Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 26.02.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
Bo jakoś zawsze było nie po drodze, żeby zobaczyć dokąd ta prosta9 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
@Strek no niestety, to straszny szajs jest. Już lepiej kupić Trezado. Żeby nie było samego OT, kupiłem kolejną część do budowanej (póki co w głowie ) szosy. Kolejny po siodle punkt podparcia - kierownica Giant Contact SL dedykowana do 10. generacji TCRa. Nie kupiłem jej ze względu na markę, a dlatego, że jako jedna z niewielu pasowała do wymagań postawionych po bikefittingu - odpowiednia flara, drop i reach. A że przy okazji załatwiłem temat wewnętrznego prowadzenia kabli, to tylko na plus. Okazyjnie na OLX za połowę ceny, z demontażu. Zdjęcie ze strony producenta, bo nie chce mi się lecieć na warsztat. 😜 Teraz czekam na ile Pan Knedlicek wyceni wysyłkę mostka, również z demontażu i również za połowę ceny katalogowej. Swoją drogą, to będzie bardzo światowy rower: - frameset z Wielkiej Brytanii - koła i opony z Niemiec - mostek z Czech - grupa osprzętu z Holandii lub Włoch - kierownica z Opola 😜6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
@TheJW gdyby nie to, że się jeździ bez majtek, ale w kasku to bym zasugerował, że do zestawu światowej szosy powinieneś dokupić majtki z sosnowca => https://majtkizsosnowca.pl/5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
@TheJW przecież tam masz instant mleko, trzeba je wsypać do kubka i zalać wrzątkiem 🫠😉4 punkty
-
Zamontuj żeby patrzyła w kierunku jazdy. Tak jak masz teraz nabawi się choroby lokomocyjnej3 punkty
-
3 punkty
-
W końcu się zebrałem i wygrzebałem z czeluści mieszkania tego Tranz-X'a. Niestety mam tylko 30,9x125mm a Limotec jest 31,6x150mm. Jak widać pomimo tego, że Limotec jest dłuższy i ma większą średnicę to ważą porównywalnie (czyli przy tych samych rozmiarach Limotec serii Alpha L będzie lżejszy). Z innych różnic: powłoka w T-X jest gładka, anodowama, w Limotec jest szorstka w T-X wymagana jest mniejsza siła żeby ruszyć "spust" T-X ma odkręcaną nakrętkę z uszczelką kurzową, w Limo jest to integralna część korpusu (nie odkręca się)* T-X ma zgrabniejsze jarzmo siodła, funkcjonalnie to samo obydwa mają identycznie montowany cartridge (może nawet pasować z jednego do drugiego o tym samym skoku) * ma to IMHO istotne znaczenie gdyż w T-X, nie wyciągając sztycy z roweru, można odkręcić tą nakrętkę, wysunąć kawałek siodło i wyłażą ślizgi oraz widać mosiężne oliwki zapobiegające obrotowi w osi, można to wyczyścić i nasmarować świeżym smarem. W Limo żeby zrobić to samo trzeba: zdemontować sztycę z roweru; zdjąć segera zabezpieczającego dół zdemontować z trzpienia cartridge'a mechanizm spustowy użyć osobilwego ściągacza, który wypchnie od wewnątrz shaft z jarzmem z korpusu (wypycha to uszczelkę kurzową i ślizg górny po czym wyłazi cała reszta) montaż jest jeszcze śmieszniejszy gdyż trzeba trzymając pionowo korpus tłuc jarzmem o stół żeby nabiło uszczelkę kurzową i ślizg górny (analogiczna konstrukcja jest w K-S Rage-I i swego czasu nieźle się spociłem żeby to ogarnąć).3 punkty
-
3 punkty
-
@keltu - wreszcie jakiś fajny zakup. A nie ciągle te opony, łańcuchy, sztyce, zaciski i inne niepotrzebne bzdety2 punkty
-
2 punkty
-
Czasami ktoś szuka tańszej alternatywy od Garmina. Polecam obejrzeć - festiwal bubli.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Zobacz co poleciłem stronę wcześniej. W nowym rowerze używam wyłącznie tego oleju, nie robiłem najmniejszego nawet szejka a jedynie co 200km kręcąc korbą w tył przykładam szczotkę do kasety, kółek i łańcucha - wszystko odpada, łańcuch i napęd jest praktycznie czysty. Zachowanie i trwałość jak na oleju, czystość jak przy wosku. Po 1500km mocnego pedałkowania na łańcuchu M8100 nie wydłużył się on nawet o włos, miernik Pana Bronisława pokazuje 0,1%.2 punkty
-
Z tego co wiem, to nie karbon, a pianka. Takie stożki to nie element nośny koła, a tylko aero.2 punkty
-
Zawsze lepiej niż papuga zjadająca karbonową obręcz2 punkty
-
2 punkty
-
Możesz masłem posmarować, będzie nawet drożej niż markowym smarem. Smarowanie osi ma dwie funkcje - zapobiega zapiekaniu gwintów i zabezpiecza przed dostawaniem się wody do wnętrza piasty. Ogólnie nieco łatwiej i przyjemniej wkręca się posmarowaną oś. Każdy dorosły facet wie, że wszystko co długie, proste i sztywne łatwiej wchodzi nasmarowane... 😉2 punkty
-
Piasta Shimano FH-M8000? Muszę cię zmartwić ale w bębenku tej piasty już po kilkuset kilometrach zapadki pękają jak szalone i zawsze tylko dwie te same. Zapadek oczywiście nie kupisz osobno, zresztą po co skoro za chwilę szlag je trafi, uszkodzone mogą nawet zablokować bębenek. Jest jedna dobra wiadomość że po wyjęciu uszkodzonych zapadek pozostają dwie które nie pękają i trzymają się dzielnie tysiące kilometrów, jedyny minus jest taki że zamiast 36 zazębień na pełen obrót koła będziesz miał tylko 18 zazębień. Warto po wycieczce przekręcić kołem i policzyć ile słychać cyknięć, jeśli jest mniej niż 36, lub jedno cyknięcie jest bardzo ciche to od razu rozbierać bębenek i wywalić chwasta i jego siostrę po przeciwległej stronie aby nie zablokowały koła. Co do samej piasty pomijając bębenek to jest to dobry produkt, długowieczny.1 punkt
-
Niewątpliwą zaletą tego gadżetu jest to, że można łatwo wyjąć z niego oświetlenie i zabrać kaczuchę do wanny.1 punkt
-
1 punkt
-
160km tygodniowo to całkiem dużo więc w czym problem? A bebzon ma przecież opływowe kształty1 punkt
-
@CoolBreezeOne używanie tej taśmy wymaga wprawy, ale u mnie cieło onguarda.1 punkt
-
1 punkt
-
Szeroka stopa, sztywne, 2 pokrętła. Ja 3 sezon mam Northwave Rebel 3, miałem podobne wymagania i buty są świetne. Trochę się bałem o zapięcie do nich bo to nie BOA tylko ich własny system, nawet kupiłem zestaw na wymianę na wszelki wypadek. Kilkanaście tysięcy km później nadal świetnie działają, są twarde, dla mnie wygodne a zestaw naprawczy leży w szafie. Nie jeżdżę XC i Trail ale tysiące km w kurzy i błocie na gravelu jest zaliczone.1 punkt
-
Pytasz a wiesz 😀. Shimano robi dobre buty. Jeśli byłeś zadowolony z XC7 to bierz XC9 . Mam Scott MTB RC Evo. Bardzo sztywne 10/10, posiadają 2xBOA. Czy są wygodne? Komfort to pojęcie względne. Żadne buty z najwyższym indeksem sztywności podeszwy nie są wygodne, bo to w założeniu buty do ścigania i mają zapewniać dobre trzymanie stopy i efektywny transfer mocy. Tak więc w tym segmencie nie oczekiwałbym wygody.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo słoneczna sobota, ale tylko 1,5st. i suchy śnieg na ścieżkach.1 punkt
-
Tak. W okolicach 5 kafli wymieniam zespół koronek 10-12 i walę kilosy dalej . Na kasetach XT 8100 ( one się nie rozsypują ) jestem stanie zrobić ponad 20 kmm. Też taka sama procedura - po 5kkm wymiana 10-12 , po 10 kkm wymiana wszystkich pojedynczych . Trzon zostaje. U mnie najwięcej dostaje w pupę pierwsza połowa zakresu kasety z naciskiem na najmniejsze trybiki. I to jest właśnie piękne w kasetach Shimano w porównaniu do Srama , że można je odbudowywać tanim kosztem .1 punkt
-
Od kiedy pamiętam ludzie zawsze marudzili jak wygląda nowy XTR. Wygląda to tak: Premiera: fuuj, brzydkie Dostepność: schodzi jak bułeczki Wycofanie z rynku: po co zmieniać? Po 5 latach: KLASYK! Stare XTR to było, teraz to nic ni ma.1 punkt
-
Już dziś nie kupisz żadnych markowych kół pod szczęki dużych, uznanych producentów. Zostaje Ci oferta dalekowschodnich producentów rodem z Ali czy innego eBaya Szybko obalę to zdanie. Większej bzdury nie słyszałem. Używam wymiennie tych poniżej: https://wertykal.com/pl/p/Kola-Campagnolo-Shamal-Ultra-Dark-28-Aluminium-2WF/8086 https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-Racing-3-28-Aluminium-C17/5976 natomiast na te mnie nie stać: https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-Racing-Zero-28-Aluminium-HG11-2WF-USB/9323 https://wertykal.com/pl/p/Kola-Campagnolo-Bora-Ultra-35-Dark-28-Carbon-Campa-C.U.L.T/10855 i chętnie porównam jakość tych kół z tymi ciężkimi klockami na tarczach wątpliwej jakości w cenie zapewne 1 k jaką markowi producenci kładą do swych szos. Już pomijam problemy jakie występują z serwisem hamulców tarczowych.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
