądź, goście zapominający wyłączyć długie czy przeciwmgielne itp.). Mocna lampka to jedno, drugie to rozsądne korzystanie z jej możliwości. Nie optuję za tym, żeby każda lampka, tym bardziej ta do lasu, miała StVZo, co więcej, uważam, że tryb mrugający jest całkiem sensowny na drogach publicznych za dnia, bo z reguły znakomita większość kierowców bezbłędnie identyfikuje rowerzystę w takim wypadku.1 punkt
-
@spidelli wiele zależy od tego jak jeździsz. Bujając się turystycznie po lesie nie musisz mieć palnika. Ale jak lecisz po singu pełnym piecem to jednak warto widzieć więcej, dalej, mocniej. Poza tym pamiętaj jeszcze o tym, że jest takie przekonanie: mam mocne światło - widzą mnie lepiej i wcześniej.1 punkt
-
@pecio Wiesz, że te matoły jednak mi pobrały kasę?1 punkt
-
Dzięki za Wasze zaangażowanie w temat, zdecydowałem się na Mondiale, czas pokaże czy było warto. Po mieście rzadko kiedy podjeżdżam pod krawężniki, raczej drogi dla rowerów lub asfalt. Na kamieniu jeszcze gumy nie złapałem, 100% moich kapci to potłuczone szkło. Opona już zdała pierwszy egzamin, bo przejechałem po szkle i wszystko jest ok.1 punkt
-
szprychy po 150-170 jakieś zwykłe 2,0 Zdecydowanie więcej. Szprychy 2.0 ważą około 250 g na jedno koło (32 sztuki, dla koła 29" przy długości około 290 mm). Moje składaki na szprychach cieniowanych Laser (2.0-1.5-2.0), nyplach aluminiowych, lekkich obręczach Accent Exe, piastach Novatec i XT, z oponami Schwalbe z linii Evolution i dętkami TPU wyszły tyle:1 punkt
-
Zrób jakiś mały ślad na przedniej oponie jakimś kremem czy olejkiem do opalania po czym przejedź tym kołem w lini prostej i zmierz odległość miedzy 2 śladami i masz obwód koła. Tableki z internetu sobie daruj bo w zależności od bieżnika / ciśnienia różnica może być bardzo duża.1 punkt
-
Na YT nie brakuje niestety idiotów, ale w zasadzie wystarczy strava . Ostatnio Kampinoski Park Narodowy wykonał analizę heatmapy, zaczęli systematycznie niszczyć dzikie "single", które rowerzyści sami podali im na tacy.1 punkt
-
Luz..coś się znajdzie. Tabela, tabela. Ale jak mówisz że warto zmierzyć miara tak zrobię. Niestety w dobie internetu, ai i innych dóbr człowiek oczekuje kupić i mieć. Takie czasy. Ew spróbuję z posiłkować się GPS. Na pomiarze 1km.1 punkt
-
U mnie ostatnio, jakaś banda grawitacyjnych przygłupów, wykopała na środku szybkiego singla XC, dół głęboki na metr i próbowała cos tam wyprofilować... Kumpel zaliczył srogą glebę. Istny nokaut. Tak więc osobiście jestem na NIE. Chyba że będziesz tam stał z tym swoim "ziomalem" i pilnował żeby ktoś nie zrobił sobie krzywdy. A jeśli nie, to usypuj sobie to przeszkody u babci w ogródku, oczywiście jeśli jest ogrodzony 🤣. Bo wszystko jest fajne, póki komuś coś się nie stanie. A jak jakiś "dzieciak" skręci kark, złamie sobie obojczyk, czy coś w tym stylu, to zaraz rodzice będą szukali organizatora tego całego bałaganu. To znaczy służby będą szukały, bo opiekunowie na 110% to zgłoszą. I może zrobić się nieprzyjemnie.1 punkt
-
1 punkt
-
A czy dostęp do aplikacji będzie udostępniony również właścicielom i zarządcom terenów, które (zwykle nielegalnie) rozkopujecie?1 punkt
-
Nie mieszajcie ludzie jak pojęcia nie macie. Rozumiem, że chcesz mieć 160mm, będę tutaj się rozpisywał w takim razie tylko o tych kodach produktów. Po 1. Otwórzmy najaktualnieszy spare parts catalog: (strona 152 i 153), interesuje nas sprężyna, element U3 (jako całość) lub element 14 (jako travel change kit): https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/spare-parts/spare-parts-catalog/2025-rockshox-spare-part-catalog.pdf Po 2. Mówimy o 2 generacji zeba, (ale bebechy są amienne z 1 gen, możesz wsadzić 1 gen sprężyny jeśli jej charakterystyka ci się bardziej podoba). Jeśli chcesz mieć dokładnie taką samą sprężynę jak obecnie tylko o innym skoku (czyli bez butterów) to interesuje cie ta rozpiska: Strona 153. Dostajesz wtedy sprężynę o długości odpowiadającej wersji z butterami i "przedłużką" wkręcaną na końcu kompensującą brak butterów. Szukaj po tych kodach. 00.4318.066.003 - to faktycznie pełna wersja sprężyny sprzedawana jako "upgreade kit" z butterami - jak ich nie chcesz, bez sensu to kupować. Dla ciebie, jeśli nie chcesz butterów, odpowiedni numer to: 11.4018.111.050, jak na powyższym screenie. Możesz też na OLX bądź gdzieś ktoś ma w sprzedaży jeszcze, użyć sprężyny z pierwszej generacji zeba oznaczonej kodem 00.4020.574.004 ale jest ona dużo mniej progresywna, żeby wyrównać pracę pi razy drzwi z nową trzeba dodać około 2 tokeny do komory - dla uzyskania podobnej progresji.1 punkt
-
Tryb stroboskopowy, oślepia nie tylko innych rowerzystów, ale również kierowców i pieszych, jest bardzo nieprzyjemny dla oka. Ludzkie oko nie jest w stanie adaptować się do warunków oświetleniowych w tak szybkim tempie jak miga lampka w trybie strobo, stąd właśnie wspomniane nieprzyjemne odczucia Tak jak kolega wyżej napisał, nie mylić trybu migającego ze stroboskopowym1 punkt
-
@smw44199 To jest pokłosie używania latarek EDC z AliExpress, o niewiadomych parametrach, pozbawionych odpowiedniej optyki, zamiast oświetlenia typowo rowerowego. Dokładnie takich jak ten wynalazek który zaprezentowałeś. Nikt nie skarży się na pracujące w trypie migającym lampki od KNOGa'a, Bontrager'a czy Garmin'a. Za to te wszystkie chińskie buble, o mocy 1 000,000 lumenów, bywają problematyczne.1 punkt
-
1 punkt
-
Ale jak komisarze ludowi mają nie walić na te szatańskie blaszane pomioty z v8 / v6 cła ? Propagujemy zdrową motoryzację silnik od kosiarki z silnikiem od pralki . A w tym celnym pokerze chodzi o osłabienie na maxa dolara. Teraz za " parę chwil " USA muszą wykupić za kilka mld. dolców obligacje. A kasy nie mają . Z Japonią już się dogadali w tej materii. Cierpią tylko "rynki" bo ryży robi to wszystko na totalną pałę . Nic nie jest w obecnej chwili przewidywalne a zależy od tego jak Melania pohuśta gruszkę w nocy Trumpowi. Pomijam ostatni WIELKI wałek na giełdzie. Ktoś się pięknie obłowił. Ale żeby Panowie nie mówili ....... ostatnio Wahoo miało kilka fajnych / obiecujących ( dających do myślenia )premier. A dla czego do myślenia ? Bo niebawem trzeba się oglądać za godnym następcą Edka. Może jakiegoś wodza z plemienia Wahoo ? Garminy ostatnio strasznie nudne się zrobiły. ..... jak flaki z olejem .😁1 punkt
-
Może paradoksalnie ciśnienie 6bar powoduje, że łapiesz kapcia? Niskie ciśnienie powoduje, że opona się ugnie na kamieniu. Kiedyś miałem oponę 35c nabitą na maxa. Po najechaniu na asfalcie na mały samotny ostry kamień dziura że palca można wsadzić. Nawet kleić się nie dało. Też pompowałem po około 4 bary, ale się z tego wyleczyłem. Teraz mam Tufo 44c na mleku, pompuję około 2bary tył przód 1,8. Całkiem inna jazda. A opory toczenia moim zdaniem na tych oponach mniejsze niż na slickach 35c i 42C które wcześniej miałem. I całkiem inne doznania z jazdy. Balon 44c a 35c czy nawet 42 c to różnica jak między burgerem wegetariańskim a prawdziwym stejkiem. Zastanów się czy nie przejść na mleko. Do dętki też można wlać jakby co jak ktoś ciągle gumy łapie.1 punkt
-
Nie mam bezpośredniego porównania, mogę jedynie do Marathonów Racer. Wkładka zdaje się, że ta sama Race Guard, ale Mondiale maja grubszy bieżnik. Racery przez 8,6k i +/- 6 lat mam w notatkach 3 złapane gumy. Na Mondialach Evo 17k w 7 lat (14k po mieście, 3k turystycznie) w notatkach mam 1 kichę. Tylko to jest moja pojedyncza "statystyka".1 punkt
-
1 punkt
-
Dętki CYCLAMI MTB 1.9-2.5, zielone z metalowym PRESTA. Założone, przejechane co kot "napłakał" bo ledwo okolcie 100km ale 3 "grosze" powiem. Jakość wykonania jak na coś LIGHT i patrząc na cene 13-15zł szt. jest tak BARDZO DOBRA że bez problemu w polsce ktoś nie świadomy realnej ceny zapłaciłby 50zł i więcej. Montaż tak łatwy jak zwykłej dętki (dosłownie). Jeśli chodzi o uchodzenie powietrza w dłuższym czasie będę mógł coś powiedzieć ale myślę że będą je trzymać. Za 0 zł (bo jest w cenie normalnej dętki) jak ktoś chce się pozbyć 300g, a nawet więcej (u mnie 340g) jest to chyba opcja cena/wydajność top1. Jeśli chodzi o czas dostawy u mnie było to 7 albo 8 dni także super sprawa.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00