Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 08.02.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Bo pomost. Jak się okazało piekielnie śliski dla twardych podeszw SPD - dwie gleby. Na szczęście na sucho5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Kampinos Duży, Kampinos Mały, Gassy klasyk i różne wariacje (pisząc "Gassy" mam na myśli trasę od POW do GK ). Do tego dalej za GK też jest gdzie się wypuścić, przez Czersk w stronę Chynowa. Można ruszyć jeszcze dalej i jechać w okolice Białobrzegów, przekraczając tam Pilicę i kombinując dalej... Można pociągiem pojechać do Warki i stamtąd ruszyć ciekawymi trasami rowerem do domu (o ile jest to w Twoim zasięgu). Tarczyn i okolice, szczególnie w stronę Grójca, Mszczonowa, tzw. Mazowiecka Toskania - szczególnie urokliwe rejony na jazdę późnym latem i jesienią. Wiosną gdy wszystko kwitnie też jest pięknie. Prawdziwe górki to najbliżej Świętokrzyskie, chociaż za Tarczynem w stronę łódzkiego też można nałapać trochę przewyższeń. Po Otwockiej stronie problem jest taki, że tam jest dużo DDRów i ich wariacji, którymi zgodnie z przepisami musisz jechać, a które nie zawsze się nadają do jazdy szosą. Jadąc ulicą narażasz się na gniew Panów Dróg. Jednak jak się już wyleci za Otwock, to można znaleźć fajne i mało ruchliwe drogi. Ja w zeszłym roku często wybierałem się eksplorować rejony na południowy zachód od Góry Kalwarii, tj. Wilga, Garwolin, Osieck - płasko jak na Gassach, ale ładniej i nie ma pedalarzy - dopiero zbliżając się w rejony gminy Karczew pojawiają się pojedynczy szosowcy. Aha! No i jeszcze okolice Mogielnicy! Też malownicze rejony. I pionu trochę można złapać. Jakby co, mogę podrzucić jakieś gpx'y albo link do profilu znajomej, która potrafi wynaleźć naprawdę świetne trasy i miejscówki. Dużo jeździ też po Świętokrzyskim.2 punkty
-
Trochę tych gratów naskupowałem i to w rozmaitych konfiguracjach (od małego sklepu, gdzie wszystkie formalności ogarniał właściciel i nawet deklarację celną do eksportu poza królestwo sam długopisikiem wypełniał, przez normalne sklepy, które sprzedały mi cos w funtach bez wyspiarskiego VATu, za to musiałem sam wyjaśniać sobie z przewoźnikiem, co importuję i zapłacić mu należności importowe, przez większe i bardziej zorganizowane sklepu - jak u Ciebie @spidelli - gdzie na wewnętrzny rozrachunek sklep prowadzi buchalterię w funtach, ale na stronie udaje, że sprzedaje dla kontynenciarzy w euro tak zgrabnie przeliczone, że jak się odejmie jeden VAT, doda drugi VAT, dorzuci wysokie koszty przesyłki uwzględniające już opłatę za usługi celno-skarbowe przewoźnika, to wszystko się zgadza..., aż po cudaków, którzy, jak zobaczyli, że ja znad Wisły, to od razy wyświetlili mi cenę w złotówkach, zajęli się cała buchalterią eksportowo-importową (i to nie sami tylko przez podnajęta firmę logistyczną) tak, że w ogóle nie miałem wrażenia zakupu spoza wspólnego obszaru celnego... Tak więc tego... @TheJW wysyłka przez sklep do Polski (jeśli możliwa) zawsze będzie oznaczała te dodatkowe koszty (cło, polski VAT od kwoty netto wartości importu - a to jest koszt towarów + koszt przesyłki, no i jeszcze opłata za obsługę celną przewoźnika) i nie ma znaczenia, czy poniesiesz je w momencie zakupu (wszystkim zajmuje się sklep, a ty po prostu płacisz odpowiednio wyższa cenę), czy w momencie dopuszczenia do obrotu (czy to w Polsce, czy w innym kraju, gdzie akurat przewoźnik dokonuje zgłoszenia celnego). I tu nie ma żadnego mechanizmu, że np. sprawdzają/zgłaszają co którąś paczkę, bo po prostu przewoźnikowi te manewry się opłacają. Taki FedEx czy DHL mają własne agencje celne i będą skrupulatnie zgłaszać każdą przesyłkę, bo i tak im za to płacisz (nawet głupiej poczcie płacisz, więc skrupulatnie "obsługuje pod względem celno-skarbowym" każdą pierdołe)...Wystawią ładną fakturę, jak np. mi FedEx z wyszczególnieniem składników: cło 63 zł, VAT 334 zł, za obsługę 84,87 - łącznie 481,87 zł, przy kwocie transakcji (graty plus przesyłka) 1388 zł... Jak sklep wyśle Twój frameset komuś w UK i dopiero ten ktoś nada Ci paczkę do Polski, to w sumie wychodzi na to samo, tylko papierkologia leży po stronie wysyłającego. Tak przynajmniej będzie, jak skorzysta z tych wielkich firm kurierskich czy choćby Royal Mail. Nie wiem natomiast, jak sprawa się ma w przypadku tych półoficjalnych kanałów "przerzutu" - busy i vany wahadłowo kursujące na trasach UK-Polska. Bo teoretycznie tam obowiązują dokładnie takie same zasady, ale z uwagi na obrót nieco w "wyszarzonej strefie" (dajesz panu pakiecik, a on wiezie i w razie czego uda, że nie wie co to...?), morze być różnie. Przewiezienie gratów przez znajomych jadących akurat do Polski wydaje się najbezpieczniejszym rozwiązaniem, choć teoretycznie nie zwalnia ich z zadeklarowania francuskim celnikom, że mają Twój frameset do oclenia. Nawet jakby nie był nowy tylko np. używany i kupiony właśnie z angielskiego ogłoszenia, to nie ma żadnego znaczenia. Pytanie tylko, czy rzeczywiście przykładają się tak do kontroli zjeżdżających z promu i w ogóle zainteresowani są rzeczami takimi jak rower, jak nie machasz im przed nosem świeżymi fakturami i nierozpakowanym kartonem... A tak BTW - kiedyś Merlin Cycles miał super promocje (po 50-60% zniżek od cen detalicznych) na włoskie marki i wysyłał do Polski, no i przyszedł brexit i co? I nic... dalej ma promocje, ale jak dasz im im stronie kraj docelowy Polska, to 90% oferty znika...2 punkty
-
W ogóle fajna stronka jakbyś coś potrzebował https://www.giantbikespares.com/2 punkty
-
Jeżeli chodzi o zasadniczy układ, to wg plotek nie i zostaną 12rzędowe 10-45 i 10-51. Pierwszy (chyba) wyciek dotyczący nowej grupy to był katalog BH i tam zapisano : Casette 10/51 Co do łańcucha wycieknięty katalog Superiora wskazuje CN-M9100 czyli bez zmian.. Tak też w XT Di2: A tutaj Deore, jak widać Di2 pożenione z kasetą M6100 i korbą SLX..2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
O ja cię! Obejmę na drąga* sobie uspawał! 😁 *Do samoobrony ofc1 punkt
-
Już przejrzałem chyba wszystkie strony w internecie, na których choć raz w historii pojawiło się słowo "Giant".😆 Więc jak szukacie konkretnego modelu w najlepszej cenie, to zapraszam.1 punkt
-
Absolutnie gdybam ale chyba paczkę szybciej prześwietlą - bo to przesyłka. Jak znajomy ma paszport PL to nie wwozi towaru tylko przedmiot kupiony na własny użytek. Myślę, że to tak działa, że jest SKLEP > | granica celna | > KLIENT a nam się rozchodzi o SKLEP > KLIENT > | granica celna | W najgorszym razie doczepi koła i wwiezie na dachu Podpytam znajomych, może coś ktoś już woził Jedna znajoma mówi, że nie powinno być problemu ale 100% gwarancji nie ma @Sobek82 dopiero co wrzucał, założę się, że takiej jeszcze nie miałeś 😎1 punkt
-
@spidelli Revolt https://sportattack.pl/strona-glowna/6093-hak-przerzutki-tylnej-giant-revolt-new-flip-chip.html Contend https://sportattack.pl/strona-glowna/5977-hak-przerzutki-tylnej-re266-a7005-t6-thru-axle-o12mm-.html1 punkt
-
Do Kands'a https://www.instagram.com/reel/DFtk69eoq7B/ Marin dostanie części z Breezer'a i w końcu korbę grx600 😉 https://www.instagram.com/reel/DFq26Mvo5i3/1 punkt
-
Nie, przerzut z Breezer'a, Breezer kończy działalność jako gravel + 2", idzie pod palnik i mam nadzieję że pod koniec roku @akkwlski jego kolega/przyjaciel doprowadzą geo i tylny trójkąt pod boosta oraz miejsce na 3" 🫠😉 Pozdrow'er 😘1 punkt
-
Obecnie nie mam problemu, ale chętnie kupię haki do Contenda i Revolta W oficjalnym sklepie Giant nie ma wyboru haków - przyznam, że nie wiem jakie to są haki i jaka jest ich dostępność na rynku. W każdym razie do moich 3 Marinów mam zapas haków (każdy inny) - w dwóch rowerach musiałem wymieniać więc teraz po prostu wolę mieć hak+ Jak będę wyprzedawał Mariny to będzie podkreślone w ogłoszeniu, że w cenie zapasowy hak1 punkt
-
@Marinbiker Rowery i tak trzeba odświeżyć a odmiana się przyda. Za to u Marina od razu można dostać takie niezbędne przydasię jak zapasowe haki, a u Wadżajanta - lipa...1 punkt
-
@spidelli czyli wjechałeś na ścieżkę mainstreamu 😁. Niech tam służą bezproblemowo 👍😉1 punkt
-
Amortyzator może być za słabo nasmarowany. Zacznij od zrobienia serwisu sprężyny i dolnych goleni.1 punkt
-
Ewentualnie deszcz, no chyba że OP nie zakłada jazdy w nieprzewidywalnych warunkach, typu kilkudniowy wypad, kiedy opcja przeczekania złej pogody nie wchodzi w rachubę. Generalnie chyba przy długich trasach korzystanie z routowalnej nawigacji ad hoc, zamiast przygotowanego śladu może obfitować w niemiłe niespodzianki (w każdym razie zwiększa ryzyko względem wyrysowanego i jakoś zweryfikowanego tracka).1 punkt
-
Do 150€ wartości produktów (łącznie), bez kosztów wysyłki, naliczane jest 23% VAT. Powyżej tej wartości, naliczane jest cło, a od wartości+cło naliczany jest VAT. Na ramy rowerowe cło wynosi 4.7%. Wyjątkiem są ramy wyprodukowane w Wielkiej Brytanii - wtedy na podstawie umowy handlowej EU/UK stosowana jest preferencyjna stawka 0%, ale sklep musi na fakturze zaznaczyć kraj produkcji ramy i dołączyć stosowną formułkę. Jeśli chodzi o techniczne sprawy kto i jak płaci, to zależy do sklepu - może wziąć na siebie koszty i kazać ci zapłacić całość z góry, wtedy w Polsce nic nie płacisz już. Ale najczęściej jest tak jak u Spidelliego, że kurier naliczy ci stosowne opłaty i odprowadzi do celników, dowalając dodatkową sumę za swoje usługi @spidelli tak jak patrzę na twoje screeny, to i sklep i dhl zwalili sprawę. Sklep naliczył ci VAT i powinien go odprowadzić do polskiego fiskusa, bo jest incoterm DDP - Delivered Duty Paid. Nie powinieneś nic płacić DHLowi albo wystąpić do sklepu o zwrot podatku.1 punkt
-
Nie wiem co masz na myśli pisząc o efektywnym nawigowaniu, ale jestem zdania że ekran dotykowy umazany tłustym, spoconym palcem, na który kapie pot z nosa i świeci mocne słońce szybko przestaje być efektywny. W każdym razie nie zgodzę się. Chyba że w czasie jednej jazdy chcesz trzy razy zmieniać koncepcje trasy, wtedy się zgodzę.1 punkt
-
Kup w ZAUFANYM sklepie M8100. Dużo lepsza wytrzymałość, lepsza kultura pracy. Również eksperymentowałem z łańcuchami i Shimano to Shimano, łańcuch ostateczny. Ale zdecydowanie mówię nie niskim modelom.1 punkt
-
Kaseta nr 1 - raczej będzie działać Kaseta nr 2 - śmietnik ( szpileczki na zębatkach 15 i 17T ) Zębatka - będzie żyć. 1. Może być i 1mm, byle nie ocierało. 2. Bez zmierzenia nie sprawdzisz. Zębatki zewnętrzne są ukształtowane inaczej niź środkowe. Do moich rowerów 26" 46T wchodzi - ale do jednego z 2mm luzu, do drugiego z 10mm luzu..1 punkt
-
1 punkt
-
W sumie to jak od 9 lat jeżdżę na tubeless to nie miałem jeszcze dziury, której nie dałbym radę zatkać knotem/knotami. Raz tylko musiałem wykonać telefon do żony ale to moja wina bo nie wziąłem pompki. Zapasową dętkę warto jednak wozić. Raz kolega złapał gwoździa , który przebił oponę i trafił akurat w miejsce na obręczy gdzie był nypel. Przez co przebił również taśmę na obręczy. Jeżeli opona już jakiś czas jest na obręczy i koła oraz opony są dostosowane pod bezdętki to nawet gdy całe powietrze zejdzie nie powinna spaść. Przy takich Specach czy Vittoriach nawet nowo założone opony trzymają rantów bardzo mocno. Gdy jednak spadnie to zostaje jak kolega pisał CO2 albo...mocna elektryczna pompka. Ostatnio robiłem testy i ku mojemu zdziwieniu dała radę. Pytanie tylko czy na każdym zestawie opona obręcz bo niektóre oponki jak spadną to bardzo opornie chcą wskoczyć na miejsce ( Tufo, CST...).1 punkt
-
Jeszcze pojeżdżą, ale dużo im już nie zostało - szczególnie wysokie biegi. Ale daj nowy łańcuch. Dodatkowo masz zbyt mały przedni blat - widać, że okupujesz małe kółka na kasecie,1 punkt
-
To w mojej ocenie nic więcej Ci nie potrzeba Jakbyś się zdecydował to warto pytać czy to jest wersja z USB-C, bo wygląda na to, że Garmin ją jeszcze produkuje, a od 2025 USB-C jest obowiązkowe i w sprzedaży są obie wersje. Np. tutaj (patrz tytuł) jest wersja USB-C https://xultra.pl/pl/p/Garmin-Edge-530-USB-C-010-02060-01/4501 punkt
-
@pecio jasne, zorganizuję relację 🙂1 punkt
-
Chyba jesteśmy na tyle dorośli i doświadczeni, że wiemy, że tego typu opinie są subiektywne. Nie trzeba za każdym razem podkreślać, że to tylko moja opinia, a nie ogólna prawda. Tak samo twoje stwierdzenia, że to bzdura, że na cienkich oponach jest ok, jest absolutnie twoją indywidualną oceną i twoim poczuciem komfortu.1 punkt
-
1 punkt
-
Rozpocząłem 2 testy: Test 1 - psychologiczny: Z racji nadejścia urodzin rozpocząłem operację ujawniania kupionego dłuższy czas temu Trance'a z bunnyhop. Został zmontowany i wystawiony w garażu. Pomimo kilkukrotnej bytności w tym pomieszczeniu małżonka nie zareagowała. Test trwa. Test 2 - montaż dużego bidonu do Gianta Trance. Podejście 1: Bidon Elite Fly 950ml, koszyk Specialized Zee Cage, najtańszy zestaw do relokacji bidonu z Aliexpress (za 10.49PLN). Efekt poniżej (rama rozmiar M, powietrze z dampera spuszczone). Wnioski: Nie jest dobrze ale mogło być gorzej. Wchodzi stykając się z ramą. Osłona ustnika z Elite w wersji MTB - plastikowa kopułka - zawadza bardzo. Potrzebna będzie dłuższa szyna i albo wykombinowanie do Fly osłonki ustnika w formie gumowego korka (jak w Podium) lub inny bidon z takową. Fly 750 wchodzi akceptowalnie.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@sznibTak stoi od pół roku.🫠😉 Frameset Marina 4C 2 Pozdrow'er 🫠😉😘1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
No to fajnie. Strava pokazała mi Avg 62W, co by oznaczało ze robię 10-20 W 😅1 punkt
-
...a ja naiwny, cały czas żyłem w przekonaniu, że kupując HT liczymy na to, że będzie jak najbardziej sztywny 😅1 punkt
-
Patrząc przez pryzmat doświadczenia ile błota potrafi zgarnąć podsiodłówka, to tutaj błoto musi nieźle walić po łydach i jajach.1 punkt
-
@Sobek82 W przyrodzie nic nie ginie, ja opuszczam stajnię Marina, a już jest nowy playmaker0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00