Ranking
- uwzględniając wszystkie działy
-
Wprowadź datę
-
Cały czas
6 Sierpnia 2009 - 23 Października 2025
-
Rok
23 Października 2024 - 23 Października 2025
-
Miesiąc
23 Września 2025 - 23 Października 2025
-
Tydzień
16 Października 2025 - 23 Października 2025
-
Dzisiaj
23 Października 2025
-
Wprowadź datę
12.03.2025 - 12.03.2025
-
Cały czas
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 12.03.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
14 punktów
-
No dobra, to teraz na grubo. Przyjechały wspomniane gdzieś tam wcześniej zabawki z całej Europy. Zdecydowanie moje najdroższe rowerowe zakupy jeśli chodzi o części, a nie rower w całości. - Frameset Giant TCR Advanced Pro 2025, rozmiar M/L, kolor Blue Dragonfly - z Wielkiej Brytanii - Grupa osprzętu Shimano Ultegra Di2 R8170 - z Belgii, bo tylko tam mieli dostępne korby 165mm (korba 165mm 52/36, kaseta 11-30, łańcuch M8100, tarcze 160+140) - mostek Giant Contact SL Aerolight 110mm - z Czech, z demontażu za pół ceny, w sumie to nówka sztuka a reszta z Chin i lokalnych sklepów budowlanych: - zestaw do odpowietrzania hamulców - plastikowa, bezużyteczna zabawka, ale kosztował 29 zł więc nawet nie chce mi się odsyłać - śruby do koszyków bidonu z chinesium - śruba kapsla sterów z tegoż samego materiału - sprężynka mechanicznego zacisku hamulcowego - dla kolegi z pracy - pstryczki-elektryczki - do lamp LED które ostatnio wrzucałem - wieszak na ręcznik papierowy na warsztat - adapter grzechotki 1/2 na 3/8" - skrzynka uciosowa - bo nadal się waham, czy ciąć sterówkę w domu, czy jednak podjechać na serwis... Jakby co, przyda się do cięcia listew w domu.10 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Skracanie śruby z tyt...chinesium gdy nie ma się dostępu do imadła: A po skróceniu jeszcze szybkie szlifowanie za pomocą wkrętarki i pilnika. Adapter na klucz dynamometryczny 1/4" do przykręcania śrub przewodów hamulcowych Shimano: Chłopaki w robocie na narzędziowni wyrzeźbili mi go z "klucza" który był w chińskim zestawie do odpowietrzania, gdy ja obok w tym czasie wymieniałem koledze z innego działu sprężynkę w mechanicznym zacisku hamulcowym.5 punktów
-
No, 8-latek załatwi go raz dwa. Może robią jakieś specjalne, mocne łańcuchy dla dzieciaków?5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
O kurde, dobrze, że mój łańcuch HG701 nie widzi tego wątku, bo pewnie pękł by ze wstydu, że tak długo się trzyma. Rozumiecie... pękł...hehe...4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Po prostu trzeba do smaru dodawać Braveranu i sworznie się utwardzą! 😂3 punkty
-
O kurczaki to ja muszę wyrzucić swoje CN-HG701 bo cisnę na nich maratony, nawet w górach Ale nie mam 8 lat więc pewnie nie mam takiej nogi3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Kierownica kupiona w celu próby zwiększenia komfortu i ogólnego zadowolenia w rowerze rekreacyjnym małzonki. 30mm poniesienia, backweep 14 stopni, długość minimalnie większa niż te 630mm (w sam raz), masa ważona 293g. 49PLN na allegro (miałem kupon), obecnie widzę że skoczyła na 56. Zgodnie z opisem nowa, nie z demontażu jak niektóre inne tego sprzedawcy.3 punkty
-
3 punkty
-
W końcu po kilku latach planowania się udało a w zasadzie miało całą pętlę wokół Zbiornika Czorsztyńskiego tylko dla siebie. Zero luda, zero jakiejkolwiek otwartej budy i tak dalej. Połowy zbiornika nie ma tak sucho co też robiło spore wrażenie. Cały trip z Ochotnicy do Szczawnicy tam i z powrotem 105 km pykło.2 punkty
-
@nctrns 1369,90 € z wysyłką (sama grupa 1349,95) czyli po kursie z dnia zakupu i doliczeniu revolutowych opłat dokładnie 5704,16 zł @CoolBreezeOne it's not a bug - it's a feature!😁2 punkty
-
@mutos, to specyficzny rodzaj poczucia humoru zwany ironią 🙂. Szukasz dziury w całym. Na takich łańcuchach jeżdżą 100-kg chłopy z kopytem konia. Dla 8-latka, jak już napisał @kaido2 to przerost treści nad formą. To coś jak szukanie roweru dla dzieciaka jeżdżącego wokół komina z wymogiem hamulców tarczowych.2 punkty
-
Mój główny rower, przy obecnych promocjach, rynkowo jest wart jako nowy około 12 tysięcy złotych. Zostawiam go przypiętego koło pracy, koło sklepu lub na dachu samochodu. Na placu zabaw często nie przypinam rowerów w ogóle, bo dynamika zachowań dzieci na to nie pozwala. Może Gdańsk to bezpieczne miasto, ale z drugiej strony pierwszą połowę życia spędziłem w Warszawie i nigdy nie doświadczyłem kradzieży roweru. Ukradną mi, to ukradną, jest wart niewiele więcej niż miesiąc mojej pracy. Dajmy na to 1,5 miesiąca pracy to dla mnie uczciwa równowartość możliwości codziennego używania tego roweru, licząc się z możliwością jego utraty. Co więcej, Żonie na dojazdy do pracy kupiłem elektryka właśnie za około 5 tysięcy, z założeniem że codziennie jest przypinany koło szkoły, tam gdzie rowery uczniów. Z mojego punktu widzenia takie podejście to jest brak szacunku do swojego zadowolenia z życia. Dobra, których utrata ma znaczenie egzystencjonalne (dom i samochód) mam ubezpieczone, cała reszta... jak stracę to sobie kiedyś kupię kolejne albo będę żył bez nich, ale na pewno nie będę odmawiał sobie czerpania przyjemności z ich użytkowania w imię szanowania tego rodzaju wyposażenia. Gdybym się zamartwiał że mi czy Żonie ukradną rower to byśmy ich zapewne używał tylko w weekendy. Czyli wydałbym pieniądze i nie odnosił z tego faktu oczekiwanej korzyści. Świetny szacunek do swoich pieniędzy, wydać i nie używać... Pozostając w temacie, wszystkie dopłaty to moim zdaniem rak i lepiej żeby ich w ogóle nie było. Nie mam natomiast nic przeciwko ulgom podatkowym. Jest dla mnie zasadniczą różnicą dawanie tego na co się nie zapracowało, w porównaniu do zabierania mniej z tego co się zarobiło.2 punkty
-
Mają typowo gravelową grupę napędową od shimano a nie chińskiego microshifta (i to z "wąsem" wystającym z manetki). Największa różnica technologiczna to hydrauliczne hamulce, te z aspre kosztują w detalu tyle https://allegro.pl/oferta/komplet-hamulcow-klamkomanetek-hydraulicznych-shimano-grx-rx400-2x10rz-14250658101?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=freelisting&srsltid=AfmBOoqbmLjkhRBK4HCOHUHhhLhwB5zfoYYTbdYxSAWsDt7t9fzDSgtJV1c&gQT=2 W dużym skrócie aspre/boreas jeśli chodzi o stosunek zastosowanych części do końcowej ceny roweru wypadają - aspre 2 świetnie, boreas bardzo dobrze, esker 4 nic ciekawego. Konkurentem dla aspre/boreasa byłby ten esker https://kross.pl/esker-4-0-grx-zielony-czarny-polysk-1 a i tak jest trochę słabszy bo ma korbę spoza grupy grx A to czy aspre czy boreas to już kwestia indywidualnych preferencji co do napędu. Jeśli więcej czasu spędzasz na asfalcie to napęd 2x z aspre sprawdzi się lepiej, łatwiej dobierzesz odpowiednie przełożenie przez ciasno zestopniowaną kasetę. Jeśli nastawiasz się na cięższy teren (a nie gładkie szutry) to prostota napędu 1x w boreas może być zaletą. Na twoim miejscu wybrałbym się też do jakiegokolwiek sklepu i przetestował byle jaki napęd szosowy/gravelowy shimano i sram, po prostu sobie "poklikał" klamkomanetkami bo system zmiany biegów jest inny, w shimano dwie dźwignie są ruchome a w sram używasz tylko jednej, do tego trochę inaczej wygląda "kultura pracy" jednego i drugiego, shimano miękko zmienia przełożenia, sram "strzela". Ogólnie musisz sprawdzić co ci bardziej odpowiada, osobiście nie wyobrażam sobie posiadania roweru na mechanicznej grupie sram.2 punkty
-
2 punkty
-
@zate mógłbyś rozwinąć swoją dość interesującą myśł? Jedną z zalet sztywnych osi jest właśnie to, że po zdjęciu koła jak je zakładaz ponownie zawsze trafia w to samo miejsce, nie ma możliwości, że przez przypadek, pośpiech (np. wymiana dętki w niekorzystnych warunkach pogodowych - dwa tygodnie temu tak miałem: +1 st. C, mżawka i waitr) zaciśniesz QR-em koło troszkę krzywo i że będzie ci biło czy obcierało o hamulce. Poza tym jak masz hamulce szczękowe to nie przeciśniesz przez nie napompowanej opony, musisz albo spóścić trochę powietrza albo rozsunąć je specjalną dźwigienką (która jest w hamulcach szosowych ale nie w v-brake). Przy hamulcach tarczowych nie musisz tego robić. Więc Twój wpis jest mówiąc delikatnie jakąś totalną bzdurą, no chyba, że o czymś nie wiem2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Ja tam nie widzę, żeby cokolwiek się zmieniło. To nadal jest graciarnia. :P2 punkty
-
z zaciekami....to już serio trzeba się postarać żeby na proszku powstały zacieki, mocno spartolona robota. Jeśli chodzi o perłowy efekt to są jednopowlokowe systemy proszkowe, wiadomo na to lakier bezbarwny. Jeśli chodzi o czarny połysk to bez lakieru będzie mocno się rysował bo większość ma w kartach odporność na zarysowania na poziomie 2-3h. Jeśli chodzi o lakier ciekły to ogarnie to Tobie kazdy ogarnięty lakiernik samochodowy albo warsztat specjalizujący się w customowym malowaniu motorów. Będzie drożej...ale ładniej.1 punkt
-
Dawno , dawno temu za siedmioma aktualizacjami ...... była opcja zmodzenia aby z automatu wszystkie aktywności wędrowały tam gdzie potrzeba. Obecnie nie ma takiej możliwości a fajfusy z G nie widzą w tym problemu. Od bardzo dawna toczę z nimi w tej materii wojnę. Jedynie przed jazdą ( zmiana ustawień ) lub po trzeba ręcznie wszystko przypisywać do danego sprzętu. Ja nawet już nie szukam rozwiązania bo co aktualizacja Connecta to się wszystko wysypuje. Ręce opadają . A najlepsze w tym wszystkim jest to , że jest coraz gorzej . Przestaje ogarniać ten cały niedorobiony burdel. A szpej /czujniki mogą się same dodać z automatu w stosowne miejsce lub w zależności od możliwości komunikacyjnych komputera mogą powędrować na " pierwszą " stronę ( okładkę 😉) w magazynie Connect.1 punkt
-
@marcesco dokładnie tak zrobiłem! Całkiem intuicyjnie, bo lata w IT nauczyły mnie, żeby sprawdzać działanie przed skręceniem wszystkiego w całość. Co prawda na początku byłem zdziwiony, że pokazują się aktualizacje baterii, tylnej przerzutki i klamek, ale te ostatnie się nie instalują, jednak po chwili domyśliłem się, że muszą być wpięte pod główną baterię jako zabezpieczenie na wypadek rozładowania pastylek w samych klamkach. Coś jak z updatem BIOSu w laptopie - bez zasilacza nie zrobisz.1 punkt
-
My tu sobie śmieszkujemy, a temat jest bardzo poważny. Zresztą sam zobaczysz jak nie masz utwardzanego sworznia co to oznacza 😂😂 A tak serio, to powyżej wspomnianej serii XT, jest tylko XTR, jednak on raczej podda się pod takim zawodnikiem bo ma z kolei drążone sworznie 😂 Wybaczcie. Nie mogłem się powstrzymać1 punkt
-
@TheJW, zacny shopping, ale wyspiarzom tego porysowanego "Giant" na ramie, to bym nie odpuścił 🤪1 punkt
-
Kupiłeś rower za 2,5K. Dokupujesz do niego nie jakiś element hamulców - tłoczek, uszczelkę, albo jakąś podkładkę, których jest trochę rodzajów, i się nie mylisz. Nie mylisz też płynu do hamulców, bo też jest więcej rodzajów (w jakimś wątku odnotowałem nawet dyskusję o zgodności dot 3.1 z 5). Nic z tych rzeczy. Ty kupujesz rower szosowy i kupujesz do niego najbardziej niektórą oponę 28c za 50PLN właśnie po to, byś nie mógł jej założyć i mógł nabić posta. Masz prawo. Powodzenia! Strade Bianche to nie mój poziom. Krajowe dziurawe drogi i 25c zupełnie stykają. Mi. Ty rób, co chcesz. P.S.622/14 anyone?1 punkt
-
1 punkt
-
Odpisał na reddicie. Spróbowałem tej metody, czyli wcisnąć wszystkie przyciski na raz przy wyłączonym urządzeniu. Rzeczywiście odpala się tryb serwisowy ale lipa u mnie PC nie widzi dalej urządzenia. Będę jeszcze walczył tym temacie może uda się chociaż wykonać dump systemu żeby sobie pogrzebać z ciekawości1 punkt
-
Jako bikefiter z wieloletnim doświadczeniem już teraz mogę stwierdzić że ten rower który budujesz będzie za duży dla kota 🫠😉1 punkt